Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

1e divisie

Gestart door denistel, januari 18, 2013, 21:27:53

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

Destroyer

Vrijdag na 10 uur kan de volgende tekst onder deze foto:

We did it together  |:) ;)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

papagaaiensoep

Citaat van: Cambuur Liwwadden op april 27, 2013, 20:51:36
In dat gehucht waar men stinkt naar aal
Doet elke wijdbroek het anaal.

Men is niet vies van neef of nicht
Door een ieder wordt een groot gezin gesticht.

Ismooi. Pink traantsie weg.

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

Galdiano

#559
.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

brambo3004

Specsavers hoortoestellen?

Galdiano

Nee, beter horen!! :_schater
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer

Kijk jongens zo ziet die schaal eruit die we vrijdag gaan pakken |:)

SCCornjum

PRE-VIEW vrijdag 20:15
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

oost058

Mooie foto's om in de stemming te komen... We moeten nu nog 2 dagen doorkomen voordat t zover is.... hou het niet meer!!  :devil

SCCornjum

Een Helmond supporter schrijft over zijn beleving Oss-Helmond sport...

Klein Maar Dapper Vrijdagavond stond ik tijdens de wedstrijd FC Oss – Helmond Sport in vak C tussen de Ossenaren. Tien minuten voor aanvang van de wedstrijd was het vak nog opvallend leeg. Ik vermoed dat de meeste supporters op dat moment nog in de kantine aanwezig waren. In de loop van de eerste helft namen steeds meer supporters de moeite om de kantine te verruilen voor de tribune. Het thuispubliek was in de eerste helft rustig en gelaten, net als de spelers van FC Oss. Er was maar weinig van te merken dat er nog veel op het spel staat voor de mannen uit Oss. FC Oss heeft nog alle kans om de eerste negen te halen, wat recht geeft op play off wedstrijden. Een aantal mensen uit het publiek vond het nodig om Emrullah Güvenç allerlei zaken naar zijn hoofd te slingeren. Emrullah speelde ruim 75 wedstrijden in Oss en was met zijn doelpunten mede verantwoordelijk voor het feit dat in 2011 FC Oss van de TOP klasse terug promoveerde naar het betaald voetbal. Maar dat was een klein deel van het publiek blijkbaar alweer vergeten en de kleine Belgische Turk was die avond de gebeten hond. Helmond Sport speelde ook nog eens in het blauw dus de grap 'kleine rotsmurf' was al vlug gemaakt door de supporters van FC Oss. Gelukkig werd de sfeer in de 2de helft in alle opzichten beter. De Ossenaren gingen achter hun ploeg staan. Een geurmelange van frikadellenlucht, wiet en bier zorgde voor een herkenbare voetbalsfeer. Zelfs toen FC Oss twee keer achter kwam te staan bleven ze hun ploeg steunen en bleven ze "Forza TeeO Pee" roepen. Bij het eindsignaal bleef het grootste gedeelte zelfs nog even staan om de spelers van FC Oss te bedanken. De naam FC Oss ligt overigens nog steeds erg gevoelig bij de harde kern van de Ossenaren. Zoals je in Nijmegen 'eNieSee' (N.E.C.) en geen NEC moet zeggen. Je nek zit immers tussen je hoofd en je romp en N.E.C. zit bij iemand uit Nijmegen in zijn hart. Zo zou je in Oss geen FC Oss moeten zeggen maar TeeOPee TOP (Tot Ons Plezier). Het leuke is wel dat helemaal in het begin van de oprichting in 1928, de club uit Oss nog even KMD (Klein Maar Dapper) heeft geheten. Iets wat weer prima past bij 'onze kleine Super Turk'. Ik vrees dat we 'de Messi van Helmond' niet kunnen behouden, maar ik hoop dat hij altijd een warm gevoel aan Helmond Sport zal overhouden! Wat mij betreft blijft hij, net als bijvoorbeeld Jop van der Linden en Hans de Koning, altijd welkom op de Braak.

Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum



Vrijdag: bijltjesdag in Jupiler League

Vrijdag is het bijltjesdag in de Jupiler League. Niet alleen de de schaal wordt vergeven aan FC Volendam of SC Cambuur, ook het laatste ticket voor de Jupiler Play-Offs gaat van de hand. FC Dordrecht, FC Den Bosch en FC Oss doen een gooi naar de felbegeerde plaats negen.

FC Volendam heeft het vrijdagavond in eigen hand tegen Go Ahead Eagles. Een overwinning in de Adelaarshorst betekent de landstitel. Een gelijkspel kan ook voldoende zijn, aangezien het doelsaldo van Wijdbroeken vijf doelpunten beter is dan dat van SC Cambuur. De Friezen nemen het op de laatste speeldag op tegen Excelsior.

De strijd om plaats negen, die toegang geeft tot de Jupiler Play-Offs, ligt ook nog open. Op dit moment is die vergeven aan FC Dordrecht, dat op basis van het doelsaldo FC Oss voor blijft. Ook FC Den Bosch doet vrijdag nog mee. De ploeg van trainer Jan Poortvliet heeft 35 punten, twee minder dan FC Dordrecht en FC Oss.

Hun programma:
FC Dordrecht – Almere City FC
FC Den Bosch – De Graafschap
FC Emmen – FC Oss

Watching Football Is Not A Crime

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: SCCornjum op mei 02, 2013, 20:46:50


Vrijdag: bijltjesdag in Jupiler League

Vrijdag is het bijltjesdag in de Jupiler League. Niet alleen de de schaal wordt vergeven aan FC Volendam of SC Cambuur, ook het laatste ticket voor de Jupiler Play-Offs gaat van de hand. FC Dordrecht, FC Den Bosch en FC Oss doen een gooi naar de felbegeerde plaats negen.

FC Volendam heeft het vrijdagavond in eigen hand tegen Go Ahead Eagles. Een overwinning in de Adelaarshorst betekent de landstitel. Een gelijkspel kan ook voldoende zijn, aangezien het doelsaldo van Wijdbroeken vijf doelpunten beter is dan dat van SC Cambuur. De Friezen nemen het op de laatste speeldag op tegen Excelsior.

De strijd om plaats negen, die toegang geeft tot de Jupiler Play-Offs, ligt ook nog open. Op dit moment is die vergeven aan FC Dordrecht, dat op basis van het doelsaldo FC Oss voor blijft. Ook FC Den Bosch doet vrijdag nog mee. De ploeg van trainer Jan Poortvliet heeft 35 punten, twee minder dan FC Dordrecht en FC Oss.

Hun programma:
FC Dordrecht – Almere City FC
FC Den Bosch – De Graafschap
FC Emmen – FC Oss



Landstitel ?  :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)