Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

thankyou

Citaat van: speculeter op maart 01, 2020, 10:38:40
Heeft toch net wat extra's als je met de schaal bij de Oldehove staat.
Drink er niet een biertje minder om, heren :-)
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Marc S

De schaal zou de bonus zijn, promotie is het belangrijkste

PePe

Het zou zonde zijn dat vlak voor de finish, je grootste concurrent er met de winst van door gaat. (de beste willen zijn)

Lore

Jezus,

Wij zijn Cambuur. En wij zijn supporter van Cambuur. Dat Cambuur niet zoveel prijzen wint, daar hebben wij niet voor gekozen. Dat is nu eenmaal het lot van een Cambuursupporter. Maar heel, heel af en toe kunnen wij wel iets winnen. Een kampioenschap in de eerste divisie en 10 wedstrijden voor het einde staan wij 4 punten voor op de concurrentie.

Natuurlijk wil ik dan ook de prijs, kampioen worden. Natuurlijk, dat is toch geen vraag!

En voor al degenen die zeggen "promotie is het belangrijkste"--> Als je kampioen wordt promoveer je ook!

En promoveren gaan wij echt doen. Hoe denken jullie volgend jaar dan? 8ste is hetzelfde als 15de?

Cambuur Groningen

Citaat van: Lore op maart 01, 2020, 14:38:03
Jezus,

Wij zijn Cambuur. En wij zijn supporter van Cambuur. Dat Cambuur niet zoveel prijzen wint, daar hebben wij niet voor gekozen. Dat is nu eenmaal het lot van een Cambuursupporter. Maar heel, heel af en toe kunnen wij wel iets winnen. Een kampioenschap in de eerste divisie en 10 wedstrijden voor het einde staan wij 4 punten voor op de concurrentie.

Natuurlijk wil ik dan ook de prijs, kampioen worden. Natuurlijk, dat is toch geen vraag!

En voor al degenen die zeggen "promotie is het belangrijkste"--> Als je kampioen wordt promoveer je ook!

En promoveren gaan wij echt doen. Hoe denken jullie volgend jaar dan? 8ste is hetzelfde als 15de?
tuurlijk heb ik ook het liefst dat we kampioen worden, op dit moment is dat ook realistisch, maar promotie is nog veel dichterbij dan kampioenschap dat ik in ieder geval al heel blij zal zijn als dat lukt. En volgend jaar wordt dan weer een heel ander verhaal, natuurlijk is 8e dan beter dan 15e :)

Lore

Citaat van: Cambuur Groningen op maart 01, 2020, 14:54:36
tuurlijk heb ik ook het liefst dat we kampioen worden, op dit moment is dat ook realistisch, maar promotie is nog veel dichterbij dan kampioenschap dat ik in ieder geval al heel blij zal zijn als dat lukt. En volgend jaar wordt dan weer een heel ander verhaal, natuurlijk is 8e dan beter dan 15e :)

Maar met de voorsprong die wij hebben op Volendam en het gemiddelde aantal punten dat Volendam dit seizoen haalt, moeten wij gemiddeld 1 punt per wedstrijd hebben. Dus drie overwinningen en een gelijkspel. Als wij dit weggeven is dat een van de grootste decepties in het betaaldvoetbal in Nederland. Daar wil ik geeneens meer over na denken. Wij moeten nu kampioen worden. Dat is gewoon mooi doel en er komen nog fantastische wedstrijden aan. Daar wil ik vol spanning van genieten en dan moet je dat doel nastreven. Anders kan je redeneren dat een nederlaag tegen nac of de graafschap toch niet zo erg is, want wij staan al zo'n eind voor.

moodygrunn

Als je nu niet uitspreekt dat t kampioenschap het belangrijkste is ga je t denk ik ook niet behalen.  :0= wij willen die schaal!
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: moodygrunn op maart 01, 2020, 15:23:46
Als je nu niet uitspreekt dat t kampioenschap het belangrijkste is ga je t denk ik ook niet behalen.  :0= wij willen die schaal!

_O_ _O_ _O_














En een persoonlijk doelstelling: al een week voor het einde, anders kan ik er niet bij zijn bij de huldiging,

Cambuur Groningen

Citaat van: Lore op maart 01, 2020, 15:23:34
Maar met de voorsprong die wij hebben op Volendam en het gemiddelde aantal punten dat Volendam dit seizoen haalt, moeten wij gemiddeld 1 punt per wedstrijd hebben. Dus drie overwinningen en een gelijkspel. Als wij dit weggeven is dat een van de grootste decepties in het betaaldvoetbal in Nederland. Daar wil ik geeneens meer over na denken. Wij moeten nu kampioen worden. Dat is gewoon mooi doel en er komen nog fantastische wedstrijden aan. Daar wil ik vol spanning van genieten en dan moet je dat doel nastreven. Anders kan je redeneren dat een nederlaag tegen nac of de graafschap toch niet zo erg is, want wij staan al zo'n eind voor.
we moeten de goden niet verzoeken he :)

Lore

Citaat van: Cambuur Groningen op maart 01, 2020, 15:29:17
we moeten de goden niet verzoeken he :)

Ik denk dat wij geen invloed hebben. Maar als je het hele seizoen bovenaan staat en het beste voetbal hebt laten zien en het einde komt in zicht mag je het van mij gewoon uitspreken hoor.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op maart 01, 2020, 18:02:05
Ik denk dat wij geen invloed hebben. Maar als je het hele seizoen bovenaan staat en het beste voetbal hebt laten zien en het einde komt in zicht mag je het van mij gewoon uitspreken hoor.
En waarom precies wil je het uitspreken?
Henk, held, bedankt

moodygrunn

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 01, 2020, 19:13:26
En waarom precies wil je het uitspreken?
Nou, of het nou intern of extern wordt uitgesproken, dat het wordt uitgesproken is het belangrijkste,  anders sluipt misschien het idee erin dat 2e ook goed genoeg is. En ik zou kampioen willen worden als je het in zekere zin in eigen hand hebt.
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 01, 2020, 19:13:26
En waarom precies wil je het uitspreken?

Voor mij hoort het stellen van doelen bij topsport. Je kan ook ergens heen werken. Je ziet bijvoorbeeld vaak dat ploegen na winst van een periode verslappen. Volgens mij komt dat omdat zij zich instellen op dat doel en daarna de concentratie even wat verslapt.

Maar als je te spannend is, kunnen wij dan niet als doel stellen dat wij de laatste periode winnen?  :zweep

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: moodygrunn op maart 01, 2020, 20:00:27
Nou, of het nou intern of extern wordt uitgesproken, dat het wordt uitgesproken is het belangrijkste,  anders sluipt misschien het idee erin dat 2e ook goed genoeg is. En ik zou kampioen willen worden als je het in zekere zin in eigen hand hebt.

Ik ga er van uit dat ze dit intern al lang hebben uitgesproken. Ik verwacht dat hun doel promotie is en dat als dat behaald is dit direct het kampioenschap is. En dat lijkt mij ook de logische weg.
Henk, held, bedankt

Kuzmanovic-Apeldoorn

#2909
Citaat van: Lore op maart 01, 2020, 20:54:42
Voor mij hoort het stellen van doelen bij topsport. Je kan ook ergens heen werken. Je ziet bijvoorbeeld vaak dat ploegen na winst van een periode verslappen. Volgens mij komt dat omdat zij zich instellen op dat doel en daarna de concentratie even wat verslapt.

Doelen stellen hoort zeker bij topsport: het geeft richting en motiveert! Je noemt direct ook het gevaar van een doel, als je het haalt kan dit tevredenheid, ontspanning en verslapping veroorzaken. Daarom heb je altijd een volgend doel al voor ogen. Vooral in een compact toernooi is het heel moeilijk om binnen een dag al om te schakelen naar het volgend doel. Een goed team heeft dit altijd al van te voren gedaan. Ik ga daar bij Cambuur ook van uit. Doel is promoveren en zodra dat bereikt is wordt het kampioenschap het doel.

Maar de media heeft het niet over doelen, die heeft het (helemaal terecht) graag over voorspellingen en mooie uitspraken als: het kan niet meer fout gaan en dergelijke, en wanneer zijn jullie kampioen denken jullie? Om hier op in te gaan kan dodelijk zijn. Wij kunnen verliezen van NAC, Graafschap, Ajax, Eagles. Ik denk niet dat dat gebeurt, maar het kan wel. Ik vind het super hoe Henk het nu doet.

Of zoals ik het in een podcast hoorde: als we bij de Oldehove staan met de schaal, gaat hij nog over het belang de volgende wedstrijd beginnen  _O_

Citaat van: Lore op maart 01, 2020, 20:54:42
Maar als je te spannend is, kunnen wij dan niet als doel stellen dat wij de laatste periode winnen?  :zweep
Dit lijkt me op dit moment het meest geniale doel  _O_ _O_
Henk, held, bedankt