Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Citaat van: speculeter op februari 05, 2018, 22:21:21
Niet normaal joh...
Drie jong teams vanavond die spelen.Nog geen 1000 supporters
diep triest je moet je doodschamen :_schater

PePe

Een mooie taak voor Nico Jan Hoogma, om de beloftenteams in de eerste divisie eens onder de loep te houden.

666

Citaat van: PePe op februari 07, 2018, 21:36:01
Een mooie taak voor Nico Jan Hoogma, om de beloftenteams in de eerste divisie eens onder de loep te houden.

Niet alleen de jupiler league, ook bij de amateurs mag hij dat van mij gaan doen.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

PePe

Vandaag gelezen op internet:

De helft van alle profclubs is al in zee gegaan met private investeerders. Zij hebben hun aandelen niet meer allemaal in eigen handen. Dat blijkt na een rondgang langs de 34 clubs in de Eredivisie en Eerste Divisie. De helft van alle profclubs is al in zee gegaan met private investeerders. Zij hebben hun aandelen niet meer allemaal in eigen handen. Dat blijkt na een rondgang langs de 34 clubs in de Eredivisie en Eerste Divisie.

Collingwood

SC CAMBUUR: VERKOCHT

De Jupiler League in de uitverkoop? Na Almere blijkt ook in Leeuwarden de plaatselijke trots al verpatst. 'Na een paar moeilijke jaren is er in 2010 een grote hersteloperatie rondom de club geweest', vertelt scheidend voorzitter en bouwondernemer Ype Smid. 'Destijds is besloten om aandelen uit te geven.' Tientallen zakenlieden kochten zich in en zijn nu baas over Cambuur. Wie de meeste certificaten bezit? 'Dat ben ik', aldus Smid.

De aandelen zijn ondergebracht in een stichting. De stichting, waar aandeelhouders in zitten, hebben een meerderheid en bepalen dus of de club in handen komt van een Rus of Chinees. Niet ondenkbaar, immers waren het eerder ook lokale ondernemers in Arnhem en Den Haag die meer dan honderd jaar oude traditieclubs doorverkochten. Cambuur-fans, die eerder al eens zagen hoe het clubbestuur in gesprek ging met door PowNed ingehuurde nepsjeiks, hoeven zich volgens Smid geen zorgen te maken. 'Hoewel we al gedeeltelijk in private handen zijn, ben ik geen voorstander van een stand-alone investeerder. Cambuur is een club van het volk en wil dat ook blijven.'

https://www.vi.nl/pro/overig/vi-enquete-steeds-meer-clubs-rollen-de-rode-loper-uit-voor-de-sjeik
Kalmte alleen kan u redden.

Galdiano

Niks nieuws toch? Zonder deze constructie destijds was Cambuur er niet meer geweest, of in ieder geval niet zo gezond als we nu zijn.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Collingwood

#2196
Citaat van: Galdiano op februari 14, 2018, 09:45:55
Niks nieuws toch? Zonder deze constructie destijds was Cambuur er niet meer geweest, of in ieder geval niet zo gezond als we nu zijn.

Inderdaad, was bedoeld als aanvulling op het bericht van PePe.

Overigens, andere clubs in de JL:
- Niet te koop: RKC (maar hebben Mandemakers als informele eigenaar), FC Eindhoven, MVV, FC Volendam
- Bezig met verkoop: FC Den Bosch
- Verkoop bespreekbaar: FC Emmen, Helmond Sport
- Verkocht: Almere City, Go Ahead Eagles, Fortuna Sittard, FC Oss, Telstar
- Minderheidsaandeel te koop: FC Dordrecht
- Minderheidsaandeel verkocht: De Graafschap, NEC

Ook wel interessant het stukje over Almere, ik wist helemaal niet dat die zo'n ambitieuze eigenaar hadden. Verklaart wel waarom die steeds meer goede spelers weten te halen:

ALMERE CITY FC: VERKOCHT

U vraagt zich af waarom Almere City FC steeds beter presteert en ondanks de financiële lasten toch afscheid neemt van het kunstgras? Dat komt doordat de club in private handen is. Vastgoedmiljardair Lesley Bamberger van de Kroonenberg Groep kocht de club in 2010. De ontwikkelaar van luxe penthouses in Manhattan heeft inmiddels ook een fundament gestort aan de Competitieweg. 'Bamberger was al betrokken bij de club. Hij had én heeft grote plannen met de jongste profclub van Nederland', vertelt algemeen directeur John Bes over de graag geziene gast op Ibiza-feesten van Wesley en Yolanthe.

Het lelijke eendje van het betaalde voetbal is dankzij de bouwmagnaat nu subtopper in de Jupiler League en wil op den duur naar de Eredivisie. De eerste buitenlandse gelukzoekers konden dankzij de bemoeienis van de op-acht-na rijkste Nederlander worden weggestuurd bij de stadionpoort. Bes: 'Een paar jaar geleden hadden we een delegatie uit het Midden-Oosten op bezoek. Al vrij snel werd duidelijk dat het niet serieus was: ze wisten niks van de club. Volgens mij zijn die mannen meerdere clubs afgegaan.'
Kalmte alleen kan u redden.

AL

Stegeman nieuwe trainer van de Eagles volgend seizoen.
Doen ze goed daar in Deventer!

Collingwood

#2198
Die zal alles daar net als hier ook opnieuw op moeten bouwen, wat een zootje is het daar ook. Go Ahead-De Graafschap 0-4...

EDIT: En de GAE-supporters gaan na de wedstrijd op het veld met De Graafschap-spelers op de vuist  8P.
Kalmte alleen kan u redden.

AL

Ben benieuwd hoe zwaar de straf zal worden!

Vlampiep

Citaat van: Collingwood op maart 04, 2018, 16:18:36
Die zal alles daar net als hier ook opnieuw op moeten bouwen, wat een zootje is het daar ook. Go Ahead-De Graafschap 0-4...

EDIT: En de GAE-supporters gaan na de wedstrijd op het veld met De Graafschap-spelers op de vuist  8P.
Daar zijn ze echt wel de weg kwijt.
Als je de beelden ziet, krijg je steeds meer respect voor onze blauw gele supporters die toch steeds weer massaal achter hun club blijven staan.
Als wij weer over een behoorlijke selectie gaan beschikken is alles weer crescendo, maar daar zullen sponsoren massaal gaan afhaken. Die willen zich niet conformeren aan een stel randdebielen die met deze aktie een mooie club nu geheel naar de kloten hebben geholpen.

zeewolde

Citaat van: Vlampiep op maart 04, 2018, 20:12:22
Daar zijn ze echt wel de weg kwijt.
Als je de beelden ziet, krijg je steeds meer respect voor onze blauw gele supporters die toch steeds weer massaal achter hun club blijven staan.
Als wij weer over een behoorlijke selectie gaan beschikken is alles weer crescendo, maar daar zullen sponsoren massaal gaan afhaken. Die willen zich niet conformeren aan een stel randdebielen die met deze aktie een mooie club nu geheel naar de kloten hebben geholpen.
gaat om 5- 10 supporters. Als dat voor sponsors redenen zijn om af te haken hoe kan het dan dat feyenoord en ajax nog steeds sponsors hebben.

hobbes

Citaat van: zeewolde op maart 05, 2018, 08:57:04
gaat om 5- 10 supporters. Als dat voor sponsors redenen zijn om af te haken hoe kan het dan dat feyenoord en ajax nog steeds sponsors hebben.

Het kan voor sommige de druppel zijn natuurlijk. Het was een klein groepje, maar het straalt altijd af op de club.

justremco

Keeper Hobie Verhulst heeft zijn krabbel gezet onder een contract dat hem de komende twee jaar bindt aan Go Ahead Eagles. #gae

https://t.co/SrWKQ9SqYu

Galdiano

Zonde goede keeper slechts 24 jaar.

Van der Steen is ook al 27, had hem wat jonger ingeschat, maar mag absoluut komen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets