Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Voorbereiding 25/26

Gestart door Tanjajeah, juni 06, 2025, 10:36:16

Vorige topic - Volgende topic

wiekie1969

Citaat van: Korezev op juni 28, 2025, 08:37:22
Ik had net dezelfde quotes opgeschreven, maar dat hoeft nu niet meer,
Over DRAMA's gesproken, het allergrootste DRAMA heet hier WIEKIE, wat moet die man een vreselijke jeugd hebben gehad en nu waarschijnlijk in
een crisis belandt

Ik ken jou verder niet, dat hoeft oek niet, maar dit slaat helemaal nergens op vriend.

AL

Zo'n potje als gisteren is vooral leuk voor de kids vanwege de fotomomentjes en handtekeningen.
1e helft was echt zeer slecht. Weer zoveel lopen met de bal.
Amper kansen gecreeerd.
2e helft was vele malen beter met af en toe leuk voetbal en vooral veel meer drive op de flanken.
Bakatti viel mij het meest positef op.

Maar nogmaals zo'n potje zegt helemaal niets.

Specuveter

Citaat van: AL op juni 28, 2025, 09:25:43
Zo'n potje als gisteren is vooral leuk voor de kids vanwege de fotomomentjes en handtekeningen.
1e helft was echt zeer slecht. Weer zoveel lopen met de bal.
Amper kansen gecreeerd.
2e helft was vele malen beter met af en toe leuk voetbal en vooral veel meer drive op de flanken.
Bakatti viel mij het meest positef op.

Maar nogmaals zo'n potje zegt helemaal niets.
En de eerste indruk van Binder?

Bernardo

Kian Visser blikt terug op zijn eerste dagen bij SC Cambuur en kijkt vooruit naar oefenduel met Feyenoord: ?Nooit gedacht dat ik dit nog zou meemaken?
2025-06-27 22:55


Kian Visser schrijft deze weken het voorwoord van zijn jongensboek als proefspeler van SC Cambuur. Komen daar nog een paar hoofdstukken bij voor de Leeuwarder?

Kian Visser schrijft deze weken het voorwoord van zijn jongensboek als proefspeler van SC Cambuur. Komen daar nog een paar hoofdstukken bij voor de Leeuwarder?

Er zijn vijf minuten gespeeld bij het oefenduel tussen Drachtster Boys en SC Cambuur, als verdediger Bram Marsman de bal aan de linkerkant van het veld krijgt. En dan komt Kian Visser in beweging, als een roofdier in het strafschopgebied. Razendsnel rent de spits naar de eerste paal, de voorzet van Marsman is perfect op maat en de kopbal van Visser krachtig.

Visser denkt al aan een doelpunt, zijn eerste voor Cambuur, tot hij ziet dat zijn inzet knap wordt gekeerd door de doelman van Drachtster Boys.

De spits van Cambuur is voor rust nog een paar keer dicht bij een treffer, met achtereenvolgens een gekraakte doelpoging, een halve omhaal en een diagonaal schot dat rakelings langs de paal zeilt.

Hij blijft er uiterlijk onbewogen onder. Nou ja, na zijn laatste gemiste kans trekt Visser uit frustratie even met beide handen aan zijn shirt.

Visser schoot vorig seizoen werkelijk uit alle hoeken en standen raak voor Harkemase Boys. Hij scoorde liefst 32 competitietreffers in de derde divisie. Vissers sensationele seizoen werd onlangs beloond door Cambuur, de club uit ?zijn? stad, waar hij twee weken de kans krijgt voor een contract. Tegen Drachtster Boys (0-3 zege) speelde hij de eerste helft.

,,Meestal ?hangen? ze, als ik dit soort ballen krijg?, zegt de 23-jarige Visser. ,,De keeper van Drachtster Boys deed het ook leuk trouwens. Hij had een paar goede reddingen. Ik heb, denk ik, een prima wedstrijd gespeeld. Ik was sterk aan de bal en heb een paar keer een ploeggenoot voor het doel vrijgespeeld. Ik kijk uit naar de volgende training.?


Hij kijkt met ,,een prima gevoel? terug op zijn eerste dagen bij Cambuur. Natuurlijk ligt het niveau beduidend hoger dan hij gewend is. Ballen worden strakker en harder aangespeeld. Verdedigers zijn sterker en slimmer. Tijdens positiespelen en partijen heeft hij ook minder tijd. Visser merkt evenwel dat hij aanklampt. ,,Ik moet vooral meer lopen. Maar dat is geen probleem.?

,,Ik heb hier goed voor getraind?, vervolgt hij. ,,Ik heb met mijn gezin vakantie gevierd in Frankrijk, maar kreeg een programma van Cambuur mee. Ik heb veel hardgelopen en gezond gegeten. Ben ook weer een paar kilo afgevallen.?

Hij ligt ook goed in de groep. ,,Ik kende al een paar spelers die uit Leeuwarden komen. Dat scheelt, al maak ik sowieso vrij makkelijk contact. De jongens hebben mij ook gezegd dat ik deze kans moet grijpen.?

,,Kian heeft zich in de groep meteen aangepast?, vult trainer Henk de Jong aan. ,,Ik vind het jammer voor hem dat hij die ballen er niet inschoot. Misschien legt Kian zichzelf onbewust toch wat druk op. Niet omdat hij bang is, maar omdat hij het zo graag goed wil doen.?

Misschien legt Kian zichzelf onbewust toch wat druk op Henk de Jong
De andere kant van het verhaal? Visser is op de afspraak in het strafschopgebied. De Jong knikt. ,,Kian is altijd op de plek waar hij als spits moet zijn. Ik weet zeker dat hij die ballen de volgende keer gewoon maakt. We hebben deze dagen nog niet zoveel gedaan op de training. Maar ik ben wel gecharmeerd van hem. Hoe hij is als mens, zich beweegt tussen de jongens en hoe hij afwerkt op doel. Echt, die schoten van hem? Niet normaal zo hard.?

Visser scoorde dus niet voor Cambuur, tijdens de eerste oefenwedstrijd van dit seizoen. Cambuur won met 0-3 door een eigen doelpunt van de Drachtsters, de nieuwe spits Nicolas Binder en jeugdspeler Sybrand Veldhuis.

De Jong hecht geen waarde aan de overwinning. Fit worden, daar gaat het deze weken om. Zowel de trainer als Visser benoemde het stroeve veld in Drachten. ,,Kurkdroog?, zegt Visser. ,,Als je zo?n veld sproeit, dan krijg je een veel leukere wedstrijd.?


Pijntjes voelt hij nagenoeg niet, na een paar dagen trainen met de profs. ,,We zijn zondag vrij. Vanaf maandag ga ik weer een week knallen. En dan maar zien wat er gebeurt.? Een week die eindigt met de offici?le opening van het Kooi Stadion, waarbij Cambuur een oefenwedstrijd speelt tegen Feyenoord.

,,Als het goed is, krijg ik die wedstrijd ook speeltijd?, blikt Visser vooruit. ,,Het is hoe dan ook vet om tegen Feyenoord te spelen in het Cambuurstadion. Eerlijk waar, ik had niet gedacht dat ik dit nog zou meemaken

AL

Citaat van: Specuveter op juni 28, 2025, 09:42:24
En de eerste indruk van Binder?

Beweeglijker, minder lang en beter in de combinatie dan ik had verwacht.
Maar nogmaals zo'n potje zegt niets.

Geelblauwstiens

Citaat van: wiekie1969 op juni 28, 2025, 09:18:20
Ik ken jou verder niet, dat hoeft oek niet, maar dit slaat helemaal nergens op vriend.
Idd beetje flauwe post. Het is een SCC-forum

Inferno-058

Citaat van: Korezev op juni 28, 2025, 08:37:22
Ik had net dezelfde quotes opgeschreven, maar dat hoeft nu niet meer,
Over DRAMA's gesproken, het allergrootste DRAMA heet hier WIEKIE, wat moet die man een vreselijke jeugd hebben gehad en nu waarschijnlijk in
een crisis belandt
Triest om hier op de man te spelen...

okkele

Citaat van: wiekie1969 op juni 27, 2025, 19:42:53
0-0 na 42 minuten. Dramaaaaaaaaaaaa


:_schater :_schater :_schater
en dat al VOOR de rust van de voorbereiding van de voorbereiding.
komend seizoen weer hetzelfde cabaret op c.o.l.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

Citaat van: Specuveter op juni 27, 2025, 22:18:50
E?n oefenwedstrijdje gespeeld
Twee dagen getraind
Selectie nog lang niet compleet
En alles en iedereen word alweer afgebrand
Blijft een bijzonder forum!!

ik kom hier eigenlijk alleen nog maar om te lachen.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

wiekie1969

Doe dat, want verstand van voetbal hest niet.  :proost :proost :proost

wiekie1969

Citaat van: Bernardo op juni 28, 2025, 09:53:17
Kian Visser blikt terug op zijn eerste dagen bij SC Cambuur en kijkt vooruit naar oefenduel met Feyenoord: ?Nooit gedacht dat ik dit nog zou meemaken?
2025-06-27 22:55


Kian Visser schrijft deze weken het voorwoord van zijn jongensboek als proefspeler van SC Cambuur. Komen daar nog een paar hoofdstukken bij voor de Leeuwarder?

Kian Visser schrijft deze weken het voorwoord van zijn jongensboek als proefspeler van SC Cambuur. Komen daar nog een paar hoofdstukken bij voor de Leeuwarder?

Er zijn vijf minuten gespeeld bij het oefenduel tussen Drachtster Boys en SC Cambuur, als verdediger Bram Marsman de bal aan de linkerkant van het veld krijgt. En dan komt Kian Visser in beweging, als een roofdier in het strafschopgebied. Razendsnel rent de spits naar de eerste paal, de voorzet van Marsman is perfect op maat en de kopbal van Visser krachtig.

Visser denkt al aan een doelpunt, zijn eerste voor Cambuur, tot hij ziet dat zijn inzet knap wordt gekeerd door de doelman van Drachtster Boys.

De spits van Cambuur is voor rust nog een paar keer dicht bij een treffer, met achtereenvolgens een gekraakte doelpoging, een halve omhaal en een diagonaal schot dat rakelings langs de paal zeilt.

Hij blijft er uiterlijk onbewogen onder. Nou ja, na zijn laatste gemiste kans trekt Visser uit frustratie even met beide handen aan zijn shirt.

Visser schoot vorig seizoen werkelijk uit alle hoeken en standen raak voor Harkemase Boys. Hij scoorde liefst 32 competitietreffers in de derde divisie. Vissers sensationele seizoen werd onlangs beloond door Cambuur, de club uit ?zijn? stad, waar hij twee weken de kans krijgt voor een contract. Tegen Drachtster Boys (0-3 zege) speelde hij de eerste helft.

,,Meestal ?hangen? ze, als ik dit soort ballen krijg?, zegt de 23-jarige Visser. ,,De keeper van Drachtster Boys deed het ook leuk trouwens. Hij had een paar goede reddingen. Ik heb, denk ik, een prima wedstrijd gespeeld. Ik was sterk aan de bal en heb een paar keer een ploeggenoot voor het doel vrijgespeeld. Ik kijk uit naar de volgende training.?


Hij kijkt met ,,een prima gevoel? terug op zijn eerste dagen bij Cambuur. Natuurlijk ligt het niveau beduidend hoger dan hij gewend is. Ballen worden strakker en harder aangespeeld. Verdedigers zijn sterker en slimmer. Tijdens positiespelen en partijen heeft hij ook minder tijd. Visser merkt evenwel dat hij aanklampt. ,,Ik moet vooral meer lopen. Maar dat is geen probleem.?

,,Ik heb hier goed voor getraind?, vervolgt hij. ,,Ik heb met mijn gezin vakantie gevierd in Frankrijk, maar kreeg een programma van Cambuur mee. Ik heb veel hardgelopen en gezond gegeten. Ben ook weer een paar kilo afgevallen.?

Hij ligt ook goed in de groep. ,,Ik kende al een paar spelers die uit Leeuwarden komen. Dat scheelt, al maak ik sowieso vrij makkelijk contact. De jongens hebben mij ook gezegd dat ik deze kans moet grijpen.?

,,Kian heeft zich in de groep meteen aangepast?, vult trainer Henk de Jong aan. ,,Ik vind het jammer voor hem dat hij die ballen er niet inschoot. Misschien legt Kian zichzelf onbewust toch wat druk op. Niet omdat hij bang is, maar omdat hij het zo graag goed wil doen.?

Misschien legt Kian zichzelf onbewust toch wat druk op Henk de Jong
De andere kant van het verhaal? Visser is op de afspraak in het strafschopgebied. De Jong knikt. ,,Kian is altijd op de plek waar hij als spits moet zijn. Ik weet zeker dat hij die ballen de volgende keer gewoon maakt. We hebben deze dagen nog niet zoveel gedaan op de training. Maar ik ben wel gecharmeerd van hem. Hoe hij is als mens, zich beweegt tussen de jongens en hoe hij afwerkt op doel. Echt, die schoten van hem? Niet normaal zo hard.?

Visser scoorde dus niet voor Cambuur, tijdens de eerste oefenwedstrijd van dit seizoen. Cambuur won met 0-3 door een eigen doelpunt van de Drachtsters, de nieuwe spits Nicolas Binder en jeugdspeler Sybrand Veldhuis.

De Jong hecht geen waarde aan de overwinning. Fit worden, daar gaat het deze weken om. Zowel de trainer als Visser benoemde het stroeve veld in Drachten. ,,Kurkdroog?, zegt Visser. ,,Als je zo?n veld sproeit, dan krijg je een veel leukere wedstrijd.?


Pijntjes voelt hij nagenoeg niet, na een paar dagen trainen met de profs. ,,We zijn zondag vrij. Vanaf maandag ga ik weer een week knallen. En dan maar zien wat er gebeurt.? Een week die eindigt met de offici?le opening van het Kooi Stadion, waarbij Cambuur een oefenwedstrijd speelt tegen Feyenoord.

,,Als het goed is, krijg ik die wedstrijd ook speeltijd?, blikt Visser vooruit. ,,Het is hoe dan ook vet om tegen Feyenoord te spelen in het Cambuurstadion. Eerlijk waar, ik had niet gedacht dat ik dit nog zou meemaken

Halen die knaap. Wordt alleen nog maar beter.

Bankzitter

Wellicht een laatbloeier. Mooi dat ?ie een schema mee had gekregen en hij er 4 kilo aftraint.
Klinkt dat beide partijen serieus zijn.

sunderland

Citaat van: poelie-lwd op juni 28, 2025, 08:32:24
Kian Visser kun je er wel bij hebben. Goed in de combinatie, sterk en doelgericht. Kun je geen buil aan vallen.
hahaha

papier

Citaat van: sunderland op juni 28, 2025, 14:04:01
hahaha

Waarom zou dat niet een prima 2/3e spits kunnen zijn?

wiekie1969

Die jongen kiest goed positie in de 16, voelt dat aan. Geef hem een kans, ook 4 kilo afgevallen las ik.  Zit goede kop op. Kan alleen maar beter worden en meegaan met het niveau. Gewoon jezelf blijven en je kans grijpen. Kom aan.