Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Remco Balk

Gestart door Huizen, juni 02, 2022, 13:08:00

Vorige topic - Volgende topic

PePe

Hij komt soms half vallend, struikelend nog vooruit. Hij is snel. En dan is hij vaak zijn tegenstander voorbij. En staat vaak op de goeie plek.

Bankzitter

Je hebt van die spelers waarbij je steeds denkt dat ze een stap omhoog niet redden door hun rare techniek maar toch zich wel redden (types als Kuyt en Bombardo). Denk dat Balk net als Cambuur kan groeien tot middenmoot eredivisie, dus lekker hier blijven met een verbeterd contract.

Vlampiep

Citaat van: PePe op maart 13, 2025, 10:40:43
Hij komt soms half vallend, struikelend nog vooruit. Hij is snel. En dan is hij vaak zijn tegenstander voorbij. En staat vaak op de goeie plek.
Remco wordt ook heel vaak door zijn tegenstander even aangeraakt waardoor hij bij het aanzetten in onballans raakt. De tegenstander weet ook hie hij dan reageert, wat tot voor kort ook leide tot een gele kaart. In dit proces heeft hij ook veel geleerd.

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op maart 13, 2025, 10:42:50
Je hebt van die spelers waarbij je steeds denkt dat ze een stap omhoog niet redden door hun rare techniek maar toch zich wel redden (types als Kuyt en Bombardo). Denk dat Balk net als Cambuur kan groeien tot middenmoot eredivisie, dus lekker hier blijven met een verbeterd contract.
Zou het toejuichen.

Bens

Alleen moet Balk wat minder gele kaarten scoren.

denistel

Citaat van: sunderland op maart 13, 2025, 08:07:24
dat maakt mij niks uit. Die clubs hebben veel poen en Balk werkt zich kapot. Hij past daar wel, ook niet overdrijven, zie wel naar die wedstrijden maar dat nivo is ook niet erg hoog. Weet niet of hij dat aankan. Ook vaak van die onberekenbare figuren

die clubs draaien gewoon mee in de middenmoot ere divisie hoor en als ze mooi
wat poen willen betalen dan moeten we niet aarzelen.

Fish!!!

Iemand die het stuk op VI hierheen kan kopieren?

Tanjajeah

Citaat van: Fish!!! op maart 14, 2025, 15:33:48
Iemand die het stuk op VI hierheen kan kopieren?

Cambuur hoort gewoon in de Eredivisie'
13.00 uur,
Vandaag
Praat mee
Opslaan
Door Chris Tempelman Chris Tempelman
interview
Remco Balk (24) is zonder twijfel de man in vorm bij SC Cambuur. De aanvaller valt dit seizoen in positieve zin op en laat Leeuwarden dromen van iets moois: de Eredivisie.

Cambuur wacht een mooie, maar loodzware maand met veel wedstrijden tegen directe concurrenten. Kijk je ernaar uit?

?We kijken er zeker naar uit. Dit zijn de wedstrijden waar je het voor doet, dit zijn de mooiste weken. Het wordt een spannende slotfase van het seizoen met zo veel clubs die dicht bij elkaar staan. Volendam is een klein beetje los, die hebben veel ervaring en hebben in mijn ogen een Eredivisiewaardige ploeg. Alhoewel ik ze niet per se heel goed vind voetballen. Wij hebben ook belangrijke oudere spelers met Mark Diemers en Michael de Leeuw. Daar leer ik echt nog van. Het kunnen fraaie weken worden. Eindelijk weer lekker weer en wedstrijden waarbij veel op het spel staat.?

Dit verhaal is afkomstig uit het VI-weekblad. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat.
Het heeft er alle schijn van dat Cambuur precies op tijd de juiste vorm te pakken heeft om rechtstreekse promotie af te dwingen. Is het puzzeltje gevallen?

?We stonden negentiende in het begin van het seizoen, de start was heel matig. Gewoon slecht eigenlijk. Nu is iedereen fit, dat is een compliment naar de staf en de begeleiding. Vorige week speelden we tegen VVV-Venlo, die misten zestien spelers. Echt heel bizar. Dan gaat er ergens iets niet goed, volgens mij. Je merkt bij ons dat het steeds beter gaat. We hebben veel vertrouwen. We krijgen heel weinig goals tegen en scoren er nu ook steeds meer. Dan ga je wedstrijden winnen, zo simpel is het. Als we de komende drie duels goed doorkomen, doen we volop mee. Voor een directe promotieplaats, ja. We gaan voor plek twee. Niet dat we play-offs halen als een teleurstelling zien, in de play-offs kan van alles gebeuren. Maar een plek bij de eerste twee is het ideale scenario. Dan kunnen we ook eerder op vakantie.?

'Met het stadion en de supporters zijn we Eredivisiewaardig. Meer dan andere clubs die bovenin staan, vind ik'

Merk je al iets van promotiekoorts in voetbalgek Leeuwarden?

?Die is er eigenlijk altijd wel hier. En terecht, met het stadion en de supporters zijn we Eredivisiewaardig. Meer dan andere clubs die bovenin staan, vind ik. Qua selectie mag er ook best iets verwacht worden. Maar je moet het wel waarmaken. Zeker in de onderlinge confrontaties die komen gaan. Het leeft in Leeuwarden altijd, dat merk je gewoon. Cambuur hoort gewoon in de Eredivisie. Vorig seizoen eindigden we als dertiende en toen hebben we ook gehoord hoe het leefde. Dat is de andere kant, dat hoort er ook bij.?

Hoe kijk je naar je eigen seizoen? Je valt dit seizoen op door je productiviteit.

?In het begin scoorden we moeilijk. Ik ben toen, mede door de blessure van Afolabi, in de spits gaan spelen. Iemand moest het doen, h?. Nee, zonder gekheid, ik heb altijd in de spits gespeeld, dat vind ik ook gewoon echt leuk. Ik zou in een 4-4-2 misschien wel het best tot mijn recht komen om een spits heen, maar wij spelen 4-3-3. Vanaf de zijkant kan ook, maar ik ben geen speler die ??n-op-??n-duels aangaat en zijn tegenstander voorbijloopt. Ik ben meer gericht op de goal. Twaalf goals is prima, maar gezien het aantal kansen hadden het er nog wel iets meer mogen en kunnen zijn. Ik ga voor minimaal zestien treffers. Voorzichtig? We spelen nog tegen goede tegenstanders. Ok?, tussen de zestien en twintig goals dan.?

Hoe zie je de toekomst? Remco Balk in het Kooi Stadion in de Eredivisie?

?Met Cambuur naar de Eredivisie zou heel mooi zijn. Mijn optie is gelicht, ik heb nog een seizoen hier. Naar het buitenland lijkt me nog wel leuk, die stap wil ik nog wel maken. Ik heb mijn naam tegen hier, dat merk ik toch vaak. Ik heb nu meer dan twee keer zo vaak gescoord dan dat ik geel heb gekregen, maar het kleeft wel aan me. Laatst tegen Jong Ajax ook weer. Zegt zo?n scheidsrechter tegen me dat ik geen penalty krijg omdat ik het ben, terwijl het gewoon een zuivere strafschop was. Tja, wat moet ik daarmee? Ik heb nog niet zo goed nagedacht over wanneer ik het wil, maar het buitenland trekt me wel. Andere scheidsrechters, een frisse start, dat lijkt me wel wat.?

Noordcambuur

Bedankt kerel voor het delen.

Noordcambuur

Remco Balk heeft een prijs gewonnen topscorer periode 3 w:)

Noordcambuur

Lekker Balk weer een doelpunt  :thumbsup

Stiens

Weer een doelpunt maar eigenlijk niet heel slim als je 4-0 achterstaat en al geel op zak hebt..  8P

Voor de rest wel weer een prima inzet.

Noordcambuur

Citaat van: Stiens op maart 15, 2025, 18:45:48
Weer een doelpunt maar eigenlijk niet heel slim als je 4-0 achterstaat en al geel op zak hebt..  8P

Voor de rest wel weer een prima inzet.
ik kan hier alleen maar van genieten.

denistel

speelde gewoon erg slecht toch ook al maakte ie een goal
ballen sprongen alle kanten uit won geen duel en lag steeds op
de grond en weer zeiken de hele wedstrijd die gele kaart kon je
op wachten

Robinho

snel verkopen straks. Absoluut geen niveau, zie je maar weer tegen een betere tegenstander