Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Brett Minnema

Gestart door Collingwood, juni 04, 2021, 10:38:53

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

Doelman Brett Minnema, sinds 2014 speler van SC Cambuur, heeft zijn handtekening gezet onder een contract van twee seizoenen met de optie voor een derde jaar. De in Workum geboren Minnema sloot in de zomer van 2020 definitief aan bij het keurkorps van Henk de Jong, maar tot een officieel debuut kwam het tot op heden nog niet.

https://cambuur.nl/nieuws/eerste-profcontract-voor-brett-minnema-jhondly-van-der-meer-en-dylan-smit/
Kalmte alleen kan u redden.

Noordcambuur

Succes Brett en pak die kans. |:)

Grijskijkert

Brett Minnema (21) uit Workum stopte in drie penaltyseries voor SC Cambuur onder 21 al vijf strafschoppen: 'Ik doe niet vervelend om ze uit hun concentratie te halen'

Bij SC Cambuur treuren ze om de aanstaande degradatie, maar een leeftijdscategorie lager is er feest. Het middelpunt van dat feest, hoewel hij dat ? bescheiden als hij is ? liever niet is, is Brett Minnema (21) uit Workum. Hij keepte Cambuur onder 21 zaterdagmiddag tegen de leeftijdsgenoten van Feyenoord eigenhandig naar de bekerfinale.

Marissa de Jong ? Gisteren, 22:00 ? Sport

Dat hij strafschoppen kon keren, wist hij al. Drie keer achtereen ging Cambuur na penalty?s door in de beker en in iedere serie pakte Minnema er minstens ??n. ?Zaterdag twee tegen Feyenoord, daarvoor twee tegen FC Twente/Heracles en ook eentje tegen Koninklijke HFC. Daarvoor in de bekerwedstrijd zelf tegen Excelsior ook een?, zegt Minnema. ?Maar mijn teamgenoten schoten de strafschoppen ook erg goed binnen hoor. Ik geef het ?voorzetje? en zij moeten het afmaken.?

Een penaltykiller? ?Joah, opzich heb ik al wel een paar pengels gepakt.? Stoer doen of uit de hoogte, dat laat hij liever aan de tegenstander. Zo ook zaterdag tegen Feyenoord. ?Zij dachten dat zij de penaltyserie wel even zouden winnen. Ze deden een keeperswissel vlak voor tijd en deden wel stoer?, stelt Minnema. ?Hun buitenspeler zei tegen mij dat ik niks zou gaan pakken. Daar ga ik niet op in. ?Wacht nog maar even af, vriend?, denk ik dan. Toen pakte ik er twee en zat hij als eerste weer in de kleedkamer na de wedstrijd. Ik denk dat je het over jezelf afroept als je stoer gaat doen.?

Dezelfde bekerfinale als seizoen 2017-2018

De bekerfinale wordt op zaterdag 27 mei gespeeld bij en tegen PEC Zwolle onder 21. Leuk detail: ook in het seizoen 2017-2018 was dat het affiche tijdens de bekerfinale, toen stond ?Jong SC Cambuur? nog onder leiding van Dennis van der Ree (tegenwoordig hoofdtrainer van FC Groningen) en Arne Slot (hoofdtrainer van Feyenoord).

Een geheim heeft Minnema eigenlijk niet, maar een goede voorbereiding is het halve werk. ?Een eerdere penaltyserie van Feyenoord stond helemaal op Twitter, die strafschoppen heb ik van tevoren allemaal genoteerd. Op de dag zelf vond ik nog van twee anderen waar ze schoten?, vertelt Minnema, tevens derde doelman bij het eerste. ?Toen zat ik twee keer raak. Ik ga niet vervelend lopen doen naar de tegenstander om ze uit hun concentratie te halen. Zolang ik maar goed naar een hoek ga.?

Contrast tussen onder 21 en eerste elftal

Dus was Minnema wederom de gevierde man bij het team, dat naast de bekerfinale nog speelt om promotie naar een hogere divisie. Hoe anders is het bij het ?grote Cambuur?, dat wacht op offici?le degradatie. ?We zitten wel in totaal tegenovergestelde situaties en ik zit daarin wat op twee ?boten?.?

?De sfeer is bij beide teams gewoon prima, hoor. Maar je merkt natuurlijk wel het verschil.? Volgend jaar sluit hij helemaal aan bij het eerste elftal en keept hij niet meer in de onder 21. ?Dan zou de beker winnen en promoveren dus wel een lekker toetje zijn.?

De optie in zijn contract is door Cambuur gelicht, dus ligt Minnema nog tot juni 2024 vast bij de club. Hij hoopt in die tijd in ieder geval een plaatsje op te schuiven: van derde doelman naar tweede doelman, dus. ?Daarvoor ga ik zeker weten de concurrentiestrijd aan.?
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

Citaat van: papier op mei 02, 2023, 09:28:43
Ah, dat kan gebeuren. Ik zie hem graag op goal omdat hij jong is, uit de jeugd komt en de alternatieven nu eindig zijn. Maar Minnema kan natuurlijk net als de anderen fouten gaan maken en ik ben bang dat er een boel mensen zijn die dan weer gaan zeggen: "Ja dit dat je moet ervaringen hebben bla bla bla", "Hoe kun je dit doen hij kan geen reet van". Dat werk.
Dat hou je bij een aantal toch, het is nooit goed, maar opstellen deze jongen en steunen, het is 1 van ons!
IN HENK WE TRUST!!!

EdsjeSCC

Normaal gesproken zou ik zeggen, we spelen nergens meer om en de andere keepers zijn brandhout gebleken dus gooi hem er op. Maar in dit soadsje kan hij het toch niet goed doen en krijgt hij de nodige om de oren en begint ie meteen met een valse start

piene hassus

opstelle die Brett, inne kkd kenne je immers niet degradere en kennie erfaring opdoen foor ut "groate" werk

NRG

Citaat van: piene hassus op mei 02, 2023, 14:46:51
opstelle die Brett, inne kkd kenne je immers niet degradere en kennie erfaring opdoen foor ut "groate" werk

Prima dat nu iedereen voor Brett gaat, maak accepteer dan ook dat jonge keepers fouten (mogen) maken. Dat hoort bij het leerproces.

Eewal

Citaat van: piene hassus op mei 02, 2023, 14:46:51
jij wilt de komende jaren lekker iedereen laten rijpen op een flut niveau?

Vlampiep

Citaat van: NRG op mei 03, 2023, 10:17:04
Prima dat nu iedereen voor Brett gaat, maak accepteer dan ook dat jonge keepers fouten (mogen) maken. Dat hoort bij het leerproces.
Helemaal mee eens, maar die jonge Portugees
Heeft ook geen kans gekregen want het affakkelings gehalte is hoog bij onze supporters.

papier

Citaat van: Vlampiep op mei 03, 2023, 11:43:46
Heeft ook geen kans gekregen want het affakkelings gehalte is hoog bij onze supporters.

Klopt.

zeewolde

Citaat van: Vlampiep op mei 03, 2023, 11:43:46
die Portugees maakte wel heel veel fouten.

Grijskijkert

Citaat van: zeewolde op mei 03, 2023, 11:54:41
die Portugees maakte wel heel veel fouten.
Die zit ondertussen in het vliegtuig naar Liverpool..
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Een huurling moet ook meerwaarde hebben. Eigen jeugd moet de tijd krijgen.
Ervaren keeper erbij halen en in de voorbereiding Minnema de kans geven.

Noordcambuur

Citaat van: Bankzitter op mei 03, 2023, 13:50:27
klopt helemaal maar de jeugd van Cambuur krijgt zo weinig tijd h?.

sunderland

Citaat van: Bankzitter op mei 03, 2023, 13:50:27
eigen jeugd moet de tijd krijgen maar het moet niet zo zijn dat als er iemand beter is die niet speelt. De beste moet spelen, tis wel professioneel voetbal. Zoals afgelopen seiz kan echt niet. Als een jeugd speler echt beter is dan moet ie spelen en andersom