Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jorn Berkhout

Gestart door Delamere, juni 10, 2025, 15:20:54

Vorige topic - Volgende topic

Delamere

Uit de LC

SC Cambuur versterkt zich met centrale verdediger Jorn Berkhout. De 23-jarige aanvoerder van Jong AZ is woensdag medisch gekeurd door de Leeuwarder eerstedivisionist.

Lees meer over
SC Cambuur
Jorn Berkhout stroomde twaalf jaar geleden in bij de jeugdopleiding van AZ. Van een doorbraak in het eerste kwam het nooit. De verdediger mocht ??n keer invallen: in 2021 vlak voor einde van de wedstrijd tegen Heracles Almelo. In de afgelopen jaren maakte hij zijn minuten verder uitsluitend voor Jong AZ. Daar droeg de Heerhugowaarder afgelopen seizoen de aanvoerdersband.

Door het vertrek van Jeremy van Mullem en het verwachte vertrek van Bryant Nieling was Cambuur op zoek naar versterking voor het centrum van de verdediging. Bij de club zien ze in Berkhout een speler die ze het afgelopen seizoen misten: een leider achterin de as van het team. Een jongen met potentie die bovendien zowel qua karakter als speelstijl uitstekend bij Cambuur zou passen.


Derde versterking voor Cambuur
Het is niet de eerste keer dat de Leeuwarder club een speler ophaalt in Alkmaar. Onder anderen Eti?nne Reijnen, Jamie Jacobs, Joris Kramer, Mees Hoedemakers, Maxim Gullit en Fedde de Jong trotseerden de Afsluitdijk om hun kansen bij Cambuur te beproeven. Het is geen geheim dat ook de supporters van beide clubs warme banden onderhouden, zo laten ze regelmatig doorschijnen.

Hoeveel geld gemoeid gaat met de overgang van Berkhout is niet bekend. Vermoedelijk gaat het om een meerjarig contract. De verdediger, die in ruim negentig duels in actie kwam voor Jong AZ, is de derde zomerse versterking voor Cambuur. Doelman Jasper Meijster kwam over van FC Groningen en met de Oostenrijker Nicolas Binder werd een nieuwe spits gepresenteerd.

YellowBlue

Dikke prima, goed voetballende verdediger!

upweer


Arno A

We hebben nu dus de keus uit Jonker/Berkhout/ Bakkati voor het centrum. Als er maar meer dynamiek in komt Dat geschuif achterin kan niet echt niet meer anno 2025.


zeewolde

Citaat van: Arno A op juni 10, 2025, 17:24:51
We hebben nu dus de keus uit Jonker/Berkhout/ Bakkati voor het centrum. Als er maar meer dynamiek in komt Dat geschuif achterin kan niet echt niet meer anno 2025.
Nieling is er nog steeds. Zolang spelers niet weg zijn hoor je ze mee te rekenen

Kuzmanovic-Apeldoorn

Hebben wij warme banden met az supporters?
Henk, held, bedankt

Noordcambuur

Toch mooi nieuws vandaag :thumbsup

JSE

Citaat van: zeewolde op juni 10, 2025, 17:57:16
Nieling is er nog steeds. Zolang spelers niet weg zijn hoor je ze mee te rekenen

Verwachting is wel dat hij gaat geeft Lambooij aan. Net als Pauwels.

JSE

Ik dacht trouwens dat AZ ook voor Pauwels kwam (kan nog). En dat de deal van Berkhout en Pauwels misschien een stukje financieel overlap zouden hebben..

Arno A

Citaat van: zeewolde op juni 10, 2025, 17:57:16
Nieling is er nog steeds. Zolang spelers niet weg zijn hoor je ze mee te rekenen


Klopt. Er zal nog genoeg gebeuren in de komende maanden.

sunderland

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 10, 2025, 20:46:11
Hebben wij warme banden met az supporters?
ja er zijn bij de grote wedstrijden van Az vaak supporters van ons aanwezig

sunderland

Citaat van: zeewolde op juni 10, 2025, 17:57:16
Nieling is er nog steeds. Zolang spelers niet weg zijn hoor je ze mee te rekenen
er schijnen al 3 clubs te zijn waarvan 1 ook uit 2 e Bundesliga en dan weet je het wel.

Lore

Citaat van: sunderland op juni 11, 2025, 08:18:52
er schijnen al 3 clubs te zijn waarvan 1 ook uit 2 e Bundesliga en dan weet je het wel.

Als in: WIJ WORDEN RIJK!!!

Johan-12

Citaat van: Lore op juni 11, 2025, 09:37:43
Als in: WIJ WORDEN RIJK!!!
Komen er ook gekke bedragen uit Duitsland?
Ik dacht alleen uit Engeland en de zandbak.

Lore

Citaat van: Johan-12 op juni 11, 2025, 09:55:10
Komen er ook gekke bedragen uit Duitsland?
Ik dacht alleen uit Engeland en de zandbak.

Ach, wel hoger dan de eredivisie toch?