Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Ichem Ferrah

Gestart door Stiens, augustus 21, 2025, 10:07:38

Vorige topic - Volgende topic

michello

Van de Iniesta van Cambuur kun je onbekommerd vrolijk worden
Vandaag om 14:00
5
Reacties

Frank Heinen

Je ziet de gekste dingen in de Keuken Kampioen Divisie. Geregeld struikelt iemand over zijn
eigen benen, waait een meeuw door het beeld of gooit een supporter uit protest tegen het gevoerde beleid een fiets op het veld. Slechts bij hoge uitzondering gebeurt er iets waarvoor je de herhaling nodig hebt om te begrijpen wat er heeft plaatsgevonden.
Zo zette ik een tijdje geleden op een verloren maandagavond ESPN aan, waar op dat moment de wedstrijd Jong FC Utrecht-SC Cambuur in volle gang was. Live. Het lijkt me voor niemand heilzaam om op maandagavond negentig minuten naar Jong FC Utrecht-SC Cambuur te kijken, maar eens in de zoveel tijd neemt de neiging tot bescheiden zelfsabotage de overhand. Dus bleef ik kijken.
'Het was een soort goocheltruc: in ??n klap werd het veld drie keer zo groot. Geen idee hoe zoiets werkt, het zal wel iets met spiegels zijn'
Na een paar minuten gebeurde iets wat ik niet snapte. Het ene moment verkeerde de bal gevaarloos rond de middenlijn, het volgende moment lag hij in het Utrecht-doel. Pas in de herhaling zag ik wat er gebeurd was: een Cambuur-speler had de bal vanaf de middenlijn dwars door meerdere Utrecht-linies naar een medespeler gemikt, die hem zo in de goal kon schuiven. Het was een steekpass zoals je ze zelden ziet, behalve dan als je live naar Jong
FC Utrecht-SC Cambuur kijkt, want een paar minuten later deed diezelfde Cambuur-speler praktisch hetzelfde nog eens. Het was een soort goocheltruc: in ??n klap werd het veld drie keer zo groot. Geen idee hoe zoiets werkt, het zal wel iets met spiegels zijn. Het zijn ballen die Iniesta in zijn tijd nogal eens gaf, en Michael Laudrup, en Mark Diemers, toevallig ook van Cambuur.
De speler heet Ichem Ferrah. Ik heb hem even opgezocht. Ferrah is negentien, hij wordt gehuurd van Lille, en in zijn kennismakingsinterview met Omrop Frysl?n zei hij deze zomer krankzinnige dingen als ?Mbapp? en Lamine Yamal zijn allebei buitengewoon goede spelers?, ?Ik laat anderen graag scoren en mag zelf ook graag scoren? en ?De Eiffeltoren is een heel mooi monument en gebouw?.
Afgelopen zaterdag, in een schitterende wedstrijd tegen Emmen (zonder ironie), lepelde Ferrah de bal van de zijkant in de verre hoek. Ook nu leek de ruimte pas te ontstaan zodra hij de bal raakte, alsof hij het innerlijke mechaniek van de wedstrijd met zijn voeten bestuurde. Het was een als doelpunt vermomde steekpass. En omdat het de Keuken Kampioen Divisie is, worden zijn acties nog niet ontdaan van hun magie, er komen nog geen analyses aan te pas die aantonen dat de brille van Ferrah wordt gestut door de incompetentie van de tegenstand, dat Ferrah wedstrijdsituaties leest, terwijl hij omringd wordt door voetbalanalfabeten. Nee, in de KKD is Ferrah nog gewoon een verschijnsel om vrolijk van te worden.
Hij woont samen met zijn broer, las ik. Ik stel me hen samen voor, op zaterdagmiddag na zo?n heerlijke wedstrijd, in een overvolle winkelstraat in Leeuwarden. Het ene moment sloffen ze naast elkaar, en het volgende moment staat Ichem aan de overkant voor een etalage. Niemand heeft gezien hoe hij het deed, daarvoor zal iemand nog een paar maal de herhaling moeten bekijken.

Lore

Prachtig. Waar stond dit in?

PePe

Als Pieter Kooi geld voor Cambuur wil gaan verdienen, dan koopt hij Ferrah, om hem later weer te verkopen. (ik hoop vanuit eredivisie, dan brengt ie meer op)

CambuurArnhem

Citaat van: Lore op oktober 06, 2025, 16:11:55
Prachtig. Waar stond dit in?

Is van V.I. PRO, zie ik zojuist.

EdsjeSCC

Citaat van: PePe op oktober 06, 2025, 21:44:22
Als Pieter Kooi geld voor Cambuur wil gaan verdienen, dan koopt hij Ferrah, om hem later weer te verkopen. (ik hoop vanuit eredivisie, dan brengt ie meer op)

Ja ze zijn bij Lille op hun achterhoofd gevallen.. kansloos natuurlijk

PePe

Citaat van: EdsjeSCC op oktober 07, 2025, 01:10:35
Ja ze zijn bij Lille op hun achterhoofd gevallen.. kansloos natuurlijk

Nee heb je, ja kun je krijgen!

Huizen

Laten we eerst het hele seizoen maar afwachten. Ik loop graag mee in de miljoenen polonaise, maar laten we eerst iedereen maar fit zien te houden. Ferrah loopt de laatste 2 duels op z'n tandvlees en ook zo'n internationaal toernooi voor een jongen van 18/19 in Chili zal genoeg energie, indrukken en belasting kosten. Hopelijk gaat Cambuur hier zorgvuldig mee om.

sunderland

Citaat van: Bussum op oktober 07, 2025, 11:00:12
Laten we eerst het hele seizoen maar afwachten. Ik loop graag mee in de miljoenen polonaise, maar laten we eerst iedereen maar fit zien te houden. Ferrah loopt de laatste 2 duels op z'n tandvlees en ook zo'n internationaal toernooi voor een jongen van 18/19 in Chili zal genoeg energie, indrukken en belasting kosten. Hopelijk gaat Cambuur hier zorgvuldig mee om.
daar heeft Cambuur niks over te zeggen. Wij betalen een habbekrats huur en verder niks. Is nog helemaal niet bekend of hij naar een toernooi moet zei Lambooij. En anders zou Cambuur op zoek moeten naar een vervanger..

Stiens

Citaat van: Bussum op oktober 07, 2025, 11:00:12
Laten we eerst het hele seizoen maar afwachten. Ik loop graag mee in de miljoenen polonaise, maar laten we eerst iedereen maar fit zien te houden. Ferrah loopt de laatste 2 duels op z'n tandvlees en ook zo'n internationaal toernooi voor een jongen van 18/19 in Chili zal genoeg energie, indrukken en belasting kosten. Hopelijk gaat Cambuur hier zorgvuldig mee om.

De miljoenenpolonaise is bij Ferrah niet van toepassing aangezien hij gehuurd is zonder optie tot koop  :)

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: sunderland op oktober 07, 2025, 11:10:59
daar heeft Cambuur niks over te zeggen. Wij betalen een habbekrats huur en verder niks. Is nog helemaal niet bekend of hij naar een toernooi moet zei Lambooij. En anders zou Cambuur op zoek moeten naar een vervanger..

Het toernooi gaat over Baoef
Henk, held, bedankt

Huizen

Miljoenenpolonaise bedoelde ik op 2 manieren:
De afkoopsom, ik lees bedragen van 6 miljoen, betalen voor Ferrah
of de verkoopsom, ik hoor bedragen van 2/3 miljoen, ontvangen voor Baouf

Mijn ideale scenario:
Promoveren met Cambuur, Baouf behouden waardoor zijn marktwaarde enorm verhoogd
Ferrah zo verliefd op Cambuur laten worden dat hij koste wat kost nog een jaar verhuurd wilt worden

We zijn pas 10 duels onderweg, dus laten we over nog 10 de balans opmaken hoe alles ervoor staat 8) 8) 8)

Andy King

Citaat van: Lore op oktober 06, 2025, 16:11:55
Prachtig. Waar stond dit in?

Inderdaad. Een geweldig artikel. Maar uuh, niet verder vertellen, h?.

EdsjeSCC

Citaat van: PePe op oktober 07, 2025, 09:57:40
Nee heb je, ja kun je krijgen!

Realisme is ook een ding

PePe

Citaat van: EdsjeSCC op oktober 07, 2025, 15:58:11
Realisme is ook een ding

Als er 1 speler is waar je zeker aan kunt verdienen, dan is Ferrah dat wel.
Dan maakt het niet uit wat de aankoop prijs is. (Wel i.s.m. Kooi, anders kan het niet)

EdsjeSCC

Citaat van: PePe op oktober 07, 2025, 16:04:03
Als er 1 speler is waar je zeker aan kunt verdienen, dan is Ferrah dat wel.
Dan maakt het niet uit wat de aankoop prijs is. (Wel i.s.m. Kooi, anders kan het niet)

Oke 8 miljoen