Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

speculeter


hobbes


Crisis bij De Graafschap: trainer Snoei noemt Nijland 'slapjanus'

Met vier duels zonder zege neemt de onrust bij De Graafschap in tijden van sportieve crisis toe. Met een krenkende opmerking over Stef Nijland heeft trainer Mike Snoei zichzelf in een lastig parket gebracht.


Snoei liet zich vorige week maandag, tijdens een ledenvergadering van de Vereniging Betaald Voetbal De Graafschap, een kwetsende uitspraak over Nijland ontlokken. De trainer van de Doetinchemse eerstedivisionist noemde zijn speler onder andere een 'slapjanus'. Dat bevestigen meerdere bronnen aan deze krant.

Nijland (31) wilde zondag inhoudelijk niet reageren op de uitlating. ,,Ik hoor dit nu voor het eerst", zei de aanvallende middenvelder. ,,Als de trainer mij echt een slapjanus heeft genoemd, zou ik daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee zijn. Maar ik wil hem eerst met die uitspraak confronteren, voordat ik er iets van vind.''


Plooi gladstrijken
Snoei, zondag niet bereikbaar voor commentaar, heeft daarmee een flinke plooi glad te strijken. De trainer kan zich geen extra spanningen veroorloven. Hij staat met De Graafschap na het pijnlijke gelijkspel van afgelopen vrijdag tegen Telstar (2-2) al onder enorme druk. De Doetinchemse club bivakkeert na de vierde dreun op rij nog altijd op een directe promotieplek. Maar het zelfvertrouwen brokkelt hard af en de frustraties nemen toe.


Uitgerekend Nijland vormde tegen Telstar het lichtpunt in de Achterhoekse duisternis. De creatieve schaduwspits, voor de negende keer in tien duels op de bank begonnen, was na rust als invaller de beste man van het veld.

Onvrede
Maar Nijland staat tegelijkertijd symbool voor de onvrede bij De Graafschap. Het vertoonde spel en de teleurstellende resultaten baren hem 'grote zorgen'. Daarbij zijn er de frustraties over zijn reserverol. ,,Ik baal enorm dat ik zo weinig speel", zegt de Groninger.

Snoei kiest in veel wedstrijden voor een behoudende tactiek met twee controlerende middenvelders. ,,De trainer en ik zijn het lang niet altijd met elkaar eens over de speelwijze", zegt de voetballer. ,,De aanvallende intenties zijn er wel, maar ik vind dat ik een grotere rol moet spelen. Daar praten we veel over. Onze band is verder ook prima."

Gebrek aan rendement
Snoei noemde Nijland vrijdag na afloop een 'prima voetballer', maar hij verweet hem zijn gebrek aan rendement. De middenvelder staat met zijn twee goals model voor de moeizame doelpuntenproductie van De Graafschap. ,,Daar baal ik zelf het meest van'', zegt Nijland. ,,Echt waar. Omdat ik een flegmatieke speler ben, is er al snel kritiek als ik niet scoor. Maar geloof me, ik wil zó graag. Ik doe mijn stinkende best en wil belangrijk zijn."

Weglopen voor de tegenslagen is dan ook geen optie, stelt Nijland, wiens contract na het seizoen afloopt. ,,Wij moeten er alles aan doen het spel te verbeteren, meer punten te pakken en te promoveren. Daar draait alles om. Deze tegenslagen hakken er keihard in, maar we geven niet op. Wij moeten ons snel herpakken. Hopelijk kunnen we vrijdag tegen FC Volendam al een einde maken aan deze serie.'

Treb


Tukker

Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

speculeter

Bij winst Zondag 8 punten voor op Graafschap en Volendam.

Bernardo

Zondag echt belangrijk potje. Kunnen gouden slag slaan.

Chielvak19

Als we winnen kunnen we een gouden slag zijn, maar je hebt daar nog niet zo 1, 2, 3 gewonnen
Als je niet denkt te winnen moet je het schriftelijk afdoen

Chielvak19

Brood ontslagen bij NAC
Als je niet denkt te winnen moet je het schriftelijk afdoen

Galdiano

Citaat van: Chielvak19 op december 31, 2019, 11:21:33
Brood ontslagen bij NAC

Wat een chaos daar bij NAC.
Begonnen met zeer slecht voetbal goed met eerste periode. Echter daarna is het geluk verdwenen.
Zie een Groenendijk er wel heen gaan.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

okkele

op 31 december.
a-sociale club,maar dat wisten we wel.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

LWD vak 7

Jammer dat Brood ontslagen is. Ging daar net zo heerlijk slecht.

PePe

Citaat van: LWD vak 7 op december 31, 2019, 13:51:08
Jammer dat Brood ontslagen is. Ging daar net zo heerlijk slecht.

En geen garantie dat het in 2020 beter zal gaan.

Marc S

Ik denk eigenlijk niet dat het aan de trainer ligt.

Destroyer

Citaat van: Marc S op januari 01, 2020, 17:10:47
Ik denk eigenlijk niet dat het aan de trainer ligt.

Rotte peren selectie en wanbeleid. Ze verwachten daar te veel.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Holwerd voor Cambuur

RKC Waalwijk en AZ hebben een akkoord bereikt over de transfer van Tijjani Reijnders, zo melden beide clubs donderdag via de officiële kanalen. De middenvelder wordt door RKC voor een halfjaar op huurbasis overgenomen van de Alkmaarders
SC Cambuur Kampioen 2019-2021