Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

nieuwe spelers

Gestart door sunderland, mei 21, 2013, 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Galdiano op mei 28, 2025, 15:17:42
Ferdy Druijf  8)
die was goed. Is al 3 jaar niet fit. Bij Zwolle was hij al een stuk minder door de vele blessures

Oebieman

Citaat van: Noordcambuur op mei 28, 2025, 15:00:41
balk levert geen 600.000 meer op je moet blij zijn met de helft.

24 jaar en met de statistieken van dit jaar vind ik 600.000 best realistisch. Mits er een 2e bundesliga club of iets dergelijks komt. Verwacht niet dat een Eredivisie club dit voor Balk gaat betalen.

Noordcambuur


Noordcambuur

Citaat van: sunderland op mei 28, 2025, 17:31:51
die was goed. Is al 3 jaar niet fit. Bij Zwolle was hij al een stuk minder door de vele blessures
ohhhh 3 jaar niet fit phoeeee dat is niet best.
Maar mee trainen is nooit verkeerd toch.

oscarsielstra

Citaat van: Lore op mei 28, 2025, 13:32:33
Oh, en niet in de podcast besproken maar:

De lening bij de gemeente is 6 miljoen en een aflosperiode van 30 jaar. Dat betekent dat de lasten aan rente 300.000 per jaar (op dit leningsdeel) en de aflossingsverplichtingen 200.000 zijn. En totale beperking op het spelersbudget van 500.000 per jaar dus. Op eeb spelersbudget van 2,5 miljoen (?). Ik hoop echt dat Ome Pieter hier een mooie oplossing voor kan verzinnen, eventueel samen met wat aflossing vanuit de transfers. Dat zou echt sturctureel impact hebben.

Zeker als je in ogenschouw neemt dat ook de betaling van de skyboxen (volgens mij) grotendeels is gebruikt voor de afbouw van het stadion. die zijn 75.000 per jaar x 16 = 1.200.000 en de naam van het stadion is ook gegaan naar afbouw 1 mln voor 10 jaar. Dat betekent dat er enorme ruimte gaat ontstaan de komende jaren. Zeker over 3 jaar als de skyboxen naar Cambuur gaan.

Maar:

Aflossing en rente: 500.000
Skyboxen           : 1.200.000
Naam stadion:      100.000

Totaal 1.8 miljoen extra spelersbudget. Dat zou echt alles veranderen voor Cambuur

Even gekeken, bijv. een meevaller van Nieling van ? 1.000.000 zou de rentelast enorm naar beneden brengen = meer investeren in de spelersgroep.
Ik vind het rentepercentage eigen ongehoord hoog voor Cambuur (6%) ... zal wel risico opslag zijn.



Naastismis

Citaat van: Lore op mei 28, 2025, 13:32:33
Oh, en niet in de podcast besproken maar:

De lening bij de gemeente is 6 miljoen en een aflosperiode van 30 jaar. Dat betekent dat de lasten aan rente 300.000 per jaar (op dit leningsdeel) en de aflossingsverplichtingen 200.000 zijn. En totale beperking op het spelersbudget van 500.000 per jaar dus. Op eeb spelersbudget van 2,5 miljoen (?). Ik hoop echt dat Ome Pieter hier een mooie oplossing voor kan verzinnen, eventueel samen met wat aflossing vanuit de transfers. Dat zou echt sturctureel impact hebben.

Zeker als je in ogenschouw neemt dat ook de betaling van de skyboxen (volgens mij) grotendeels is gebruikt voor de afbouw van het stadion. die zijn 75.000 per jaar x 16 = 1.200.000 en de naam van het stadion is ook gegaan naar afbouw 1 mln voor 10 jaar. Dat betekent dat er enorme ruimte gaat ontstaan de komende jaren. Zeker over 3 jaar als de skyboxen naar Cambuur gaan.

Maar:

Aflossing en rente: 500.000
Skyboxen           : 1.200.000
Naam stadion:      100.000

Totaal 1.8 miljoen extra spelersbudget. Dat zou echt alles veranderen voor Cambuur

En dat is alleen nog maar de lening bij de gemeente, bij Bert en Pieter staan er ook nog leningen.

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op mei 28, 2025, 19:31:39
ohhhh 3 jaar niet fit phoeeee dat is niet best.
Maar mee trainen is nooit verkeerd toch.
als iemand al 3 jaar niet fit is betekent dat hij zeer blessuregevoelig is net als maulun. Dat wil je toch niet weer na afgelopen seizoen waar ons dit probleem de promotie heeft gekost

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op mei 29, 2025, 13:54:43
als iemand al 3 jaar niet fit is betekent dat hij zeer blessuregevoelig is net als maulun. Dat wil je toch niet weer na afgelopen seizoen waar ons dit probleem de promotie heeft gekost
klopt helemaal Cambuur kan niet nog een keer een niet fitte spits halen.

Arno A

Wachten op de cashflow! Pieter, Romke en Bert....

Lore


Lore

Citaat van: Naastismis op mei 28, 2025, 20:34:20
En dat is alleen nog maar de lening bij de gemeente, bij Bert en Pieter staan er ook nog leningen.

Precies. Daar staan natuurlijk wel extra inkomsten uit het nieuwe stadion tegenover. Maar het geeft wel aan waarom transfersommen naar aflossing en niet naar de selectie moeten gaan. Elk miljoen aan aflossing levert structureel meer dan een ton op voor het spelersbudget.

Ik ben heel benieuwd naar het plan van Kooij voor de sanering van een deel van de schulden. Als dat lukt komt er direct geld vrij, dan nog een paar goede transfers en dan zijn wij echt klaar om structureel in de eredivisie te spelen.

Noordcambuur

Citaat van: Lore op mei 29, 2025, 15:23:35
Hey, dank!

Dus nog iets meer zelfs. Deze lening drukt voor 554.496 op de begroting!
een speler goed verkopen is dat ook weer opgelost  :y
Elk jaar ??n ? twee verkopen kun je weer investeren in de selectie.

Lore

Citaat van: Noordcambuur op mei 29, 2025, 16:13:53
een speler goed verkopen is dat ook weer opgelost  :y
Elk jaar ??n ? twee verkopen kun je weer investeren in de selectie.

Bedoel je dan dat de transferinkomsten naar aflossing gaan? Dan ben ik het er mee eens. Elk jaar 1 miljoen, een mooie regeling van Kooij en dan volop het spelersbudget vergroten

michello

Oosting huren van Groningen. Fijne speler. Heeft weinig minuten gemaakt na de winterstop maar was gewoon fit.