Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Roda JC - Cambuur (vrijdag 3 mei 2024 - 20:00 uur)

Gestart door Huizen, april 28, 2024, 11:27:51

Vorige topic - Volgende topic

oost

Helaas is onze achterhoede van de zelfde kwaliteit als de gemiddelde arbitrage in de kkd :rodekaart.

Josli

Het gaat hier vaak over onze achterhoede. En echt sterk is die niet, maar in mijn ogen zit het probleem op het middenveld. Daar missen we creativiteit, duelkracht en vooral ook mentaliteit.. Ik heb veel meer een probleem met van Kaam en de Jong dan met Smand en Tol. Je komt gewoon nooit echt aan voetballen toe als je nooit een bal wint op het middenveld.

Daarnaast zitten we met een probleem voorin. Smit is gewoon een ongelooflijk matige voetballer, die eigenlijk helaas veel doelpunten maakt. Want ik weet zeker dat we zonder hem veel beter zouden voetballen. Omdat hij een aantal doelpunten heeft gemaakt worden er maar allemaal kunstgrepen gedaan om hem maar op te stellen, maar het gaat ten koste van ons spel. Hij is overal te laat, omdat hij altijd verkeerd loopt, neemt nooit een bal goed aan, en heeft onwaarschijnlijk veel balverlies. Dit zorgt ervoor dat we zelf altijd achter de feiten aanlopen. Ik vind het dan ook erg makkelijk om onze centrale verdedigers overal de schuld van te geven.

papier

Citaat van: Josli op mei 04, 2024, 22:28:25
Het gaat hier vaak over onze achterhoede. En echt sterk is die niet, maar in mijn ogen zit het probleem op het middenveld. Daar missen we creativiteit, duelkracht en vooral ook mentaliteit.. Ik heb veel meer een probleem met van Kaam en de Jong dan met Smand en Tol. Je komt gewoon nooit echt aan voetballen toe als je nooit een bal wint op het middenveld.

Daarnaast zitten we met een probleem voorin. Smit is gewoon een ongelooflijk matige voetballer, die eigenlijk helaas veel doelpunten maakt. Want ik weet zeker dat we zonder hem veel beter zouden voetballen. Omdat hij een aantal doelpunten heeft gemaakt worden er maar allemaal kunstgrepen gedaan om hem maar op te stellen, maar het gaat ten koste van ons spel. Hij is overal te laat, omdat hij altijd verkeerd loopt, neemt nooit een bal goed aan, en heeft onwaarschijnlijk veel balverlies. Dit zorgt ervoor dat we zelf altijd achter de feiten aanlopen. Ik vind het dan ook erg makkelijk om onze centrale verdedigers overal de schuld van te geven.

Dat is niet de schuld van Smit, je kan zeggen wat je wil over hem maar hij maakt veel goals en schroomt niet hard te werken. Inderdaad technisch moet het beter en voetballend mag hij waardevollers zijn naast z?n doelpunten. Maar het is ten eerste zijn eerste seizoen als basisspeler en ten tweede speelt hij bijna alles op de buiten. Dat het voorin voetballend niet goed genoeg is en dat weerslag heeft achterin klopt, maar de fout is niet Smit maar het feit dat we 4-3-3 spelen en maar een buitenspeler hebben (naast de jeugd).

In principe is Smit, in mijn ogen, of de eerste of de tweede spits. En op de linksbuiten positie zou hij nummer drie moeten zijn en niet nummer ??n.

denistel

Citaat van: papier op mei 04, 2024, 22:42:21
Dat is niet de schuld van Smit, je kan zeggen wat je wil over hem maar hij maakt veel goals en schroomt niet hard te werken. Inderdaad technisch moet het beter en voetballend mag hij waardevollers zijn naast z?n doelpunten. Maar het is ten eerste zijn eerste seizoen als basisspeler en ten tweede speelt hij bijna alles op de buiten. Dat het voorin voetballend niet goed genoeg is en dat weerslag heeft achterin klopt, maar de fout is niet Smit maar het feit dat we 4-3-3 spelen en maar een buitenspeler hebben (naast de jeugd).

In principe is Smit, in mijn ogen, of de eerste of de tweede spits. En op de linksbuiten positie zou hij nummer drie moeten zijn en niet nummer ??n.

klopt helemaal als buiten komt ie gewoon te kort maar hij wordt er wel steeds nee gezet.
kans wel aanwezig dat ie weg gaat want als we er nog een spits bij halen is er de kans dat
oe 2e spits wotdt of weer van links moet spelen maar ook daar gaan we een aankoop doen
denk ik.

Eewal

De gehele selectie is matig, de technische staf is ook matig. Ik hoop echt dat Henk een goede assistent naast zich krijgt. Ben nu behoorlijk negatief, ben echter bang dat komend seizoen ook weer een pappen en nathouden jaar wordt.

Wat mis ik de onvoorspelbare Kallon, de altijd hardwerkende Paulissen en zo kan ik er nog een aantal noemen.

De Gast

Altijd een fan geweest van Paulissen en Breij. Maar ze waren nooit onomstreden in de eredivisie. Zo zonde. Die twee waren ook beter uit de verf gekomen als we niet zaten opgezadeld met een waardeloze aanval. En waren we ook niet gedegradeerd. Dezelfde verdediging die er nu niks meer van kan deed het toen prima.

Josli

Mooie quote van Bosz vandaag. 'ze zeiden dat ik de centrale verdedigers moest vervangen, omdat ze niet goed genoeg waren. Maar ik vond dat we als team beter moesten verdedigen'.

denistel

Citaat van: Josli op mei 05, 2024, 19:48:46
Mooie quote van Bosz vandaag. 'ze zeiden dat ik de centrale verdedigers moest vervangen, omdat ze niet goed genoeg waren. Maar ik vond dat we als team beter moesten verdedigen'.

tuurlijk is dat zo maar bijv die fout van tol vrijdag heeft niks met team verdediging te
maken

okkele

nee, dat heeft te maken met opdrachten.
het is blijkbaar tegenwoordig streng verboden om een bal weg te trappen, zeker niet uit de verdediging.
dat uitverdedigen en ellenlange opbouwen is mode geworden.
je moet er wel de (duurdere) spelers voor hebben.

geef mij maar ouderwets engels voetbal.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

EdsjeSCC

Citaat van: Josli op mei 05, 2024, 19:48:46
Mooie quote van Bosz vandaag. 'ze zeiden dat ik de centrale verdedigers moest vervangen, omdat ze niet goed genoeg waren. Maar ik vond dat we als team beter moesten verdedigen'.

Dat klopt. Maar als ze een compilatie maken van alle verdedigende persoonlijke blunders mag je wel een dag vrij nemen om ze allemaal te kunnen bekijken

Josli

Citaat van: denistel op mei 05, 2024, 21:29:52
tuurlijk is dat zo maar bijv die fout van tol vrijdag heeft niks met team verdediging te
maken

Nee, maar als je altijd onder druk staat, is de kans wel groter dat je fouten maakt. Ik wil ook helemaal niet zeggen dat wij geweldige centrale verdedigers hebben, maar ze lijken vooral heel slecht omdat het team niet goed verdedigd. En dan heb ik het met name over van Kaam, de Jong en Smit...

beam

Citaat van: Josli op mei 06, 2024, 22:30:20
Nee, maar als je altijd onder druk staat, is de kans wel groter dat je fouten maakt. Ik wil ook helemaal niet zeggen dat wij geweldige centrale verdedigers hebben, maar ze lijken vooral heel slecht omdat het team niet goed verdedigd. En dan heb ik het met name over van Kaam, de Jong en Smit...
Ik sluit mij helemaal aan bij jouw verhaal. Het het middenveld wint geen duels en laat spelers uit de rug lopen. Voorin kan Smit geen bal vasthouden en heeft teveel balverlies. Dan komt alle druk op de verdediging te liggen.

Het is als tegenstander toch heerlijk als je dit weet. Zorg ervoor dat Uldrikus niet in de wedstrijd komt. Smit verliest snel de bal en Balk is vaak geschorst. Dan een paar sterke knapen op het middenveld erbij. Dan heb je ons al bij de kloten.

oost

Eigelijk zegt iedereen het zelfde hier :_schater
1 aanval is te zwak, bij elke bod smit verkopen :thumbsup
2 middenveld: De jong en Kaam is gewoon te licht en gaat ook niks meer worden.
3 achterhoede is om te janken
4 13e in de kkd, knappe kop die dat weet recht te lullen

Huizen



Treurige eindconclusie. Slechtste seizoen sinds 2008

papier

Citaat van: Bussum op mei 07, 2024, 12:12:25


Treurige eindconclusie. Slechtste seizoen sinds 2008

Voor mij wel weer mooi. In dat seizoen speelde Cambuur die bekerwedstrijd tegen AZ, dat vond ik wel een aansprekende tegenstander dus voor die 5 euro maar eens de gang naar het stadion gemaakt. Die wedstrijd was natuurlijk prachtig met een leuke sfeer, vervolgens besloten nog wat bezoeken te doen dat seizoen en hoewel de resultaten niet altijd best waren was het best vermakelijk. Met name de laatste wedstrijd tegen Helmond met Dijkhuizen die fanatiek werd aangemoedigd in zijn laatste wedstrijd en ook nog scoorde. Vanaf het daaropvolgende seizoen een seizoenskaart genomen en niet meer vertrokken. Zo zie je maar, ook successupporters blijven hangen!