Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Volendam - Cambuur zaterdagmiddag 15 maart

Gestart door D-to-f, februari 21, 2025, 00:38:50

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Trainert! op maart 17, 2025, 09:35:10

vlak de graafschap niet uit, die zie ik als lachende 2e promoveren op moment.
het is er om vragen ( weet ik) maar wij hebben betere selectie. Dijkhuizen heeft wel veel ervaring om er mee om te gaan. Heeft dat al vele keren meegemaakt bij Excelsior

oscarsielstra

Citaat van: wiekie1969 op maart 16, 2025, 13:09:17
Wat een onzin. Die lui hadden ook wel 7-1 kunnen winnen. Ze misten ook nog een paar flinke kansen. We kwamen er vanaf minuut 1 totaal niet aan te pas. Dit was de 10e nederlaag dit seizoen.  We kunnen gewoon niet beter. Je hebt mazzel dat de competitie dit seizoen qua niveau heel erg zwak is. Dus we hebben alle kans op de tweede plaats. Geloof daar gaat het om.

Klopt helemaal wat wiekie1969 zegt. DeKKD is niet van hoog niveau dit jaar.

Zelf vind ik dat we maar ??n manier van spelen hebben :  "henk de jong systeem" en verder niet anders kunnen.
Ik zeg al langer dat dit systeem de nodige renovatie nodig heeft.
We zijn veel te smal en kwetsbaar in onze voetbal mogelijkheden / voetbal systeem.

Gister ook backs steeds te diep, gevolg staan ze achterin met drie man steeds 1op1.
Als de middenvelders niet leveren en schakelen, en backs staan steeds hoog op ... dan is het prijsschieten bij ons achterin.



Arno A

Kortom je moet een plan b ( en c) hebben. Anders te voorspelbaar. Mooie missie voor volgend seizoen. Ik verwacht dat er volgend seizoen een speler of zes nog steeds basisspeler is. Die andere vijf ( of tien) moeten nog  meer elan in de ploeg brengen.

Bankzitter

Verdedigend gaan we soms over op plan B (een 5-3-2).
Dat heeft ook punten opgeleverd.

Aanvallend lukt het inderdaad nog niet.
Er is ook niet veel te kiezen voorin? dat maakt het ook lastig.

sunderland

Citaat van: Arno A op maart 17, 2025, 13:21:05
Kortom je moet een plan b ( en c) hebben. Anders te voorspelbaar. Mooie missie voor volgend seizoen. Ik verwacht dat er volgend seizoen een speler of zes nog steeds basisspeler is. Die andere vijf ( of tien) moeten nog  meer elan in de ploeg brengen.
vind dat van dat mooie praat. Kun jij een eredivisie club opnoemen die een B en C hebben? Verdedigend soms een extra verdediger als je voor staat of wat wij paar keer hebben gedaan met Mercera Otessen maar dat doet iedereen.

sunderland

#350
Citaat van: oscarsielstra op maart 17, 2025, 12:21:46
Klopt helemaal wat wiekie1969 zegt. DeKKD is niet van hoog niveau dit jaar.

Zelf vind ik dat we maar ??n manier van spelen hebben :  "henk de jong systeem" en verder niet anders kunnen.
Ik zeg al langer dat dit systeem de nodige renovatie nodig heeft.
We zijn veel te smal en kwetsbaar in onze voetbal mogelijkheden / voetbal systeem.

Gister ook backs steeds te diep, gevolg staan ze achterin met drie man steeds 1op1.
Als de middenvelders niet leveren en schakelen, en backs staan steeds hoog op ... dan is het prijsschieten bij ons achterin.
zo spelen wij. Het is ook te makkelijk wat jij zegt, Henk zei dat heel eerlijk na afloop. Je moet bij jou man blijven en dat gebeurde steeds niet. Dan houd het op. Dan kun je er van alles op loslaten maar daar begint het mee zo simpel is het. In het begin liet Diemers paar x zijn man lopen omdat die uit zijn rug wegliep. Slim

janou

Citaat van: sunderland op maart 17, 2025, 16:49:28
zo spelen wij. Het is ook te makkelijk wat jij zegt, Henk zei dat heel eerlijk na afloop. Je moet bij jou man blijven en dat gebeurde steeds niet. Dan houd het op. Dan kun je er van alles op loslaten maar daar begint het mee zo simpel is het. In het begin liet Diemers paar x zijn man lopen omdat die uit zijn rug wegliep. Slim

Helemaal mee eens Sunderland. Sommigen doen alsof Henk een systeem heeft dat allang achterhaald is en ingehaald is door de tijd, slaat nergens op. Trainers zijn continue bezig om dingen te verbeteren in spelwijzen. Soms is een tegenstander gewoon beter, zoals met Volendam. Wij zijn 90% van de wedstrijden de bovenliggende partij geweest met de betere kansen. Als wij de eerste periode wat beter op elkaar waren ingespeeld en wat meer geluk hadden gehad, stonden wij nu bij de eerste 2 met een voorsprong.

mark1989

Helemaal mee eens. We zijn er gewoon helemaal afgeveegd. Precies zoals Henk ook eerlijk toegaf. Ik denk dat iedereen verrast was door dit. Ik dacht ook echt echt we ons konden meten met Volendam. Maar ze zijn als team gewoon verder dan ons. Ik vind het niet zo erg eigenlijk. We weten weer waar we staan. Goed voor het leerproces van het team. Het is uiteindelijk toch maar 3 punten die je niet pakt.

Wel bijzonder hoe Volendam voetbalt. Ze rammen een bal naar voren en er valt een goal. Ze hoeven er amper iets voor te doen lijkt het. Veerman is buitencategorie. Maar Ouchik is misschien nog wel belangrijker. Die loopt wel aan het eind van het seizoen transfervrij weg. Misschien iets voor ons :-)

denistel

dat Volendam alleen maar ballen naar voren ramt is niet zo toch
ze voetballen soms ook erg goed hoor.

Inferno-058

Citaat van: wiekie1969 op maart 16, 2025, 13:09:17
Wat een onzin. Die lui hadden ook wel 7-1 kunnen winnen. Ze misten ook nog een paar flinke kansen. We kwamen er vanaf minuut 1 totaal niet aan te pas. Dit was de 10e nederlaag dit seizoen.  We kunnen gewoon niet beter. Je hebt mazzel dat de competitie dit seizoen qua niveau heel erg zwak is. Dus we hebben alle kans op de tweede plaats. Geloof daar gaat het om.
Spijker op de kop.

Wat een top uitvak trouwens, MOTM wat mij betreft.

janou

Citaat van: denistel op maart 17, 2025, 18:44:02
dat Volendam alleen maar ballen naar voren ramt is niet zo toch
ze voetballen soms ook erg goed hoor.

Zeker weten, helemaal de aanval daar laat mooie dingen zien. En een gerichte lange bal hoeft ook helemaal niet negatief te zijn, daar wordt in het voetbal veel te raar over gedaan in mijn optiek.

Wat zij in balbezit heel goed deden t.o.v. Cambuur is dat als Cambuur vol naar voren gaat, er ruimte komt voor een bal op de spitsen om vanuit daaruit verder te voetballen, en die keeper heeft een geweldige trap. Wil je dat voorkomen, kan je iets meer gaan inzakken, maar dan gaan ze voorzetten vanaf de zijkant geven, en dat wil je met een Veerman en diepgaande middenvelders ook niet. 

Op het moment dat wij balbezit hadden, zette Volendam vol druk waardoor ook onze spitsen 1 op 1 stonden, echter hielden onze spitsen de bal niet vast waardoor wij niet onder de druk uit kwamen.

sunderland

Ze voetballen wat simpeler dan dat gebreij van ons. Geen risico en dan linie overslaan op die lange en van daaruit verder. Ze waren vooral rond hun 6 positie de baas 90 min lang. Wij waren daar ook de baas met Hoedemakers en eerder Makrini. Dan wordt je kampioen en al helemaal met 5 voorwaartsen die allemaal top kkd zijn.