Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Voetbalzone:

'Dit wordt de doodsteek voor FC Eindhoven en Almere City'
Zaterdag, 8 juni 2013 om 17:41

De KNVB wil voor volgend seizoen weer een eerste divisie met twintig teams hebben en heeft daarom aangekondigd dat Ajax, PSV en FC Twente het beloftenteam mogen inschrijven voor de Jupiler League. De meningen over de toetreding van drie beloftenteams zijn verdeeld en Edwin Lugt, toekomstig voorzitter van promovendus Go Ahead Eagles en oud voorzitter van de Coƶperatie Eerste Divisie (CED), denkt dat Almere City en FC Eindhoven zich ernstig zorgen moeten gaan maken.
/

Almere City en FC Eindhoven werken momenteel samen met Ajax en PSV, maar deze clubs zullen geen spelers meer hoeven te verhuren aan de eerstedivisonisten, omdat de beloftenteams volgend seizoen immers in dezelfde competitie uitkomen. "Dit wordt de doodsteek voor FC Eindhoven en Almere City", voorspelt Lugt in gesprek met BNR.

Lugt heeft afgelopen week dan ook tegen de nieuwe opzet van de Jupiler League gestemd. "Ik begrijp dat het vanuit het medialandschap gezien, het interessant is om die beloftenteams van de clubs te zien", benadrukt hij. "Maar ik vind het de taak van de KNVB om enige schijn van competitievervalsing te voorkomen. Dat kan hier niet, dus ze hadden er niet mee akkoord moeten gaan." Naast de drie beloftenteams mag ook topklasser Achilles'29 toetreden tot de Jupiler League.
Area 58

sunderland

Tis gewoon belachelijk . Als je de eerste wedstr tegen Psv moet of tegen Psv vlak voor of na  een Championsleaque wedstr in nov of zo kan dat zomaar hun beste 2 spelers schelen .Nou is die eerste div 1 grote aanfluiting

kgscc

Het eerlijkst lijkt me dat spelers alleen in transferperiodes zouden mogen wisselen tussen het eerste en belofteteam. Maar dat zullen de clubs wel niks vinden. 

Clint

Als men de Eredivisie als de Mickey Mouse-competitie noemt, hoe moet je straks de JL dan wel niet noemen? Een volgende cartoon-naam.

Het is echt grote zaak om hier nooit, maar dan ook nooit, meer in terug te keren.

Dokkumer

Citaat van: clint op juni 10, 2013, 07:18:16
Als men de Eredivisie als de Mickey Mouse-competitie noemt, hoe moet je straks de JL dan wel niet noemen? Een volgende cartoon-naam.

Het is echt grote zaak om hier nooit, maar dan ook nooit, meer in terug te keren.

Voorstel: De Teletubbiecomptetie..
Deze idioterie voor de JL van volgend seizoen begint onderhand op een parodie op betaald voetbal te lijken.

zeewolde

Citaat van: Dokkumer op juni 10, 2013, 12:36:20
Voorstel: De Teletubbiecomptetie..
Deze idioterie voor de JL van volgend seizoen begint onderhand op een parodie op betaald voetbal te lijken.

En maar wijzen naar andere landen, maar in Duitsland spelen op het een na hoogste nivo geen tweede elftallen, dat is maximaal tot de 3e liga. En daar zijn vaste selecties en niet het constante geschuif tussen eerste en tweede elftal, zodat er niet op die manier competitievervalsing kan ontstaan.

Ben benieuwd hoe de KNVB er mee omgaat als een van deze tweede elftallen laatste wordt en er wil komend seizoen een amateurclub promoveren. Degradeert dit tweede elftal dan ook daadwerkelijk?

Dokkumer

Ja dat is typerend voor Nederland, kijken naar een ander land en dan redelijk succesvolle maatregelen maar half uitvoeren zodat het een flop wordt  8P

kgscc

Beloften PSV moeten thuisduels gaan afwerken in Philips Stadion
Maandag, 10 juni 2013 om 23:06
Jong PSV mag een beloftenteam inschrijven voor de Jupiler League en het is de bedoeling dat dit elftal de thuiswedstrijden zal gaan afwerken in het Philips Stadion. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. De gemeente Eindhoven en de politie moeten nog wel akkoord gaan met de plannen.

PSV hoopte de wedstrijden van de beloften eigenlijk te kunnen afwerken in het Jan Louwers Stadion, maar dat gaat niet door. FC Eindhoven en de vrouwenploeg van PSV/FCE spelen de thuisduels immers ook al in dit stadion, dat bovendien niet geschikt zou zijn voor risicowedstrijden. De Herdgang voldoet niet aan de eisen en dus moet Jong PSV de thuisduels gaan afwerken in hetzelfde stadion als het eerste elftal van PSV.
Naast PSV mogen ook FC Twente en Ajax een beloftenteam inschrijven: Twente wil de beloften ook in het stadion (Grolsch Veste) laten spelen, maar Ajax hoopt de beloften gewoon op De Toekomst te kunnen laten spelen.

=============

Wat een sfeer zal dat geven en wat een geld kost dat. Ook een sterk argument dat het stadion van Eindhoven niet geschikt is voor risicowedstrijden. Gaat FC Eindhoven dan ook voetballen in dat stadion als Jong Ajax langs komt. Het rammelt weer van alle kanten.

Dreet

Die wedstrieden onder elkaar tussen de beloftenelftallen, dat wurde oek sfeerloze drama's toch? Jong Ajax-Jong Twente op De Toekomst...En wat as Jong Ajax teugen Jong PSV mut speule om het kampioenskap, terwijl ze beide niet promovere kenne...

stefan15

Citaat van: zeewolde op juni 10, 2013, 12:40:59
En maar wijzen naar andere landen, maar in Duitsland spelen op het een na hoogste nivo geen tweede elftallen, dat is maximaal tot de 3e liga. En daar zijn vaste selecties en niet het constante geschuif tussen eerste en tweede elftal, zodat er niet op die manier competitievervalsing kan ontstaan.

Ben benieuwd hoe de KNVB er mee omgaat als een van deze tweede elftallen laatste wordt en er wil komend seizoen een amateurclub promoveren. Degradeert dit tweede elftal dan ook daadwerkelijk?
Dan creeer je tenminste wel een open competitie! Alleen zit je wel met het probleem dat je andere beloftenteams niet meer in kan passen!

sunderland

Vies peuken .De regels zullen wel worden veranderd nu er bijna 3 eerste div clubs zijn gepromoveerd .Dit is de knjb vast niet naar de zin .Maar weer terug naar de best of 3 .Dan kunnen de erediv clubs er mooi in blijven

Dokkumer

Ik blijf een voorstander van 17 en 18 degraderen, 15 en 16 in PO
JL nrs 1 en 2 promotie, Nacompetitiesysteem van 2 poules

Degradatie nr 17 en 18 naar Topklasse -JL niet groter dan 18 clubs-

punkman

FC Emmen ziet vrijdag vier proefspelers komen
18-06-2013

Op de eerste training melden zich vrijdag vier proefspelers. Drie zijn bekend vanuit de Jupiler League, de vierde is een Poolse spits. De vier spelers zijn Frits Dantuma.....

bron:Fcemmen.nl

Verrassend ....






Dokkumer

Tja, met een beloftenelftal had je hem hier kunnen behouden alhoewel hij me niet heeft weten te overtuigen.. Ja moeilijk in gemiddeld 61 minuten per seizoen

SCCornjum

Helmond Sport moet mogelijk op zoek naar een nieuw bestuur. De huidige bestuurders van de Brabantse club hebben aangekondigd te stoppen indien de gemeente niet verder wenst te gaan met de nieuwbouw van een stadion op Berkendonk.

"Als het stoplicht op rood gezet wordt, dan stoppen wij als bestuur uiteindelijk ook", aldus de woorden van voorzitter Philippe van Esch tegenover Omroep Brabant.

Dinsdagavond praten de raadcommissies in de gemeente Helmond over de haalbaarheid van een nieuw stadion voor de club uit de Jupiler League. Al ruim tien jaar wordt er gesproken over een nieuw 'huis' voor Helmond Sport, maar tot dusver bleef een verhuizing uit.
Watching Football Is Not A Crime