Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: gewoon een fan op april 23, 2016, 23:15:17
Maar die clubs hadden volgens mij financiële problemen  ;)
Cambuur staat er financieel een stuk beter op volgens mij  :thumbsup

Financieel minder slecht zul je bedoelen.
Area 58

gewoon een fan

Citaat van: Yellow Army op april 23, 2016, 23:53:47
Financieel minder slecht zul je bedoelen.

Haha begrijp wat jullie bedoelen maar inderdaad financieel minder slecht, de zaken zijn financieel min of meer op orde anders zouden wij ook niet al een aantal jaar in categorie 3 zitten.

Marc S

Maar dat wordt er wel van ons verwacht. Zeker omdat we voor onze promotie bij de betere clubs werden geschaard. Daarnaast zijn dordt en rkc gewoon kleinere clubs.

Lore

Citaat van: gewoon een fan op april 23, 2016, 23:15:17
Maar die clubs hadden volgens mij financiële problemen  ;)
Cambuur staat er financieel een stuk beter op volgens mij  :thumbsup

Wij hebben geen liquiditeitsproblemen op dit moment, maar nog wel een (zwaar) negatief eigen vermogen. Als mijn zaak er zo voor zou staan zou ik mij serieus zorgen maken. Daarnaast kan je zo weer in liquiditeitsproblemen komen doordat wij hard terug moeten in begroting. Ik ben bang dat top 5 echt maximaal haalbaar is volgend seizoen

El Ma-kri-niii

We zullen denk ik weer terug gaan naar de situatie van voor de promotie. Top 5 het doel, meer dan een outsider voor de titel waren we niet.

Len Cantello

Citaat van: Lore op april 24, 2016, 21:45:15
een (zwaar) negatief eigen vermogen
Wat is zwaar? Circa 2 mio? Valt best wel mee, toch?
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op april 25, 2016, 12:49:30
Wat is zwaar? Circa 2 mio? Valt best wel mee, toch?
Ongeveer een derde deel van de huidige begroting. Vind ik nog behoorlijk veel, helemaal omdat door alle constructies en zeer beperkte groeimogelijkheden de kans op het snelle wegwerken van dit EV en vel op de botten kweken een langdurige zaak is.

Len Cantello

Citaat van: Dokkumer op april 25, 2016, 12:51:15
Ongeveer een derde deel van de huidige begroting. Vind ik nog behoorlijk veel, helemaal omdat door alle constructies en zeer beperkte groeimogelijkheden de kans op het snelle wegwerken van dit EV en vel op de botten kweken een langdurige zaak is.
Ik zie deze apen en beren niet. Zeker niet als je goeie blijvende afspraken met de schuldeiser hebt en structureel bezig bent om de schuld af te bouwen. Zoals nu al enkele seizoenen het geval is. Qua financiën heb ik het volste vertrouwen in het huidige beleid van de club.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op april 25, 2016, 12:54:37
Ik zie deze apen en beren niet. Zeker niet als je goeie blijvende afspraken met de schuldeiser hebt en structureel bezig bent om de schuld af te bouwen. Zoals nu al enkele seizoenen het geval is. Qua financiën heb ik het volste vertrouwen in het huidige beleid van de club.
Ik maak me geen zorgen over het wegwerken van deze schulden en ik ga er ook vanuit dat de begroting voor komend seizoen weer zeer realistisch en voorzichtig zal zijn. Alleen beperkt dit negatieve EV onze groei ook weer, wat me nog steeds betreurt. Elke euro die nog naar dat negatieve EV en spelersfonds moet is een euro die je niet in je selectie kunt steken.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Nummer 11 van de 1ste divisie, MVV mag zelfs mee doen aan de nacompetitie. Die staan niet eens in het linkerrijtje. Een zootje met Jong dit en dat...
Henk, held, bedankt

Bernardo

Word gewoon tijd dat de JL ook op de schop gaat. Nu er vanaf volgend seizoen ook gedegradeerd kan worden uit de JL, zou ik de periode titels per direct gaan afschaffen. Nummer 1 en 2 rechtstreeks promoveren, 3,4,5,6 play offs en winnaar tegen nummer 16.

Dokkumer

Zo'n systeem ben ik wel voor.
Liefst 2 rechtstreeks promoveren/degraderen. 6 clubs met nrs 15/16 nacompetitie in 2 poules. De winnaars van die poules spelen Eredivisie.

Collingwood

We gaan volgend jaar waarschijnlijk ook spelen tegen Jong Utrecht, dat volgende week aan een punt tegen Jong Volendam genoeg heeft om promotie naar de Jupiler League af te dwingen.
Kalmte alleen kan u redden.

vialli

Citaat van: Collingwood op mei 02, 2016, 22:37:59
We gaan volgend jaar waarschijnlijk ook spelen tegen Jong Utrecht, dat volgende week aan een punt tegen Jong Volendam genoeg heeft om promotie naar de Jupiler League af te dwingen.

Ja, daar sien ik oek echt naar uut ;(

Marc S

Citaat van: Bernardo op april 25, 2016, 19:28:43
Word gewoon tijd dat de JL ook op de schop gaat. Nu er vanaf volgend seizoen ook gedegradeerd kan worden uit de JL, zou ik de periode titels per direct gaan afschaffen. Nummer 1 en 2 rechtstreeks promoveren, 3,4,5,6 play offs en winnaar tegen nummer 16.

Eens, betere doorstroom is noodzakelijk.