Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Voorbereiding 2022/2023

Gestart door Collingwood, mei 25, 2022, 16:43:20

Vorige topic - Volgende topic

Specuveter

Citaat van: Noordcambuur op december 04, 2022, 20:46:56
en je was altijd positief Specuveter wat is er met jou gebeurd.
Iedereen kan zien dat er wat bij moet.
Zo niet dan zie ik het heel somber in.

Vlampiep

Citaat van: De Gast op december 04, 2022, 20:15:20
Wat voor dilemma bedoel je?
Als de club op de grenzen van de financi?le mogelijkheden investeert en alsnog degradeert zou rampzalige gevolgen kunnen hebben.

Noordcambuur

Citaat van: Specuveter op december 04, 2022, 21:19:00
Iedereen kan zien dat er wat bij moet.
Zo niet dan zie ik het heel somber in.
oke en waar denk je dan aan waar wij ons moeten gaan versterken.

Bankzitter

Mijn gok is de vleugels en op de postie van Jacobs.
Eerste gedachte is een spits voor de goals , maar denk dat Boere en Uldrikis wel genoeg kwaliteit hebben. Probleem zit dat die geen fatsoenlijke bal in de 16 krijgen. Uldrikis ook totaal uit vorm, die kan veel beter.


PePe

Dat gisteren een jongen van O21 wel een goal maakte, zegt eigenlijk al veel toch?

V-man

Dat die jongen uit onze opleiding een goal maakte, Rodrigues, is eigenlijk ook wel weer mooi! (het glas is halfvol haha)

PePe

Is er vrijdag een stream beschikbaar van de besloten oefenwedstrijd uit tegen FCG?

weestwel

Citaat van: PePe op december 07, 2022, 22:30:01
Is er vrijdag een stream beschikbaar van de besloten oefenwedstrijd uit tegen FCG?
Nee

Stiens

Citaat van: PePe op december 07, 2022, 22:30:01
Is er vrijdag een stream beschikbaar van de besloten oefenwedstrijd uit tegen FCG?

Alleen live verslag via Twitter @SCCambuurLwd

michello

0-1 ruststand doelpunt Van Der Water

Stiens


Noordcambuur

Jaaa er zal zeker wat bij moeten zeker scorend vermogen.

J.v.G.

SC Cambuur verzuimt te winnen in oefenwedstrijd tegen FC Groningen

Winst was eigenlijk terecht geweest voor Cambuur in de oefenwedstrijd tegen FC Groningen op sportpark Corpus den Hoorn in Groningen vrijdagmiddag. Maar het werd - net als tegen Heracles - een 1-1 gelijkspel, omdat kansen niet werden verzilverd.


Marissa de Jong ? Vandaag, 15:39 ? Sport

Cambuur had zeker het betere van het spel tijdens de eerste helft. Goeie combinaties, geduldige opbouw, succesvol druk zetten: het zat er aardig in. Het vertaalde zich in de derde minuut al in een goal voor Cambuur: Silvester van der Water werd weggestoken op rechts, nam de bal goed mee en schoot binnen in de verre hoek.

De meest gevaarlijke partij bleef Cambuur, met onder andere nog een bal van Van der Water op buitenkant paal. Ook FC Groningen kwam er een paar keer gevaarlijk uit, maar keeper Robbin Ruiter redde goed en een keer - tijdens een flipperkastsituatie - gooiden een aantal Cambuurspelers zich voor de bal om een tegengoal te voorkomen.

De tweede helft zakte Cambuur, met een (op Ruiter na) volledig nieuw elftal, wat weg. Groningen dwong door hoog druk te zetten slordigheden af en Cambuur verzuimde om te profiteren van de ruimte achter de Groningen-verdediging. Cambuur werd teruggedrongen en uiteindelijk maakte Mitchel Paulissen de cruciale fout: hij raakt de bal vlakbij de eigen zestien kwijt, Groningen pikt op en uiteindelijk staat Tomas Suslov vrij aan de linkerkant. Hij schiet de bal in de rechterhoek en tekent voor de eindstand.

Kansen voor Jacobs en Breij

Kansloos was Cambuur de tweede helft echter zeker niet: Jamie Jacobs en Michael Breij hadden kunnen (en misschien wel moeten) scoren. Jacobs kreeg een kopbal niet langs de keeper en Breij tikte een bal recht op de keeper af, terwijl de andere helft van de goal vrij was. Aanvallend valt er nog wel wat te verbeteren bij Cambuur, dat is zeker.

Het verdedigende aspect, waarop de afgelopen twee weken gehamerd is door trainer Sjors Ultee en diens assistenten, zat wel goed in de eerste helft. Cambuur gaf weinig kansen weg, verdedigde als een team en wisselde goed tussen het zetten van hoge en lage druk. De tweede helft was dit minder, mede doordat Groningen die helft meer en beter druk zette dan in de eerste helft.

De komende twee weken, inclusief het trainingskamp in Spanje, grijpt Ultee aan om het aanvalsspel onder de loep te nemen.

V-man

Alweer twee wedstrijden op rij niet verloren! Go Cambuur go

J.v.G.

De mannen zijn onderweg naar het warme Spanje, ben vooral benieuwd naar de uitkomst van de gesprekken tussen Ultee en de directie en als er al lijstjes zijn.