Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Bevrijdingswedstrijd SC Cambuur - Vitesse vrijdag 25 april 2025 om 20.00 uur

Gestart door Arno A, april 15, 2025, 19:16:21

Vorige topic - Volgende topic


Delfzijl/Cambuur


Arno A


Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

Noordcambuur


Arno A

Was ook een hele speciale dag gisteren ( 80 jaar bevrijding van Leeuwarden) Mooi om ook Canadese vlaggen te zien wapperen in mijn buurt! Daarom drie voor de prijs van ??n. En nu nog een driepunter tegen de Rode Lantaarndrager. En veel rood en wit op de tribunes. En een beetje terug naar de roots van de v.v. Leeuwarden.

Arno A

SC Cambuur plots groot nieuws in Noord-Amerika: 'Voor Ajax misschien niks, voor ons een record'

De reacties kwamen uit alle hoeken: veteranen, nabestaanden van soldaten die vochten in Europa en trotse Canadezen. "Mensen vertellen ons dat ze dankbaar zijn, omdat hun vader of overgrootvader in Nederland heeft gevochten."

"Als je al die emotionele verhalen hoort, dan kun je natuurlijk geen nee verkopen. Dus we hebben gezorgd dat er meer shirts beschikbaar komen. De levertijd van drie maanden is alleen wat langer dan gehoopt."

De populariteit rondom het shirt werd groot nieuws aan de andere kant van de wereld en Sijtsma gaf al vele interviews. "Zo'n drie, vier radio-interviews en vijf, zes kranten. Het voetbalteam van het Canadese leger wil graag een oefenwedstrijd tegen ons spelen en ook de Canadese voetbalbond is vereerd."

Cambuur draagt het shirt op 25 april in de thuiswedstrijd tegen Vitesse. Dan wordt er ook uitgebreid stilgestaan bij de herdenking. "Ik kan nog niet alles verklappen, maar er zullen in ieder geval een aantal oude voertuigen zijn, we zullen het Wilhelmus afspelen en er is volop aandacht voor de helden van toen", aldus Sijtsma.

Noordcambuur

Noordtribune uitverkocht
Oosttribune nog ongeveer dikke 100 kaarten beschikbaar
Zuidtribune nog een kleine 70 kaarten beschikbaar
Westtribune is voor sponsoren en spelers familie en genodigden.

Arno A

Raakt vandaag of morgen toch uitverkocht? Voor de thuisblijvers ( en/of harkers in het KS - hoor je dan wel wat met de huidige akoestiek? ) is er eventueel de allerlaatste Geart en Andor show. Ereronde voor Geart of applaus(wissel)?  _O_ _O_ _O_




fred


Benniepos

In de 70 min ( begin 69 ) staan en klappen voor Geert van Tuinen. De man heeft namens OA Cambuur in al die jaren nooit in een verkeerd daglicht gezet. Dit is zijn laatste wedstrijd als verslaggever voor de radio  |:)  |:) Cambuurman in hart en nieren

denistel

Citaat van: Benniepos op april 22, 2025, 16:26:08
In de 70 min ( begin 69 ) staan en klappen voor Geert van Tuinen. De man heeft namens OA Cambuur in al die jaren nooit in een verkeerd daglicht gezet. Dit is zijn laatste wedstrijd als verslaggever voor de radio  |:)  |:) Cambuurman in hart en nieren

nou heeft in de afgelopen maanden toch wel eens aparte uitspraken gedaan niet
dat dat negatief was maar toch we bedenkelijke dingen.

Benniepos

Ja maar dan zijn al die jaren en jaren toch gelijk niet slecht. Iedereen zegt weleens wat toch......?

Vlampiep

Citaat van: denistel op april 22, 2025, 18:19:30
nou heeft in de afgelopen maanden toch wel eens aparte uitspraken gedaan niet
dat dat negatief was maar toch we bedenkelijke dingen.
Nou wat wij dur soms uitbrake komt oek niet foor de skoanhiedspries in anmerking en oek wel bedenkeluk hoor.