Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

FC Emmen - SC Cambuur [04-04-2025 20:00]

Gestart door Galdiano, maart 14, 2025, 10:12:01

Vorige topic - Volgende topic

beam

Wat ik vooral mis is de drive de absolute wil om elk duel te winnen. Ik mis de spelers met het Cambuur dna. Neem een voorbeeld aan Poll het is niet de beste speler die we hebben. Maar wel een speler die zich in de duels vecht en energie erin legt. Doke die zette wel eens even de grens met een overtreding. Tot hier en niet verder!dit slaat aan in het stadion. Dit zie je nu niet gebeuren. We missen rotzakken. Doke begon elk seizoen als wissel en voor de winterstop stond meneer weer in de basis. Dit is puur op energie en strijd.

Het voetballen zonder bal is bij ondermaats. De overlap, het wegtrekken, vanuit het middenveld een diepteloop. Ik bedoel hiermee het cre?ren van ruimte voor je medespelers. Als je ziet hoe slim een kieftenbeld altijd de pass lijn blokkeert altijd aanspeelbaar is door net een pas opzij of naar achter te doen.

Het zoeken van de simpele oplossing. We moeten zeker altijd door het midden voetballen. Ook als Balk aan de zijlijn gewoon aanspeelbaar is. Pauwels die altijd blijft staan als Galvez of Poll opkomt dribbelen. Dan wordt het druk want bij Pauwels staat altijd 1 of 2 verdedigers. Dan is het weer pielen op een paar m2 meters en dwing je niet af dat een tegenstander moet kiezen.

Dentistel heeft gelijk wat Diemers betreft. Draait zo vaak open en kan dan meteen openen en het spel versnellen. Maar er is weinig beweging zonder bal en dan is het vaak een balletje breed.

Het is gebrek aan spelinzicht/kwaliteit

mark1989

Over de hele linie zit er gewoon net te weinig kwaliteit in om bij de eerste 2 te eindigen, maar dat kon ik aan het begin van seizoen ook al zeggen. Dat is ook niet erg en ingecalculeerd.
We hebben nu een selectie voor de eerste 5. En daar staan we ook. Er had misschien meer in gezeten, maar dan moest alles meezitten en dat is niet zo. Foutjes werden snel afgestraft op cruciale momenten tegen Volendam, Emmen en noem nog maar een op.
Daarbij mist het elftal gewoon scorend vermogen. Er zijn te weinig spelers met een goed schot.

Voor volgend seizoen gewoon door selecteren en verder bouwen. Langzaam groeien is beter dan te vroeg promoveren.

sunderland

Citaat van: mark1989 op april 08, 2025, 17:15:32
Over de hele linie zit er gewoon net te weinig kwaliteit in om bij de eerste 2 te eindigen, maar dat kon ik aan het begin van seizoen ook al zeggen. Dat is ook niet erg en ingecalculeerd.
We hebben nu een selectie voor de eerste 5. En daar staan we ook. Er had misschien meer in gezeten, maar dan moest alles meezitten en dat is niet zo. Foutjes werden snel afgestraft op cruciale momenten tegen Volendam, Emmen en noem nog maar een op.
Daarbij mist het elftal gewoon scorend vermogen. Er zijn te weinig spelers met een goed schot.

Voor volgend seizoen gewoon door selecteren en verder bouwen. Langzaam groeien is beter dan te vroeg promoveren.
vind het ook ongelofelijk dat wij niet vaker op goal schieten. Diemers kan zo vaak schieten en haalt de bal dan weer terug om met zijn zwakke been te schieten. Tegen Emmen wel 3 x . Henk moet daar ook veel meer aan doen. De ballen van tegenwoordig krijgen extra vaart als je ze goed raakt

diekhuzen

Citaat van: mark1989 op april 08, 2025, 17:15:32
Over de hele linie zit er gewoon net te weinig kwaliteit in om bij de eerste 2 te eindigen, maar dat kon ik aan het begin van seizoen ook al zeggen. Dat is ook niet erg en ingecalculeerd.
We hebben nu een selectie voor de eerste 5. En daar staan we ook. Er had misschien meer in gezeten, maar dan moest alles meezitten en dat is niet zo. Foutjes werden snel afgestraft op cruciale momenten tegen Volendam, Emmen en noem nog maar een op.
Daarbij mist het elftal gewoon scorend vermogen. Er zijn te weinig spelers met een goed schot.

Voor volgend seizoen gewoon door selecteren en verder bouwen. Langzaam groeien is beter dan te vroeg promoveren.

Langzaam groeien met de last van het nieuwe stadion. Zo snel mogelijk promoveren is wat we nodig hebben.

denistel

Citaat van: diekhuzen op april 08, 2025, 21:14:10
Langzaam groeien met de last van het nieuwe stadion. Zo snel mogelijk promoveren is wat we nodig hebben.

juist wat ik denk niet dat nog een seizoen kkd weer zo veel mensen op gaat leveren
die nieuwigheid is er af dat gaat je zeker supporters kosten en het voetbal is in thuis
wedstrijden nou ook niet heel vermakelijk geweest,

Lore

Citaat van: diekhuzen op april 08, 2025, 21:14:10
Langzaam groeien met de last van het nieuwe stadion. Zo snel mogelijk promoveren is wat we nodig hebben.

Dat lijkt mij niet. De directie heeft aangekondigd dat juist in de inkomsten langzaam zullen stijgen. De schuld positie is wel erg gestegen, maar ze hebben dit jaar begroot op 10.000 toeschouwers per wedstrijd, daarnaast zijn de inkomsten van de skyboxen gebruikt om het stadion af te bouwen. Hierom moesten de skyboxen 3 jaar vooruit betaald worden. Over drie jaar komen deze inkomsten dus echt vrij. Over 10 jaar komen de inkomsten van de naam van het stadion vrij. En als laatste zijn de nieuwe tv gelden niet meegerekend in dit seizoen.

Dit is ook de redenen dat de directie heeft gezegd dat wij in de eerste drie jaar willen promoveren. Wij liggen dus mooi op plan met een stap naar de top van de competitie. Volgend jaar komen RKC en Almere er bij. Die zullen qua spelersbudget niet (veel) hoger zitten dan wij.

Promotie zou natuurlijk wel enorm helpen in het aflossen van de schulden, wat weer extra cashflow vrij maakt voor de selectie.

sunderland

Citaat van: denistel op april 08, 2025, 21:58:20
juist wat ik denk niet dat nog een seizoen kkd weer zo veel mensen op gaat leveren
die nieuwigheid is er af dat gaat je zeker supporters kosten en het voetbal is in thuis
wedstrijden nou ook niet heel vermakelijk geweest,
en de kkd zal niet weer zo zwak zijn

oost

Citaat van: sunderland op april 09, 2025, 07:53:56
en de kkd zal niet weer zo zwak zijn

Op basis waarvan denk je dat?

Volendam heeft een sloot aan zwartgeld liggen, anders kunnen ze nooit zoveel goede spelers op de loonlijst hebben. De nummer 2 heeft het meeste geluk niet meer en niet minder.

Ik durf nual te stellen dat de kkd volgende jaar de zwakste in jaren is met de degradatie van Rkc en Almere.

Noordcambuur

Citaat van: oost op april 09, 2025, 08:44:05
Op basis waarvan denk je dat?

Volendam heeft een sloot aan zwartgeld liggen, anders kunnen ze nooit zoveel goede spelers op de loonlijst hebben. De nummer 2 heeft het meeste geluk niet meer en niet minder.

Ik durf nual te stellen dat de kkd volgende jaar de zwakste in jaren is met de degradatie van Rkc en Almere.
nou dat wil ik nog wel eens zien.
Almere ,RKC en ADO hebben externe financiers.
Vitesse hebben 4 grote geldschieters.
De Graafschap,Emmen,Dordrecht en Excelsior doen al jaren bovenin mee.

Gaat volgend jaar zeker niet makkelijker op worden voor Cambuur.

diekhuzen

Citaat van: oost op april 09, 2025, 08:44:05
Op basis waarvan denk je dat?

Volendam heeft een sloot aan zwartgeld liggen, anders kunnen ze nooit zoveel goede spelers op de loonlijst hebben. De nummer 2 heeft het meeste geluk niet meer en niet minder.

Ik durf nual te stellen dat de kkd volgende jaar de zwakste in jaren is met de degradatie van Rkc en Almere.

Op basis van wat?
Almere heeft met Kroonenberg Groep genoeg mogelijkheden en RKC heeft een behoorlijke begroting en nog recht op tv gelden vanuit de Eredivisie.

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op april 09, 2025, 08:54:32
nou dat wil ik nog wel eens zien.
Almere ,RKC en ADO hebben externe financiers.
Vitesse hebben 4 grote geldschieters.
De Graafschap,Emmen,Dordrecht en Excelsior doen al jaren bovenin mee.

Gaat volgend jaar zeker niet makkelijker op worden voor Cambuur.
dat dus. Ik durf te stellen dat Almere kampioen wordt. Veel geld

Arno A

Almere dit seizoen ? 5 mln spelersbegroting. Volendam hoopt volgend seizoen ? 3 tot 3.5. mln te hebben.

Er wordt meestal aangegeven, dat je max 25% van je begroting aan spelers uitgeeft. Dus dan denk ik, dat we volgend seizoen ( ruim?) onder Almere's budget zitten.

Inderdaad Graafschap / Emmen en Dordrecht hebben geen geld, en willen heel graag een nieuw stadion.

Volendam zijn heel creatief met boekhouden. En Ado heeft Blitzer. En Excelsior tsja is eigenlijk een appendix van Feyenoord. En daardoor (en Mario Been) kunnen ze gemakkelijker oud-Feyenoorders halen en weer duur doorverkopen. Qua recettes vangen ze niet zo veel denk ik.

Willem II en RKC hoeveel spelers vertrekken er? En wie krijg je terug? Bij Excelsior vertrokken ook Parrot en Driouech ( gekocht voor 2 ton ( van de buren) en verkocht voor 3.5 mln)


sunderland

Citaat van: Arno A op april 09, 2025, 15:16:15
Almere dit seizoen ? 5 mln spelersbegroting. Volendam hoopt volgend seizoen ? 3 tot 3.5. mln te hebben.

Er wordt meestal aangegeven, dat je max 25% van je begroting aan spelers uitgeeft. Dus dan denk ik, dat we volgend seizoen ( ruim?) onder Almere's budget zitten.

Inderdaad Graafschap / Emmen en Dordrecht hebben geen geld, en willen heel graag een nieuw stadion.

Volendam zijn heel creatief met boekhouden. En Ado heeft Blitzer. En Excelsior tsja is eigenlijk een appendix van Feyenoord. En daardoor (en Mario Been) kunnen ze gemakkelijker oud-Feyenoorders halen en weer duur doorverkopen. Qua recettes vangen ze niet zo veel denk ik.

Willem II en RKC hoeveel spelers vertrekken er? En wie krijg je terug? Bij Excelsior vertrokken ook Parrot en Driouech ( gekocht voor 2 ton ( van de buren) en verkocht voor 3.5 mln)
volgens mij heeft Excelcior voor tussen de 7 en 8 miljoen verkocht. Lance Duivensteyn van Almere gehaald en daar was hij 1 van de betere .

Bankzitter

Het gaat er ook om hoe je budget uitgeeft. En wat je ook van Lambooij vind... ik heb wel het gevoel dat die met weinig middelen een paar pareltjes weet op te vissen en ook heel goed snapt welke spelers de selectie naar een hoger niveau gaan tillen.

Van de selectie van vorig seizoen naar de huidige was al een behoorlijk grote stap vooruit. Nog zo'n stap en we spelen om de promotieplekken.
Budget zegt veel maar niet alles.