Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Citaat van: wagen306 op juni 20, 2026, 21:30:07
Hahahaha het stadion is van de club. Dan moet je je eens goed laten informeren. Pieter Kooi zit er voor miljoenen in. Verder zijn er talloze leningen verstrekt. Door de bouwers (materiaal), als de eisers hun geld vorderen kan Cambuur dit nimmer betalen of wel dan? En dan moet ik een aircootje nemen. Gebruik eens je verstand zou ik zeggen!

Mijn huis is ook van mij. Zolang ik netjes rente betaal en aflos.
En dat is veel goedkoper dan huren kan ik u vertellen.

Het stadion is niet van Kooi. Niet van de gemeente. Het is van de club.

Lore

Citaat van: Derkx R.H. op juni 21, 2026, 00:03:58
Dan plegen die bouwers contractbreuk...En de kortlopende lening zijn bijna weg(hiervoor zijn de inkomende transfersommen voor gebruikt)
Blijven de langlopende leningen van Kooi/gemeente/v/d Brink aan de club, over dat is dus de hypotheek op het stadion en die wordt volgens afspraak afgelost net wat half Nederland doet die een hypotheek hebben. Vertel mij eens wat het belang van die partijen zou zijn om het geld direct op te eisen(als dat ?berhaupt contractueel mogelijk is, Lore weet jij hier meer van?)

Bij ?normale? contracten is afgesproken hoe de aflossing gebeurd. Dan kan schuldeiser alleen in extreme gevallen de gehele lening ineens opeisen. Bijvoorbeeld (grote) achterstand in betaling. Maar daar heeft een schuldeiser geen belang bij want het zou direct faillissement betekenen en dus krijgen ze dan niets.

Er is alleen nog wel iets anders waar ik op terug wil komen. Je stelt dat de korte termijn schulden zijn opgelost en dat nu alleen de lang termijn schulden over blijven. Over het algemeen zijn korte termijn schulden de schulden die binnen 1 jaar opeisbaar zijn. Lees rente en aflossing. Dus van de lange termijn schulden valt altijd weer een deel naar de
Korte termijn schulden. Dat betekent dat de directe financi?le problemen misschien nu weg zijn, ze komen wel weer terug.

Daarom wordt nu een rapport geschreven, waar uit gaat komen dat de schulden herfinanciering nodig hebben. Hier gaat dan commotie over ontstaan in de gemeenteraad. Die dan hele moeilijke woorden gaat gebruiken en dan uiteindelijk instemt. Drie optie, of een combinatie hier van:

- schulden kwijtschelden
- aflossingtermijn verlengen
- rente omlaag.

Daarna gaat het hopelijk structureel beter.

Andy King

Komende week nieuws over nieuwe spelers?

Specuveter

Citaat van: Andy King op juni 21, 2026, 16:50:05
Komende week nieuws over nieuwe spelers?
ja...maandag of dinsdag

Andy King

michello

Bouhoudane is onderweg.

Tanjajeah

Citaat van: michello op juni 21, 2026, 20:34:46
Bouhoudane is onderweg.

Geen idee hoe betrouwbaar, maar dit meldt Voetbalalert:

CAMBUUR VERGEVORDERD MET BOUHOUDANE

SC Cambuur lijkt zich op korte termijn te gaan versterken met Sami Bouhoudane (18). De talentvolle spits van Jong PSV staat nadrukkelijk in de belangstelling van de Leeuwarders en een overgang lijkt slechts een kwestie van tijd. Bouhoudane komt momenteel niet in aanmerking voor speelminuten bij het eerste elftal van PSV, terwijl Cambuur al langere tijd gecharmeerd is van de aanvaller. De Leeuwarders volgen zijn ontwikkeling al geruime tijd en lijkt nu definitief beet te hebben. De verwachting is dat de laatste details in de komende week worden afgerond. Als alles volgens plan verloopt, zal Bouhoudane komende week worden gepresenteerd als nieuwe aanwinst van SC Cambuur. Door het vertrek van Jort van de Sande naar Bali United heeft Cambuur doorgepakt met zijn komst.

Huizen

Je zal wel commentaar lezen dat we allemaal jonkies halen maar ik ben met alledrie de namen zeer content.

Jetten, Vink, Bouhoudane |:)

Delamere

Citaat van: Huizen op juni 21, 2026, 20:59:00
Je zal wel commentaar lezen dat we allemaal jonkies halen maar ik ben met alledrie de namen zeer content.

Jetten, Vink, Bouhoudane |:)
Me too!
De wat meer ervaren spelers komen pas veel later in de transferwindow beschikbaar.

sunderland

Bouhoudane is echt van klasse nivo.

Huizen

En het hele voetbal veranderd. Volendam en Hercales degraderen met oudere selecties. Op het WK ook erg veel jonge talenten. Mooie ontwikkeling  |:)

upweer

Citaat van: Huizen op juni 21, 2026, 22:13:31
En het hele voetbal veranderd. Volendam en Hercales degraderen met oudere selecties. Op het WK ook erg veel jonge talenten. Mooie ontwikkeling  |:)

Er is wel balans en ervaring nodig 

zeewolde

Citaat van: Delamere op juni 21, 2026, 21:03:24
Me too!
De wat meer ervaren spelers komen pas veel later in de transferwindow beschikbaar.
spelers zoals Kieftenbeld en Michael de Leeuw?

On topic  ik ben ook blij met deze aanwinsten, maar nu eerst 2-3 ervaren versterkingen.

Specuveter

Toch wel klasse van onze TD dat een Jetten, Vink en Bouhoudane voor Cambuur kiezen.

sunderland

Citaat van: Specuveter op juni 21, 2026, 22:39:25
Toch wel klasse van onze TD dat een Jetten, Vink en Bouhoudane voor Cambuur kiezen.
zeker weten. Nu maar een paar spelers met ervaring