Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Citaat van: Collingwood op juni 25, 2018, 11:00:39
Rayhi naar Sparta. Pijnlijk voor NEC dat hem graag wilde behouden.

Vond hem erg tegenvallen de keren dat ik hem zag, 7 doelpunten maar heel weinig rendament.
daarnaast erg vaak geblesseerd!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

justremco

Citaat van: Collingwood op juni 25, 2018, 11:00:39
Rayhi naar Sparta. Pijnlijk voor NEC dat hem graag wilde behouden.

Alberto van NEC gaat ook naar Sparta. Javier Vet van Almere gaat naar de Graafschap en Menno Bergsen (de 18-jarige invalkeeper van Dordt met een geweldig debuut :|) vertrekt naar een andere eerste divisie club om tweede keeper te worden.

Gasgeve

Citaat van: Galdiano op juni 25, 2018, 15:25:08
Vond hem erg tegenvallen de keren dat ik hem zag, 7 doelpunten maar heel weinig rendament.
daarnaast erg vaak geblesseerd!
7 goals in 18 wedstrijden. Weinig rendement  :?

Collingwood

Bram van Vlerken van (Jong) PSV naar Almere.
Kalmte alleen kan u redden.

okkele

FC Twente moet miljoenen betalen aan zaakwaarnemer

Het internationaal sporttribunaal CAS heeft dinsdag bepaald dat FC Twente alsnog 6,3 miljoen euro moet betalen aan Mattias Bunge, de zaakwaarnemer die was betrokken bij de transfer van Jesús Corona. De club weigerde dit eerder uit angst om betrokken te raken bij een witwasconstrunctie waarbij een drugskartel betrokken zou zijn.

Bunge wilde echter zijn geld zien en dus werd de zaak in december 2016 bij het CAS neergelegd. FC Twente meldt via de officiële kanalen dat er inmiddels uitspraak is gedaan. "Het CAS heeft het verzoek van FC Twente gewogen en belangrijk gevonden, maar is van oordeel dat zij slechts een oordeel behoort te geven over de verschuldigdheid van de gelden door FC Twente. Het is vervolgens aan de gewone rechter te beoordelen of FC Twente ook daadwerkelijk tot uitkering mag overgaan", zo valt er te lezen.

Daarmee is de zaak dus nog niet ten einde. De Nederlandse rechtbank moet nu gaan bepalen of FC Twente ook daadwerkelijk moet betalen. Corona verruilde FC Twente voor FC Porto, waar een bedrag van 10,5 miljoen euro bij kwam kijken. Twente hield in eerste instantie 6,3 miljoen euro achter omdat de club bang was voor zaken doen met criminelen. Een van de financiërs bij de transfer werd namelijk in verband gebracht een Mexicaans drugskartel.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Bankzitter

Kan gebeuren een rekening van 6 miljoen laten liggen, gebeurt iedereen wel eens. Wat een soap weer.

Collingwood

Loopt sowieso niet zo soepel bij de Tukkers, zo lijkt het:

FC Twente zoekt geld en spelers

ENSCHEDE - De nieuwe hoofdcoach Marino Pusic heeft vooralsnog weinig te kiezen bij FC Twente, de selectie is smal. FC Twente heeft nog maar zeventien spelers voor de eerste selectie op papier en de zoektocht naar vers bloed verloopt stroperig.

De eerste training moet eigenlijk de aankondiging van de lente zijn. Mooie, nieuwe ontluikende bloemen die de lust naar het voorjaar aanwakkeren. Maar als FC Twente woensdag de eerste stappen zet in de aanloop naar het seizoen ligt het land er nog verlaten bij. Dor en vrijwel onbewerkt. Wachten op het water dat het zaad laat ontkiemen.

Lijstje
Toen Wout Brama 2,5 week geleden na het zetten van zijn handtekening op vakantie ging, had hij het lijstje met potentiële versterkingen met goedkeuring bekeken. De beloftes zagen er goed uit, als dit het nieuwe FC Twente zou worden, dan zou het wel eens een leuk seizoen kunnen worden in de top van de eerste divisie. Omdat directeur Erik Velderman op hetzelfde moment riep dat de spelers in de coulissen klaar stonden om te tekenen, ging Brama met een goed gevoel op reis.

Brama heeft er geen weet van wat zich tijdens zijn verblijf aan de andere kant van de wereld allemaal heeft afgespeeld bij de club, maar feit is: op een Duitse jeugdspeler die wordt gehuurd en Tim Hölscher na, heeft Twente nog niets kunnen doen op spelersgebied.

Puinruimen
Dat is eind juni niet iets om meteen van in paniek te raken, maar het is wel een veeg teken, omdat het scenario anders was voorgespiegeld. Waar het in deze tijd van het jaar over geruchten rond spelers moet gaan, werd en wordt bij Twente vooral gepraat over investeerders, plannen met aandelen, overbruggingskredieten en het af laten vloeien van werknemers. In plaats van bouwen en herstellen, is het een kwestie van redden wat er te redden valt. Puinruimen, overleven en pleisters plakken.

Het meest gehoorde woord van de laatste maand binnen Twente? Morgen. Morgen is alles beter en alles nieuw, wordt daarmee bedoeld, maar tot concrete zaken op transfergebied heeft het nog niet geleid. Morgen is in De Grolsch Veste een ander woord voor uitstel geworden.

Wachtkamer
Het contract met bijvoorbeeld Rens van Eijden leek al in kannen en kruiken te zijn, maar de verdediger van AZ zit al tijden in de wachtkamer. En hij is niet de enige. Er werden door de technische leiding al heel wat gesprekken gevoerd de voorbije weken, maar door het gebrek aan financiële middelen zit Twente op dit moment noodgedwongen in een andere vijver te vissen dan eerder werd verondersteld.

Die constatering heeft in de afgelopen weken al tot de nodige frustraties geleid op de werkvloer en bij een groot deel van de achterban. Spelers die al binnen leken, drijven af. Het ideale plaatje bestaat nu al niet meer en de onduidelijkheid is groot voor alle betrokkenen. Intussen worden nog wel gesprekken met investeerders gevoerd om het spelersbudget op te krikken, maar dat proces heeft heel wat voeten in de aarde.

Stand van zaken
De selectie die morgen aftrapt, telt nog veertien spelers van vorig seizoen. Daar zitten drie keepers bij en drie geblesseerden: Oussama Assaidi, Fredrik Jensen en Haris Vuckic. Assaidi heeft zich buiten de club om na het seizoen laten opereren aan de knie en is voorlopig niet inzetbaar. Vuckic is herstellende van een kruisbandoperatie en wordt niet voor september terug verwacht. De verwachting is dat Jensen binnenkort wordt verkocht. Om tot een fatsoenlijke trainingsgroep te komen wordt de selectie (met nieuwelingen Brama, Hölscher, Ullrich Bapoh) aangevuld met spelers van de beloften.

https://www.tubantia.nl/fc-twente/fc-twente-zoekt-geld-en-spelers~a99a49ec/
Kalmte alleen kan u redden.

Yellow Army

Citaat van: okkele op juni 26, 2018, 14:34:49
FC Twente moet miljoenen betalen aan zaakwaarnemer

Het internationaal sporttribunaal CAS heeft dinsdag bepaald dat FC Twente alsnog 6,3 miljoen euro moet betalen aan Mattias Bunge, de zaakwaarnemer die was betrokken bij de transfer van Jesús Corona. De club weigerde dit eerder uit angst om betrokken te raken bij een witwasconstrunctie waarbij een drugskartel betrokken zou zijn.

Bunge wilde echter zijn geld zien en dus werd de zaak in december 2016 bij het CAS neergelegd. FC Twente meldt via de officiële kanalen dat er inmiddels uitspraak is gedaan. "Het CAS heeft het verzoek van FC Twente gewogen en belangrijk gevonden, maar is van oordeel dat zij slechts een oordeel behoort te geven over de verschuldigdheid van de gelden door FC Twente. Het is vervolgens aan de gewone rechter te beoordelen of FC Twente ook daadwerkelijk tot uitkering mag overgaan", zo valt er te lezen.

Daarmee is de zaak dus nog niet ten einde. De Nederlandse rechtbank moet nu gaan bepalen of FC Twente ook daadwerkelijk moet betalen. Corona verruilde FC Twente voor FC Porto, waar een bedrag van 10,5 miljoen euro bij kwam kijken. Twente hield in eerste instantie 6,3 miljoen euro achter omdat de club bang was voor zaken doen met criminelen. Een van de financiërs bij de transfer werd namelijk in verband gebracht een Mexicaans drugskartel.

Sowieso te bizar voor woorden dat er 6,3 mln moet worden afgedragen aan de zaakwaarnemer op een transfer van 10,5 mln. Zegt wel genoeg over de schimmige wereld waarin Twente zich heeft begeven.
Area 58

Bankzitter

Twente is al heel lang het contact met de realiteit kwijt. Zouden ze echt besseffen wat de Eerste Divisie inhoudt en hoe weing geld er om gaat bij ons of Eagles of Telstar?

Collingwood

MVV huurt doelman Luuk Koopmans van PSV.
Kalmte alleen kan u redden.

Galdiano

Citaat van: Gasgeve op juni 25, 2018, 15:41:54
7 goals in 18 wedstrijden. Weinig rendement  :?


Heb je hem wel eens zien spelen? Een heel egocentrische speler, met nare maniertjes en denkt dat hij het mannetje is. Zo'n speler moet je niet willen.

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Collingwood

#2396
Jensen wordt door Twente voor zo'n 3 miljoen verkocht aan het Duitse Augsburg. Geeft ze daar weer wat lucht.
Dries Wuytens van Heracles naar Sparta.
Kalmte alleen kan u redden.

justremco

Kunnen ze gelijk overmaken naar de zaakwaarnemer van Corona  :_schater

Jandehulk

Dat sparta het al een aardig ploegje....die kenne zu kampioen wurre

justremco

Citaat van: Jandehulk op juni 27, 2018, 16:06:39
Dat sparta het al een aardig ploegje....die kenne zu kampioen wurre

Moet ook nog wel het eea gebeuren hoor, waren echt zeer zwak afgelopen seizoen