Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Vedetski

Misschien kan Keizer die Tissoudali wel hierheen halen  ;)

Dat zou Van der Vegt nooit lukken
:koffie

sunderland

Poelie vd Weg rood

Marc S

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=271235

Nol Hendriks is bereid Fortuna Sittard te helpen en geld te lenen, maar de voormalige suikeroom van Roda JC Kerkrade heeft aan die lening keiharde voorwaarden gesteld. De textielmagnaat wil de zekerheid dat hij zijn geld terugkrijgt. In het verleden steunde Hendriks Roda JC met miljoenen, waardoor zijn connectie met Fortuna opmerkelijk is. Hij heeft echter bedrijven in Sittard en heeft sympathie voor de Jupiler League-club.

Hendriks wil de garantie dat, als Fortuna het niet gaat redden en failliet verklaard wordt, hij zijn geld terug krijgt. Dat betekent dus dat er iemand garant moet staan voor de lening van Hendriks. "Ze gaan nog een laatste poging doen om iemand te zoeken die garant wil staan, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken", zegt hij in Langs de Lijn En Omstreken. "En dan gaat morgenochtend om tien uur de stekker eruit."

Fortuna klopte volgens Hendriks vorige week bij hem aan met de vraag om de club te helpen. Op dat moment was er meer nodig dan de huidige één ton. "Ik had ze graag geholpen, maar ik wil geen enkel risico meer lopen met geld in voetbalclubs. Het houdt een keer op. Ik vind het jammer." Fortuna Sittard moet dinsdagmorgen 900.000 euro op tafel kunnen leggen om te overleven. Vandaag was daar al zo'n 800.000 euro van binnen.


Kans is aanwezig dat er morgen weer een club verdwijnt uit het betaalde voetbal..

El Ma-kri-niii

Voor een ton mag een mooie club als Fortuna toch niet verdwijnen? Ik hoop zó dat ze het redden. Helaas staan ze bij de KNVB te popelen om nog een beloftenelftal toe te voegen.

Dokkumer

Argument van nog een beloftenelftal gaat mijns inziens niet op. Dat had al gekund omdat Jong Twente zich al vroeg terugtrok.
Verder ben ik bang dat Fortuna de dupe gaat worden van de relatief vele clubs in Zuid Limburg. Derksen had gisteren in Voetbal Insite misschien wel gelijk met zijn uitspraken, alhoewel ik persoonlijk nooit hoop dat het zo ver zal komen.

Marc S

Citaat van: Dokkumer op maart 01, 2016, 12:51:41
Argument van nog een beloftenelftal gaat mijns inziens niet op. Dat had al gekund omdat Jong Twente zich al vroeg terugtrok.
Verder ben ik bang dat Fortuna de dupe gaat worden van de relatief vele clubs in Zuid Limburg. Derksen had gisteren in Voetbal Insite misschien wel gelijk met zijn uitspraken, alhoewel ik persoonlijk nooit hoop dat het zo ver zal komen.

Klopt, er zijn daar te veel clubs. Bedrijfsmatig is fuseren het beste, maar je vraagt ons ook niet om met DKV te fuseren.

El Ma-kri-niii

De inkomsten dalen al jaren in de JL, terwijl de uitgaven heel moeilijk nog omlaag kunnen. Spelers verdienen daar al bijna niks, en ook een stadion is vaak een dure kostenpost die overgebleven is uit een financieel betere tijd. Eigenlijk zou semiprofessionalisme weer toegestaan moeten worden, dan kan Fortuna nog verder snijden in de uitgaven.

Dokkumer

Stop eerst maar eens met het onder contract moeten hebben van 16 fullprofs, is een last om de nek van de kleine clubs. Dus ja ik ben voorstander van semi professionalisme.
Voor clubs als Fortuna en RKC zou volgens mij de doorstroming vanuit de Tweede Divisie volgend seizoen ook een doodsteek kunnen zijn. Veel huidige topklassers hebben nu al een hogere begroting en spelersbudget dan dit soort clubs.


El Ma-kri-niii

Citaat van: Dokkumer op maart 01, 2016, 13:56:39
Stop eerst maar eens met het onder contract moeten hebben van 16 fullprofs, is een last om de nek van de kleine clubs. Dus ja ik ben voorstander van semi professionalisme.
Voor clubs als Fortuna en RKC zou volgens mij de doorstroming vanuit de Tweede Divisie volgend seizoen ook een doodsteek kunnen zijn. Veel huidige topklassers hebben nu al een hogere begroting en spelersbudget dan dit soort clubs.
Aan de andere kant kan de Tweede Divisie ook voor meer schwung zorgen bij zulke clubs. Clubs als Fortuna en Almere zullen volgend jaar voor het eerst sinds lange tijd écht ergens om spelen, namelijk om niet te degraderen. Mochten ze toch degraderen, kunnen ze dat jaar erop weer eens in de subtop van de Tweede Divisie meedoen. Volgens mij is dat veel leuker dan keer op keer tussen plaats 14 en 20 van de Jupiler League mee te hobbelen.

Dokkumer

Dat laatste verwacht ik juist niet. Ik ben juist bang dat de degradanten nog verder weg zullen zakken met clubs als Spakenburg en dat soort Top TOpklassers.

El Ma-kri-niii

Citaat van: Dokkumer op maart 01, 2016, 14:45:59
Dat laatste verwacht ik juist niet. Ik ben juist bang dat de degradanten nog verder weg zullen zakken met clubs als Spakenburg en dat soort Top TOpklassers.
TOP Oss is een paar jaar geleden ook gedegradeerd, en die werden afgetekend kampioen. Mede doordat ze het zich konden veroorloven nog een jaar met fullprofs te spelen. Ik verwacht inderdaad ook niet dat ze direct kampioen zullen worden, maar subtop moet wel mogelijk zijn.

Dokkumer

Die zaten aan de relatief zwakke zondag kant toch? Op zaterdag gaat er nog meer geld in om, vandaar mijn negatieve verwachting. Overigens ben ik absoluut voorstander van doorstroming, puur omdat je dan hopelijk op termijn een leefbaarder JL krijgt. Uiteraard moet dat niet ten koste gaan van faillissementen van clubs.

moodygrunn

Citaat van: Dokkumer op maart 01, 2016, 15:07:53
Die zaten aan de relatief zwakke zondag kant toch? Op zaterdag gaat er nog meer geld in om, vandaar mijn negatieve verwachting. Overigens ben ik absoluut voorstander van doorstroming, puur omdat je dan hopelijk op termijn een leefbaarder JL krijgt. Uiteraard moet dat niet ten koste gaan van faillissementen van clubs.

Prima, maar laat een club/vereniging dan zelf bepalen hoe zij denken het hoogst te kunnen eindigen. Dus geen minimumaantal profs in een selectie. Dat is namelijk meten met twee maten. Promovendi hoeven daar hun eerste seizoen(en) ook nog niet aan te voldoen.
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer

Ik ben zeker voorstander van een versoepeling op dat vlak. Maar er moet nog veel meer gebeuren in het NL voetbal, wil het niet helemaal kapot gaan.
Te beginnen met een grote schoonmaak in Zeist  :zweep

Lore

Citaat van: El Ma-kri-niii op maart 01, 2016, 13:14:19
De inkomsten dalen al jaren in de JL, terwijl de uitgaven heel moeilijk nog omlaag kunnen. Spelers verdienen daar al bijna niks, en ook een stadion is vaak een dure kostenpost die overgebleven is uit een financieel betere tijd. Eigenlijk zou semiprofessionalisme weer toegestaan moeten worden, dan kan Fortuna nog verder snijden in de uitgaven.

Dat zou funest zijn voor clubs als Cambuur! Dan gaan armere clubs hun geld uitgeven aan een paar goede spelers en de rest wordt semiprof. Bij Cambuur blijft iedereen fullprof, waardoor de hoede spelers hogere aanbiedingen kunnen krijgen bij clubs die normaal geen concurrentie zijn!