Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Champions League

Gestart door oost058, maart 05, 2013, 20:45:37

Vorige topic - Volgende topic

EastSide058

0-4

Aufwiedersehen Bayern
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

Dokkumer

Tot zover de Teleac cursus breiwerkjes ontrafelen.
Mede mogelijk gemaakt door Real Madrid.

Nu morgen hopelijk Atletico zegevieren tegen Cataneccio

pvanbuijtene

Kuipers scheids bij championsleague finale!

dizzhead

Citaat van: pvanbuijtene op mei 07, 2014, 10:52:29
Kuipers scheids bij championsleague finale!

Dan had de NOS toch geen gelijk:

Voor het eerst in de geschiedenis gaat een Europese finale tussen twee clubs uit dezelfde stad. Atlético Madrid bereikte woensdagavond de finale van de Champions League en neemt het op 24 mei in Lissabon op tegen stadgenoot Real Madrid.

Een stadsderby in een Europese finale is een unicum, een eindstrijd tussen twee clubs uit hetzelfde land is dat niet: dat is al zestien keer eerder gebeurd. Vorig jaar ging de Champions League-finale tussen twee Duitse clubs: Bayern München en Borussia Dortmund (2-1).

In 2012 was de Europa League-finale een Spaanse aangelegenheid (Atlético Madrid - Athletic Bilbao 3-0), het jaar daarvoor was er een Portugees onderonsje (FC Porto - Sporting Braga 1-0).

De allereerste finale tussen twee landgenoten was de eindstrijd van de toenmalige Jaarbeursstedenbeker (de voorloper van de UEFA Cup) in het seizoen 1961/1962. Valencia was destijds over twee duels te sterk voor Barcelona (6-2 en 1-1).

Geen Nederlanders
De Champions League-finale van 24 mei kent nog een ander opvallend feit: voor het eerst in tien jaar zal er geen Nederlander meedoen. De finale tussen Porto en Monaco in 2004 was de laatste eindstrijd zonder Nederlandse inbreng.


Deel deze pagina

EastSide058

Feyenoord moet tegen Besiktas in de derde voorronde, moeilijke pot
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

Marc S

Citaat van: EastSide058 op juli 18, 2014, 12:24:24
Feyenoord moet tegen Besiktas in de derde voorronde, moeilijke pot

Ze hadden het ook slechter kunnen treffen, zeker niet de makelijkste maar het is geen Zenit of Lille.

Tukker

Manu scoort de gelijkmaker voor Feyenoord. Bravo Elvis  :thumbsup
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Marc S

Ludogoretz door nadat hun keeper rood kreeg en ze geen wissels meer hadden. Ze moesten met een centrale verdediger op goal de penalty reeks in. Hij scoorde zelf en hield er twee tegen.  :_schater Geweldig!

Yellow Army

Citaat van: Marc S op augustus 27, 2014, 23:37:32
Ludogoretz door nadat hun keeper rood kreeg en ze geen wissels meer hadden. Ze moesten met een centrale verdediger op goal de penalty reeks in. Hij scoorde zelf en hield er twee tegen.  :_schater Geweldig!

Twee maar? Wat een prutser.
Area 58

Thieske

Herkenbaar. Nu met lui van Apoel Nicosia.

Galdiano

Ik stond er toch liever in maart. Zonnetje op de kop en een graaf of 20
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Thieske

Citaat van: Galdiano op december 10, 2014, 16:52:35
Ik stond er toch liever in maart. Zonnetje op de kop en een graaf of 20

Das waar!

sccambuurlwdd

Citaat van: Thieske op december 10, 2014, 16:49:57
Herkenbaar. Nu met lui van Apoel Nicosia.

I.t.t. ons nog niet omsingeld..

666

Atletico Madrid  :thumbsup

Wat een sfeer, kippenvel
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Casuals-lwd

Wel jammer dat zo'n vol stadion word getrakteerd op anti voetbal in de ergste vorm. Ik denk dat er veel meer uit kan worden gehaald als ze gewoon aanvallend spelen.