Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

gerechtelijke stappen / suggesties / tips.

Gestart door okkele, april 25, 2020, 12:10:52

Vorige topic - Volgende topic

Sakas

Wat ik niet snap, ze hebben het seizoen vernietigd, dus niet gespeeld.
Dus ook geen Europees voetbal dan, want het seizoen is vernietigd.
Dat zou wel eens de conclusie van de UEFA kunnen zijn.....
Dan wil ik Ajax, Feyenoord, AZ, Willem II nog wel eens horen.
Laat sien ast foor Cambuur bist!

okkele

Cambuur – dat elf punten voor stond op nummer drie FC Volendam – liet weten na te denken over juridische stappen. Visser zou dit volkomen begrijpen. "Als ik Cambuur was, dan zou ik een databureau in de arm nemen. Ik schat de kans op 98 procent dat die club was gepromoveerd als het seizoen was uitgespeeld", laat hij weten aan FOX Sports.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

bok

Hier een petitie. iedereen ondertekenen en doorsturen ter ondertekening
. maakt waarschijnlijk niets uit maar is wel belangrijk

https://petities.nl/petitions/cambuur-en-de-graafschap-naar-de-eredivisie/signatures/16793578?locale=nl

fred

Geweldig al bijna 10.000 maal getekend binnen een dag

Naastismis

Denk dat het lastig wordt, in de reglementen staat dat wanneer er geen regeling is het bestuur betaald voetbal beslist. Dat hebben ze gedaan.

AL

Maar zal de rechter het redelijk en billijk vinden?

Lore

Citaat van: AL op april 26, 2020, 09:15:39
Maar zal de rechter het redelijk en billijk vinden?

Zonder emotie?

waarschijnlijk zal de rechter zich terughoudend opstellen, dus moeten er grote fouten zijn gemaakt. Die zie ik niet, ik zie alleen een puinhoop.

1. De Uefa heeft richtlijnen uitgegeven voor Europese plekken en expliciet gezegd dat degradatie aan de bonden is. Dit hebben zij gedaan. Dat het logischer is om Europees en degradatie hetzelfde te regelen is niet een punt, juist omdat uefa onderin vrijheid heeft gegeven.
2. De knvb heeft conform de statuten het recht zelf te beslissen
3. Dit mag alleen geen willekeur zijn, maar dat is het juridisch ook niet. Sterker nog, de knvb gaat aanvoeren dat zij uiterst zorgvuldig te werk zijn gegaan. Zij hebben namelijk uitgebreid geluisterd naar de leden. Die kwamen er niet uit. Er was geen meerderheid onder de leden voor degradatie en ook geen minderheid om het niet te doen. Dus heeft de knvb zelf besloten

Het is natuurlijk totaal onrechtvaardig en wij zijn geslacht om ADO te behouden, maar ik denk dat wij maximaal schadevergoeding kunnne krijgen en zelfs dat gaat een fooi zijn.

poelie-lwd

Deze wedstrijd is nog niet gespeeld. Let op mijn woorden.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Shar

Citaat van: Lore op april 26, 2020, 09:43:56
Zonder emotie?

waarschijnlijk zal de rechter zich terughoudend opstellen, dus moeten er grote fouten zijn gemaakt. Die zie ik niet, ik zie alleen een puinhoop.

1. De Uefa heeft richtlijnen uitgegeven voor Europese plekken en expliciet gezegd dat degradatie aan de bonden is. Dit hebben zij gedaan. Dat het logischer is om Europees en degradatie hetzelfde te regelen is niet een punt, juist omdat uefa onderin vrijheid heeft gegeven.
2. De knvb heeft conform de statuten het recht zelf te beslissen
3. Dit mag alleen geen willekeur zijn, maar dat is het juridisch ook niet. Sterker nog, de knvb gaat aanvoeren dat zij uiterst zorgvuldig te werk zijn gegaan. Zij hebben namelijk uitgebreid geluisterd naar de leden. Die kwamen er niet uit. Er was geen meerderheid onder de leden voor degradatie en ook geen minderheid om het niet te doen. Dus heeft de knvb zelf besloten

Het is natuurlijk totaal onrechtvaardig en wij zijn geslacht om ADO te behouden, maar ik denk dat wij maximaal schadevergoeding kunnne krijgen en zelfs dat gaat een fooi zijn.

Ik heb totaal geen kennis van juridische zaken en zal het wel fout hebben, maar toch. Er kan toch niet aangevoerd worden dat er zorgvuldig gehandeld is? Er is pas laat bekend gemaakt dat er gestemd (of beter gepeild) moest worden. Er is niet duidelijk aangegeven wat niet stemmen zou betekenen en ook niet wanneer ze wel en niet wat met de uitkomst zouden doen.

Grijskijkert

Citaat van: poelie-lwd op april 26, 2020, 09:53:49
Deze wedstrijd is nog niet gespeeld. Let op mijn woorden.
Mee eensch,maar wat als Cambuur miljoenen van de KNVB krijgt toegeschoven krijgt als "compensatie"(lees afkoopsom),zullen de bestuurders van Cambuur de rug rechthouden en doorzetten?
IN HENK WE TRUST!!!

Cambuur Groningen

Citaat van: bok op april 25, 2020, 20:02:04
Hier een petitie. iedereen ondertekenen en doorsturen ter ondertekening
. maakt waarschijnlijk niets uit maar is wel belangrijk

https://petities.nl/petitions/cambuur-en-de-graafschap-naar-de-eredivisie/signatures/16793578?locale=nl
deze petitie moet massaal ondertekend worden, waarom plaatst cambuur deze niet op instagram, twitter etc zodat andere supporters die het of oneerlijk vinden of ook een hekel aan de KNVB hebben deze ook gaan ondertekenen (en ik denk dat er in die combinatie heel veel zijn)

Vlampiep

Citaat van: Lore op april 26, 2020, 09:43:56
Zonder emotie?

waarschijnlijk zal de rechter zich terughoudend opstellen, dus moeten er grote fouten zijn gemaakt. Die zie ik niet, ik zie alleen een puinhoop.

1. De Uefa heeft richtlijnen uitgegeven voor Europese plekken en expliciet gezegd dat degradatie aan de bonden is. Dit hebben zij gedaan. Dat het logischer is om Europees en degradatie hetzelfde te regelen is niet een punt, juist omdat uefa onderin vrijheid heeft gegeven.
2. De knvb heeft conform de statuten het recht zelf te beslissen
3. Dit mag alleen geen willekeur zijn, maar dat is het juridisch ook niet. Sterker nog, de knvb gaat aanvoeren dat zij uiterst zorgvuldig te werk zijn gegaan. Zij hebben namelijk uitgebreid geluisterd naar de leden. Die kwamen er niet uit. Er was geen meerderheid onder de leden voor degradatie en ook geen minderheid om het niet te doen. Dus heeft de knvb zelf besloten

Het is natuurlijk totaal onrechtvaardig en wij zijn geslacht om ADO te behouden, maar ik denk dat wij maximaal schadevergoeding kunnne krijgen en zelfs dat gaat een fooi zijn.
Als er niets in de statuten wordt vermeld in een onvoorziene situatie in de competitie moet de KNVB een besluit nemen. Zo iets staat in het regelement .
Als Cambuur en de Graafschap willen proceduren lijkt dit mij alleen kansrijk dat de clubs de procedure rond het tot stand komen van het besluit aanvechten.
Ik denk dat een rechter niet een uitspraak zal doen over de inhoud van het besluit.


Grijskijkert

Hugo Borst zegt net dat de clubs Utrecht maar vooral de Graafschap en Cambuur een goede zaak hebben, want volgens hem en advocaten die hij heeft gesproken klopt de procedure van geen kant....
IN HENK WE TRUST!!!

Lore

Citaat van: Shar op april 26, 2020, 09:58:45
Ik heb totaal geen kennis van juridische zaken en zal het wel fout hebben, maar toch. Er kan toch niet aangevoerd worden dat er zorgvuldig gehandeld is? Er is pas laat bekend gemaakt dat er gestemd (of beter gepeild) moest worden. Er is niet duidelijk aangegeven wat niet stemmen zou betekenen en ook niet wanneer ze wel en niet wat met de uitkomst zouden doen.

Gevoelsmatig heb je helemaal gelijk, maar juridisch niet. De vergadering was geen stemming maar een peiling. Juridisch is het belangrijker dat je kan aantonen dat er naar de leden is geluisterd dan dat je er ook daadwerkelijk wat mee doet. Let wel de rechter toets niet de uitkomst. Conform de statuten met het bestuur beslissen.

De uitkomst kan je tweeledig uitleggen. De logische is dat de 9 blanco stemmen niet meetellen en dan is een meerderheid voor degradatie, maar je kan ook zeggen er is geen absolute meerderheid voor een van beide opties, dus leggen wij het naast ons neer.

Let wel, feitelijk is het helemaal niet interessant want het was slechts een peiling. Dat de clubs stellen dat er gevraagd worden om voor of tegen te stemmen is meer een foutieve interpretatie van de clubs dan van de knvb.

Lore

Citaat van: Vlampiep op april 26, 2020, 10:11:10
Als er niets in de statuten wordt vermeld in een onvoorziene situatie in de competitie moet de KNVB een besluit nemen. Zo iets staat in het regelement .
Als Cambuur en de Graafschap willen proceduren lijkt dit mij alleen kansrijk dat de clubs de procedure rond het tot stand komen van het besluit aanvechten.
Ik denk dat een rechter niet een uitspraak zal doen over de inhoud van het besluit.

Precies, onze enige kans is te bewijzen dat de beslissing neigt naar willekeur.



Citaat van: Grijskijkert op april 26, 2020, 10:16:21
Hugo Borst zegt net dat de clubs Utrecht maar vooral de Graafschap en Cambuur een goede zaak hebben, want volgens hem en advocaten die hij heeft gesproken klopt de procedure van geen kant....

Maar dan nog zal de rechter niet zomaar zeggen dat Cambuur dan maar moet promoveren. Eerder zal hij zeggen dat de procedure opnieuw moet. Dat is dan de basis voor een schadeclaim van Cambuur, maar niet direct promotie voor ons.

Ik moet juist zeggen dat volgens mij Utrecht een sterkere zaak heeft. Wat de knvb namelijk met de bekercompetitie doet is tegenstrijdig met de statuten van de uefa. Daarin staat namelijk dat een bekerwinnaar moet worden afgevaardigd in de Europaleague. Dit gebeurd nu niet. Sterker nog Feijenoord krijgt de directe plaatsing, maar waarom dan? En waarom Willem II? Logischer zou zijn om te loten tussen Utrecht en Feyenoord, zodat er wel een bekerwinnaar is.