Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

michael breij

Gestart door okkele, december 20, 2019, 10:06:55

Vorige topic - Volgende topic

michello

Citaat van: Trestry op februari 27, 2024, 23:02:57
Lachend na zo'n wedstrijd :R Verkopen na dit seizoen

Als er iemand recht heeft om dat te doen is het Breij. Geeft constant gas en knokt zich altijd helemaal leeg. Die is ook heus wel teleurgesteld hoor.

sunderland

Citaat van: Trestry op februari 27, 2024, 23:02:57
Lachend na zo'n wedstrijd :R Verkopen na dit seizoen
hest er veel verstand van! Ook vooral goed op de hoogte van zijn contract

Bernardo

Citaat van: Trestry op februari 27, 2024, 23:02:57
Lachend na zo'n wedstrijd :R Verkopen na dit seizoen

Beetje relativeren is ook wel goed. Herkansing voor jou.

Noordcambuur

Wanneer is Breij weer fit :?

Specuveter

Citaat van: Noordcambuur op maart 26, 2024, 10:48:36
Wanneer is Breij weer fit :?
herstel stond 4 tot 6 weken voor

Noordcambuur

Citaat van: Specuveter op maart 26, 2024, 11:49:36
herstel stond 4 tot 6 weken voor
oke bedankt die zien we terug bij de laatste wedstrijden.

Galdiano

Wegen van Michael Breij en SC Cambuur lijken te scheiden: 'Had verwacht dat de club me wel een aanbieding zou doen'
Jonathan Ploeg ? Vandaag, 07:02 ?
Michael Breij: 'Ik hoop er tegen Jong Ajax weer bij te zijn'.


De wegen van Michael Breij en SC Cambuur lijken deze zomer te gaan scheiden. In de hoop aan het einde van dit seizoen nog een rol van betekenis te kunnen spelen, werkt Breij hard aan zijn herstel. ?Ik had verwacht dat de club me wel een aanbieding zou doen.?

Het herstel gaat met ups en downs, maar dat neemt Michael Breij op de koop toe. Hij moet en zal in de resterende wedstrijden van dit seizoen nog een rol van betekenis spelen voor Cambuur. Ruim een maand geleden liep de aanvaller al vroeg tijdens het duel met Jong PSV een hamstringblessure op en sindsdien moet hij machteloos vanaf de tribune toezien hoe zijn ploeggenoten nog enige glans aan het seizoen proberen te geven door te knokken voor een plekje in de play-offs om promotie.

?Dat toekijken is lastig en niet leuk?, zegt Breij. ?Tegelijkertijd zijn wij onlangs met vijf verdedigers gaan spelen en hebben we iets meer controle over de wedstrijd. Het levert misschien niet het mooiste voetbal op, die kritiek snap ik, maar het is wel effectief gebleken. Daar ben ik heel tevreden over. We zitten nu eenmaal in een situatie waar we zeker nog drie of vier wedstrijden moeten winnen om de play-offs te halen. Al spelen we met negen man achterop, zolang we het halen ben ik blij.?

Cambuur heeft nog zes wedstrijden om orde op zaken te stellen. Daarvan moet Breij in ieder geval die van vrijdagavond in eigen huis tegen ADO Den Haag nog aan zich voorbij laten gaan. De Amstelvener, die vooralsnog een individueel herstelprogramma volgt, verwacht op korte termijn weer met de groep mee te trainen en hoopt over anderhalve week weer bij de selectie te zitten als de Leeuwarders het in Amsterdam opnemen tegen Jong Ajax. Dat klinkt snel, maar is volgens hem niet onrealistisch.

?Ik hou wel van doelen stellen?, lacht Breij. ?Ik ben op de goede weg. Er zit weer kracht in de hamstring en de rek is goed, nu moeten we kijken of het ook in wedstrijdsituaties goed uitpakt. Het gaat er ook om dat ik weer vertrouwen krijg in die hamstring en durf aan te zetten zonder erbij na te denken. Dat kost gewoon tijd en dat is lastig. Ik wil graag weer wedstrijden spelen, maar tegelijkertijd ook niets forceren. Red ik Jong Ajax t?ch niet, dan verleg ik mijn focus naar het duel met FC Groningen.?
?Ik had wel een aanbieding verwacht?

Dat Breij zo snel mogelijk weer een rol van betekenis hoopt te spelen, heeft voor een groot deel ook te maken met zijn aflopende contract. Vooralsnog heeft de aanvaller geen aanbieding van Cambuur op zak om de samenwerking na de zomer voort te zetten en dus lijkt na ruim vier seizoenen een eind te komen aan zijn tijd in Leeuwarden. Een tijd waarin hij in 131 wedstrijden zijn opwachting maakte, 7980 minuten in actie kwam, 25 keer het net wist te vinden en 19 keer een doelpunt voorbereidde.

?Zoals het er nu voorstaat, ga ik Cambuur na dit seizoen waarschijnlijk verlaten?, zegt Breij. ?De club heeft mij vooralsnog geen aanbieding gedaan. Daar zullen ze zo hun redenen voor hebben en die respecteer ik. Maar toch: ik heb hier straks bijna vijf jaar lang met heel veel plezier gevoetbald. Ik had ergens dan ook wel verwacht dat de club me een aanbieding zou doen. Laat ik zo zeggen: ik had het fijn gevonden als ze in ieder geval hadden gez?gd dat ze met me in gesprek zouden willen.?

Wat niet is kan nog komen, erkent Breij, maar vooralsnog lijkt de kans volgens hem zeer groot dat er een ander avontuur wacht. ?Ik heb altijd gezegd dat Cambuur bij mij op ??n staat. Maar zonder een aanbieding heb ik ?berhaupt niets om te overwegen. Misschien heeft het te maken met mijn wens om nog eens in het buitenland te spelen. Zou natuurlijk kunnen. Dat lijkt nu in ieder geval een stapje dichterbij te zijn gekomen. We gaan zien wat het volgend jaar wordt. Ik hoop op iets leuks.?

Voorlopig focust Breij zich de komende weken volledig op zijn herstel. ?Er is weleens wat interesse, maar zo lang het niet serieus is hoef ik het ook niet te horen. Natuurlijk heb ik bepaalde wensen en gedachten, daar heb ik het thuis ook wel eens over. Het buitenland en Nederland behoren beide tot de mogelijkheden. Tot nu toe heb ik, los van die blessure, een aardig seizoen gehad. Dus er komen vast wat mooie dingen voorbij. En als het moment daar is, dan hak ik een knoop door.?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bankzitter

Toch raar dat je de belangrijkste speler geen aanbieding doet?
Ook in gedrag was Breij een voorbeeld voor de rest dit seizoen.
De mentaliteit die je bij alle spelers in het nieuwe seizoen wilt zien.

Noordcambuur

Wel heel vreemd dat de club helemaal niet in gesprek is geweest wat Breij nu wil .

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op april 05, 2024, 07:38:33
Toch raar dat je de belangrijkste speler geen aanbieding doet?
Ook in gedrag was Breij een voorbeeld voor de rest dit seizoen.
De mentaliteit die je bij alle spelers in het nieuwe seizoen wilt zien.
Ik krijg het idee dat er club meer ziet in spelers die in het dames voetbal niet zouden misstaan. Spelers die zich niet laten piepelen lijken hier minder kans te hebben.

papier

Citaat van: Noordcambuur op april 05, 2024, 08:06:21
Wel heel vreemd dat de club helemaal niet in gesprek is geweest wat Breij nu wil .

Vind het niet zo gek hoor. De nieuwe technische man moet nog beginnen en pas dan moet je de lijntjes voor komend seizoen uitzetten. Het enige dat je als club nu moet doen is strepen zetten door spelers die je echt wil laten gaan zoals Sylla, Vd Meer en De Koe. Daarmee geef je indirect wel een signaal af.

Al had het wel even netjes geweest om te zeggen dat pas wanneer de nieuwe technische man is er keuzes gemaakt gaan worden/aanbiedingen worden gedaan.

PePe

Als je aangeeft dat je wel eens iets anders wil, dan doet Cambuur misschien minder moeite om te gaan verlengen. Het zou wel jammer zijn, want hij brengt wel energie in het elftal.

papier

Citaat van: PePe op april 05, 2024, 10:04:52
Als je aangeeft dat je wel eens iets anders wil, dan doet Cambuur misschien minder moeite om te gaan verlengen. Het zou wel jammer zijn, want hij brengt wel energie in het elftal.

Denk ook dat dit een goed moment is voor hem om te gaan. Dan sluit je af in een jaar waarin je belangrijk bent geweest ipv de nummer 12 zoals zovaak. Heeft ook een goede leeftijd om een mooie stap te maken/avontuur aan te gaan. Voor de club zelf is het enerzijds jammer omdat het een geweldige kerel is om erbij te hebben. Maar vaak staat hij er ook naast en daar zal hij te duur voor zijn/moet hij zelf ook niet willen. Gezien zijn leeftijd gaan we er ook niet meer aan verdienen dus ik kan me voorstellen dat die afweging ook wordt gemaakt.

Grijskijkert

Citaat van: Bankzitter op april 05, 2024, 07:38:33
Toch raar dat je de belangrijkste speler geen aanbieding doet?
Ook in gedrag was Breij een voorbeeld voor de rest dit seizoen.
De mentaliteit die je bij alle spelers in het nieuwe seizoen wilt zien.
Als hij via de pers zegt weg te willen en zaakwaarnemen het intern tegen Cambuur zegt vind ik het het huilverhaal van Breij(en Sylla). Waarom een speler een aanbieding doen die aangeeft weg te willen?
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Als speler (zaaknemer) wil je op meerdere paarden wedden , inclusief de huidige club en ook partijen tegen elkaar uit onderhandelen... dus ook al ga je niet in op de aanbieding, die gebruik je wel om een beter contract elders te krijgen.

Vanuit Cambuur snap ik het gewoon niet, behalve het Lambooij- verhaal waarop gewacht werd.
Schone leij mee eens, maar dit is een van de weinige die wel speelt zoals we dat graag zien en verantwoordelijkheid neemt in het veld.