Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

TD Cambuur

Gestart door michello, januari 18, 2023, 14:14:09

Vorige topic - Volgende topic

Holwerd voor Cambuur

Terecht. We worden een moderne club en daar hoort een moderne keeperstrainer bij. Inclusief laptop!
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

diekhuzen

Ik vind het wel jammer, maar bijzonder dat er geen dispensatie is voor een keeperstrainer die 20 jaar betaald voetbal heeft gespeeld.

Vlampiep

Citaat van: diekhuzen op februari 28, 2025, 09:10:03
Ik vind het wel jammer, maar bijzonder dat er geen dispensatie is voor een keeperstrainer die 20 jaar betaald voetbal heeft gespeeld.
Er zijn volgens mij zijn er keeper trainers die zonder de vereiste  papieren dispensatie hebben gekregen . Zie bv die varkenshouders  zo'n 30 km verder op.

Galdiano

We hebben het allemaal over dispensatie en dat het jammer is.

Waarom dispensatie? Omdat hij al zolang keepers trainer is? Dat is toch geen reden.
Ik zou graag kwaliteiten willen horen waarom hij zou moeten blijven?

Overtuig mij maar!  :y
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

papier

Citaat van: Galdiano op februari 28, 2025, 09:39:59

Waarom dispensatie? Omdat hij al zolang keepers trainer is? Dat is toch geen reden.

Gezien zijn verleden bij de club zie ik Vd Vlag ook wel graag blijven. Maar datzelfde argument geldt ook voor jou en mij. Over jou kan ik niet oordelen maar mij als keepertrainer aanstellen zou zeer onverstandig zijn. Dus eens met je dat dat niet een reden is om iemand te houden. En jarenlange ervaring ook niet. Zoals gezegd mogen we best verwachten dat mensen zichzelf verder ontwikkelen. Als je trainers hebt die spelers beten moeten maken. Waarom zouden die trainers dan ook niet pro actief opleidingen opzoeken om zelf beter te worden in hun vak? Die tijd heeft hij toch al lang gehad.

diekhuzen

Citaat van: Galdiano op februari 28, 2025, 09:39:59

Waarom moet hij weggaan? Het is een Leeuwarder en dat is al fijn en volgens mij doet hij geen gekke dingen? Wat verwacht jij van een keeperstrainer?

Bernardo

Citaat van: diekhuzen op februari 28, 2025, 09:10:03

Hoofdtrainers krijgen toch ook geen dispensatie, ja hooguit voor paar weken.

Galdiano

Citaat van: diekhuzen op februari 28, 2025, 09:58:13
Waarom moet hij weggaan? Het is een Leeuwarder en dat is al fijn en volgens mij doet hij geen gekke dingen? Wat verwacht jij van een keeperstrainer?

De kerntaak van een keeperstrainer is een keeper beter maken.
Als iemand twijfelt met uitkomen of moeite heeft hoge ballen, handvaten geven om beter te worden.
Ik zag bij Rene Grootenhuis echt keepers groeien.

Peter zit er vanaf 2019/2020 en heeft de volgende keepers onder zich gehad.

19/20: Sonny Stevens, Pieter Bos, Bhodi Prinssen
20/21: Sonny Stevens, Pieter Bos, Brett Minnema
21/22: Sonny Stevens, Pieter Bos, Brett Minnema
22/23: Jo?o Virg?nia, Robin Ruiter, Brett Minnema
23/24: Yannick van Osch, Daan Reiziger, Brett Minnema
24/25: Thijs Jansen, Daan Reiziger, Brett Minnema

Sonny Stevens en Thijs Jansen hadden al een heel solide basis en waren gewoon al kwaliteit.

Minnema is lastig in te schatten.
Pieter Bos is echt de enige die ik heb zien groeien en had potentieel om eerste keeper te worden.

Yannick van Osch is eerder slechter geworden dan beter evenals Jo?o Virg?nia en Robin Ruiter.
En het heeft natuurlijk met veel meer factoren te maken, priv?situatie, verdedigers voor je, maar ook scouting.
Maar ik vind het erg matig op keepers gebied. Een tweede keeper moet bijvoorbeeld opgetraind worden om de strijd aan te gaan met de eerste keeper. Dat is mijn inziens al jaren niet meer gebeurd.

Vooruitzien is regeren. En daar valt ook een stuk opleiding en ontwikkeling onder.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

oost

Citaat van: Galdiano op februari 28, 2025, 10:48:14
De kerntaak van een keeperstrainer is een keeper beter maken.
Als iemand twijfelt met uitkomen of moeite heeft hoge ballen, handvaten geven om beter te worden.
Ik zag bij Rene Grootenhuis echt keepers groeien.

Peter zit er vanaf 2019/2020 en heeft de volgende keepers onder zich gehad.

19/20: Sonny Stevens, Pieter Bos, Bhodi Prinssen
20/21: Sonny Stevens, Pieter Bos, Brett Minnema
21/22: Sonny Stevens, Pieter Bos, Brett Minnema
22/23: Jo?o Virg?nia, Robin Ruiter, Brett Minnema
23/24: Yannick van Osch, Daan Reiziger, Brett Minnema
24/25: Thijs Jansen, Daan Reiziger, Brett Minnema

Sonny Stevens en Thijs Jansen hadden al een heel solide basis en waren gewoon al kwaliteit.

Minnema is lastig in te schatten.
Pieter Bos is echt de enige die ik heb zien groeien en had potentieel om eerste keeper te worden.

Yannick van Osch is eerder slechter geworden dan beter evenals Jo?o Virg?nia en Robin Ruiter.
En het heeft natuurlijk met veel meer factoren te maken, priv?situatie, verdedigers voor je, maar ook scouting.
Maar ik vind het erg matig op keepers gebied. Een tweede keeper moet bijvoorbeeld opgetraind worden om de strijd aan te gaan met de eerste keeper. Dat is mijn inziens al jaren niet meer gebeurd.

Vooruitzien is regeren. En daar valt ook een stuk opleiding en ontwikkeling onder.

Ik denk dat je het zo prima samenvat. Een 2e keeper is bij weinig clubs bijna  gelijk aan de eerste (Of de eerste keeper heeft te weinig niveau) Maar we moeten Van der Vlag ook niet heilig verklaren.

Stiens

Holwerd voor Cambuur

Wel vreemd dat ze (bij de SportCast) zeggen dat Henk graag juist wil dat Burghout blijft.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

fred

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op maart 11, 2025, 21:13:07
Wel vreemd dat ze (bij de SportCast) zeggen dat Henk graag juist wil dat Burghout blijft.

Die lui moet je niet al te serieus nemen.