Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sjors Ultee

Gestart door Huizen, november 11, 2022, 10:29:40

Vorige topic - Volgende topic

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

oost

Tsja gelul in de ruimte. Trainer moet de beste spelers opstellen en met een tactiek komen die daar bij aansluit. Wanneer je in de basis beide facetten  ket beheerst is het snel klaar. Dan kun je elke wiskundige berekening erop loslaten maar daar red je het niet mee.
Ik hoop dat ultee mijn ongelijk bewijst en straks fantastisch voetbal laat zien en resultaten. Maar ik vrees met grote vreesen

Dokkumer

Citaat van: Montana op juli 03, 2023, 23:29:26
Goed verhaal, lekker kort...

Better days will come. Forza SCC!
Eerlijk gezegd vond ik het stukje tussen haakjes het meest interessante. Assistent trainer of analist naast een trainer die de spelers op een positieve manier kan benaderen en motiveren.
De echte, dat lees je :devil

Dokkumer

Citaat van: oost op juli 04, 2023, 13:28:32
Tsja gelul in de ruimte. Trainer moet de beste spelers opstellen en met een tactiek komen die daar bij aansluit. Wanneer je in de basis beide facetten  ket beheerst is het snel klaar. Dan kun je elke wiskundige berekening erop loslaten maar daar red je het niet mee.
Ik hoop dat ultee mijn ongelijk bewijst en straks fantastisch voetbal laat zien en resultaten. Maar ik vrees met grote vreesen
Niet helemaal mee eens. Trainer moet het beste team opstellen, dat hoeven niet perse de 11 beste spelers te zijn.
De echte, dat lees je :devil

Montana


DayDreamer

Citaat van: Montana op juli 03, 2023, 23:29:26
Tja, Ultee, Wat vind ik nou van hem?
Ik denk dat Sjors Ultee absoluut kwaliteiten heeft en een goed stel hersenen bezit.
Na de wedstrijd tegen Twente (medio april) mocht ik bij een 'masterclass' (laten het maar gewoon een inkijkje van een trainingsweek noemen) van hem zijn en ik moet eerlijk zeggen: deze man is niet gek.
Communicatief is hij heel vaardig en hij heeft een groot observerend vermogen. Hij weet bijvoorbeeld echt heel gedetailleerd te vertellen wat er gebeurt in een wedstrijd en wat hij verwacht bij een een tegenstander, maar dan ook ?cht heel snel en tot in detail om dat vervolgens direct weer in de wedstrijd te willen inplementeren. Hij pluist ?lles uit. Analytisch is hij echt heel sterk. (Voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk ;) ) Ook is hij -denk ik- vrij modern. Qua middelen wat hij gebruikt en ook, om maar eens een voorbeeld te geven, de uitleg waarom bijvoorbeeld een Paulissen op een bepaalt moment niet meer speelde. Dit had vooral met arbeidsintesiteit te maken. Daar werd hier wel lacherig over gedaan, maar als Ultee aangeeft (overigens zonder de naam van de betreffende speler te noemen) dat als je als middenvelder bij Cambuur in de ere speelt je directe tegenstander vaak beter is dan jij bent (dat geeft natuurlijk niet). Het begint dan wel met arbeid leveren. Lopen!. Minimaal dezelfde energie willen leveren.
En aangezien alles tegenwoordig wordt gemeten dan kan dat natuurlijk wel helpen om meer inzicht te krijgen. Zo liep Paulissen bijvoorbeeld gemiddeld 10 km per wedstrijd en zijn directe tegenstanders vaak 13 km.. Jacobs liep overigens vaak wel 13 km. En voor welk type speler kies je dan in welke fase of in welke wedstrijd etc.
Zo waren er nog een aantal zaken waarbij hij op mij in ieder geval wel heel duidelijk en doordacht overkwam.
(Nu ik het zo typ klinkt hij eigenlijk als een ideale assistent-trainer).

Daarnaast heb ik me wel afgevraagd hoe hij spelers raakt. Theoretisch is hij ijzersterk, maar praktisch is dat (vanzelfsprekend) voor mij moeilijk in te schatten. (Was ook meer Alflen zijn rol). Wat ik wel weet is dat voetbal niet te moeilijk gemaakt moet worden en dat teveel aan informatie voor spelers doorgaans eerder averechts werkt.
Spelers moet je raken, iets wat ons opperhoofd natuurlijk uitermate goed beheerst.

Zijn uitspraken na de officiele degradatie dat het al 1,5 jaar minder ging vond ik niet heel sterk ondanks dat hij hierin niet ongelijk had. Ik ben namelijk van mening dat wanneer je hardop naar excuses gaat zoeken je al aan het verliezen bent. Het gedeelte 'over het denkvermogen van de supporters' was helemaal niet handig. Gewoon niet slim om te zeggen en helemaal niet bij een volksclub zoals de onze. Zelfs niet als het stiekem w?l een klein beetje klopt ( ;) ), (We weten trouwens allemaal wel dat het al langer minder was en de puzzel echt goed in elkaar moet steken om resultaaten te behalen in de Ere).
Maar valt hem de degradatie te verwijten? Ik denk deels van wel, deels van niet. Ik denk dat het iets genuanceerder ligt en dat er veel meer factoren meegespeeld hebben. Speculeren daarover heeft ook totaal geen zin. Als je puur kijkt naar het resultaat van afgelopen jaar vind ik falen nog een n?t ?ets te groot woord, maar... Tegelijkertijd is het nu wel 5 voor 12. En wat je ook van deze trainer vindt: hij staat nu onder extra druk en ik benijd hem niet. Ik hoop vanzelfsprekend van ganser harte dat hij weet te presteren. En indien dat laatste niet gebeurt dan hebben we de oplossing gewoon in huis. Eigenlijk hebben we in een hele rare, ongemakkelijke situatie tegerlijktijd de uitgestippelde oplossing in handen.. Maar zover is het (nog?) niet.
Laten we a.u.b. eerst met z' n allen gewoon vooruit kijken en maximaal achter het clubke (blijven) staan.

Better days will come. Forza SCC!

Ik denk ook niet dat Ultee een heel slechte trainer is, tactisch, analytisch, observerend zal hij vast heel goed in zijn, ik denk dat het ook het grootste probleem van de huidige jongere generatie trainers is, ze willen alles doen uit de computer. Ik denk dat dit alles maar een gedeelte is wat een trainer succesvol maakt, ik denk dat het menselijk aspect net zo zwaar weegt, en ik vind dat Ultee dat niet bezit. Volgens mij is hij heel afstandelijk, wars, en alleen zijn mening telt, denk dat het daarom ook voor geen meter liep met onze Rotterdamse assistent trainer, hij heeft ook geen idee hoe hij moet omgaan met supporters van een volksclub, dat hebben we in diverse interviews wel kunnen zien/horen. Hij geeft spelers veel te veel informatie en opdrachten mee, soms moet je bijvoorbeeld een buitenspeler lekker laten gaan toch, op eigen gevoel acties laten maken, soms heeft een speler meer aan een schouderklopje of een complimentje dan een vel vol opdrachten. Henk is een meester in dat laatste, tactische kwam van v/d Heide. Ik heb weer verlengd, maar om nou te zeggen dat ik zo'n zin in het nieuwe seizoen heb, nou nee, en dat is heel lang geleden.

Montana

Citaat van: DayDreamer op juli 04, 2023, 14:54:44
Ik denk ook niet dat Ultee een heel slechte trainer is, tactisch, analytisch, observerend zal hij vast heel goed in zijn, ik denk dat het ook het grootste probleem van de huidige jongere generatie trainers is, ze willen alles doen uit de computer. Ik denk dat dit alles maar een gedeelte is wat een trainer succesvol maakt, ik denk dat het menselijk aspect net zo zwaar weegt, en ik vind dat Ultee dat niet bezit. Volgens mij is hij heel afstandelijk, wars, en alleen zijn mening telt, denk dat het daarom ook voor geen meter liep met onze Rotterdamse assistent trainer, hij heeft ook geen idee hoe hij moet omgaan met supporters van een volksclub, dat hebben we in diverse interviews wel kunnen zien/horen. Hij geeft spelers veel te veel informatie en opdrachten mee, soms moet je bijvoorbeeld een buitenspeler lekker laten gaan toch, op eigen gevoel acties laten maken, soms heeft een speler meer aan een schouderklopje of een complimentje dan een vel vol opdrachten. Henk is een meester in dat laatste, tactische kwam van v/d Heide. Ik heb weer verlengd, maar om nou te zeggen dat ik zo'n zin in het nieuwe seizoen heb, nou nee, en dat is heel lang geleden.

Mee eens.

richard

Citaat van: SCC op juli 04, 2023, 08:39:58
Muhren liep juist heel veel, dat gaf Henk toen aan bij ESPN. Dat Muhren de stempel had van luie spits, maar dat hij juist (na Jacobs) de meeste meters maakte, omdat hij baat had bij het druk zetten voorin (verdediging tegenstander) zodat wij dan weer eerder de bal op hun helft veroverden en hij dan meer scoringskansen kreeg.

Dat weet ik wel maar die liep slim, dat kunnen we van anderen nou niet echt zeggen, je kunt wel veel lopen maar doe het dan wel slim anders heeft het geen zin.

poelie-lwd

Citaat van: Montana op juli 04, 2023, 14:23:34
Dat gaf ik dus min of meer al aan.


Mwoah niet mee eens. Min of meer schiet niet op. Het hele verhaal heeft voor mij een hoog 'hoe houden we de kikkers in de kruiwagen' gehalte. Nergens ben je echt uitgesproken maar dicht je Sjors wel bepaalde kwaliteiten toe op basis van 1 sessie met de professor zelf. Dat zegt toch niks? Ik vind dat nogal voorbarig en/of mager en staat volstrekt haaks op de realiteit en dat geef ik aan.

Je gaat over je eigen woorden maar ik vond je reactie passend bij de teneur die ik al langer waarneem. Gelatenheid. Ik ken je als uitgesproken maar dat las ik niet terug in jou stukje proza.

In zijn algemeenheid wil ik wil echt niet zeggen dat vroegah alles beter was maar als het de achterban niet aanstond stonden we direct op de barricaden. We pretenderen een volksclub te zijn maar daar is in mijn optiek (op dit vlak althans) weinig van over. Dat hebben onze bestuurders dan wel weer mooi voor elkaar gekregen.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Grijskijkert

Citaat van: poelie-lwd op juli 05, 2023, 09:27:06

Mwoah niet mee eens. Min of meer schiet niet op. Het hele verhaal heeft voor mij een hoog 'hoe houden we de kikkers in de kruiwagen' gehalte. Nergens ben je echt uitgesproken maar dicht je Sjors wel bepaalde kwaliteiten toe op basis van 1 sessie met de professor zelf. Dat zegt toch niks? Ik vind dat nogal voorbarig en/of mager en staat volstrekt haaks op de realiteit en dat geef ik aan.

Je gaat over je eigen woorden maar ik vond je reactie passend bij de teneur die ik al langer waarneem. Gelatenheid. Ik ken je als uitgesproken maar dat las ik niet terug in jou stukje proza.

In zijn algemeenheid wil ik wil echt niet zeggen dat vroegah alles beter was maar als het de achterban niet aanstond stonden we direct op de barricaden. We pretenderen een volksclub te zijn maar daar is in mijn optiek (op dit vlak althans) weinig van over. Dat hebben onze bestuurders dan wel weer mooi voor elkaar gekregen.
Hoeveel sessies/trainingen heeft u bijgewoond om tot uw conclusies te komen?
IN HENK WE TRUST!!!

poelie-lwd

Citaat van: Grijskijkert op juli 05, 2023, 09:43:37
Hoeveel sessies/trainingen heeft u bijgewoond om tot uw conclusies te komen?

Ik heb 21 wedstrijden gezien die maken dat ik eerder benoemde kwaliteiten betwist.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

De Gast

#1886
Citaat van: Grijskijkert op juli 05, 2023, 09:43:37
Hoeveel sessies/trainingen heeft u bijgewoond om tot uw conclusies te komen?

Dat kun jij misschien doen Grijskijkert maar anderen niet.
Hij heeft zn diploma's dus de trainingen en analyses zullen wel dik in orde zijn. Misschien wat minder waarde aan hechten inmiddels, daar worden de punten niet gehaald.

veteraan

Citaat van: poelie-lwd op juli 05, 2023, 09:27:06

Mwoah niet mee eens. Min of meer schiet niet op. Het hele verhaal heeft voor mij een hoog 'hoe houden we de kikkers in de kruiwagen' gehalte. Nergens ben je echt uitgesproken maar dicht je Sjors wel bepaalde kwaliteiten toe op basis van 1 sessie met de professor zelf. Dat zegt toch niks? Ik vind dat nogal voorbarig en/of mager en staat volstrekt haaks op de realiteit en dat geef ik aan.

Je gaat over je eigen woorden maar ik vond je reactie passend bij de teneur die ik al langer waarneem. Gelatenheid. Ik ken je als uitgesproken maar dat las ik niet terug in jou stukje proza.

In zijn algemeenheid wil ik wil echt niet zeggen dat vroegah alles beter was maar als het de achterban niet aanstond stonden we direct op de barricaden. We pretenderen een volksclub te zijn maar daar is in mijn optiek (op dit vlak althans) weinig van over. Dat hebben onze bestuurders dan wel weer mooi voor elkaar gekregen.

Ja dit is het wel zo?n beetje !

Bakker

Citaat van: poelie-lwd op juli 05, 2023, 11:03:39
Ik heb 21 wedstrijden gezien die maken dat ik eerder benoemde kwaliteiten betwist.

_O_ _O_ _O_ _O_

denistel

ik hev gister 1 training zien man man wat een gelatenheid zit totaal geen
fut in corrigeren elkaar niet die ultee staat anderhalf uur toe te kijken.
het zal toch anders moeten met zijn allen anders wordt het echt heel zwaar
dit seizoen