Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sjors Ultee

Gestart door Huizen, november 11, 2022, 10:29:40

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Citaat van: sunderland op oktober 01, 2023, 17:32:31
booy heeft op zeker ultee binnengehaald. Dat interview met Booy vergeet ik nooit weer. Dat wij god op onze blote knie?n mochten bedanken met Ultee

Ach ja Booy.. en eerder vd Vegt. Waarom halen wij altijd zoveel onkunde binnen. Ze verdwijnen vervolgens ook weer compleet in de anonimiteit ergens als assistent op de bank. Zegt genoeg.

Dokkumer

Ik zeg tegen jou alleen maar "Foeke Booy topic", pagina 1, laatste opmerking als in reactie op mij :devil
De echte, dat lees je :devil

PePe

Cambuur werkt met jonge spelers, omdat ze goedkoper zijn. Daarom is er volgens mij niet verlengt met routine.
Ik vraag me af wat Cambuur er van vind, dat Henk zijn contract heeft verlengt. (niet op gerekend?)
Twee hoofdtrainers op de loonlijst hakt er volgens mij behoorlijk in.

De Gast

Citaat van: Dokkumer op oktober 01, 2023, 21:56:16
Ik zeg tegen jou alleen maar "Foeke Booy topic", pagina 1, laatste opmerking als in reactie op mij :devil

_O_

Bankzitter

Citaat van: PePe op oktober 01, 2023, 22:58:36
Cambuur werkt met jonge spelers, omdat ze goedkoper zijn. Daarom is er volgens mij niet verlengt met routine.
Ik vraag me af wat Cambuur er van vind, dat Henk zijn contract heeft verlengt. (niet op gerekend?)
Twee hoofdtrainers op de loonlijst hakt er volgens mij behoorlijk in.

Dat hele verhaal van die operatie kwam ook onverwacht. De verwachting was dat die cyste tot afkering zou leiden. Dus dat zal niet begroot zijn.

Verder zijn er ook nogal wat duurdere spelers gebleven (vKaam, Uldrikis,Bergsma,vdWater) en dan vOsch er nog bij.
Dat zouden sterkhouders moeten zijn. Dat verklaart ook waarom het geld wat over was vooral naar jonge spelers is gegaan. De spelers met eredivisie ervaring zouden bepalend moeten zijn maar vallen gewoon heel erg tegen  (op Breij na).

SCC

Citaat van: poelie-lwd op oktober 01, 2023, 18:20:45
Die hadden we maar moesten vertrekken. Als we Paulissen en Macintosh nog hadden gehad was de verdediging en het middenveld een stuk stabieler geweest.
Mac echt een sympathieke kerel. Maar Mac was wel aan het afglijden en als je als club verder wilt, snap ik wel dat ze die niet hebben verlengd. De fout was een seizoen eerder dat Schouten niet werd verlengd en Mac wel.
Paulissen zag ik ook graag, maar eerlijk is eerlijk: die is onder geen enkele trainer bij ons onomstreden geweest en die speelt nu ook in een bananenleague. Dus dat zegt natuurlijk wel wat. Los van ons sentiment, moet je daarin dan ook keuzes maken.
En op papier is met van Kaam en Fedde de Jong wel gekozen voor talent wat op termijn wat kan opleveren. Maar nu moeten we zorgen dat, net als met Smand, Poll, Gabi en qua hype nu ook Smit, spelers zich door ontwikkelen en er waarde gecre?erd wordt. Dan kunnen we en eens een "klapper" maken, triggert het andere talenten om bij ons te komen en kan je steeds duurdere/ betere spelers vastleggen.
Ultee toonde ballen door hier in te stappen. Is nu bezig met een mission impossible omdat Henk er nog is en het sentiment volledig naar Henk toe slaat. Want zou Henk met deze selectie 2-4 staan, hadden we alle lofuitingen online gegooid.
Maar waar Ultee gewoon keihard de mist in gaat is dat we echt werkelijk 0,0 % herkenbaar voetbal zien. Ik volg oprecht veel voetbal en houd me altijd bezig met spelpatronen, aanpassingen van systeem tijdens de wedstrijd, pass lijnen etc. (wil niet zeggen dat ik er verstand van hem, maar ik vind het wel bijster interessant en meen het ook te zien/ herkennen). Nou, dat zie ik echt totaal niet.
En als wij dat niet zien, a la, maar ik geloof niet dat de spelers het wel zien/ voelen. En dan ben je als trainer weg, want hoe moeten ze je dan geloven, vertrouwen en opvolgen?
Dus resum?: het is voor Ultee (enigszins onterecht) een strijd welke hij nooit kan winnen. Toen bekend werd dat Henk terug zou komen, was het al een verloren strijd. Respect voor zijn inzet en het lef in te stappen vorig seizoen. Maar op basis van het vertoonde spel en het ontbreken van elke lijn in ons spel (los zand) zeg ik: gegokt en verloren.

Nogmaals: oogt als een sympathieke hardwerkende jongen en hij komt echt wel ergens bovendrijven. Maar dit is niet meer om te keren (al siert het hem dan wel weer dat hij (voor het oog) sto?cijns vol blijft houden. Het is geen opgever!)

oost

Citaat van: SCC op oktober 02, 2023, 10:15:10
Mac echt een sympathieke kerel. Maar Mac was wel aan het afglijden en als je als club verder wilt, snap ik wel dat ze die niet hebben verlengd. De fout was een seizoen eerder dat Schouten niet werd verlengd en Mac wel.
Paulissen zag ik ook graag, maar eerlijk is eerlijk: die is onder geen enkele trainer bij ons onomstreden geweest en die speelt nu ook in een bananenleague. Dus dat zegt natuurlijk wel wat. Los van ons sentiment, moet je daarin dan ook keuzes maken.
En op papier is met van Kaam en Fedde de Jong wel gekozen voor talent wat op termijn wat kan opleveren. Maar nu moeten we zorgen dat, net als met Smand, Poll, Gabi en qua hype nu ook Smit, spelers zich door ontwikkelen en er waarde gecre?erd wordt. Dan kunnen we en eens een "klapper" maken, triggert het andere talenten om bij ons te komen en kan je steeds duurdere/ betere spelers vastleggen.
Ultee toonde ballen door hier in te stappen. Is nu bezig met een mission impossible omdat Henk er nog is en het sentiment volledig naar Henk toe slaat. Want zou Henk met deze selectie 2-4 staan, hadden we alle lofuitingen online gegooid.
Maar waar Ultee gewoon keihard de mist in gaat is dat we echt werkelijk 0,0 % herkenbaar voetbal zien. Ik volg oprecht veel voetbal en houd me altijd bezig met spelpatronen, aanpassingen van systeem tijdens de wedstrijd, pass lijnen etc. (wil niet zeggen dat ik er verstand van hem, maar ik vind het wel bijster interessant en meen het ook te zien/ herkennen). Nou, dat zie ik echt totaal niet.
En als wij dat niet zien, a la, maar ik geloof niet dat de spelers het wel zien/ voelen. En dan ben je als trainer weg, want hoe moeten ze je dan geloven, vertrouwen en opvolgen?
Dus resum?: het is voor Ultee (enigszins onterecht) een strijd welke hij nooit kan winnen. Toen bekend werd dat Henk terug zou komen, was het al een verloren strijd. Respect voor zijn inzet en het lef in te stappen vorig seizoen. Maar op basis van het vertoonde spel en het ontbreken van elke lijn in ons spel (los zand) zeg ik: gegokt en verloren.

Nogmaals: oogt als een sympathieke hardwerkende jongen en hij komt echt wel ergens bovendrijven. Maar dit is niet meer om te keren (al siert het hem dan wel weer dat hij (voor het oog) sto?cijns vol blijft houden. Het is geen opgever!)

Ik kan mij in zeer grote lijnen vinden in je verhaal. Echter niet dat hij bij voorbaat al veroordeeld was en dat het een verloren strijd is  zoals je zelf ook aangeeft ontbreekt er nog al wat aan ultee. Wanneer hij goed voetbal had laten zien en logische keuzes had gemaakt dan was er echt niet om henk geroepen.
Nu blijft het door etteren en dat kun je het bestuur aanrekenen. Dat hij zelf niet de handdoek gooit is logisch, want ik zou ik niet zomaar afstand doen van 6 of 7 maand 5 k per maand

sunderland

Mac is ook nu vaak geblesseerd maar was een verademing bij deze 2. Paulissen speelde als een tierelier en was nog nooit zo goed geweest. Ultee heeft gewoon alles verknoeit en nu ook weer. Wat Scc aangeeft staan er echt wel goede spelers op het veld maar het komt er gewoon niet uit al 10 maanden lang. Dan kan het nog zo,n aardige man zijn maar dat helpt niet. De stelling met Henk durf ik wel aan. Hadden 2/4 gestaan

Josli

Ik heb dit hier al eens eerder gezegd volgens mij, maar volgens mij heb je als trainer 2 keuzes. Je kunt kiezen om op te bouwen. Je kunt dat op veel verschillende manieren doen, maar doel is altijd om een man meer te krijgen op het middenveld en op die manier te komen tot aanvallen.
Of je kiest om snel de lange bal te kiezen, duels te pakken en afvallende ballen te veroveren. Het probleem is in mijn beleving dat we voor beide niet de juiste spelers hebben. AL hou ik daarbij als slag om de arm dat ik niet weet wat de instructies zijn. Ons centrum, samen met de keeper(s) kiest vaak voor de lange bal, maar wij hebben geen spits die duels wint en geen (op Breij na misschien) middenvelders die afvallende ballen veroveren. Ons middenveld lijkt juist weer heel geschikt om op te bouwen, maar ons centrum is totaal niet in staat om ze voetballend te bereiken. Dus mijn conclusie? Totaal geen balans.
Individueel hebben wij best spelers waar je wat van mag verwachten. Echter vrijwel zonder uitzondering presteert iedereen onder zijn kunnen. Kun je de trainer daar dan verantwoordelijk houden? Dat vind ik lastig. In ieder geval kun je zeggen dat hij tactisch niet iets weet te verzinnen dat werkt. Niet voor de wedstrijd, maar zeker ook niet tijdens de wedstrijd. Want zou dat op een of andere manier herkenbaar zijn, dan zou de kritiek stukken minder zijn denk ik.

Gek vind ik dan dat gegoochel met de spitsen. Wat mij betreft is Uldrikus een prima spits. Een heel ander type dan Smit overigens. Niet voor niets spelen ze beide het beste als ze er beide in staan. Het probleem is dat Uldrikus de bal in de 16 moet krijgen. Maar omdat wij voetballend de bal nooit bij het middenveld krijgen (van Kaam en de Jong soms volledig onzichtbaar), komt Uldrikus de bal vaak halen. En dan is hij helemaal niet in zijn kracht. Het wisselen van de spits is dan ook een zwaktebod wat mij betreft. Je moet bedenken hoe je de spits in zijn kracht krijgt. Des te wonderlijker is het dat juist het centrum telkens mag blijven staan. Want daar gaat het mis.
Zelfde geldt eigenlijk voor het middenveld. Op papier onze beste linie. Die slaan we gek genoeg vrijwel helemaal over. Spelers als van Kaam en de Jong (beide jong oranje), moet je toch aan de bal zien te krijgen? Daar zou toch het hele spel op gebaseerd moeten zijn?

Om kort te zijn. De balans ontbreekt. Dit is misschien niet aan te rekenen aan Ultee. Maar ook dan, zijn er met dit elftal best mogelijkheden om er meer uit te halen. Te beginnen met het in hun kracht zetten van de spelers... En daar mogen we Ultee best op aan kijken.

sunderland

Met heel veel eens in jou stuk. Is misschien Ultee niet aan te rekenen.. De trainer bepaald hoe je speelt en moet dingen trainen.. niemand anders toch Josli? Spelers in hun kracht laten spelen? Breij speelde in zijn kracht en moest al 3 x van positie veranderen

SCC

Hier kan ik me wel in vinden. Ik ben voorstander van het veld overal bezet houden, maar laten we nu specifiek naar de selectie kijken en in oplossingen denken. Dan zag ik: 4-4-2 (platgeslagen, in praktijk zal het anders bezet worden).
Want waar we voorheen wel wilden inzakken ("lokken") om ruimte achter hun verdediging te krijgen (met bijv Kallon als wapen), is dat nu minder relevant. Ook hebben we geen nr9 zoals Muhren die dan van nature begrijpt wat er gevraagd wordt qua drukzetten en positie kiezen.

Dan krijg je voorop Uldrikis m?t Smit. Dan een loper als Breij / de Jong eronder.
Op de zijkanten kan prima Balk en vd Water, want we moeten hoger op het veld staan. Dan krijg je Uldrikis ook hoger op het veld (rand 16) waar hij in zijn kracht komt. De verdedigers krijgen dan wel veel ruimte in de rug, dus dat wordt onze grootste hoofdpijndossier. Maar ik ga graag uit van balbezit (dat kun je trainen, automatismen krijgen), ik heb een broertje dood aan trainers die alleen maar anticiperen/ reageren. Ga uit van eigen kracht!
Verdediging gaat breed staan (cv's), dan de bal inleveren bij Mullem of van Kaam. Dan proberen Uldrikis a la Lukaku in de voeten in te spelen. Vallende bal, doorsteken op Smit of Balk/vd Water die van buiten naar binnen komen.
Zetten ze het centrum dicht, dan heb je met Balk en vdWater 2 spelers die (hoog op het middenveld) het veld breed houden, dan moet je dus snel van links naar rechts, zodat de pass in de as wel mogelijk wordt en krijg je weer hetzelfde concept.

Dit hoeft niet te werken, maar is qua samensteling selectie nu wel imo de beste optie. Bovendien is het dan in ieder geval duidelijk wat je wilt en van daaruit kun je werken aan patronen.

sunderland

Dan heb je in iig een plan. En als daar nu constant op traint en speelt hadden we al veel verder geweest. Alleen al met automatismen en wisten de spelers waar ze aan toe waren en dus op terug kunnen vallen. Systeem zegt niet zo veel maar uitvoering wel. ( reactie op Scc)

Mike SCC

Helemaal eens met wat jullie zeggen, ik kan me alleen niet voorstellen dat hier niet over na wordt gedacht door de TS. Dit zijn hele simpele opbouwvormen die je in pass-trapoefeningen tot in den treuren kunt oefenen.

Mijn conclusie is dat Ultee ofwel niet in staat is dergelijke automatismen te bedenken (tactisch mankement), ofwel niet in staat is de automatismen over te brengen cq trainen, dan wel de spelers niet on staat zijn dit over te nemen en te laten zien in de wedstrijden

oost

Zitten nu hier een paar leuke inhoudelijke reactie bij, dat is erg fijn :thumbsup.
Helaas zie ik op dit moment pijnlijk genoeg helemaal geen opbouw. Idee?nloos rond tikken en lange halen.
Ik vind persoonlijk dat je nooit te snel een trainer er uit moet gooien, echter heeft Ultee nu meer dan genoeg kansen gehad. Zowel in de eredivisie als in de Kkd is het gewoon helemaal  niks. Op geen enkel punt boeken we vooruitgang. Laatste weken zelfs weer achteruit gang (vooral qua resultaten)

Hopelijk ziet het bestuur dit ook in want dit kan toch zo niet langer  :wall

papier

Citaat van: oost op oktober 02, 2023, 13:38:37
Zitten nu hier een paar leuke inhoudelijke reactie bij, dat is erg fijn :thumbsup.
Helaas zie ik op dit moment pijnlijk genoeg helemaal geen opbouw. Idee?nloos rond tikken en lange halen.
Ik vind persoonlijk dat je nooit te snel een trainer er uit moet gooien, echter heeft Ultee nu meer dan genoeg kansen gehad. Zowel in de eredivisie als in de Kkd is het gewoon helemaal  niks. Op geen enkel punt boeken we vooruitgang. Laatste weken zelfs weer achteruit gang (vooral qua resultaten)

Hopelijk ziet het bestuur dit ook in want dit kan toch zo niet langer  :wall

We boeken wel vooruitgang in het geloof en het spelen om te winnen. Dus met name op het mentale aspect. Tactisch blijft het achter. Ik had vooraf eerlijk gezegd het tegenovergestelde verwacht van Ultee.