Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

speculeter

NEC verloren.
Nog mooi 8e plekje

Yellow Army

We gaan 1 plekje zakken ongeacht de uitslag roda-mvv
Area 58

Kuzmanovic-Apeldoorn

Speelt cambuur vandaag een oefenwedstrijd tegen vitesse? De bus is op papendal gesignaleerd.
Henk, held, bedankt

Tsjawat

#2553
o19 speelt vandaag tegen vitesse. maar ik dacht dat dat thuis was?

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 26, 2019, 18:13:56
Speelt cambuur vandaag een oefenwedstrijd tegen vitesse? De bus is op papendal gesignaleerd.

Drommels drommels drommels die bus verraad ons iedere keer :X

justremco

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 26, 2019, 18:13:56
Speelt cambuur vandaag een oefenwedstrijd tegen vitesse? De bus is op papendal gesignaleerd.

Eindstand:

Vitesse O18 v O18 3-3 (0-0)
- Wilko vd Kooi 2x
- Dylan Smit

Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.


Bankzitter

Prima. Lekker failliet gaan. Veel te veel brabantse clubsjes, niemand gaat ze missen.

Tsjawat

Citaat van: Bankzitter op maart 30, 2019, 15:20:11
Prima. Lekker failliet gaan. Veel te veel brabantse clubsjes, niemand gaat ze missen.
Doen we gewoon jong vitesse erbij

Bankzitter

18 clubs is prima.16 mag van mij ook. Top, Eindhoven, Den Bosch, RKC, allemaal opvulling.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Bankzitter op maart 30, 2019, 15:20:11
Prima. Lekker failliet gaan. Veel te veel brabantse clubsjes, niemand gaat ze missen.

Voel jij je ver verheven boven deze brabantse clubs?
Den Bosch toch altijd een mooie club, prachtige wedstrijden van gezien.
Herinner me nog een van der Horst, bijna rond met Cambuur maar ging op laatste snik niet door.
Goede voetballer was dat.
Elke club heeft wel wat, je kleuren je supporters je verleden.
Ik ben het hier dan ook totaal niet mee eens, maar ieder zijn mening.
Wageningen SVV DS79 Veendam ik vind het jammer van iedere club die verdwijnt.

zeewolde

Citaat van: Bankzitter op maart 30, 2019, 20:38:57
18 clubs is prima.16 mag van mij ook. Top, Eindhoven, Den Bosch, RKC, allemaal opvulling.
allemaal mooie clubs. Gewoon die kut jong teams er uit en clubs als katwijk of spakenburg erbij.

Bankzitter

Ik heb inderdaad niks meer met een aantal eerste divisie clubs, al vond ik vroeger de romantiek van een uitwedstrijd Veendam ook mooi.
Er zijn nu een aantal clubs met een mooi verleden maar hebben geen toekomst meer of je dat nu leuk vind of niet. Ik vind clubs als GAE, Sparta, N.E.C., N.A.C. en De Graafschap bijvoorbeeld wel weer mooi. Traditie maar ook nu nog prima toeschouwersaantallen. Dat soort clubs geven de eerste divisie nog wat uitstraling, een club als Den Bosch niet in mijn beleving.

Beloftes horen ook niet in eerste divisie. Achilles als amateur vond ik u ook niet echt een aanwinst, maar promotie/degradatie met tweede divisie zou op zich meer spanning geven.

Ik vind de eerste divisie in ieder geval een slecht opgezette en onaantrekkelijke competitie en dat remt de groei van clubs als Cambuur.
Je kunt discussiƫren of hoe je dat zou moeten veranderen en verbeteren. Maar dat het anders moet is voor mij duidelijk.

Lore

Is het probleem niet o.a. Dat de tweede divisieclubs niet willen promoveren? Dan houden wij zonder de jong team slechts 16 clubs over.