Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Inferno-058 op februari 18, 2021, 11:47:39
Je lijkt net een proefkonijn.

Het IS een experiment, dus ze zijn proefkonijnen  :D. Maar ik zou zo ook zeker niet willen
Henk, held, bedankt

Vlampiep

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 18, 2021, 12:32:14
Het IS een experiment, dus ze zijn proefkonijnen  :D. Maar ik zou zo ook zeker niet willen
Zelf zou ik ook niet mee willen doen aan dergelijk experiment, dit omdat mijn immuunsysteem niet meer functioneert. Wel is het zo dat dergelijke experimenten mee kunnen werken aan een samenleving waarin informatie kan worden verkregen wat wel en niet op termijn mogelijk is.
Wat mij verbaast is dat deze 2 testen worden gedaan bij wedstrijden waar titelkandidaten voordeel uit kunnen halen met het thuispubliek, al hoe wel ik begrijp dat het niet storm loopt met de kaart verkoop.

hobbes

Citaat van: Eewal op februari 18, 2021, 11:59:21
wordt je daar ook vooraf en achteraf getest? eigenlijk zouden 0 mensen zich aan moeten melden. wat een wereld dit....

Waarom zou je niet meewerken, ik hoop dat uit deze test blijkt dat je rustig naar het voetbal kan omdat het bevat op besmetting nihil is.

Eewal

Citaat van: hobbes op februari 18, 2021, 15:40:18
Waarom zou je niet meewerken, ik hoop dat uit deze test blijkt dat je rustig naar het voetbal kan omdat het bevat op besmetting nihil is.

Ik heb momenteel even geen vertrouwen meer in het RIVM en de politiek, ook al is de kans op besmetting nihil, er wordt wel weer wat gevonden om de pleziertjes van het leven te vergallen. Je zult eerst die prik in je lijf moeten hebben voor er een omkeer komt..

Vlampiep

Citaat van: Eewal op februari 18, 2021, 16:08:50
Ik heb momenteel even geen vertrouwen meer in het RIVM en de politiek, ook al is de kans op besmetting nihil, er wordt wel weer wat gevonden om de pleziertjes van het leven te vergallen. Je zult eerst die prik in je lijf moeten hebben voor er een omkeer komt..
Alle maatregelen zijn pijnlijk, maar o zo noodzakelijk om de samenleving straks weer te laten functioneren. Ook experimenten kunnen hierin bijdragen, maar voordat iedereen ?gevaccineerd is, zit je wel in juli augustus. :

justremco

Citaat van: Vlampiep op februari 18, 2021, 16:36:57
Alle maatregelen zijn pijnlijk, maar o zo noodzakelijk om de samenleving straks weer te laten functioneren. Ook experimenten kunnen hierin bijdragen, maar voordat iedereen ?gevaccineerd is, zit je wel in juli augustus. :

Dit jaar of volgend jaar?  :X

Inferno-058

Citaat van: Vlampiep op februari 18, 2021, 16:36:57
Alle maatregelen zijn pijnlijk, maar o zo noodzakelijk om de samenleving straks weer te laten functioneren. Ook experimenten kunnen hierin bijdragen, maar voordat iedereen ?gevaccineerd is, zit je wel in juli augustus. :
Er is geen enkel bewijs dat de maatregelen (avondklok, lockdown, mondkapjes enz) werken. Dus je mag jezelf afvragen of ze wel noodzakelijk zijn en daarnaast waarom zouden we uberhaupt maatregelen treffen voor een virus met een overlevingskans van 99%. Gewoon de zorg opschalen en snel weer uit de lockdown. Als het aan het kabinet ligt blijven we nog wel een tijdje met deze maatregelen opgescheept zitten. Het is naïef om te denken dat we hier van de zomer uit zijn.

Cambuur Groningen

Citaat van: Inferno-058 op februari 18, 2021, 17:27:32
Er is geen enkel bewijs dat de maatregelen (avondklok, lockdown, mondkapjes enz) werken. Dus je mag jezelf afvragen of ze wel noodzakelijk zijn en daarnaast waarom zouden we uberhaupt maatregelen treffen voor een virus met een overlevingskans van 99%. Gewoon de zorg opschalen en snel weer uit de lockdown. Als het aan het kabinet ligt blijven we nog wel een tijdje met deze maatregelen opgescheept zitten. Het is naïef om te denken dat we hier van de zomer uit zijn.
het is en blijft niet de plek om het hier maar weer over te hebben, maar ik kan het niet laten: je bent denk ik zelf nog niet in aanraking gekomen met het virus. Ik gelukkig ook niet, maar dichtbij zie ik wat het met kerngezonde redelijk jonge 50'ers doet. Geen pretje....

Grijskijkert

Citaat van: Inferno-058 op februari 18, 2021, 17:27:32
Er is geen enkel bewijs dat de maatregelen (avondklok, lockdown, mondkapjes enz) werken. Dus je mag jezelf afvragen of ze wel noodzakelijk zijn en daarnaast waarom zouden we uberhaupt maatregelen treffen voor een virus met een overlevingskans van 99%. Gewoon de zorg opschalen en snel weer uit de lockdown. Als het aan het kabinet ligt blijven we nog wel een tijdje met deze maatregelen opgescheept zitten. Het is naïef om te denken dat we hier van de zomer uit zijn.
Daar is geen enkel bewijs van...maar heb het vermoeden dat je een jong persoon bent die denkt dat je de zorg zomaar kan opschalen, wat in 10 jaar Rutte is afgebroken kan je niet in een aantal weken/maanden weer opbouwen. Zullen we het nu maar weer over voetbal hebben...
IN HENK WE TRUST!!!

Inferno-058

Citaat van: Cambuur Groningen op februari 18, 2021, 18:09:28
het is en blijft niet de plek om het hier maar weer over te hebben, maar ik kan het niet laten: je bent denk ik zelf nog niet in aanraking gekomen met het virus. Ik gelukkig ook niet, maar dichtbij zie ik wat het met kerngezonde redelijk jonge 50'ers doet. Geen pretje....
Dat geldt uiteindelijk voor elke ziekte. Kanker, beroertes, griep enz. Ziektes zijn nooit leuk, maar om daar nou allemaal maatregelen (die niet eens bewezen zijn dat ze helpen) op los te gooien en onze MKB er mee te vernietigen? Tuurlijk niet. En het is nou ook niet zo dat corona zeer dodelijk is, de eerder genoemde ziektes zijn dodelijker gezien de statistieken. Corona zelf heeft een overlevingskans van zo'n 99%.

Inferno-058

Citaat van: Grijskijkert op februari 18, 2021, 18:12:24
Daar is geen enkel bewijs van...maar heb het vermoeden dat je een jong persoon bent die denkt dat je de zorg zomaar kan opschalen, wat in 10 jaar Rutte is afgebroken kan je niet in een aantal weken/maanden weer opbouwen. Zullen we het nu maar weer over voetbal hebben...
Gewoon stapsgewijs weer opschalen. Risicogroep mag zich aan (bewezen) maatregelen houden terwijl het grootste deel van Nederlanders weer vrijuit kan gaan. Ziektes horen er nou eenmaal (ondanks dat ze niet leuk zijn) bij in het leven.

Cambuur Groningen

Citaat van: Inferno-058 op februari 18, 2021, 19:15:47
Dat geldt uiteindelijk voor elke ziekte. Kanker, beroertes, griep enz. Ziektes zijn nooit leuk, maar om daar nou allemaal maatregelen (die niet eens bewezen zijn dat ze helpen) op los te gooien en onze MKB er mee te vernietigen? Tuurlijk niet. En het is nou ook niet zo dat corona zeer dodelijk is, de eerder genoemde ziektes zijn dodelijker gezien de statistieken. Corona zelf heeft een overlevingskans van zo'n 99%.
het laatste wat ik over kanker en beroertes heb gehoord is dat daar vandaag niet 4600 mensen besmet mee zijn geraakt (goed ik geef het toe... beetje flauw). Eens met Grijskijket: maar weer over voetbal graag...

Vlampiep

Citaat van: Cambuur Groningen op februari 18, 2021, 19:24:15
het laatste wat ik over kanker en beroertes heb gehoord is dat daar vandaag niet 4600 mensen besmet mee zijn geraakt (goed ik geef het toe... beetje flauw). Eens met Grijskijket: maar weer over voetbal graag...
Helemaal mee eens en wil daarbij opmerken dat die lichtzinnig denkwijze van Inferno 058 aankomt als een loeiharde bal op mijn zak.
Hopelijk morgen een mooi treffen in Amsterdam en met 3 punten retour.

Grijskijkert

Citaat van: Inferno-058 op februari 18, 2021, 19:15:47
Dat geldt uiteindelijk voor elke ziekte. Kanker, beroertes, griep enz. Ziektes zijn nooit leuk, maar om daar nou allemaal maatregelen (die niet eens bewezen zijn dat ze helpen) op los te gooien en onze MKB er mee te vernietigen? Tuurlijk niet. En het is nou ook niet zo dat corona zeer dodelijk is, de eerder genoemde ziektes zijn dodelijker gezien de statistieken. Corona zelf heeft een overlevingskans van zo'n 99%.
Blijft 1% over wat voor Nederland zou betekenen 170.000 mensen dood.
Citaat van: Cambuur Groningen op februari 18, 2021, 19:24:15
het laatste wat ik over kanker en beroertes heb gehoord is dat daar vandaag niet 4600 mensen besmet mee zijn geraakt (goed ik geef het toe... beetje flauw). Eens met Grijskijkert: maar weer over voetbal graag...
Beter en wat een wijs man hier eens zei...
Citaat van: Cambuur Groningen op februari 13, 2021, 10:54:59
Zullen we het er maar op houden dat alle meningen kloppen: en het weer over voetbal hebben..
IN HENK WE TRUST!!!

Inferno-058

#3704
Citaat van: Grijskijkert op februari 18, 2021, 19:35:23
Blijft 1% over wat voor Nederland zou betekenen 170.000 mensen dood.Beter en wat een wijs man hier eens zei...
Ik had het over een overlevingskans van 99% per persoon dat is wat anders dan zeggen dat 99% van de bevolking corona zou overleven. Er zijn ziektes die een lagere overlevingskans hebben, maar waar geen maatregelen voor zijn getroffen. Kanker bestrijden door plekken met kankerverwekkende stoffen te mijden bijv. We moeten uiteindelijk gewoon leren leven met ziektes, hoe onprettig ze ook zijn en er niet (onbewezen) maatregelen op los laten.