Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Seizoen 2023-2024

Gestart door Kuzmanovic-Apeldoorn, maart 08, 2023, 13:14:40

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Dank voor de nuance, alleen langdurende contracten is te veel risico uiteraard. Maar je moet wel durven en incalculeren dat tegenover iedere miser (vdWater) ook weer een voltreffer(vKaam) staat.

Ik mis lef en daadkracht op de transfermarkt... begrijp nog steeds waarom Hoedemakers niet werd verkocht. Allleen door steeds verkopen en kopen maakt een club stappen. Anders sta je stil en nu zijn we onze voorsprong op clubs als GAE en N.E.C. na het kampioenschap alweer kwijt.




papier

Citaat van: Bankzitter op maart 10, 2023, 10:02:35
Dank voor de nuance, alleen langdurende contracten is te veel risico uiteraard. Maar je moet wel durven en incalculeren dat tegenover iedere miser (vdWater) ook weer een voltreffer(vKaam) staat.

Ik mis lef en daadkracht op de transfermarkt... begrijp nog steeds waarom Hoedemakers niet werd verkocht. Allleen door steeds verkopen en kopen maakt een club stappen. Anders sta je stil en nu zijn we onze voorsprong op clubs als GAE en N.E.C. na het kampioenschap alweer kwijt.

Hoedemakers hadden we idd moeten laten gaan. Gevoelsmatig komt dit misschien ook doordat we nog geen goede scouting hebben. Kan me voorstellen dat daardoor het vertrouwen ontbreekt dat je denkt een goede vervanger te kunnen halen. En in zekere zin denk ik ook dat die situatie 'nieuw' is voor ons, ja is er wel eens wat verkocht maar wanneer hebben wij nou een speler verkocht die echt een onbetwiste basisspeler was?

Bankzitter

Eens. Als we een goede linksbuiten op de scoutingslijst hadden gehad ,dan was Kallon ook verkocht ipv transfervrij weg.
Stadion en Jeugdopleiding zullen ook best veel energie hebben gekost, maar er moet nu echt prio aan  scouting worden gegeven.

kapseltje

Hoedemakers had je vorig jaar winter voor 1 miljoen kunnen verkopen aan die Noorse club. Dat had je kunnen overwegen, maar ik snap dat je dat toen niet hebt gedaan, want halverwege het seizoen, last minute en mogelijk zou je in de zomer meer kunnen vangen. Er is niet voorzien dat de tweede seizoenshelft zo slecht zou verlopen.

In de zomer is er voor Bangura, Hoedemakers en Uldrikis geen serieus bod gekomen, dus logisch dat ze niet vertrokken zijn. Je moet geen spelers voor een appel en een ei verkopen puur om het verkopen.

Er wordt gedaan alsof we alle 3 voor minimaal een miljoen hadden kunnen vangen, maar er is geen fatsoenlijk bod gekomen. Misschien hadden clubs wel hun twijfels vanwege ons matige tweede seizoenshelft.

Utrecht kwam last minute voor Hoedemakers en dacht, net als met bijv Leeuwin die voor een schijntje werd verkocht (2/3 ton volgens mij), hem goedkoop te kunnen ophalen.

Het liefst heb je verloop in je selectie door de bovenkant voor geld te verkopen, en de onderkant laat je gaan, maar als er niemand komt dan houdt het op.

Bankzitter

Wat ik me wel afvraag...  Zit een TD te wachten tot de telefoon gaat rinkelen als er interesse is of kan een club (en zaakwaarnemer!!) ook zelf de markt op om spelers aan te bieden.

IK weet ook niet hoe dat precies werkt maar na 3 hele goede seizoenen mag je toch verwachten dat je goede zaken kan doen op de transfermarkt.
Toch vreemd dan dat er niemand met een fatsoenlijk bod komt of vroegen we gewoon te veel.

Gasgeve

Citaat van: Bankzitter op maart 10, 2023, 12:24:35
Wat ik me wel afvraag...  Zit een TD te wachten tot de telefoon gaat rinkelen als er interesse is of kan een club (en zaakwaarnemer!!) ook zelf de markt op om spelers aan te bieden.

IK weet ook niet hoe dat precies werkt maar na 3 hele goede seizoenen mag je toch verwachten dat je goede zaken kan doen op de transfermarkt.
Toch vreemd dan dat er niemand met een fatsoenlijk bod komt of vroegen we gewoon te veel.
Een zaakwaarnemer gaat elke dag de markt om zijn spelers aan te bieden.

Dokkumer

Daar zit zijn geld in. Eigenlijk is een zaakwaarnemer niets meer dan een colporteur van voetballers
De echte, dat lees je :devil

Stiens

Stukje uit het artikel op Omrop Fryslan over het eventueel wel/niet verlengen van contracten en afhandelen van andere zaken dit lopende seizoen:



Omdat Reijnen nu nog assistent-trainer is bij PEC Zwolle en nog niet is begonnen bij Cambuur, wil hij nog niet praten over zijn werkzaamheden in Leeuwarden.
De huidige technisch manager, Foeke Booy, wil ook niets kwijt over wie de club wel en niet verder wil. Het contract van Booy wordt niet verlengd, waardoor hij geen besluiten meer neemt. "Richting de zomer neem ik geen enkele verantwoordelijkheid. Ik ga niet over mijn graf regeren."

In de zoektocht naar iemand die helderheid kan geven over de plannen van Cambuur, komen we uit bij algemeen directeur Ard de Graaf. Technische zaken zitten niet in zijn takenpakket, maar: "Gerald van den Belt en ik zijn verantwoordelijk als directie, dus mag je van ons verwachten dat wij dat oppakken."
De Graaf wil niet ingaan op spelers die de club wel behouden. "We hebben die besluiten nog niet genomen, maar we zijn er wel over in gesprek. Dat zullen we eerst delen met de betrokken mensen."
Daarbij krijgt de directie van de club hulp van Reijnen, ondanks dat hij nu bij PEC Zwolle werkt. "Op de achtergrond is Eti?nne er ook mee bezig", vertelt De Graaf.

Bij de spelers met een aflopend contract zitten veel spelers die al jaren bij Cambuur spelen, zoals Mees Hoedemakers, Robin Maulun en Mitchel Paulissen. Van Hoedemakers is al duidelijk dat hij vertrekt na dit seizoen.
Nadat een overstap naar FC Utrecht afgelopen zomer niet doorging, besloot Hoedemakers dat hij komende zomer gebruik wil maken van zijn status als transfervrije speler. Ook David Sambissa verlaat de club na dit seizoen. Trainer Sjors Ultee ziet het niet in hem zitten.
Van de spelers met een optie in het contract ligt de bevoegdheid om die te lichten in bijna alle gevallen bij de club. Behalve bij Jamie Jacobs. Als Cambuur zich handhaaft in de eredivisie, wordt zijn contract automatisch met een jaar verlengd.
Er is ook een scenario dat de ploeg van Ultee het niet redt om in de eredivisie te blijven. In dat geval zullen er mogelijk nog meer spelers vertrekken, omdat ze niet in de eerste divisie willen spelen.
Zeker is wel dat daar in de contracten van spelers rekening mee is gehouden. Mocht de club degraderen, dan zullen salarissen van spelers lager worden, vertelt De Graaf. "Als je dat bij een club als Cambuur niet opneemt in een contract, doe je dat niet goed. We houden met alle scenario's rekening."

Noordcambuur

Bedankt Stiens heel duidelijk Foeke heeft niks meer te doen.
Er gaat nog veel gebeuren voor 1 april.

sunderland

We zitten in een hele moeilijke situatie nu. Wie wel wie niet, welke speler wil wel blijven welke niet. En daarbij is het heel onduidelijk ere of eerste div en daarbij ook de salarissen die daar dan bij horen. Had al gezien dat Reijnen bij het bestuur was ergens( kreeg een foto)en foeke niet. Gelukkig maar?..

piene hassus

Citaat van: Noordcambuur op maart 08, 2023, 21:31:59
Wat gaat er gebeuren met Minnema,Jacobs ,Gullit en Uldrikis deze spelers hebben nog een optie in hun kontrakt.

En mette treners Boschaard en Barto?

Bankzitter

Gokje: Barto blijft als echte Cambuur-man, Boschaard maakt een volgende stap in zijn trainers carriere.

Montana

Citaat van: Bankzitter op maart 16, 2023, 12:42:17
Gokje: Barto blijft als echte Cambuur-man, Boschaard maakt een volgende stap in zijn trainers carriere.

Ook mijn vermoeden, maar zoekt Harkema niet een hoofdcoach?

MILLWALL FC

Citaat van: Montana op maart 17, 2023, 12:35:33
Ook mijn vermoeden, maar zoekt Harkema niet een hoofdcoach?

Meende dat de jonge daar voor twee seizoenen had getekend

Noordcambuur

Bouwen aan een nieuwe selectie begin maar alvast?