Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Stiens

FC Den Bosch: Jordania moet juist ons betalen

FC Den Bosch heeft juist geld tegoed van Kakhi Jordania en niet andersom. Dat stelde de advocaat van de Brabantse eerstedivisieclub woensdag bij de rechtbank in Den Bosch. Daar moest de Georgische zakenman uitleggen waarom hij denkt voor 810.000 euro beslag te mogen leggen op de rekening van FC Den Bosch.

Jordania heeft vorig seizoen geld geleend aan de club en wil het terug, omdat de club het aan de verkeerde dingen zou hebben besteed.

Jordania was zelf niet naar de rechtbank gekomen, maar liet zich vertegenwoordigen. "Hij had geen zin in een mediacircus", zei zijn advocaat. Vorige week ketste de overname van de zieltogende club door Jordania af, omdat de KNVB de herkomst van zijn geld onduidelijk vond. De licentiecommissie heeft de club tot 26 augustus uitstel gegeven voor het indienen van een sluitende begroting.

Faillissement

Volgens Jordania heeft FC Den Bosch geld gebruikt om tekorten op te lossen in plaats van voor verbetering van de selectie en faciliteiten. FC Den Bosch stelt dat Jordania juist nog geld schuldig is aan de club, meer dan die 810.000 euro. "Jordania heeft stelselmatig niet of te laat aan zijn verplichtingen voldaan. Wij zijn helemaal geen geld schuldig."

FC Den Bosch vreest voor een faillissement als Jordania beslag mag leggen op de rekening. "Waarschijnlijk haken dan geïnteresseerde financiers af. Dan kunnen we op 26 augustus waarschijnlijk geen sluitende begroting overleggen. Dat kan het einde betekenen van een roemruchte club."

Volgende week woensdag

De rechtszitting werd bijgewoond door enkele tientallen supporters van de club.

De rechter besluit uiterlijk volgende week woensdag of Jordania beslag mag leggen op de rekening van FC Den Bosch.




Gaat lekker daar in Den Bosch  8P

Collingwood

Roland Alberg naar Roda. Was altijd een goede speler, maar had sinds januari geen club meer en het anderhalf jaar daarvoor ook weinig gespeeld.
Kalmte alleen kan u redden.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Is de promotie regel nu definitief gewijzigd. En zo ja hoe? Twee clubs rechtstreeks?
Henk, held, bedankt

Stiens

Volgens Wikipedia:

Vanaf dit seizoen wijzigt de promotie-/degradatieregeling tussen de Eredivisie en de Eerste divisie. Naast de kampioen van de Eerste divisie promoveert ook de nummer 2 van de Eerste divisie naar de Eredivisie. Hierdoor degraderen de nummers 17 en 18 van de Eredivisie rechtstreeks naar de Eerste divisie. De nummer 16 van de Eredivisie blijft deelnemen aan de promotie/degradatie play-offs. In de play-offs nemen de vier periodekampioenen en de twee hoogst geklasseerde teams deel, in de halve finale stroomt de nummer 16 uit de Eredivisie in.


Op de KNVB site is er nog niets definitiefs over te vinden. Volgens mij werd het bericht de wereld ingeslingerd door de Eredivisie CV. De KNVB vond het bericht destijds (mei 2019) wat voorbarig.

Bernardo

Is definitief hoor. Speelschema PO is ook al aangepast.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Stiens op juli 29, 2019, 11:09:23
Volgens Wikipedia:

Vanaf dit seizoen wijzigt de promotie-/degradatieregeling tussen de Eredivisie en de Eerste divisie. Naast de kampioen van de Eerste divisie promoveert ook de nummer 2 van de Eerste divisie naar de Eredivisie. Hierdoor degraderen de nummers 17 en 18 van de Eredivisie rechtstreeks naar de Eerste divisie. De nummer 16 van de Eredivisie blijft deelnemen aan de promotie/degradatie play-offs. In de play-offs nemen de vier periodekampioenen en de twee hoogst geklasseerde teams deel, in de halve finale stroomt de nummer 16 uit de Eredivisie in.


Op de KNVB site is er nog niets definitiefs over te vinden. Volgens mij werd het bericht de wereld ingeslingerd door de Eredivisie CV. De KNVB vond het bericht destijds (mei 2019) wat voorbarig.

Thx
Dan spelen alle 1ste divisie teams dus een  extra ronde tov nr 16
Henk, held, bedankt

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 29, 2019, 12:43:54
Thx
Dan spelen alle 1ste divisie teams dus een  extra ronde tov nr 16

Voor de volledigheid:

- Alle 1ste divisieploegen in eerste ronde
- de winnaars en nummer 16 eredivisie naar halve finales
- de twee winnaars naar de finale

Klopt dit dan?

Kuzmanovic-Apeldoorn

Dus afgelopen jaar: 1x promoveren 8x nacompetitie
Dit jaar: 2x promoveren 6x nacompetitie

Verschil is dat nr 9 dit keer niets heeft (als de periodekampioenen bij de eersten eindigen) en dat nr 3, 4 en 5 een extra ronde spelen. En nr 2 promoveert.

Lijkt me een  verbetering. Alleen moeten we in 2020/ 2021 oppassen omdat er 2 rechtstreeks degraderen |:)
Henk, held, bedankt

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 29, 2019, 22:43:04
Dus afgelopen jaar: 1x promoveren 8x nacompetitie
Dit jaar: 2x promoveren 6x nacompetitie

Verschil is dat nr 9 dit keer niets heeft (als de periodekampioenen bij de eersten eindigen) en dat nr 3, 4 en 5 een extra ronde spelen. En nr 2 promoveert.

Lijkt me een  verbetering. Alleen moeten we in 2020/ 2021 oppassen omdat er 2 rechtstreeks degraderen |:)

Ja, het is natuurlijk net aan welke kant je zit. Maar over het algemeen lijkt mij die heel goed voor de spanning in de competitie en voor de promotiemogelijkheden.

Bankzitter

Prima voor het Nederlands voetbal dat er meer doorstroming is. Stagnatie is achteruitgang. Slechtgeleide clubs bleven te lang in de ere hangen ten koste van gezonde clubs die het maar niet lukte te promoveren. 2 rechtstereekse promotieplekken is lang tegengehouden omdat clubs doodsbenauwd waren na een slecht jaar te degraderen en de KKD een enorme klap voor een club was. Dat is iets verbeterd met oa overgangsregelingen en genoeg mooie clubs in de KKD om er een aardige competitie van te maken. Inmiddels zijn VVV, Emmen, Fortuna, RKC , Sparta toch gepromoveerd (en eerder Cambuur, GAE, De Graafschap en meer). Clubs met wanbeleid zoals Roda zakken uiteindelijk toch wel af.  Een hele gezonde ontwikkeling waar uiteindelijk ook onze club van meeprofiteert.

Het doel moet uiteindelijk zijn om 2 gezonde, spannende competities te hebben. Natuurlijk het liefst op het hoogste niveau, maar na een degradatie moet een club ook gewoon een leuk en financieel gezond seizoen kunnen draaien.

Collingwood

Branco van den Boomen naar De Graafschap.
Nick Venema naar Almere.
Kalmte alleen kan u redden.

speculeter

Dat zijn mooie transfers

zeewolde

Citaat van: Collingwood op augustus 28, 2019, 17:13:59
Branco van den Boomen naar De Graafschap.
Nick Venema naar Almere.
venema als 10? Of voldoet die Verheydt niet

Collingwood

Joey Veerman van Volendam naar dkv.
Kalmte alleen kan u redden.

Collingwood

Voor de zoveelste keer gedoe bij Roda en NEC. De nieuwe Roda-eigenaar lijkt na onderzoekswerk van de NRC een grote oplichter en NEC kan voorlopig de stadionhuur niet ophoesten en staat dus onder druk van de gemeente Nijmegen.
Kalmte alleen kan u redden.