Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SC Cambuur - ADO Den Haag [vrijdag 21 november 20.00 uur]

Gestart door fred, november 04, 2025, 14:20:06

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Janssen
3 (7%)
Jermoumi
0 (0%)
Amofa
0 (0%)
Baouf
23 (53.5%)
Galvez
0 (0%)
Balk
0 (0%)
Nap
0 (0%)
Diemers
0 (0%)
Ferrah
0 (0%)
Rolke
0 (0%)
Sjostrand
3 (7%)
van der Sande
9 (20.9%)
Kooistra
0 (0%)
Henstra
4 (9.3%)
Berkhout
0 (0%)
Mulder
1 (2.3%)

Totaal aantal stemmen: 43

Stemmen gesloten: november 26, 2025, 23:04:42

Noordcambuur

Citaat van: denistel op november 22, 2025, 05:03:14
3 punten in de pocket tegen de slechte verliezers dit is voor mij de
weg naar de ere divisie deze was cruciaal als je gewoon zelf je punten
blijft pakken haalt de rest je nooit meer in en dan mag je soms nog
een uitglijder hebben krijgen de achtervolgers ook ook nog wel |:) :proost
denistel competitie is nog heel lang,we zitten nog niet eens op de helft.
De meeste clubs moeten maandag en dinsdag weer aan de bak en wij kunnen toekijken hoe ze het gedaan hebben.
Helmond sport,Den Bosch en MVV thuis en Willem 2 nog uit voor de winterstop nou zeg het maar.

Bankzitter

ADO was vooral een sterk collectief, waar wij ook spelers hebben die genoeg individuele kwaliteiten hebben en creativiteit.  Ze hebben ook nog vrijwel geen blessures ed . gehad , altijd dezelfde basis en dat zag je ook wel aan hoe makkelijk ze elkaar vinden. Benieuwd hoe het daar gaat als het tegenzit en onrustig wordt.

ADO moet 2x inhalen, tussentijds tegen De Graafschap die lekker draaien en nog tegen Vitesse. En andere ploegen zien nu ook dat ADO echt niet onverslaanbaar is. Ik denk met de winterstop een verschil van 6 punten.

Eewal

Voor ons is het toch echt beter dat Ado van De Graafschap wint.

De Gast

Citaat van: Destroyer op november 21, 2025, 23:11:49
Dit ben ik hardstikke met je eens. Wat een laf achterlijk kut volk die hagenezen. Wat en vies laf stink volk om vuurwerk in een gezins tribune te gooien. Keihard aanpakken deze idioten. Nooit meer toelaten. Schade verhalen op deze idioten.

En waar waren de hulpdiensten? Wat een kut avond wat idd de mooiste avond van het seizoen had kunnen zijn.

Je weet dat zoiets kan gebeuren. Het heeft mijn avond niet verpest. Genoten tot minuut 90 en daarna de taferelen naast het uitvak met verbazing aanschouwd.

Dodelijk effectief in een tweede helft waarin we de onderliggende partij waren. Wat een knappe ploeg hebben zij. Bijzonder. Maar wij de punten  |:)


michello

#214
We hebben gisteren echt een mooie stap gezet. Volgens de theorie van Henk moeten we nog 13 van de 21 winnen. We spelen thuis nog tegen :

Helmond
Den Bosch
MVV
Eindhoven
Almere
RKC
Jong Utrecht
Roda
Jong AZ
Dordt
Vitesse

Wat ook top is, is dat we kunnen blijven jagen op ADO. We zitten in een mooie positie zo.

Harry L.

Citaat van: Noordcambuur op november 22, 2025, 08:51:07
denistel competitie is nog heel lang,we zitten nog niet eens op de helft.
De meeste clubs moeten maandag en dinsdag weer aan de bak en wij kunnen toekijken hoe ze het gedaan hebben.
Helmond sport,Den Bosch en MVV thuis en Willem 2 nog uit voor de winterstop nou zeg het maar.

Thuis allemaal winnen en minimaal een puntje bij W2 uit lijkt me wel wat  :y

Beul B

Ik ben gebleven tot het einde op Oost. Voor de wedstrijd was er al uren veel politie om het stadion. Waar waren ze om in te grijpen? Of stonden ze weer auto's te zoeken die verkeerd geparkeerd stonden?
Wel snap ik het niet dat die klojo's van onze eigen supporters zoveel rotzooi trappen bij dat uitvak. Nu krijgt Cambuur ook deels de zwarte piet toegeschoven. En dat ook voor het oog van heel, heel veel toekomstige sponsoren. Die bedenken hun wel drie keer om weer te komen of geld in de club te steken. Dit was een mooie kans om hun over de streep te trekken.
Ik zou de volgende maatregel graan zien bij Cambuur. Gedraagt het uitvak zich niet, dan onverbiddelijk een verbod van 5 jaar om weer uitsupporters van die misdragende club te ontvangen. Dan hoef je het uitvak ook niet mensonvriendelijk te verbouwen.
Wel heel jammer dat onze spelers een ereronden voor een paar duizend mand moesten lopen. Al deden ze dat wel met veel enthousiasme.
In de wedstrijd waren we de mindere. Den Haag had goed combinatievoetbal. En wat een goal van Sjostrand en de assist van Henstra. Alles buitenkant voet. Van de Sande ook koelbloedig trouwens. Er waren twee spelers wat minder. Rolke en Ferrah. Ferrah draait niet zo lekker op dit moment. Sjostrand en Baouf blijven goed overeind.

papier

Citaat van: NRG op november 22, 2025, 00:52:39
Dat goedpraten van geweld van de jongetjes van noord snap ik niet helemaal, maar goed ieder zijn eigen mening. Cambuur is verantwoordelijk voor de veiligheid binnen het stadion. De politie is verantwoordelijk voor het handhaven van de orde buiten het stadion. De politie komt pas binnen het stadion in actie als Cambuur daar om vraagt. Kennelijk is dit te laat gebeurd.

Ik ga ook zeker niet goed praten he, dat onderscheid maak ik volgens mij wel duidelijk. Maar ik begrijp wel dat dit gebeurd. Tegen Den Bosch had ADO ook al geouwehoer, daar was binnen een kwartier dat vak leeg. Nu hoorde ik gisteren op de tribune, het daadwerkelijke verhaal zal door het journaille nog wel worden uitgezocht, dat er onvoldoende politie capaciteit was. Een ander ding kan zijn is dat de club het niet het verzoek heeft gedaan. Juist dat niet daadkrachtig optreden, niet communiceren in het stadion daarmee werk je het gedrag van onze supporters in de hand.

Afgestoken vuurwerk in een ander vak gooien is per direct de boel leeg vegen want daarmee tref je anderen. Hoe dat verkeerd uit kan pakken weten we notabene in Leeuwarden ontzettend goed met een steward die ooit gewond is geraakt bij een training.

Bankzitter

Het vervelende is ook dat bij alle andere clubs de aanpak van " normaal" doen tegen de uitsupportes goed werkt. Tegen ADO kan dat dus niet.. .

Specuveter

Knap ploegje dat Den Haag.
Mooie invalbeurt van Henstra...deze jongen zit op voetbal.
En van der Sande ook geweldig natuurlijk
Hoe kunnen trouwens onze "supporters " helemaal van ene kant van het stadion naar uitvak komen?
Dat moet toch niet kunnen??
Uitvak moet je zo laten natuurlijk
Den Haag mag hier gewoon niet meer komen.
Gelukkig liggen er bij oude stadion nog genoeg oude stoeltjes :_schater

De Gast

Citaat van: Noordcambuur op november 21, 2025, 23:23:30
Is het verder wat rustig gebleven buiten het stadion.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. De bussen werden ook nog wel opgewacht.

Specuveter

Toen wij weggingen na de wedstrijd was het enorm onrustig bij de hoek van Oost2.
Daar kwamen toen ook politiepaarden naar toe.

rudie

Waar ik me, naast alle eerder genoemde zaken, nog over verbaasde was dat nadat het uitvak voor de hervatting geleegd was, de uitfans nog niet vertrokken bleken te zijn. Toen ik na de wedstrijd, na het gebruikelijke omlopen via rotonde om vanaf Zuid het terrein af te komen, via de Snekertrekweg (langs het water achter Zuid) naar huis wilde lopen werden we halverwege tegengehouden door politie, omdat die rottigheid verwachtten nu thuissuporters het stadion uitkwamen. Ik had verwacht dat de uitfans al halverwege de Afsluitdijk zouden zijn, maar alles stond er nog (auto's en bussen), kun je toch verwachten dat dat niet lekker gaat lopen??

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Beul B op november 22, 2025, 09:31:46
In de wedstrijd waren we de mindere. Den Haag had goed combinatievoetbal.........Er waren twee spelers wat minder. Rolke....

Wel grappig, want halverwege een bericht van een ADO supporter voor de tv:
Cambuur speelt goed en, jawel: R?lke is goed
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Arno A

Jansen uitblinker! Heel knap herstel na verleden week.