Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

kgscc

Het is nu definitief, Jong PSV komt erbij.

Beloften Ajax, Twente en PSV mogen naar Jupiler League
Dinsdag, 4 juni 2013 om 18:50
De beloftenteams van Ajax en FC Twente, maar ook die van PSV, mogen volgend seizoen samen met Topklasser Achilles'29 instromen in de Jupiler League. Dat heeft de KNVB zojuist bekendgemaakt op Twitter, na afloop van de vergadering betaald voetbal. De beslissing van de bond betekent dat de Jupiler League volgend seizoen weer uit twintig teams zal bestaan.

In het afgelopen seizoen gingen SC Veendam en AGOVV Apeldoorn failliet en eerder sneuvelden RBC Roosendaal en Haarlem al. De Jupiler League bestond daarom nog maar uit zestien ploegen en de KNVB én de clubs wilden de competitie uitbreiden, zodat er meer wedstrijden gespeeld worden en daardoor ook meer inkomsten worden gegenereerd. De KNVB besloot om twee beloftenteams en twee Topklassers toe te laten tot de eerste divisie.
Ajax en FC Twente kregen de tickets voor de beloftenteams, terwijl Katwijk en Achilles'29 uit de Topklasse mochten doorstromen. Katwijk besloot echter om af te zien van promotie en dat betekende goed nieuws voor PSV, dat nu ook het beloftenelftal mag inschrijven voor de Jupiler League. De Eindhovenaren laten in een officieel statement weten dat 'PSV op sportieve gronden geïnteresseerd is en samen met gemeente Eindhoven en FC Eindhoven een definitief besluit gaat voorbereiden'. De tweede elftallen van de Eredivisionisten kunnen (uiteraard) niet promoveren.

SCCornjum

Elke egel een...........

Kunstgras? NO WAY! Steun de Actie Middenstip!






      PERSBERICHT
     Supportersvereniging Go Ahead Eagles

Deventer,  03-06-2013


Zeg nee tegen kunstgras, steun de actie Middenstip!


Na 17 jaar keert Go Ahead Eagles terug op het hoogste niveau in Nederland. De promotie heeft veel losgemaakt in Deventer en omstreken. De ontlading in Volendam, in de Adelaarshorst en op de Brink was dan ook enorm. Eindelijk!

Kowet zal alleen al vanwege haar pure voetbalcultuur een aanwinst zijn voor de Eredivisie. Menig voetbalsupporter zal uitkijken naar het duel in Deventer waar de knusse en sfeervolle Adelaarshorst als een warme deken zal aanvoelen in het door de commercie geregeerde topvoetbal.
Er zal echter in een zeer kort tijdsbestek veel moeten gebeuren. Zowel het team als de organisatie zal eredivisiewaardig moeten worden. Ook eist de KNVB dat het veld te allen tijde bespeelbaar moet zijn. Ingegeven door de financiële situatie kiezen steeds meer clubs voor een goedkoper kunstgrasveld in plaats van veldverwarming. Ook onze bestuurders zullen de investeringen zorgvuldig moeten afwegen en hoewel zij ook graag gaan voor een heerlijk strak gemaaide grasmat, kunnen zij iedere euro maar één keer uitgeven. Bij de ware voetbalcultuur van de Adelaarshorst hoort echter geen nepgras.

De Supportersvereniging Go Ahead Eagles wil de keus van onze bestuurders wat makkelijker maken door een actie te starten. Deze is ingegeven door een enthousiaste supporter, inmiddels eigenaar van de laatste 'echte' middenstip. Het vurige betoog van deze diehard vindt u onderaan dit persbericht.

De 'Actie Middenstip' is bedoeld om geld in te zamelen voor de aanleg van veldverwarming en dus voor behoud van echt gras in onze Adelaarshorst. Mocht er, om welke reden dan ook, toch worden besloten om een kunstgrasveld aan te leggen dan zal het ingezamelde geld worden geïnvesteerd in de ontwikkeling van het stadion.

De Raad van Commissarissen van Go Ahead is op de hoogte van dit initiatief en juicht het van harte toe.

Kunstgras, NO WAY!



ACTIE MIDDENSTIP

De Supportersvereniging start een actie waarbij supporters een stuk(je) van het veld kunnen sponsoren en zich op deze manier een jaar lang mede-eigenaar van het veld mogen noemen.

Iedereen die een deel van het veld 'koopt' krijgt een vermelding op het  speciale bord 'Pitch Owners', dat een mooie plek in het stadion zal krijgen. Men schaft symbolisch minimaal één vierkante meter veld aan à € 10,-/m2. Maakt u bijvoorbeeld € 50,- over dan wordt u dus automatisch eigenaar van 5 m2.

U wordt één van de 'Pitch Owners' door het geld over te maken op bankrekeningnummer 130877131 t.n.v. Go Ahead Eagles  voetbal b.v. onder vermelding van uw naam en actie Middenstip.

Iedere deelnemer doet met zijn gekochte vierkante meter(s) automatisch mee aan een verloting met mooie prijzen.

De ontvreemde middenstip wordt op de Open Dag per opbod verkocht aan de hoogste bieder en die dag symbolisch teruggeplaatst in het veld. De hoogste bieder wordt voor één jaar eigenaar van de middenstip.

De Supportersvereniging zal de opbrengst van deze actie verdubbelen!



'Donderdagavond 23 mei 2013 iets na half 9 gebeurde het. Stadion de Adelaarshorst explodeerde na de 3-0 overwinning op Volendam. We staan na 17 jaar met 1,5 been in de eredivisie en het kan haast niet meer mis gaan in Volendam. De terugwedstrijd lijkt slechts een formaliteit te worden. Nog nooit heb ik zoveel vreugde gezien in de Adelaarshorst. Grote volwassen kerels staan met tranen in de ogen, bestuursleden gaan helemaal uit hun dak op de hoofdtribune en er is nog nooit zoveel lawaai, gezang en gedans geweest na het laatste fluitsignaal. Het duurt dan ook niet lang of er volgt een Pitch Invasion zoals die hoort na zulke wedstrijden.

Het feest is compleet, er wordt gedanst, gezongen en men valt elkaar in de armen op het veld waar je normaal nooit op mag komen. Ook ik begeef me in het feestgedruis en al snel valt mijn zoon van 16 mij in de armen. Ook hij beseft dat hij voor het eerst in zijn leven Kowet in de eredivisie gaan zien. Na een dansje krijg ik een ingeving, DE MIDDENSTIP! Ik attendeer mijn zoon op mijn plan en gezamenlijk begeven we ons uit het feestgedruis richting de middenstip en beginnen deze met onze handen te graven. Een paar stewards worden door mij en mijn zoon vriendelijk doch dringend verzocht ons onze gang te laten gaan, en we worden geamuseerd gadegeslagen en toegelachen door de mensen op de tribune. Een camera van Eredivisie Live maakt het feest compleet en het duurt niet lang of heel Nederland is op de hoogte van het feit dat de middenstip van de Adelaarshorst is ontvreemd tijdens de Pitch Invasion. Omdat ik het geluk heb dat mijn tuin grenst aan het stadionterrein wordt de stip gauw in veiligheid gebracht om ons naderhand nog tot in de late uurtjes in het feestgedruis te begeven.

Sindsdien heb ik het woord middenstip tientallen keren aan moeten horen. Waarom, wat moet je ermee, ben je niet goed, doe eens normaal en mooie actie zijn veel gehoorde uitspraken. De directeur sms'te me goed voor de stip te zorgen, bij VI TV weten ze ook geen antwoord op de vraag wat ik er mee moet en zelfs politieagenten houden mij aan om me te feliciteren met mijn actie. Niemand is boos, want dit was de laatste wedstrijd op dit veld, dus er is verder weinig aan de hand.

Maar ik wist het al wel. Ik had het rondom de wedstrijd van Willem 2 in 2010 ook al een keer horen vallen. Het woord kunstgras werd door de club in de mond genomen omdat dit de goedkoopste manier was om aan de eredivisievoorwaarden van de KNVB te voldoen. Veldverwarming kon natuurlijk ook, maar dit was een stuk duurder. En juist dat gegeven speelde even door mijn hoofd om half 9. Dit kon wel eens de allerlaatste wedstrijd op echt gras worden in de Adelaarshorst, en dat echte gras moet je koesteren, want dat hoort in de Adelaarshorst. En wat er ook gaat gebeuren, ik ben voorlopig in bezit van het belangrijkste stukje gras van dit veld, de middenstip.

Twee dagen na de huldigingen, rondtoer, feesten en bergen media-aandacht laait de discussie op die ik dus al aan zag komen. Kunstgras of veldverwarming. Al snel is het duidelijk dat het merendeel van de supporters het met mij eens is. Er hoort echt gras in de Adelaarshorst te liggen. Dit past bij onze als authentieke club met dito stadion en achterban, en kunstgras in de Adelaarshorst is vloeken in de kerk. De andere kant van de medaille is echter dat de club aan de vooravond staat van vele investeringen. Het stadion moet eredivisiewaardig gemaakt worden, de selectie moet worden versterkt en er is de komende maanden veel werk te verzetten om op 2 augustus 2013 klaar te zijn voor onze herintreding in de eredivisie. Ik kan best begrijpen dat de club dan voor de weg van de minste weerstand kiest en voor de goedkopere optie van kunstgras gaat. Wij supporters willen dit dus niet. Maar er zal dan wel wat moeten gebeuren.'

ACTIE MIDDENSTIP IS GEBOREN!!!!



Eigenaar middenstip
Watching Football Is Not A Crime

punkman

Denk dat we toch als eerste moeten kiezen voor een goede selectie. Kunstgras geen fan van maar je moet toch kiezen.
Liever eerst even op kunstgras en behoud eredivisie ipv degraderen met echt "gras" want onze grasmat wat zowiezo niet om naar huis te schrijven.
Maar nooit meer terug naar de jupiler league, zie wat daar gebeurd, nooit weer terug kost wat het kost.

Unknown

Ben blij dat wij uit de jupiler league zijn met al die belofte teams...
Is het dan ook zo dat spelers die terug komen van blessuren en dergelijke mee mogen met de beloftes?
Stel toivonen is geblesseerd geweest en doet mee tegen een bepaalde club, en vervolgens gaat hij weer naar psv 1..is toch competitie vervalsing dan? je zal maar net tegen ze moeten als er lui mee gaan doen die weer ritme nodig hebben...

Hopelijk kunnen we ons handhaven in de ere...terug naar dit sootje lijkt me echt niks.

kgscc

Stukje over de regels:

Jong Ajax moet 16 spelers tot 23 jaar onder contract hebben en een gediplomeerde fulltime hoofdcoach en assistent-coach. Per duel mogen er drie dispensatiespelers meedoen en een keeper ouder dan 23 jaar. Na 15 wedstrijden in het eerste elftal mogen spelers niet meer uitkomen voor Jong Ajax in de Jupiler League. In een weekend mogen spelers niet voor beide elftallen uitkomen. Er moet gespeeld worden op een accomodatie die voldoet aan de eisen van de Eerste Divisie.

RotterdamLeeuwarden

...........verder zal de club andere manieren bedenken om onder deze regels uit te komen zodat er meer 1e elftal spelers kunnen helpen om de beloften hoger in de competitie te krijgen.

let maar op, dat gebeurt !
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

rudie

Citaat van: kgscc op juni 06, 2013, 16:07:26
Na 15 wedstrijden in het eerste elftal mogen spelers niet meer uitkomen voor Jong Ajax in de Jupiler League.

Is dat 15 wedstrijden in het huidige seizoen of in totaal? Dat laten we zeggen, een Siem de Jong met ruim 100 wedstrijden totaal nooit mee mag doen of alleen als hij dit seizoen door een blessure ofzo, nog geen 15 wedstrijden heeft gespeeld?

rudie

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op juni 06, 2013, 21:24:52
...........verder zal de club andere manieren bedenken om onder deze regels uit te komen zodat er meer 1e elftal spelers kunnen helpen om de beloften hoger in de competitie te krijgen.

let maar op, dat gebeurt !

Met welk doel dan? Klassering maakt toch geen zak uit voor deze teams aangezien ze niks kunnen winnen? Zij hebben er meer baat bij beloftes/ jeugdspelers ervaring te laten opdoen en tegen 'zwaardere' tegenstanders te spelen.

Yellow Army

Citaat van: rudie op juni 07, 2013, 22:51:27
Is dat 15 wedstrijden in het huidige seizoen of in totaal? Dat laten we zeggen, een Siem de Jong met ruim 100 wedstrijden totaal nooit mee mag doen of alleen als hij dit seizoen door een blessure ofzo, nog geen 15 wedstrijden heeft gespeeld?

Per seizoen lijkt me.

Citaat van: rudie op juni 07, 2013, 22:52:51
Met welk doel dan? Klassering maakt toch geen zak uit voor deze teams aangezien ze niks kunnen winnen? Zij hebben er meer baat bij beloftes/ jeugdspelers ervaring te laten opdoen en tegen 'zwaardere' tegenstanders te spelen.

Voor de eer.
Area 58

jeff

Citaat van: rudie op juni 07, 2013, 22:52:51
Met welk doel dan? Klassering maakt toch geen zak uit voor deze teams aangezien ze niks kunnen winnen? Zij hebben er meer baat bij beloftes/ jeugdspelers ervaring te laten opdoen en tegen 'zwaardere' tegenstanders te spelen.
Stel je hebt jong ajax, PSV en Twente op 1,2 en 3. Dan promoveert nummer 4 toch?
Of dan niemand zodat er ook niemand degradeerd

Yellow Army

Citaat van: jeff op juni 08, 2013, 12:27:13
Stel je hebt jong ajax, PSV en Twente op 1,2 en 3. Dan promoveert nummer 4 toch?
Of dan niemand zodat er ook niemand degradeerd

nr 4 promoveert dan
Area 58

Voor altijd cambuur

Tis gewoon een competitie vervalsing

kgscc

Vijftien wedstrijden is uiteraard in het huidige seizoen. Ik vind dit persoonlijk nogal veel.

Om de stand van een periode of de eindstand te kunnen bepalen worden jong PSV, Twente en Ajax geschrapt. De punten die de andere ploegen tegen deze teams behaald hebben blijven gewoon staan. De stand die overblijft is de periode- of eindstand.

kgscc

Citaat van: Voor altijd cambuur op juni 08, 2013, 13:03:09
Tis gewoon een competitie vervalsing

Uiteraard, daarom ben ik er ook wel benieuwd na. Stel we krijgen een situatie zoals dit jaar, dat op de laatste dag twee ploegen kampioen kunnen worden bijvoorbeeld Eindhoven en opnieuw Volendam (  :P ). De laatste wedstrijden zijn dan bijvoorbeeld Volendam - Jong PSV en FC Eindhoven - Excelsior. Zou me dan niks verbazen als PSV een ploeg opstelt van spelers die in het eerste nog net niet vijftien wedstrijden gespeeld hebben. Dan is de pilot gelijk mislukt

SCCRulez

Voor de beloftenteams prachtig om zo ervaring op te doen, maar lijkt mij een draak van een competitie worden zo. hoop idd dat direct eerste jaar duidelijk wordt dat competitievervalsing dreigt en dat pilot crasht