Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

gerechtelijke stappen / suggesties / tips.

Gestart door okkele, april 25, 2020, 12:10:52

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!


Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

papier

Citaat van: Lore op april 26, 2020, 18:56:47
Communiceren met de eigen clubs was lastig. Wel liet Spee tegenover de BBC weten dat Liverpool wat hem betreft geen Ajax-scenario hoefde te vrezen. 'In ons geval was het niet gepast een kampioen aan te wijzen, maar dit geval is anders', wijzend naar de enorme voorsprong van The Reds. 'Liverpool staat zo ver voor, dat ik het zou begrijpen als er een andere keuze wordt gemaakt dan bij ons.' Een opmerking die hij niet uit kon leggen toen de Cambuur-directie, met elf punten voorsprong op FC Volendam, vroeg hoe dit dan met de Eerste Divisie zat.

Dit stukje gaat toch gewoon door merg en been?

Leeds en WBA staan respectievelijk 7 en 6 punten los van promotie richting de Premier League. Maw, een voorsprong van 6 a 7 punten is ook voldoende? En de achterstand in de PL van 6 en 2 punten van Norwich en Aston Villa is niet meer overbrugbaar? Perfecte uitspraak dus.

Lore

Citaat van: papier op april 27, 2020, 09:04:04
Leeds en WBA staan respectievelijk 7 en 6 punten los van promotie richting de Premier League. Maw, een voorsprong van 6 a 7 punten is ook voldoende? En de achterstand in de PL van 6 en 2 punten van Norwich en Aston Villa is niet meer overbrugbaar? Perfecte uitspraak dus.

Ja, de rechter moet maar toetsen of dat juridisch meegewogen kan worden. Maar het geeft zo enorm duidelijk weer dat zij geen oog hebben voor de belangen van de KKD dat zij eigenlijk niet geschikt zijn om alle betaald voetbal clubs te vertegenwoordigen.

Ik snap echt wel dat de knvb enorm onder druk staan en dat daardoor onhandige opmerkingen kunnen komen, zelfs fouten vind ik te accepteren in deze fase. Maar het is zo enorm vee,, dat de grenzen echt overschreden zijn.

papier

Citaat van: Lore op april 27, 2020, 09:38:12
Ja, de rechter moet maar toetsen of dat juridisch meegewogen kan worden. Maar het geeft zo enorm duidelijk weer dat zij geen oog hebben voor de belangen van de KKD dat zij eigenlijk niet geschikt zijn om alle betaald voetbal clubs te vertegenwoordigen.

Ik snap echt wel dat de knvb enorm onder druk staan en dat daardoor onhandige opmerkingen kunnen komen, zelfs fouten vind ik te accepteren in deze fase. Maar het is zo enorm vee,, dat de grenzen echt overschreden zijn.

Fouten zijn te billijken in een situatie als deze en eerlijk waar, ieder besluit kent winnaars en verliezers. Een besluit zonder promotie/degradatie is, hoe wrang voor ons ook, wel uit te leggen. Wat ik hier absoluut mis is erkenning voor de prestaties van Cambuur dit seizoen, en daarnaast erkenning voor de prestaties van AZ, Graafschap en Utrecht. In mindere mate dan FC VOlendam en NAC. De KNVB had een besluit neer moeten leggen waarbij xx clubs de gebeten hond zijn, die zijn er in ieder scenario. En daarbij een plan moeten hebben waaruit erkenning voor de gemiste kans om te promoveren/handhaven blijkt. Dat heeft de KNVB naargelaten. En met een uitspraak als deze laten ze zien niet na te denken over gevolgen voor anderen. Dat er geen perfect plan ligt is niet gek, maar dat er binnen 5 weken überhaupt geen plan is dat is schandalig.

Collingwood

Citaat van: papier op april 27, 2020, 09:41:57
Fouten zijn te billijken in een situatie als deze en eerlijk waar, ieder besluit kent winnaars en verliezers. Een besluit zonder promotie/degradatie is, hoe wrang voor ons ook, wel uit te leggen. Wat ik hier absoluut mis is erkenning voor de prestaties van Cambuur dit seizoen, en daarnaast erkenning voor de prestaties van AZ, Graafschap en Utrecht. In mindere mate dan FC VOlendam en NAC. De KNVB had een besluit neer moeten leggen waarbij xx clubs de gebeten hond zijn, die zijn er in ieder scenario. En daarbij een plan moeten hebben waaruit erkenning voor de gemiste kans om te promoveren/handhaven blijkt. Dat heeft de KNVB naargelaten. En met een uitspraak als deze laten ze zien niet na te denken over gevolgen voor anderen. Dat er geen perfect plan ligt is niet gek, maar dat er binnen 5 weken überhaupt geen plan is dat is schandalig.

Vind ik ook, maar dan wel alleen als er één lijn was getrokken. Dus dan ook geen Europees voetbal op basis van de huidige ranglijst, maar op basis van vorig seizoen of de Europese coëfficiëntenlijst. Dan had je als Cambuur zijnde ook geen poot om op te staan bij de rechter.
Kalmte alleen kan u redden.

Shar

Citaat van: papier op april 27, 2020, 09:41:57
Fouten zijn te billijken in een situatie als deze en eerlijk waar, ieder besluit kent winnaars en verliezers. Een besluit zonder promotie/degradatie is, hoe wrang voor ons ook, wel uit te leggen. Wat ik hier absoluut mis is erkenning voor de prestaties van Cambuur dit seizoen, en daarnaast erkenning voor de prestaties van AZ, Graafschap en Utrecht. In mindere mate dan FC VOlendam en NAC. De KNVB had een besluit neer moeten leggen waarbij xx clubs de gebeten hond zijn, die zijn er in ieder scenario. En daarbij een plan moeten hebben waaruit erkenning voor de gemiste kans om te promoveren/handhaven blijkt. Dat heeft de KNVB naargelaten. En met een uitspraak als deze laten ze zien niet na te denken over gevolgen voor anderen. Dat er geen perfect plan ligt is niet gek, maar dat er binnen 5 weken überhaupt geen plan is dat is schandalig.
Mooi geschreven, 100% mee eens. Waar het (denk ik) fout gegaan is, is dat ze eigenlijk achter het scenario van promotie degradatie stonden. Om de een of andere reden is hier donderdag een omslag in gekomen. Als je dan in allerijl een besluit moet verdedigen waar je eigenlijk niet achter staat, dan wordt het lastig. Denk dat dat ook de reden is dat ze meteen na het bekendmaken van het besluit de verbinding wilden verbreken.

Hopelijk verschijnen er elke dag weer nieuw stukken in de media en wordt zo de druk op de KNVB steeds verder opgevoerd. Zijn denk ik genoeg sportjournalisten die hier met liefde induiken.

Lore

Citaat van: papier op april 27, 2020, 09:41:57
Fouten zijn te billijken in een situatie als deze en eerlijk waar, ieder besluit kent winnaars en verliezers. Een besluit zonder promotie/degradatie is, hoe wrang voor ons ook, wel uit te leggen. Wat ik hier absoluut mis is erkenning voor de prestaties van Cambuur dit seizoen, en daarnaast erkenning voor de prestaties van AZ, Graafschap en Utrecht. In mindere mate dan FC VOlendam en NAC. De KNVB had een besluit neer moeten leggen waarbij xx clubs de gebeten hond zijn, die zijn er in ieder scenario. En daarbij een plan moeten hebben waaruit erkenning voor de gemiste kans om te promoveren/handhaven blijkt. Dat heeft de KNVB naargelaten. En met een uitspraak als deze laten ze zien niet na te denken over gevolgen voor anderen. Dat er geen perfect plan ligt is niet gek, maar dat er binnen 5 weken überhaupt geen plan is dat is schandalig.

Dit is eigenlijk precies zoals ik er over denk. En dan zouden wij ons ook gedupeerd voelen, maar dit is zo enorm gevoelloos. Geeneens een telefoontje, bizar. Dit zijn onze vertegenwoordigers, het is een vereniging!


Citaat van: Shar op april 27, 2020, 09:52:12
Mooi geschreven, 100% mee eens. Waar het (denk ik) fout gegaan is, is dat ze eigenlijk achter het scenario van promotie degradatie stonden. Om de een of andere reden is hier donderdag een omslag in gekomen. Als je dan in allerijl een besluit moet verdedigen waar je eigenlijk niet achter staat, dan wordt het lastig. Denk dat dat ook de reden is dat ze meteen na het bekendmaken van het besluit de verbinding wilden verbreken.

Hopelijk verschijnen er elke dag weer nieuw stukken in de media en wordt zo de druk op de KNVB steeds verder opgevoerd. Zijn denk ik genoeg sportjournalisten die hier met liefde induiken.

Ik denk eerlijk gezegd dat Gudde hier geeneens achter staat, maar dat hij is teruggefloten. Als je een ruggengraat hebt en je wordt teruggefloten op zo'n belangrijke beslissing moet je wel direct je positie beschikbaar stellen.

Bankzitter

#69
Op het laast is er alleen nog maar vauit de positie van ADO geredeneerd en dat is heel willekeurig als het om 4 clubs gaat.

Je kan net zo goed zeggen: wat is de kans dat  N.A.C. en Volendam nog 1 en 2 zouden worden(Dat is het scenario waarin zowel Cambuur als De Graafschap rechtstreeks promotie mis zouden lopen zoals nu is besloten). Nou, die kans is dus 0,0%. En dan hadden Cambuur en De Graafschap ook nog een herkansing in de nacompetitie gehad. Er kon nog van alles gebeuren (in theorie), maar niet dat BEIDE ploegen niet zouden promoveren.... die uitkomst was onmogelijk dus hoe kun je dat scenario dan kiezen?

Grijskijkert

#70
Ik vind het bijna verdacht stil wat betreft de 2 niet getelde "stemmen", wat de Graafschap gister naar buiten bracht..

https://www.vi.nl/nieuws/de-graafschap-eist-bij-knvb-inzage-in-peiling
IN HENK WE TRUST!!!

Shar

Ik denk eerlijk gezegd dat Gudde hier geeneens achter staat, maar dat hij is teruggefloten. Als je een ruggengraat hebt en je wordt teruggefloten op zo'n belangrijke beslissing moet je wel direct je positie beschikbaar stellen.
[/quote]

Dat zou inderdaad zo maar kunnen. Dan zou het mij ook niet verbazen als er binnen de KNVB een aantal mensen zijn die momenteel de nodige frictie naar elkaar toe hebben en er meerdere mensen daar zijn die moeite met dit besluit hebben. Of ons dat wat oplevert weet ik niet, maar beter nu een verdeelde bond in dit geval dan een eensgezinde.

Destroyer

In plaats van bezinning loopt mij de laatste dagen en uren alleen de bloeddruk maar meer op. Ik vind dit zo onrechtvaardig allemaal en de gevolgen worden steeds meer duidelijk. Cambuur moet gerechtelijke stappen nemen en het recht  moet zegevieren koste wat kost. De onderste steen moet boven.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

okkele

Citaat van: Grijskijkert op april 27, 2020, 08:31:44
En over de 20000 heen, vanochtend binnen een half uur van 19500 naar over de 20000

https://naareredivisie.petities.nl/


https://naareredivisie.petities.nl/

ik had het hier moeten vragen zie ik.
wat gebeurt hier mee?
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

PePe

#74
Sportjournaal van 18:45 gezien? 4 clubs kunnen zorgen voor een nieuwe ledenvergadering.
Cambuur, Graafschap, Utrecht en ik denk dat AZ wel mee wil doen.

https://twitter.com/Molfers/status/1254792078824890368