Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

Natuurlijk blijven we Eagles en Excelsior volgen in de nacompetitie...

Volgens Quincy Promes heeft Go Ahead Eagles een ploeg die op het niveau van de Eredivisie mee kan. Het talent van het jaar in de Jupiler League start vanavond met de Deventer club aan de nacompetitie voor promotie.

FC Dordrecht is de eerste horde en daarna wil Promes, die met Go Ahead als zesde eindigde, doorstoten naar de Eredivisie. "Ik neem met niets minder genoegen", lacht Promes (21) in De Telegraaf. "Wij hoeven niet onder te doen voor clubs als VVV Venlo en Roda JC."

"In de beker hebben we al van VVV gewonnen", refereert Promes aan de winst na strafschoppen. "Maar nu ligt de focus op het doorkomen van de eerste ronde." Go Ahead Eagles speelt woensdagavond eerst uit. Zaterdag is de thuiswedstrijd.

Promes werd aan het begin van dit seizoen door FC Twente verhuurd aan de Eagles. De aanvallende middenvelder speelde een belangrijke rol in het elftal, door dertien keer te scoren.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Citaat van: Nightmarelwd op mei 08, 2013, 15:25:56
Een ding is zeker volgend seizoen. Emmen is de beste club van het noorden in de JL :insane
:_schater
Watching Football Is Not A Crime

Bernardo

Eagles stonden 2-1 achter en met 10 man.

Nu 2-3 voor.

Graafschap - Fortuna staat 1-0

Yellow Army

3-3 en 2-1 inmiddels
Area 58

RotterdamLeeuwarden

Ert zitten maar 5600 toeschouwers bij de Graafschap, zeker niet belangrijk genoeg ?
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

marrumer

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op mei 08, 2013, 21:55:25
Ert zitten maar 5600 toeschouwers bij de Graafschap, zeker niet belangrijk genoeg ?
heel raar, bij de graafschap - cambuur waren er ruim 9000. maar ja wij zijn natuurlijk ook belangrijker  ;)

punkman

#591
Hoe kan Vriends nu opgesteld staan en weer rood krijgen, die kreeg tegen volendam 2 x keer geel dus automatisch geschorst toch ?

Dokkumer

Citaat van: punkman op mei 08, 2013, 21:58:40
Hoe kan Vriends nu opgesteld staan en weer rood krijgen, die kreeg tegen volendam 2 x keer geel dus automatisch geschorst toch ?
Schorsingen op basis van gele kaarten en 2x geel gelden niet voor de PO. Lopende schorsingen door een rode kaart wel weer..
Dat gebeurde immers met Türk 2 seizoenen geleden ook, pakte zijn 7e kaart maar mocht in de PO wel meespelen. Was de eerste wedstrijd van het volgende seizoen geschorst.

Destroyer

Had beekmans dat toen ook niet toen hij van Den bosch naar cambuur ging? Maar klopt wel idd.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer

Citaat van: Destroyer op mei 08, 2013, 22:47:35
Had beekmans dat toen ook niet toen hij van Den bosch naar cambuur ging? Maar klopt wel idd.
Beekmans kreeg volgens mij toen in de PO rood en die lopen dus wel door het nieuwe seizoen in...

Bernardo

Citaat van: Dokkumer op mei 08, 2013, 22:50:08
Beekmans kreeg volgens mij toen in de PO rood en die lopen dus wel door het nieuwe seizoen in...

Klopt! Kreeg direct rood.

Destroyer

Ja dat is ook zo. Mooi hè al die regels.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

punkman

Snap de logica hierachter niet helemaal.
Maar begint me nu wel weer te dagen inderdaad.
Bedankt voor uw uitleg Dokkumer !

Dokkumer

Citaat van: Destroyer op mei 08, 2013, 22:55:12
Ja dat is ook zo. Mooi hè al die regels.
Ja en vooral die willekeurige toepassing ervan :P

Overigens wel een aardig voetbalavondje in de PO. Boeiende wedstrijd tussen Dordt en Eagles gezien en flitsen van DTC tegen Fortuna.. Alles ligt nog helemaal open, dus zaterdag maar weer eens kijken.

SCCornjum

FC Dordrecht is er woensdagavond in de eerste ronde van de play-offs om promotie en degradatie niet in geslaagd zich langs tien man van Go Ahead Eagles te knokken. Aan de Krommedijk werd het 3-3.

Josimar Lima maakte pas in de 81ste minuut de gelijkmaker voor de thuisploeg. Dordrecht kwam twee keer op voorsprong door doelpunten van Lars Veldwijk. Tussen die beide treffers door had Freek Heerkens gescoord voor de Eagles, die na 38 minuten met tien man kwamen te staan door een rode kaart voor Bart Vriends.

Deniz Türüc en Xander Houtkoop brachten Go Ahead toch op voorsprong, voordat Lima in de slotfase de eindstand bepaalde. De return is zaterdag 18:45, waarna de winnaar over beide wedstrijden tegen VVV mag spelen voor een plek in de Eredivisie.
Watching Football Is Not A Crime