Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

gerechtelijke stappen / suggesties / tips.

Gestart door okkele, april 25, 2020, 12:10:52

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Alles leuk en aardig, Cambuur moet nu beleid maken voor de kkd.
Stel. Je promoveert wel opeens na lang procederen, dan is je hele selectie gericht op de kkd.

En dan?

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Vroeger me beziggehouden met verenigingsrecht. Vanavond eens in de statuten en reglementen van de @knvb gedoken. Boeiend. Mijn conclusie: als de helft van de clubs plus een de uitkomst van de chaotische besluitvorming  van deze week terug wil draaien, dan kan dat @DeGraafschap

DeZe is hier nog niet besproken. Dit is een tweet van de burgemeester van Doetinchem. Ik heb dit nog niet opgezocht in de statuten, maar het klinkt aannemelijk dat de leden een beslissing van het bestuur kunnen omdraaien. Het is wat ver gezocht dat je die meerderheid krijgt, maa of het lijkt wel een optie

Grijskijkert

De UEFA spreekt over respecteer de stand en besluit op basis van sportiviteit, is dit gebeurt? Dat plus de "stemming" waar de KNVB te veel onduidelijkheid heeft gecreƫerd. In mindere mate de houding van Gudde naar Cambuur en de Graafschap,het niet willen/kunnen antwoorden waarom na donderdag de KNVB tot dit besluit is gekomen ,tijdens het gesprek , dit gesprek willen afkappen.
Zo zullen advocaten meer punten vinden,ze hebben er tenslotte voor geleerd.

Dit eindigt volgens mij(wie ben ik) in of een hele ruime vergoeding voor Cambuur of de eredivisie met 20 clubs.
En na deze ellende heel snel Gudde en zijn slaafje ontslaan,ze zijn totaal ongeschikt...
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

Citaat van: Galdiano op april 26, 2020, 10:38:24
Alles leuk en aardig, Cambuur moet nu beleid maken voor de kkd.
Stel. Je promoveert wel opeens na lang procederen, dan is je hele selectie gericht op de kkd.

En dan?
Dit is met een paar(2) weken wel duidelijk..
IN HENK WE TRUST!!!

Lore

Citaat van: Grijskijkert op april 26, 2020, 10:44:21
De UEFA spreekt over respecteer de stand en besluit op basis van sportiviteit, is dit gebeurt? Dat plus de "stemming" waar de KNVB te veel onduidelijkheid heeft gecreƫerd. In mindere mate de houding van Gudde naar Cambuur en de Graafschap,het niet willen/kunnen antwoorden waarom na donderdag de KNVB tot dit besluit is gekomen ,tijdens het gesprek , dit gesprek willen afkappen.
Zo zullen advocaten meer punten vinden,ze hebben er tenslotte voor geleerd.

Dit eindigt volgens mij(wie ben ik) in of een hele ruime vergoeding voor Cambuur of de eredivisie met 20 clubs.
En na deze ellende heel snel Gudde en zijn slaafje ontslaan,ze zijn totaal ongeschikt...

Ik heb nergens gelezen dat de uefa zegt "respecteer de stand en beslis op basis van sportiviteit" mbt degradatie. Waar heb je dat gelezen?

Grijskijkert

Citaat van: Lore op april 26, 2020, 10:49:14
Ik heb nergens gelezen dat de uefa zegt "respecteer de stand en beslis op basis van sportiviteit" mbt degradatie. Waar heb je dat gelezen?
AD,uit de mond van oa HdJ, https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/als-de-bbc-een-gesprek-wil-met-henk-de-jong-dan-is-er-iets-bijzonders-aan-de-hand~a6f10286/ ,Uefa spreekt over de competitie ;)
IN HENK WE TRUST!!!

poelie-lwd

Alles wat Grieskieker zegt. Er zitten geen gaten in het verhaal maar black holes.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

PePe

Zouden ze in Waalwijk en in Den Haag al feest vieren? Of hebben ze daar net als wij ook slapeloze nachten van. (volgens mij zijn ze er nog niet gerust op)

Collingwood

Citaat van: Lore op april 26, 2020, 09:43:56
Zonder emotie?

waarschijnlijk zal de rechter zich terughoudend opstellen, dus moeten er grote fouten zijn gemaakt. Die zie ik niet, ik zie alleen een puinhoop.

1. De Uefa heeft richtlijnen uitgegeven voor Europese plekken en expliciet gezegd dat degradatie aan de bonden is. Dit hebben zij gedaan. Dat het logischer is om Europees en degradatie hetzelfde te regelen is niet een punt, juist omdat uefa onderin vrijheid heeft gegeven.
2. De knvb heeft conform de statuten het recht zelf te beslissen
3. Dit mag alleen geen willekeur zijn, maar dat is het juridisch ook niet. Sterker nog, de knvb gaat aanvoeren dat zij uiterst zorgvuldig te werk zijn gegaan. Zij hebben namelijk uitgebreid geluisterd naar de leden. Die kwamen er niet uit. Er was geen meerderheid onder de leden voor degradatie en ook geen minderheid om het niet te doen. Dus heeft de knvb zelf besloten

Het is natuurlijk totaal onrechtvaardig en wij zijn geslacht om ADO te behouden, maar ik denk dat wij maximaal schadevergoeding kunnne krijgen en zelfs dat gaat een fooi zijn.

Oprecht benieuwd: waarom denk jij dat het onderscheid dat de KNVB maakt tussen wel plaatsing voor Europees voetbal op basis van sportiviteit en niet promoveren/degraderen op basis van sportiviteit geen willekeurig onderscheid is? Ik heb de KNVB geen enkel steekhoudende reden horen geven op basis waarvan dat onderscheid zou moeten worden gemaakt.

Of haal ik termen door elkaar en is 'willekeur' hier niet op van toepassing? Zelfs als dat zo is vraag ik me af of het juridisch toegestaan is voor een vereniging om te discrimineren tussen haar leden, want zonder goede reden is het onderscheid gewoon een vorm van discriminatie. Maar ik ben zelf geen advocaat, dus geen idee of dit ook klopt.
Kalmte alleen kan u redden.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: PePe op april 26, 2020, 11:48:44
Zouden ze in Waalwijk en in Den Haag al feest vieren? Of hebben ze daar net als wij ook slapeloze nachten van. (volgens mij zijn ze er nog niet gerust op)
Die zijn er gerust op, die spelen er volgend jaar met 18 of 20 clubs,  die degraderen nooit meer. Gaan snel een speler aantrekken en hebben  daarmee genoeg argument.
Henk, held, bedankt

Huizen

Eric Gudde: voormalig directeur van Feyenoord, Feyenoord supporter (Schiedammer) en nu directeur betaald voetbal bij de KNVB.
Martin van Geel: voormalig technisch directeur van Feyenoord (oud-collega van Gudde dus) en nu algemeen directeur van Willem II.
Mattijs Manders: voormalig algemeen directeur van ADO Den Haag en nu voorzitter van de Eredivisie CV.

Beslissing KNVB:

Feyenoord: poulefase Europees voetbal.
Willem II: voorronde Europees voetbal.
ADO Den Haag: geen degradatie.

  :X

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Diemen op april 26, 2020, 12:18:29
Eric Gudde: voormalig directeur van Feyenoord, Feyenoord supporter (Schiedammer) en nu directeur betaald voetbal bij de KNVB.
Martin van Geel: voormalig technisch directeur van Feyenoord (oud-collega van Gudde dus) en nu algemeen directeur van Willem II.
Mattijs Manders: voormalig algemeen directeur van ADO Den Haag en nu voorzitter van de Eredivisie CV.

Beslissing KNVB:

Feyenoord: poulefase Europees voetbal.
Willem II: voorronde Europees voetbal.
ADO Den Haag: geen degradatie.

  :X

Het is overduidelijk inderdaad, maar helaas geen argument voor de rechtbank
Henk, held, bedankt

Huizen

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 26, 2020, 12:42:41
Het is overduidelijk inderdaad, maar helaas geen argument voor de rechtbank

I know. Maar oh zo wrang als je dit soort berichten erbij pakt. Sterk topic dit trouwens, ben benieuwd wat de club gaat doen!  |:)

PePe


papier

Citaat van: Diemen op april 26, 2020, 12:18:29
Eric Gudde: voormalig directeur van Feyenoord, Feyenoord supporter (Schiedammer) en nu directeur betaald voetbal bij de KNVB.
Martin van Geel: voormalig technisch directeur van Feyenoord (oud-collega van Gudde dus) en nu algemeen directeur van Willem II.
Mattijs Manders: voormalig algemeen directeur van ADO Den Haag en nu voorzitter van de Eredivisie CV.

Beslissing KNVB:

Feyenoord: poulefase Europees voetbal.
Willem II: voorronde Europees voetbal.
ADO Den Haag: geen degradatie.

  :X

Wat heeft Van Geel er mee te maken dan