Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Vitesse - SC Cambuur (7-11-2025)

Gestart door D-to-f, oktober 20, 2025, 14:41:49

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Janssen
3 (10.7%)
Marsman
0 (0%)
Amofa
0 (0%)
Baouf
0 (0%)
Galvez
0 (0%)
Balk
5 (17.9%)
Nap
1 (3.6%)
Diemers
15 (53.6%)
Ferrah
0 (0%)
Rolke
1 (3.6%)
Sjostrand
3 (10.7%)
Souren
0 (0%)
Henstra
0 (0%)
Jonker
0 (0%)
Jermoumi
0 (0%)
Berkhout
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 28

Stemmen gesloten: november 13, 2025, 01:13:44

Stanley

Citaat van: Lore op november 06, 2025, 20:56:10
Ja, maar ik heb hem nog nooit horen zeggen dat een van zijn jongetje er helemaal niets van ksn
Ik reageerde op Sunderland die stelt dat Jeroumi zwaar tekort komt. waarop ik zeg dat we dat nog niet kunnen beoordelen omdat we hem nauwelijks hebben gezien.

sunderland

Citaat van: Lore op november 06, 2025, 20:56:10
Ja, maar ik heb hem nog nooit horen zeggen dat een van zijn jongetje er helemaal niets van ksn
dat

Stanley

Citaat van: sunderland op november 06, 2025, 21:22:40
dat
jij zegt toch dat hij zwaar te kort komt? ik zeg dat we dat nog niet kunnen beoordelen.
Henk zegt vandaag dat hij fanatisch kan voetballen. Dat is alles!

Lore

Citaat van: Stanley op november 06, 2025, 21:28:24
jij zegt toch dat hij zwaar te kort komt? ik zeg dat we dat nog niet kunnen beoordelen.
Henk zegt vandaag dat hij fanatisch kan voetballen. Dat is alles!

Ik reageerde vooral op wat Henk voor de camera zei. Het is een topgast, maar zijn uitspraken zijn vooral comedie toch?

Stanley

Citaat van: Lore op november 06, 2025, 21:44:49
Ik reageerde vooral op wat Henk voor de camera zei. Het is een topgast, maar zijn uitspraken zijn vooral comedie toch?
Klopt! Henk zijn morgen en avondpraat kan nog wel eens verschillen. We gaan het nog meemaken of Jeroumi tekort komt of niet.

PePe

Henk wil Jarmouni volgens mij aan het werk zien, om te kunnen beoordelen of ze met hem verder willen? Hij heeft immers maar een contract voor dit huidige seizoen 25/26.

oost

Heeft hij niet een zware kruisband blessures gehad voordat hij hier tekende? Want dat zou kunnen verklaren waarom hij nog steeds niet 100% fit is geweest. Maar ik schrijf hem nog niet af. Vond hem in de voorbereiding 1 van de betere spelers. Dat hij daarna een terugval fysiek heeft gehad kan natuurlijk komen doordat die meer dan een jaar eruit is geweest

Oebieman

Citaat van: oost op november 07, 2025, 07:49:26
Heeft hij niet een zware kruisband blessures gehad voordat hij hier tekende? Want dat zou kunnen verklaren waarom hij nog steeds niet 100% fit is geweest. Maar ik schrijf hem nog niet af. Vond hem in de voorbereiding 1 van de betere spelers. Dat hij daarna een terugval fysiek heeft gehad kan natuurlijk komen doordat die meer dan een jaar eruit is geweest

Hamstring blessure, maar ook die kunnen erg venijnig zijn...

michello

Ben heel benieuwd vanavond. We zijn uit toch stukken minder dan thuis, moet echt allemaal wat overtuigender. Bij winst gaan we gegarandeerd goede zaken doen.

Huizen

Gaat spannend worden!! Rolke met leuk interview vooraf, die lijkt er zin in te hebben.

Op naar Arnhem vanavond. Schitterend aantal voor de twaalfde man  |:)

Noordcambuur

Citaat van: michello op november 07, 2025, 08:41:26
Ben heel benieuwd vanavond. We zijn uit toch stukken minder dan thuis, moet echt allemaal wat overtuigender. Bij winst gaan we gegarandeerd goede zaken doen.
gaat echt lastig worden in Arnhem hebben ze een mooie selectie neergezet in een hele korte tijd?.

Yellow Army

Citaat van: Bussum op november 07, 2025, 08:43:28
Gaat spannend worden!! Rolke met leuk interview vooraf, die lijkt er zin in te hebben.

Op naar Arnhem vanavond. Schitterend aantal voor de twaalfde man  |:)

Waar is dat interview te zien of te lezen?
Area 58

Bernardo

Yellow Army

Iemand in staat het hier te copy-pasten?
Area 58

Bernardo

Mentaal sterkere Tony R?lke klopt nadrukkelijk op de deur bij SC Cambuur: ?Ik denk dat ik mijn kans heb gegrepen?

Steeds nadrukkelijker klopt Tony R?lke (22) op de deur, hopend op een kans in de basis bij SC Cambuur. Toch heeft de Duitser begrip voor de keuzes van zijn trainer.

De linkerhand achter zijn linkeroor, alsof hij het publiek aanspoort hem te voorzien van een welverdiend applaus. En alsof hij het maar al te graag in ontvangst neemt. Tony R?lke heeft het inmiddels omgedoopt tot handelsmerk na het scoren van doelpunten.

Dat was zaterdag niet anders, na zijn rake kanonskogel tegen Jong Ajax. Als bedankje zette R?lke, waarschijnlijk tot afgrijzen van de grasmeester, een kniesliding in. Om in dezelfde beweging met zijn rechterhand een saluut te brengen aan de supporters.

?Ik wist dat de centrale verdediger in mijn rug zat?, blikt R?lke terug. ?Bewust liet ik de bal door mijn benen gaan. Het was mooi dat-ie daarna ook door zijn benen ging. Toen ik omdraaide en ??n op ??n met de doelman stond, wist ik: deze goal is van mij.?

Het was een treffer waar de klasse van afdroop. Als ze het bij Cambuur over iets eens zijn, is het dat R?lke dat wel heeft: klasse, iets speciaals. Tegelijkertijd: sinds hij begin vorig seizoen naar Cambuur kwam, is hij nooit een onbetwiste basisspeler geweest.

R?lke is voor de technische staf bovenal nuttig gebleken als back-up. In de punt van de aanval, verdedigend op het middenveld of op zijn favoriete positie als meest vooruitgeschoven middenvelder. Zelden wordt tevergeefs een beroep op hem gedaan.

Met de wedstrijd tegen Jong Ajax, waarin hij de geblesseerde Jort van der Sande mocht vervangen, als meest recente voorbeeld. Een paar dagen daarvoor, in de beker tegen RKC Waalwijk, speelde hij ondanks de uitschakeling eveneens een prima duel.

?Als de trainer mij de kans geeft minuten te maken, probeer ik die met beide handen aan te grijpen en doe ik altijd mijn stinkende best?, aldus de Berlijner. ?Ook toen ik onlangs met Onder 21 tegen Go Ahead Eagles speelde (R?lke scoorde drie keer, red.).?

Hij heeft respect voor de keuze van Henk de Jong om hem niet altijd op te stellen. ?De coach bepaalt. Het enige dat ik kan doen is alles geven wat ik heb. Op het trainingsveld, in de kleedkamer met mijn teamgenoten en tijdens de minuten in wedstrijden.?

?Ook vorig seizoen was ik geen onbetwiste basisspeler?, zegt R?lke. ?Dan speelde ik, dan weer niet. Maar toen had ik het daar veel moeilijker meer dan nu. Toen was ik de nieuweling, kende ik niemand. Maar gelukkig kreeg ik hulp van ervaren teamgenoten.?

?Ik ben door vorig seizoen mentaal veel sterker geworden, weet hoe ik met deze situatie om moet gaan. Nu ben ik in tegenstelling tot sommige van mijn teamgenoten de ervarener speler en probeer ik hen bij de hand te nemen. Dat geeft me voldoening.?

Ja, vanzelfsprekend is de Duitser liever een onbetwiste basisspeler. Die status heeft hij voorlopig nog niet, met het koppeltje Remco Balk/Jort van der Sande als geduchte concurrentie. Toch zou het goed kunnen dat R?lke tegen Vitesse weer mag starten.

Henk de Jong is zeer te spreken over het optreden van de aanvaller tegen de beloften van Ajax, zegt hij een dag voor de wedstrijd. ?Tony is gewoon heel direct naar de goal toe. En als die jongen op doel schiet, gaat-ie er normaal gesproken gewoon in.?

R?lke wacht het rustig af. ?Ik weet hoe ik het team moet helpen. En zoals gezegd: de kansen die ik wel krijg, zoals tegen RKC Waalwijk en Jong Ajax, probeer ik met beide handen aan te grijpen. En ik denk dat ik dat die beide wedstrijden wel heb gedaan.?