Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Arnau Casas

Gestart door Stiens, augustus 08, 2024, 10:03:44

Vorige topic - Volgende topic

Stiens

SC Cambuur versterkt zich met Arnau Casas



SC Cambuur heeft zich versterkt met Arnau Casas. De twintigjarige centrale verdediger komt per direct over van Sarpsborg 08 en tekent in Leeuwarden een contract voor twee seizoenen, met een optie voor een extra jaar.

Casas werd op vijftienjarige leeftijd opgenomen in La Mas?a, de befaamde jeugdopleiding van FC Barcelona. Gedurende zijn tijd in Barcelona groeide hij uit tot jeugdinternational en vertegenwoordigde hij meerdere jeugdelftallen van Spanje. Een jaar geleden maakte de tweebenige verdediger de overstap naar Sarpsborg, waarvoor hij veertien offici?le wedstrijden speelde.

?Arnau is een intelligente verdediger die perfect past in het profiel waar wij naar op zoek waren. De kwaliteiten die hij bezit, matchen met onze spelprincipes: het opbouwen van achteruit en het spelen van dominant voetbal?, reageert technisch manager Lars Lambooij op de komst van Casas. ?Zijn tijd bij FC Barcelona heeft hem op technisch en tactisch vlak een sterke basis gegeven, waarmee hij een waardevolle toevoeging voor de selectie is.?

Welkom in Leeuwarden en veel succes, Arnau!

Bron: Cambuur.nl

HansKazan


upweer

Hare jasses..... Cassis

Stiens

Cambuur is in de zoektocht naar een nieuwe verdediger uitgekomen bij Arnau Casas. De 20-jarige verdediger moet overkomen van het Noorse Sarpsborg 08, waar hij nog onder contract staat tot de winter van 2026.

De jonge Spanjaard doorliep de jeugd van FC Barcelona, waardoor hij in 2021 in het B elftal van de Catalanen terechtkwam. Uiteindelijk speelde hij slechts ??n wedstrijd voor Barcelona B, waarna hij in 2023 de overstap maakte naar het Noorse Sarpsborg. In Noorwegen speelde hij 12 wedstrijden, waarin hij niet wist te scoren of een assist wist te geven.

Bernardo

Ondanks ik liever graag wat meer ervaring had gezien, veel succes!  |:)

Grijskijkert

#5
.
IN HENK WE TRUST!!!

HansKazan

Citaat van: Bernardo op augustus 08, 2024, 10:08:42
Ondanks ik liever graag wat meer ervaring had gezien, veel succes!  |:)

Achja, die belanden hier na 2 keer trainen vaak toch weer op de tribune met een blessure.
Jong en gretig ben benieuwd.

Stiens

Zo zit je bij Barcelona en zo belandt je ineens in Leeuwarden  |:)
Voordeel voor ons is denk ik dat hij hiervoor dus al in Noorwegen heeft gespeeld. Hij weet dus hoe het is om 'uit huis' te zijn en zal zich hopelijk snel aanpassen aan en in Nederland. In tegenstelling tot onze grote vriend van AC Milan; Youns El Hilali

Een ander voordeel is dat de competitie in Noorwegen zomers gewoon doorloopt. Als het goed is, is deze jongen dus topfit.  |:)

Scc4-ever

Welkom en veel succes  |:)

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

Bens

Welkom bij deze mooie club.

Noordcambuur

Citaat van: HansKazan op augustus 08, 2024, 10:04:24
Poh talentje hoor  |:)
eerst zien dat dachten we ook van die Italiaan  :y

PePe

Citaat van: Noordcambuur op augustus 08, 2024, 12:12:29
eerst zien dat dachten we ook van die Italiaan  :y

Die had volgens mij wel kwaliteiten, maar zat hier niet lekker in z'n vel. (heimwee?)

papier

Citaat van: PePe op augustus 08, 2024, 13:32:00
Die had volgens mij wel kwaliteiten, maar zat hier niet lekker in z'n vel. (heimwee?)

Los daarvan had hij ook kwaliteiten die niet passen bij onze speelstijl. Beetje net als Van Kaam.

sunderland