Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sjors Ultee

Gestart door Huizen, november 11, 2022, 10:29:40

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: oost op juli 03, 2023, 20:45:11
Niemand hier die beweert dat we onder henk er wel ingebleven waren.
Ik wel, onder de fitte henk van voor okt 2021
Henk, held, bedankt

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Klaasre1974 op juli 03, 2023, 20:37:41
Denken jullie nou echt dat Cambuur met Henk nog eredivisie had gespeeld. Cambuur had een verschrikkelijke selectie

:y

SCC - Excelsior: Onnodig, maar ook ongelooflijk dat je die verliest gezien de kansen.
Utrecht - SCC: 0-0 prima
Fortuna - SCC: 1-4 spreekt voor zich
SCC - AZ: 0-1 door een belachelijk onterechte pingel.
Ajax - SCC: 4-0 Boeiuh
SCC - Grunn: 0-1. Slecht
RKC - SCC: 5-1. 0-1 voor maar door die domme rode kaarten....
SCC - PSV: 3-0  :thumbsup
GAE - SCC: 0-0
Henk Out....

Tot die tijd ging het eigenlijk helemaal niet slecht, alleen het scorend vermogen ontbrak.
Ik ben er van overtuigd dat als Henk door had gekund, we nog punten hadden gesprokkeld tot de winter en met de versterkingen in de winter erbij, we in het rijtje RKC t/m Volendam waren ge?indigd.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

okkele

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 03, 2023, 22:33:34
:y

SCC - Excelsior: Onnodig, maar ook ongelooflijk dat je die verliest gezien de kansen.
Utrecht - SCC: 0-0 prima
Fortuna - SCC: 1-4 spreekt voor zich
SCC - AZ: 0-1 door een belachelijk onterechte pingel.
Ajax - SCC: 4-0 Boeiuh
SCC - Grunn: 0-1. Slecht
RKC - SCC: 5-1. 0-1 voor maar door die domme rode kaarten....
SCC - PSV: 3-0  :thumbsup
GAE - SCC: 0-0
Henk Out....

Tot die tijd ging het eigenlijk helemaal niet slecht, alleen het scorend vermogen ontbrak.
Ik ben er van overtuigd dat als Henk door had gekund, we nog punten hadden gesprokkeld tot de winter en met de versterkingen in de winter erbij, we in het rijtje RKC t/m Volendam waren ge?indigd.
scc-az verwar je met scc-twente.
clasie scoorde hier met een afstandschot , wolfswinkel een penalty in de 193e minuut.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: okkele op juli 03, 2023, 22:40:48
scc-az verwar je met scc-twente.
clasie scoorde hier met een afstandschot , wolfswinkel een penalty in de 193e minuut.

I stand corrected.
Verwarrend, al die teams in het rood...!

Kan nog steeds wel boos worden om die pingel :(
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Stanley

Voor degene die zo overtuigd zijn van de onoverwinnelijkheid van Henk de Jong, waarin hij zelf helemaal niet zo gelooft.
Hij degradeerde 2018/2019 samen met Sandor bij de Graafschap en werd in Doetinchem ook afgemaakt.

Montana

#1865
Tja, Ultee, Wat vind ik nou van hem?
Ik denk dat Sjors Ultee absoluut kwaliteiten heeft en een goed stel hersenen bezit.
Na de wedstrijd tegen Twente (medio april) mocht ik bij een 'masterclass' (laten het maar gewoon een inkijkje van een trainingsweek noemen) van hem zijn en ik moet eerlijk zeggen: deze man is niet gek.
Communicatief is hij heel vaardig en hij heeft een groot observerend vermogen. Hij weet bijvoorbeeld echt heel gedetailleerd te vertellen wat er gebeurt in een wedstrijd en wat hij verwacht bij een een tegenstander, maar dan ook ?cht heel snel en tot in detail om dat vervolgens direct weer in de wedstrijd te willen inplementeren. Hij pluist ?lles uit. Analytisch is hij echt heel sterk. (Voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk ;) ) Ook is hij -denk ik- vrij modern. Qua middelen wat hij gebruikt en ook, om maar eens een voorbeeld te geven, de uitleg waarom bijvoorbeeld een Paulissen op een bepaalt moment niet meer speelde. Dit had vooral met arbeidsintesiteit te maken. Daar werd hier wel lacherig over gedaan, maar als Ultee aangeeft (overigens zonder de naam van de betreffende speler te noemen) dat als je als middenvelder bij Cambuur in de ere speelt je directe tegenstander vaak beter is dan jij bent (dat geeft natuurlijk niet). Het begint dan wel met arbeid leveren. Lopen!. Minimaal dezelfde energie willen leveren.
En aangezien alles tegenwoordig wordt gemeten dan kan dat natuurlijk wel helpen om meer inzicht te krijgen. Zo liep Paulissen bijvoorbeeld gemiddeld 10 km per wedstrijd en zijn directe tegenstanders vaak 13 km.. Jacobs liep overigens vaak wel 13 km. En voor welk type speler kies je dan in welke fase of in welke wedstrijd etc.
Zo waren er nog een aantal zaken waarbij hij op mij in ieder geval wel heel duidelijk en doordacht overkwam.
(Nu ik het zo typ klinkt hij eigenlijk als een ideale assistent-trainer).

Daarnaast heb ik me wel afgevraagd hoe hij spelers raakt. Theoretisch is hij ijzersterk, maar praktisch is dat (vanzelfsprekend) voor mij moeilijk in te schatten. (Was ook meer Alflen zijn rol). Wat ik wel weet is dat voetbal niet te moeilijk gemaakt moet worden en dat teveel aan informatie voor spelers doorgaans eerder averechts werkt.
Spelers moet je raken, iets wat ons opperhoofd natuurlijk uitermate goed beheerst.

Zijn uitspraken na de officiele degradatie dat het al 1,5 jaar minder ging vond ik niet heel sterk ondanks dat hij hierin niet ongelijk had. Ik ben namelijk van mening dat wanneer je hardop naar excuses gaat zoeken je al aan het verliezen bent. Het gedeelte 'over het denkvermogen van de supporters' was helemaal niet handig. Gewoon niet slim om te zeggen en helemaal niet bij een volksclub zoals de onze. Zelfs niet als het stiekem w?l een klein beetje klopt ( ;) ), (We weten trouwens allemaal wel dat het al langer minder was en de puzzel echt goed in elkaar moet steken om resultaaten te behalen in de Ere).
Maar valt hem de degradatie te verwijten? Ik denk deels van wel, deels van niet. Ik denk dat het iets genuanceerder ligt en dat er veel meer factoren meegespeeld hebben. Speculeren daarover heeft ook totaal geen zin. Als je puur kijkt naar het resultaat van afgelopen jaar vind ik falen nog een n?t ?ets te groot woord, maar... Tegelijkertijd is het nu wel 5 voor 12. En wat je ook van deze trainer vindt: hij staat nu onder extra druk en ik benijd hem niet. Ik hoop vanzelfsprekend van ganser harte dat hij weet te presteren. En indien dat laatste niet gebeurt dan hebben we de oplossing gewoon in huis. Eigenlijk hebben we in een hele rare, ongemakkelijke situatie tegerlijktijd de uitgestippelde oplossing in handen.. Maar zover is het (nog?) niet.
Laten we a.u.b. eerst met z' n allen gewoon vooruit kijken en maximaal achter het clubke (blijven) staan.

Better days will come. Forza SCC!

Bankzitter

Samenwerken zou voor zowel Sjors als Henk een goede oplossing zijn.
Ultee heeft iets wat Henk op dit moment niet kan: uren en uren besteden aan wedstrijdbeelden analyseren, planningen maken , het hele conditionele en fysieke stuk. Je kan de man veel verwijten maar niet dat 'ie niet hard werkt.  En lekker de praatjes met de pers laten doen. Niet dat daar veel zinnigs uitkomt maar dan hoeft Henk zich daar ook allemaal niet druk om te maken.

De Jong kan de grote lijn bewaken van ons spelletje , groepsproces bewaken en de wedstrijdbesprekingen.
In theorie kan het werken als de ego'tjes aan de kant gaan en ze een beetje op dezelfde manier willen spelen.

okkele

125 pagina`s al !
|:)
nog 3 en hij is net zo populair als de jong.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

richard

En als meneer Ultee op trainingsveld staat is ie niet in staat om spelers erop te wijzen wat ze wel of niet moeten doen, trainingsweek voor Volendam thuis. Houd dan maar op. Wat in die trainingsweek fout ging gebeurde zondags ook. Dan kan je het organisatorisch met filmpjes en en weet ik allemaal wel voor elkaar hebben maar op het veld gebeurt het en moet je spelers aanpakken. En dat domme gelul van die loopt 10 km en die 15, gaat wel om slim lopen. Vraag Henk maar eens naar KMS Muhren. Man man man?.

De Gast


sunderland

Citaat van: Montana op juli 03, 2023, 23:29:26
Tja, Ultee, Wat vind ik nou van hem?
Ik denk dat Sjors Ultee absoluut kwaliteiten heeft en een goed stel hersenen bezit.
Na de wedstrijd tegen Twente (medio april) mocht ik bij een 'masterclass' (laten het maar gewoon een inkijkje van een trainingsweek noemen) van hem zijn en ik moet eerlijk zeggen: deze man is niet gek.
Communicatief is hij heel vaardig en hij heeft een groot observerend vermogen. Hij weet bijvoorbeeld echt heel gedetailleerd te vertellen wat er gebeurt in een wedstrijd en wat hij verwacht bij een een tegenstander, maar dan ook ?cht heel snel en tot in detail om dat vervolgens direct weer in de wedstrijd te willen inplementeren. Hij pluist ?lles uit. Analytisch is hij echt heel sterk. (Voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk ;) ) Ook is hij -denk ik- vrij modern. Qua middelen wat hij gebruikt en ook, om maar eens een voorbeeld te geven, de uitleg waarom bijvoorbeeld een Paulissen op een bepaalt moment niet meer speelde. Dit had vooral met arbeidsintesiteit te maken. Daar werd hier wel lacherig over gedaan, maar als Ultee aangeeft (overigens zonder de naam van de betreffende speler te noemen) dat als je als middenvelder bij Cambuur in de ere speelt je directe tegenstander vaak beter is dan jij bent (dat geeft natuurlijk niet). Het begint dan wel met arbeid leveren. Lopen!. Minimaal dezelfde energie willen leveren.
En aangezien alles tegenwoordig wordt gemeten dan kan dat natuurlijk wel helpen om meer inzicht te krijgen. Zo liep Paulissen bijvoorbeeld gemiddeld 10 km per wedstrijd en zijn directe tegenstanders vaak 13 km.. Jacobs liep overigens vaak wel 13 km. En voor welk type speler kies je dan in welke fase of in welke wedstrijd etc.
Zo waren er nog een aantal zaken waarbij hij op mij in ieder geval wel heel duidelijk en doordacht overkwam.
(Nu ik het zo typ klinkt hij eigenlijk als een ideale assistent-trainer).

Daarnaast heb ik me wel afgevraagd hoe hij spelers raakt. Theoretisch is hij ijzersterk, maar praktisch is dat (vanzelfsprekend) voor mij moeilijk in te schatten. (Was ook meer Alflen zijn rol). Wat ik wel weet is dat voetbal niet te moeilijk gemaakt moet worden en dat teveel aan informatie voor spelers doorgaans eerder averechts werkt.
Spelers moet je raken, iets wat ons opperhoofd natuurlijk uitermate goed beheerst.

Zijn uitspraken na de officiele degradatie dat het al 1,5 jaar minder ging vond ik niet heel sterk ondanks dat hij hierin niet ongelijk had. Ik ben namelijk van mening dat wanneer je hardop naar excuses gaat zoeken je al aan het verliezen bent. Het gedeelte 'over het denkvermogen van de supporters' was helemaal niet handig. Gewoon niet slim om te zeggen en helemaal niet bij een volksclub zoals de onze. Zelfs niet als het stiekem w?l een klein beetje klopt ( ;) ), (We weten trouwens allemaal wel dat het al langer minder was en de puzzel echt goed in elkaar moet steken om resultaaten te behalen in de Ere).
Maar valt hem de degradatie te verwijten? Ik denk deels van wel, deels van niet. Ik denk dat het iets genuanceerder ligt en dat er veel meer factoren meegespeeld hebben. Speculeren daarover heeft ook totaal geen zin. Als je puur kijkt naar het resultaat van afgelopen jaar vind ik falen nog een n?t ?ets te groot woord, maar... Tegelijkertijd is het nu wel 5 voor 12. En wat je ook van deze trainer vindt: hij staat nu onder extra druk en ik benijd hem niet. Ik hoop vanzelfsprekend van ganser harte dat hij weet te presteren. En indien dat laatste niet gebeurt dan hebben we de oplossing gewoon in huis. Eigenlijk hebben we in een hele rare, ongemakkelijke situatie tegerlijktijd de uitgestippelde oplossing in handen.. Maar zover is het (nog?) niet.
Laten we a.u.b. eerst met z' n allen gewoon vooruit kijken en maximaal achter het clubke (blijven) staan.

Better days will come. Forza SCC!
een mooie en duidelijke uitleg. Wat ik mij dan afvraag waarom hij er dan helemaal niks van bakte. Messi had ie er ook naast gezet gezien jou uitleg over Paulissen. Ingrijpen en laten zien waar het misgaat en dan zelf niet het vermogen hebben er iets aan te doen.. Fortuna thuis, wij waren eerste 15 min heel goed en de trainer van Fortuna doet 1 omzetting door een aanvaller te laten zakken naar het middenveld en vanaf dat moment waren hun veel sterker. Als je een goede trainer bent anticipeer je daar op en zeker als je dat ziet zoals jij omschrijft. Ik ben van plan om vanaf nu niet meer te reageren als het om ultee gaat.

SCC

Citaat van: richard op juli 04, 2023, 07:14:13
En als meneer Ultee op trainingsveld staat is ie niet in staat om spelers erop te wijzen wat ze wel of niet moeten doen, trainingsweek voor Volendam thuis. Houd dan maar op. Wat in die trainingsweek fout ging gebeurde zondags ook. Dan kan je het organisatorisch met filmpjes en en weet ik allemaal wel voor elkaar hebben maar op het veld gebeurt het en moet je spelers aanpakken. En dat domme gelul van die loopt 10 km en die 15, gaat wel om slim lopen. Vraag Henk maar eens naar KMS Muhren. Man man man?.
Muhren liep juist heel veel, dat gaf Henk toen aan bij ESPN. Dat Muhren de stempel had van luie spits, maar dat hij juist (na Jacobs) de meeste meters maakte, omdat hij baat had bij het druk zetten voorin (verdediging tegenstander) zodat wij dan weer eerder de bal op hun helft veroverden en hij dan meer scoringskansen kreeg.

Eewal

Citaat van: sunderland op juli 04, 2023, 08:00:10
een mooie en duidelijke uitleg. Wat ik mij dan afvraag waarom hij er dan helemaal niks van bakte. Messi had ie er ook naast gezet gezien jou uitleg over Paulissen. Ingrijpen en laten zien waar het misgaat en dan zelf niet het vermogen hebben er iets aan te doen.. Fortuna thuis, wij waren eerste 15 min heel goed en de trainer van Fortuna doet 1 omzetting door een aanvaller te laten zakken naar het middenveld en vanaf dat moment waren hun veel sterker. Als je een goede trainer bent anticipeer je daar op en zeker als je dat ziet zoals jij omschrijft. Ik ben van plan om vanaf nu niet meer te reageren als het om ultee gaat.
verschil is dat messi beter is dan al zijn tegenstanders en paulissen niet...

poelie-lwd

Citaat van: Montana op juli 03, 2023, 23:29:26
verhaal

Volgens jou analyse bezit Sjors naast zijn papieren dus ook over de volgende kwaliteiten.

Communicatief vaardig.
Groot absorberend vermogen.
Kan snel (gedetailleerd) schakelen in en ook direct implementeren tijdens een wedstrijd.
Analytisch sterk.

Hoe verhoudt zich dat dan t.o.v. de realiteit wat jou betreft? Ik benoem er even een aantal:

1. Noem mij 1 wedstrijd waaruit blijkt dat hij d.m.v. genoemde kwaliteiten aantoonbaar een wedstrijd naar zijn hand heeft weten te zetten.
2. Welke speler(s) heeft sjors echt beter gemaakt.
3. Waarom greep hij niet in toen iedereen direct kon zien dat Murkin in de wedstrijd tegen Volendam veel te veel ruimte kreeg.
3. Waarom koos hij tegen Ajax voor 5 verdedigers terwijl hij wist dat verdedigen de achilleshiel was van dit elftal.
4. Waarom bleef hij vasthouden aan Hoedemakers en van Kaam terwijl ze elkaar feitelijk in de weg liepen?
5. Waarom wilde hij Ruijter weer wisselen voor een ontevreden en ongemotiveerde Virginia
6. Waarom mocht Smand blijven staan terwijl hij wekelijks aan de verkeerde kant stond te dekken?

Ik kan wel even doorgaan maar uit deze (praktijk) situaties blijkt toch heel wat anders. Samenvattend: het is heel makkelijk voor iemand die rap van tong is om een zaal met mensen (lees: leken) te enthousiasmeren en/of mee te krijgen maar dat geeft allerminst de garantie dat het ook gaat werken of dat de mensen die het moeten uitvoeren begrijpen en/of oppakken.     

Vooropgesteld. Ik heb persoonlijk helemaal niks tegen Sjors Ultee maar ik heb nooit begrepen dat ze bij hem zijn uitgekomen. Ik vind hem een typische schoolmeester die volgens mij veel beter zou passen als trainer van een 021 of assistent. Het is een soort Lijnders 2.0. Die kon eenmaal op eigen benen het ook niet overbrengen.

Hoe dan ook, vooralsnog is het uitzingen en hopen op het beste. Tijd zal het leren  :scc







Iedereen heeft recht op mijn mening.

De Gast

Citaat van: sunderland op juli 04, 2023, 08:00:10
een mooie en duidelijke uitleg. Wat ik mij dan afvraag waarom hij er dan helemaal niks van bakte. Messi had ie er ook naast gezet gezien jou uitleg over Paulissen. Ingrijpen en laten zien waar het misgaat en dan zelf niet het vermogen hebben er iets aan te doen.. Fortuna thuis, wij waren eerste 15 min heel goed en de trainer van Fortuna doet 1 omzetting door een aanvaller te laten zakken naar het middenveld en vanaf dat moment waren hun veel sterker. Als je een goede trainer bent anticipeer je daar op en zeker als je dat ziet zoals jij omschrijft. Ik ben van plan om vanaf nu niet meer te reageren als het om ultee gaat.

Hoelang ga je dat volhouden?

Bijzonder dat er zoveel waarde wordt gehecht aan data of hoeveel km's iemand maakt. Kijk gewoon wat voor kop er op zit en je weet soms gelijk al genoeg.