Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Erik Bakker

Gestart door Thieske, maart 08, 2013, 12:17:13

Vorige topic - Volgende topic

Thieske

Bakker wil graag nog wat langer bij Cambuur spelen

Leeuwarden | Wat wil een speler die niet tevreden is met het spel in de eerste seizoenshelft? Die wil na de winterstop vlammen. Het is precies wat Erik Bakker voor ogen had. En nog steeds heeft. Hij is fit, hij is opgeleefd en hij staat ook vanavond 'gewoon' weer in de basiself van SC Cambuur als de ploeg in Velsen-Zuid tegen Telstar aan de aftrap verschijnt. ,,Het kan nog een mooi seizoen voor ons worden."

Gerard Bos
De Leeuwarders hebben deze weken een druk programma, met nog enkele inhaalduels op maandagavonden (Emmen-uit, Fortuna Sittard-uit en Dordrecht-uit) voor de boeg. Ondertussen doet de ploeg bovenin mee. Zelfs een kampioenschap is in theorie niet ondenkbaar. De teleurstellende nederlaag tegen SC Veendam afgelopen maandag zou zomaar een streep door die rekening kunnen hebben gezet. Een nieuwe nederlaag vanavond of bijvoorbeeld maandag, betekent dat Cambuur genoegen zal moeten nemen met play-offdeelname, hetgeen ook de doelstelling was voor dit seizoen (top vijf).

,,We zijn geen favoriet voor de titel", benadrukt Bakker, ,,maar als we de inhaalwedstrijden winnen, kunnen we een heel eind komen. Als we die verliezen, staan we zomaar zevende." Dat het beter moet dan afgelopen maandag, is zonneklaar. ,,Dat was een heel slechte wedstrijd van me", klonk het gisterochtend na de afsluitende training. Ter verdediging van Bakker: hij was beslist niet de enige die onder de maat speelde.

Het moraal van het verhaal is dat Cambuur moet zorgen dat het een goede serie neerzet en dan kunnen er mooie dingen gebeuren in dit knotsgekke seizoen. Een seizoen waarin de topteams van de eerste divisie niets voor elkaar onderdoen en waarin elke week weer een andere ploeg bovenin verrassend punten verspeelt. Daardoor blijft het ongemeen spannend. ,,Er steekt geen enkele ploeg bovenuit", constateert Bakker terecht.

Hij maakt onbedoeld een mooi bruggetje naar afgelopen seizoen. Want het was de in de zomer van 2011 van FC Zwolle overgekomen Bakker die er van alle nieuwelingen in Leeuwarden meteen bovenuit stak. Al snel na zijn komst maakte Bakker naam als goalgetter. De ene na de andere strafschop benutte hij, de middenvelder scoorde nog wat velddoelpunten en zowaar: clubtopscorer met elf treffers.
Een knieblessure maakte in zijn eerste seizoen een einde aan zijn opmars. Toen hij 2012 terugkeerde, volgde meteen een kwetsuur aan de andere knie. Twee blessures, even zovele operaties. ,,En dat terwijl ik vóór die tijd eigenlijk nooit geblesseerd ben geweest. En daarná ook niet. De problemen zijn voorbij, ik heb er dit seizoen geen terugslagen van ondervonden."

Dat betekent niet dat Bakker frank en vrij begon aan zijn tweede seizoen. Integendeel. Het was niet de Bakker van vorig seizoen. Het was echter ook niet het Cambuur van vorig seizoen. ,,Het was niet goed genoeg", zegt de middenvelder over die beide kanten van het verhaal. ,,Onze resultaten waren wel goed, het spel niet. Maar we kwamen goed uit de winterstop."
Meer lezen? Koop de papieren editie van vandaag of neem een abonnement op de e-paper van het Friesch Dagblad. Zie www.deibled.nl

denistel

ik wil niet al te kritisch over komen maar fit en opgeleefd?? sorry maar
de laatste wedstrijden toch helemaal niet in goede doen of wel.

hoop dat ie de juiste vorm weer gaat vinden te beginnen vanavond.

De Gast

Misschien als hij een topper naast 'm heeft dat hij beter uit de verf komt.. Het midden en voorn stelt tot op heden dik teleur. Vooral thuis

dennisw8

Hij hij in vorm is (nu niet) dan kijk ik graag naar hem, Maar nu niet :D

richard

Citaat van: dennisw8 op maart 08, 2013, 14:10:20
Hij hij in vorm is (nu niet) dan kijk ik graag naar hem, Maar nu niet :D

Hij speelde naast/achter sandor........!! Zegt genoeg!!

Goudvinger

Ik ken de details van het contractvoorstel niet, dus weet niet of zijn salaris daarin gelijk zou blijven of zou dalen, maar het feit dat er in de afgelopen drie jaar vier clubs het loodje hebben gelegd is opzich wel een teken aan de wand dat clubs voorzichtig met hun centen om moeten gaan. Het is al een grote vorm van waardering dat men voor hun hobby betaald krijgt, en hij moet ook echt niet de illusie hebben dat hij elders in de Jupiler League beter betaald kan krijgen. Voor de Eredividie komt hij in mijn ogen tekort, dus moet hij anders z'n heil in de Topklasse gaan zoeken zodat hij een baan erbij kan nemen, of gewoon accepteren dat de realiteit is zoals hij is en dat Cambuur gewoon goed op de centen moet letten, wat voor iedereen resulteert in een contract dat past in tijden van economische crisis.

sunderland

en zo ist en niet anders .Hoe de clubs volgend seiz de begroting rond moeten krijgen is een raadsel

piene hassus

Tis al un blyk fan wardering as je uutnodigd wudde foor un contractgesprek, dus tekene of fut weze

denistel

gaat weer lekker bakkertje vasthouden dit

rody rules

loopt weer ouderwets lekker tussen de linies door en scoort weer! pieken op t juiste moment jongen!  |:)

dit is mien club

Citaat van: rody rules op april 09, 2013, 11:54:37
loopt weer ouderwets lekker tussen de linies door en scoort weer! pieken op t juiste moment jongen!  |:)

Amen :thumbsup
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Baresi

Goed spelen en niet opvallen,wat verzet Bakker n werk.Loopt gaten dicht en trekt gaten.Soms n paar slordigheidjes maar wel belangrijk op het middenveld.
:scc

piene hassus

Die slordigheidsjes mut de TS dur nog even uuthale

brambo3004

Nou die paar foutjes daargelaten, samen met oa Droste is het een verschil van dag en nacht tov het 'tijdperk-Arts'

piene hassus

En hij vroeg un  paar keer de bal maar Bakens het alleen maar de blik rechtfooruut.