Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sjors Ultee

Gestart door Huizen, november 11, 2022, 10:29:40

Vorige topic - Volgende topic

papier

Citaat van: De Gast op oktober 01, 2023, 18:57:19
Ach ja Booy.. en eerder vd Vegt. Waarom halen wij altijd zoveel onkunde binnen. Ze verdwijnen vervolgens ook weer compleet in de anonimiteit ergens als assistent op de bank. Zegt genoeg.

Ach ja Booy. Die De Jong met een topselectie opzadelde waar we 2x kampioen mee zijn geworden.

poelie-lwd

Citaat van: Josli op oktober 02, 2023, 11:57:12
Ik heb dit hier al eens eerder gezegd volgens mij, maar volgens mij heb je als trainer 2 keuzes. Je kunt kiezen om op te bouwen. Je kunt dat op veel verschillende manieren doen, maar doel is altijd om een man meer te krijgen op het middenveld en op die manier te komen tot aanvallen.
Of je kiest om snel de lange bal te kiezen, duels te pakken en afvallende ballen te veroveren. Het probleem is in mijn beleving dat we voor beide niet de juiste spelers hebben. AL hou ik daarbij als slag om de arm dat ik niet weet wat de instructies zijn. Ons centrum, samen met de keeper(s) kiest vaak voor de lange bal, maar wij hebben geen spits die duels wint en geen (op Breij na misschien) middenvelders die afvallende ballen veroveren. Ons middenveld lijkt juist weer heel geschikt om op te bouwen, maar ons centrum is totaal niet in staat om ze voetballend te bereiken. Dus mijn conclusie? Totaal geen balans.
Individueel hebben wij best spelers waar je wat van mag verwachten. Echter vrijwel zonder uitzondering presteert iedereen onder zijn kunnen. Kun je de trainer daar dan verantwoordelijk houden? Dat vind ik lastig. In ieder geval kun je zeggen dat hij tactisch niet iets weet te verzinnen dat werkt. Niet voor de wedstrijd, maar zeker ook niet tijdens de wedstrijd. Want zou dat op een of andere manier herkenbaar zijn, dan zou de kritiek stukken minder zijn denk ik.

Gek vind ik dan dat gegoochel met de spitsen. Wat mij betreft is Uldrikus een prima spits. Een heel ander type dan Smit overigens. Niet voor niets spelen ze beide het beste als ze er beide in staan. Het probleem is dat Uldrikus de bal in de 16 moet krijgen. Maar omdat wij voetballend de bal nooit bij het middenveld krijgen (van Kaam en de Jong soms volledig onzichtbaar), komt Uldrikus de bal vaak halen. En dan is hij helemaal niet in zijn kracht. Het wisselen van de spits is dan ook een zwaktebod wat mij betreft. Je moet bedenken hoe je de spits in zijn kracht krijgt. Des te wonderlijker is het dat juist het centrum telkens mag blijven staan. Want daar gaat het mis.
Zelfde geldt eigenlijk voor het middenveld. Op papier onze beste linie. Die slaan we gek genoeg vrijwel helemaal over. Spelers als van Kaam en de Jong (beide jong oranje), moet je toch aan de bal zien te krijgen? Daar zou toch het hele spel op gebaseerd moeten zijn?

Om kort te zijn. De balans ontbreekt. Dit is misschien niet aan te rekenen aan Ultee. Maar ook dan, zijn er met dit elftal best mogelijkheden om er meer uit te halen. Te beginnen met het in hun kracht zetten van de spelers... En daar mogen we Ultee best op aan kijken.

Prima analyse!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

piene hassus

Kun je niet wat praktijktrainingen geven op positiespel ipv via de computer en /of A4

denistel

Citaat van: papier op oktober 02, 2023, 14:02:49
We boeken wel vooruitgang in het geloof en het spelen om te winnen. Dus met name op het mentale aspect. Tactisch blijft het achter. Ik had vooraf eerlijk gezegd het tegenovergestelde verwacht van Ultee.

het geloof in winnen moet je altijd hebben lijkt mij,,,en vooruit gang in de wil om te winnen
ontbrak de 1e 45 minuten vind ik,

en verder ultee heeft een spel gedachte en of die nou wel of niet werkt
schijnt hem niet  uit te maken hij houdt er aan vast.

oost

Citaat van: denistel op oktober 02, 2023, 21:07:29
het geloof in winnen moet je altijd hebben lijkt mij,,,en vooruit gang in de wil om te winnen
ontbrak de 1e 45 minuten vind ik,

en verder ultee heeft een spel gedachte en of die nou wel of niet werkt
schijnt hem niet  uit te maken hij houdt er aan vast.

Heb jij enige idee wat die spel gedachten inhoud?
Ik probeer die namelijk al maanden te ontdekken  8P

Josli

Citaat van: sunderland op oktober 02, 2023, 13:10:21
Met heel veel eens in jou stuk. Is misschien Ultee niet aan te rekenen.. De trainer bepaald hoe je speelt en moet dingen trainen.. niemand anders toch Josli? Spelers in hun kracht laten spelen? Breij speelde in zijn kracht en moest al 3 x van positie veranderen

Misschien zeg ik het dan niet duidelijk. Ik reken het absoluut Ultee aan. De samenstelling van de selectie is echter niet alleen zijn verantwoordelijkheid. Als je zo verschrikkelijk veel doelpunten tegen krijgt op dit nivo, snap ik niet dat je als trainer niet tactisch ingrijpt. Als je dan misschien niet de spelers hebt om 4-3-3 te spelen, probeer dan eens wat anders. Het enige wat hij doet is dan de spits wisselen. Maar dat verandert helemaal niks aan hoe we verdedigend staan. Voor de rest doen we in mijn ogen iedere wedstrijd precies hetzelfde fout.

Overigens ben ik ook niet zeker of Henk zijn spel kan spelen met dit centrum trouwens.

sunderland

Citaat van: Josli op oktober 02, 2023, 22:40:29
Misschien zeg ik het dan niet duidelijk. Ik reken het absoluut Ultee aan. De samenstelling van de selectie is echter niet alleen zijn verantwoordelijkheid. Als je zo verschrikkelijk veel doelpunten tegen krijgt op dit nivo, snap ik niet dat je als trainer niet tactisch ingrijpt. Als je dan misschien niet de spelers hebt om 4-3-3 te spelen, probeer dan eens wat anders. Het enige wat hij doet is dan de spits wisselen. Maar dat verandert helemaal niks aan hoe we verdedigend staan. Voor de rest doen we in mijn ogen iedere wedstrijd precies hetzelfde fout.

Overigens ben ik ook niet zeker of Henk zijn spel kan spelen met dit centrum trouwens.
Henk had op zeker met Bergsma gespeeld en als het 2 wedstrijden niet goed was gegaan had hij ingegrepen.

De Gast

Ultee zit gewoon vast. Terugvallen op Bergsma is toch een beetje een schuldbekentenis dat hij ernaast zat. En hij moet eigenlijk ook alweer terugvallen op Smit in de spits. Breij op de buiten zal hij als hij verstandig is ook corrigeren.

Ben zeer benieuwd naar vrijdag. Als de spelers er klaar mee zijn zien we het wel in de uitslag terug.

sunderland

Hoorde even stukje sportcast. Andor Faber is ook niet meer serieus te nemen. Hij kijkt toch zelf ook Cambuur denk ik dan.

papier

Citaat van: denistel op oktober 02, 2023, 21:07:29
het geloof in winnen moet je altijd hebben lijkt mij,,,en vooruit gang in de wil om te winnen
ontbrak de 1e 45 minuten vind ik,

en verder ultee heeft een spel gedachte en of die nou wel of niet werkt
schijnt hem niet  uit te maken hij houdt er aan vast.

Ik bekijk het mentale aspect even tussen het vorige seizoen en dit seizoen. Dat heeft hij wel om kunnen draaien, dus dat is positief. Het laatste wat je noemt daar kan ik me ook nog wat bij voorstellen, je moet een basis hebben en daar aan vasthouden om te ontwikkelen. Vorig seizoen deed hij het tegenovergestelde. Plan/Opstelling A werkt niet, dan B. B werkt niet dan C. Nu is de opstelling consequenter en logischer. Echter moet dit ook resulteren in beter en constanter spel en dat is nog niet het geval. Vraag is of hij dit voor elkaar krijgt. Ik denk dat de balans in de winterstop moet worden opgemaakt. Tot die tijd zowel Sjors als het team steunen in mijn ogen.

papier

Citaat van: sunderland op oktober 03, 2023, 07:08:25
Henk had op zeker met Bergsma gespeeld en als het 2 wedstrijden niet goed was gegaan had hij ingegrepen.

Heb jij het vertrouwen in dat Bergsma het beter gaat doen? Sommige aspecten wel, maar ook zeker aspecten niet. Met onze huidige CV's kun je op die manier om de twee wedstrijden blijven wisselen. Echt een gebrek aan kwaliteit.

Stiens

Citaat van: sunderland op oktober 03, 2023, 07:52:16
Hoorde even stukje sportcast. Andor Faber is ook niet meer serieus te nemen. Hij kijkt toch zelf ook Cambuur denk ik dan.

Die jongen heeft waarschijnlijk niet hoger gespeeld dan Trynwalden 5, neem het hem niet kwalijk  :insane

Josli

Verdedigen is niet alleen het centrale duo natuurlijk. Daarom denk ik ook niet dat alleen Bergsma erin zetten genoeg is. Je zult ook iets op de rest van het veld moeten veranderen. Te beginnen bij de keeper(s). Die lange hoge ballen moeten er uit. Daar hebben we totaal de spelers niet voor. Smit springt vaak niet eens. zo kansloos allemaal. Zodra de tegenstander met 2 man druk zet, is iedereen bij ons achterin in paniek. Maar dat bespreek je toch van te voren? Ik ben slechts een jeugdtrainer, maar zelfs ik doe dat. Soms lukt dat dan en soms minder. Maar dan kan niemand zeggen dat het zonder een idee was...

sunderland

Citaat van: Josli op oktober 03, 2023, 10:19:46
Verdedigen is niet alleen het centrale duo natuurlijk. Daarom denk ik ook niet dat alleen Bergsma erin zetten genoeg is. Je zult ook iets op de rest van het veld moeten veranderen. Te beginnen bij de keeper(s). Die lange hoge ballen moeten er uit. Daar hebben we totaal de spelers niet voor. Smit springt vaak niet eens. zo kansloos allemaal. Zodra de tegenstander met 2 man druk zet, is iedereen bij ons achterin in paniek. Maar dat bespreek je toch van te voren? Ik ben slechts een jeugdtrainer, maar zelfs ik doe dat. Soms lukt dat dan en soms minder. Maar dan kan niemand zeggen dat het zonder een idee was...
nee dat klopt helemaal wat je zegt. Kijk de sportcast met Sandor eens terug. Hij zegt daarin min of meer al dat er geen idee achter zit. Centraal achterin zit er geen idee achter en ze brengen elkaar in de problemen. Die goal in de eerste helft van psv, mijn maat was kwaad op cashi maar ze bleven zo lang treuzelen centraal en dan snel afspelen naar de back terwijl die 3 psv ers om hem heen had. En dit gebeurt wekelijks. Bij Sandor mogen de backs pas in uiterste nood worden aangespeeld zei die ooit eens.

michello

#2294
Citaat van: sunderland op oktober 03, 2023, 07:52:16
Hoorde even stukje sportcast. Andor Faber is ook niet meer serieus te nemen. Hij kijkt toch zelf ook Cambuur denk ik dan.

Andor durft zich niet uit te spreken. Maar nog een paar weken geduld. We weten allemaal welke kant het op gaat, zeker nu Henk niet is vertrokken naar Brabant.

Sjors heeft zijn kans eigenlijk al gehad, vorig seizoen had ie het moeten doen, hij heeft nu het materiaal niet en is het te laat.

Ik voorspel dat de directie straks doet wat iedereen wil en wat voor hen de makkelijkste weg is. Anders krijg je in de winterstop nog meer gespeculeer omtrent het trainerschap. Bij uitblijven van goede resultaten is het ook nog eens te verantwoorden.

Reactie Ultee zal ook te raden zijn.