Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Bernardo

Bij NEC is nou alweer spoedberaad omdat Alflen de nieuwe trainer word. Lekker op de dag van zo'n belangrijke wedstrijd.

Bankzitter

Open deur , maar de kunst is het geld wat je hebt zo goed mogelijk te besteden.  Bij een aantal clubs is het al jaren lang slecht, de kans dat die ineens gezond beleid voeren is wishful thinking. Andere clubs zoals Cambuur zijn al diverse jaren prima bezig qua financiĆ«n en spelersbeleid.

Gezonde clubs zouden moeten kunnen doorgroeien, maar helaas is alles erop in gericht om de status quo te behouden (oa tv-gelden, promotie/degradatieregeling). Persoonlijk vind ik dat slecht voor het Nederlandse voetba.  Laat clubs als Den Haag, N.EC. en Roda maar flink in de problemen komen en niet beschermen zoals bij Twente. Clubs als Excelsior zouden het meer verdienen door te groeien. Je ziet in Duitsland en Engeland wel dat er een goede doorstroming is.

AL

Citaat van: Bankzitter op mei 28, 2017, 12:14:30
Open deur , maar de kunst is het geld wat je hebt zo goed mogelijk te besteden.  Bij een aantal clubs is het al jaren lang slecht, de kans dat die ineens gezond beleid voeren is wishful thinking. Andere clubs zoals Cambuur zijn al diverse jaren prima bezig qua financiĆ«n en spelersbeleid.

Gezonde clubs zouden moeten kunnen doorgroeien, maar helaas is alles erop in gericht om de status quo te behouden (oa tv-gelden, promotie/degradatieregeling). Persoonlijk vind ik dat slecht voor het Nederlandse voetba.  Laat clubs als Den Haag, N.EC. en Roda maar flink in de problemen komen en niet beschermen zoals bij Twente. Clubs als Excelsior zouden het meer verdienen door te groeien. Je ziet in Duitsland en Engeland wel dat er een goede doorstroming is.

Volledig mee eens!!!

AL

NEC dus terug naar Jupiler.

Collingwood

#1984
Slecht nieuws voor ons, al zou NAC natuurlijk ook gewoon weer een geduchte concurrent zijn.

EDIT: Of toch NEC?...

EDIT2: Nee dus.
Kalmte alleen kan u redden.

Casuals-lwd

NAC gepromoveerd, daar heb je dan 2x simpel en zonder problemen van gewonnen. Ongelovelijk.

Cambuur Groningen

Citaat van: Casuals-lwd op mei 28, 2017, 18:35:41
NAC gepromoveerd, daar heb je dan 2x simpel en zonder problemen van gewonnen. Ongelovelijk.
ik erger me er mateloos aan. Je kunt kennelijk beter wat lager eindigen dan staat er geen druk op in de nacompetitie. Waardeloos systeem dit.

Bankzitter

Ik geloof ook nooit dat de huidige opzet van beide competities goed is voor het Nederlandse voetbal. Clubs promoveren nu min of meer bij toeval omdat de clubs aan de onderkant er een zooitje van maken. Ondertussen N.E.C. en Roda zijn in een paar jaar tijd niets opgeschoten, bij den Haag is het al jaren onduidelijkheid troef, N.A.C. is ook nog steeds onrustig maar clubs die jaarlijks winst maken komen amper dichterbij dit soort clubs.

Nightmarelwd

Citaat van: Cambuur Groningen op mei 28, 2017, 18:48:32
ik erger me er mateloos aan. Je kunt kennelijk beter wat lager eindigen dan staat er geen druk op in de nacompetitie. Waardeloos systeem dit.

Je kan je er aan ergeren, maar in de Nederlandse competitie wordt sinds begin jaren 70 volgens dit systeem gespeeld.

Dat wij werden uitgeschakeld door MVV heeft ermee te maken dat wij de druk van de rol waar we ingeduwd werden niet waar konden maken.
MI-Sider for Life

Marc S

Citaat van: Nightmarelwd op mei 28, 2017, 19:53:51
Je kan je er aan ergeren, maar in de Nederlandse competitie wordt sinds begin jaren 70 volgens dit systeem gespeeld.

Dat wij werden uitgeschakeld door MVV heeft ermee te maken dat wij de druk van de rol waar we ingeduwd werden niet waar konden maken.

Neemt niet weg dat het een waardeloos systeem is en elk zelf respecterend voetbal land heeft niet z'n debiel promotie en degradatie systeem als wij dat hebben.

Collingwood

De TM van NEC (Edwin de Kruijff) is al opgestapt. Zal ook lekker zijn voor de positie van de nieuwe trainer, Rob Alflen. Die zal, neem ik aan, door De Kruijff zijn aangesteld. Of zou dat nu ook niet meer doorgaan?
Kalmte alleen kan u redden.

wiekie1969

Citaat van: Cambuur Groningen op mei 28, 2017, 18:48:32
ik erger me er mateloos aan. Je kunt kennelijk beter wat lager eindigen dan staat er geen druk op in de nacompetitie. Waardeloos systeem dit.

Dat vind ik niet. Het heeft met passie, beleving en de juiste instelling te maken. Als je roda en mvv zag voetballen vanmiddag dan springen je de tranen van kwaadheid toch in de ogen. Wat heeft cambuur het weggegeven zeg. Diep triest!!!!!!!

wiekie1969

#1992
Citaat van: Casuals-lwd op mei 28, 2017, 18:35:41
NAC gepromoveerd, daar heb je dan 2x simpel en zonder problemen van gewonnen. Ongelovelijk.

Daar zit een trainer die het vuurtje WEL op kan stoken, was vroeger een speler met ALTIJD de juiste mentaliteit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AL

Citaat van: wiekie1969 op mei 28, 2017, 20:14:27
Daar zit een trainer die het vuurtje WEL op kan stoken, was vroeger een speler met ALTIJD de juiste mentaliteit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NAC heeft dom geluk gehad. Thuis had het 1-3 of 1-4 moeten zijn en dan was het over en uit.
Ik vind het systeem nergens op slaan.
Je speelt een heel seizoen.
Eerste 2 directe promotie.
Nummer 3 beslissingswedstrijden tegen nummer 16.

Ook voor Europees voetbal gewoon simpel houden. Nummer 4 directe plaatsing(wat nu Utrecht gelukkig) ook heeft gehaald.

okkele

Citaat van: Casuals-lwd op mei 28, 2017, 18:35:41
NAC gepromoveerd, daar heb je dan 2x simpel en zonder problemen van gewonnen. Ongelovelijk.
logica van niks.
dan zou fc den bosch of de graafschap een promotie nog meer verdienen,zo werkt dat nu eenmaal niet.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.