Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Issa Kallon

Gestart door Collingwood, augustus 14, 2017, 17:02:18

Vorige topic - Volgende topic

hobbes

Citaat van: Lore op november 15, 2017, 08:04:32
Het hele punt is dus dat hij wettelijk gezien wel iets "o.i.d." heeft gedaan. Dit heet ontucht. Wat vind jij dan een goede grens? 12 ook prima? Of toch 10?

Iedereen heeft hier een persoonlijke mening over. Mijn persoonlijke mening? Wat en vies en triest mannetje. Je kan gewoon niet misbruik maken van jonge meisjes met geestelijke problemen. Gelukkig vind ik de wet aan mijn kant en is Kallon veroordeeld. Nu nog weg bij Cambuur en dan kunnen wij weer verder!

Moet ik mij daar voor schamen? Liever dat dan een poster op mijn kamer van zo'n trieste vent. En dat jij het daar  niet mee eens bent, zal wel liggen aan ons verschil in normen en waarden over wat er gebeurd is!

Punt is dat hij aan de schandpaal wordt genageld voor iets was dagelijks gebeurt in Nederland. Als iedere 19 jarige die seks heeft met een minderjarige (met wederzijds goed vinden) vervolgd wordt dan mogen er wel wat rechters bijkomen.

Yellow Army

Citaat van: Collingwood op november 15, 2017, 08:35:49
Hier heb ik niks over gelezen?

Enige wat ik las is dat de rechter het bewezen achtte dat het met wederzijdse instemming gebeurde (wat uiteraard strafbaar blijft omdat zij nog niet volwassen was).

Maar dat zij geestelijke problemen had, laat staan dat Kallon dat wist en er misbruik van maakte... nergens gelezen. Dat zou de zaak wel een stuk ernstiger maken, maar zou de straf (van de rechter dus) dan ook niet veel hoger moeten zijn?

Ben dus wel benieuwd waar je dit vandaan hebt, kan uiteraard aan mij liggen dat ik dit niet mee heb gekregen.

Ik heb ergens gelezen dat ze na de tijd is opgevangen in een huis voor minderjarigen met geestelijke problemen. Nogsl een nuanceverschil...
Area 58

Lore

Citaat van: Collingwood op november 15, 2017, 08:35:49
Hier heb ik niks over gelezen?

Enige wat ik las is dat de rechter het bewezen achtte dat het met wederzijdse instemming gebeurde (wat uiteraard strafbaar blijft omdat zij nog niet volwassen was).

Maar dat zij geestelijke problemen had, laat staan dat Kallon dat wist en er misbruik van maakte... nergens gelezen. Dat zou de zaak wel een stuk ernstiger maken, maar zou de straf (van de rechter dus) dan ook niet veel hoger moeten zijn?

Ben dus wel benieuwd waar je dit vandaan hebt, kan uiteraard aan mij liggen dat ik dit niet mee heb gekregen.

Het AD maakt er melding van dat zij momenteel in een instelling voor slachtoffers van sexueel misbruik verblijft in Leeuwarden, Fier dus. De reden dat Kallon licht gestraft wordt is dat hij volledige openheid van zaken heeft gegeven. Zo heeft hij verklaart dat hij het meisje eigenlijk niet kende, maar alleen via wat chatberichten.

Voor mij is het hele punt dat een man verantwoordelijkheid draagt voor zijn gedrag en dat je niet moet "denken" dat iemand volwassen is, maar zeker moet weten. Dit voelt erg hetzelfde als een prostituee bezoeken in een duister hotel en dan later zeggen dat je dacht dat ze daar vrijwillig zat.

Naief, stom en daar zitten consequenties aan.

Lore

Citaat van: Yellow Army op november 15, 2017, 08:51:33
Het gaat er niet om wat wel een goede grens is, we hebben het nu over dit afzonderlijke geval. 19 en 14 vind ik eerlijk gezegd op het randje. Jij stelt verder dat hij doelbewust misbruik heeft gemaakt van een meisje met geestelijke problemen, was hij op de hoogte van die geestelijke problemen? Zo ja, dan valt dit natuurlijk niet goed te praten, maar ik kan me ook voorstellen dat hij dat meisje van tevoren geen vragenlijstje in heeft laten vullen.

Maar goed, 19 en 14 is gewoon strafbaar voor de wet en zijn straf is dan ook uitgesproken. 150 uur ws welteverstaan, geeft imo ook aan dat hij niet doelbewust heeft gehandeld. Voor de strafmaat hebben we een rechtbank en geen eigen rechters imo. Want dsn stel ik jou de wedervraag; waar leg jij de grens voor een dubbele straf? Bij ontucht? Bij winkeldiefstal? Bij een verkeersovertreding?

Kortom, Kallon heeft wat uitgevreten, heeft straf gekregen en publiekelijk al aan de schandpaal genageld. Streep eronder!

Er worden uitzonderingen gemaakt voor sexuele relaties met een minderjarigen.

"Hier kan van worden afgeweken als de handelingen vrijwillig plaatsvonden, het leeftijdsverschil klein is en er eventueel sprake is van een relatie. De rechtbank oordeelt dat de drie mannen niet stil stonden bij de gevolgen voor het meisje en hun eigen lustgevoelens voor lieten gaan." (bron: rechtspraak.nl)

Je wedervraag vind ik legitiem hoor. Voor mij gaat het namelijk niet om een dubbele straf.

De eerste straf is voor ontucht met een minderjarig meisje. Daarvoor heeft de rechtbank geoordeeld.
De tweede straf is voor het "willens en wetens verzwijgen van gegeven tijdens een sollicitatiegesprek, waarvan hij kon weten dat het de werkgever zou schaden" en dat is reden voor ontslag op staande voet.




Lore

Citaat van: hobbes op november 15, 2017, 08:51:52
Punt is dat hij aan de schandpaal wordt genageld voor iets was dagelijks gebeurt in Nederland. Als iedere 19 jarige die seks heeft met een minderjarige (met wederzijds goed vinden) vervolgd wordt dan mogen er wel wat rechters bijkomen.

Dus slavenhandel in IS-gebied of het uitmoorden van moslims in Myanmar is prima, omdat het dagelijks gebeurd? Beetje radicale vergelijking, dat snap ik. Maar ik vind dat iets wat dagelijks gebeurd, niet per definitie okay is.

Lore

Citaat van: Yellow Army op november 15, 2017, 08:53:42
Ik heb ergens gelezen dat ze na de tijd is opgevangen in een huis voor minderjarigen met geestelijke problemen. Nogsl een nuanceverschil...

Dit is het. Dus twee mogelijkheden?

Het meisje had geestelijke problemen of heeft het gekregen van dit strafbare feit.

Collingwood

Citaat van: Lore op november 15, 2017, 09:42:41
Het AD maakt er melding van dat zij momenteel in een instelling voor slachtoffers van sexueel misbruik verblijft in Leeuwarden, Fier dus. De reden dat Kallon licht gestraft wordt is dat hij volledige openheid van zaken heeft gegeven. Zo heeft hij verklaart dat hij het meisje eigenlijk niet kende, maar alleen via wat chatberichten.

Voor mij is het hele punt dat een man verantwoordelijkheid draagt voor zijn gedrag en dat je niet moet "denken" dat iemand volwassen is, maar zeker moet weten. Dit voelt erg hetzelfde als een prostituee bezoeken in een duister hotel en dan later zeggen dat je dacht dat ze daar vrijwillig zat.

Naief, stom en daar zitten consequenties aan.


Op dat punt ben ik het helemaal met je eens. Als je haar leeftijd niet weet moet je dat vragen, of bereid zijn de eventuele gevolgen te dragen als je dat niet doet.

Ging mij meer om 'misbruik maken van iemand met geestelijke problemen'. Dat vind ik nog een stapje verder gaan eerlijk gezegd, en ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat Kallon dat willens en wetens heeft gedaan.
Kalmte alleen kan u redden.

hobbes

Citaat van: Lore op november 15, 2017, 09:48:53
Dus slavenhandel in IS-gebied of het uitmoorden van moslims in Myanmar is prima, omdat het dagelijks gebeurd? Beetje radicale vergelijking, dat snap ik. Maar ik vind dat iets wat dagelijks gebeurd, niet per definitie okay is.

Inderdaad een radicale vergelijking. Jij vindt dus ook dat iedereen die onder de 18 is en bier drinkt vervolgd moet worden? Er zijn een aantal grijze gebieden, waar het gewoon moeilijk is te oordelen. In dit geval heeft de rechter dus al geoordeeld en een werkstraf opgelegd. Daarbij wordt dit feit ook nog breed uitgemeten in de pers omdat Kallon toevallig voetballer is. Zou hij dan ook nog een keer ontslagen moeten worden. Ik neem aan dat er een goed gesprek is geweest en dat hij het niet nog een keer moet doen, maar het een reden voor ontslag zal het niet zijn.

hobbes

Citaat van: Lore op november 15, 2017, 09:42:41
Voor mij is het hele punt dat een man verantwoordelijkheid draagt voor zijn gedrag en dat je niet moet "denken" dat iemand volwassen is, maar zeker moet weten. Dit voelt erg hetzelfde als een prostituee bezoeken in een duister hotel en dan later zeggen dat je dacht dat ze daar vrijwillig zat.

Naief, stom en daar zitten consequenties aan.

Zeg eens eerlijk, hoe vaak heb jij vroeger iemand naar zijn id kaart gevraagd voordat je ermee het bed in dook? Naief en stom is wat de meeste 19 jarige zijn wat seks betreft.

Lore

Citaat van: hobbes op november 15, 2017, 09:58:39
Inderdaad een radicale vergelijking. Jij vindt dus ook dat iedereen die onder de 18 is en bier drinkt vervolgd moet worden? Er zijn een aantal grijze gebieden, waar het gewoon moeilijk is te oordelen. In dit geval heeft de rechter dus al geoordeeld en een werkstraf opgelegd. Daarbij wordt dit feit ook nog breed uitgemeten in de pers omdat Kallon toevallig voetballer is. Zou hij dan ook nog een keer ontslagen moeten worden. Ik neem aan dat er een goed gesprek is geweest en dat hij het niet nog een keer moet doen, maar het een reden voor ontslag zal het niet zijn.

Nee dat vind ik niet, maar dit is ontucht. En ook nog eens met een kwetsbaar meisje, waar Kallon totaal geen oog voor heeft gehad. Bewust? Misschien niet. Verwijtbaar? Vast wel. Strafbaar? Gelukkig wel. Ik snap gewoon niet dat sommige mensen hier op het forum er zo luchtig over doen. Linksom of rechtsom: dit is ontucht en in heel veel landen verkrachting, omdat een meisje op die leeftijd in die landen wettelijk geen toestemming kan geven.

Voor de duidelijkheid: dit is echt geen grijs gebied. En voor degenen die denken dat dit een grijs gebied is: ik hoop dat je een dochter krijgt en ik hoop dat je dochter dit nooit overkomt.

Citaat van: Collingwood op november 15, 2017, 09:54:52
Op dat punt ben ik het helemaal met je eens. Als je haar leeftijd niet weet moet je dat vragen, of bereid zijn de eventuele gevolgen te dragen als je dat niet doet.

Ging mij meer om 'misbruik maken van iemand met geestelijke problemen'. Dat vind ik nog een stapje verder gaan eerlijk gezegd, en ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat Kallon dat willens en wetens heeft gedaan.

Ik hoop ook dat hij dat niet willens en wetens heeft gedaan, maar dat is voor mij niet relevant. Je moet jezelf er van overtuigen dat zij geen geestelijke problemen heeft. En als een meisje dat je niet kent direct seks met je wil hebben, dan moet je juist nog wat extra na gaan denken of dat klopt. Dat heeft hij niet gedaan, of zoals de rechter zegt "Hij heeft zijn eigen lustgevoelens" voor laten gaan.

Man, als dit bij één van mijn dochters gebeurde, dan zou ik echt gek worden. Je doet alles om je kwetsbare kind te beschermen. Juist omdat je weet dat er zoveel jongens zijn die er direct misbruik van maken.

Citaat van: hobbes op november 15, 2017, 10:01:20
Zeg eens eerlijk, hoe vaak heb jij vroeger iemand naar zijn id kaart gevraagd voordat je ermee het bed in dook? Naief en stom is wat de meeste 19 jarige zijn wat seks betreft.

Nooit, maar ik heb ook nooit seks gehad met een 14 jarig meisje terwijl ik volwassen was. Geeneens in de buurt. Nooit een twijfel geval gehad. Ben ik zo slim? Nee, Kallon dacht met zijn lul in plaats van met gezond verstand.

Naief en stom zijn 19-jarigen op sexueel gebied inderdaad vaak, maar gelukkig gaat de grote meerderheid niet naar bed met jonge kinderen. Heb jij wel ooit eens twijfel gehad dan op die leeftijd?

Collingwood

#175
Citaat van: Lore op november 15, 2017, 10:18:00
Ik hoop ook dat hij dat niet willens en wetens heeft gedaan, maar dat is voor mij niet relevant. Je moet jezelf er van overtuigen dat zij geen geestelijke problemen heeft. En als een meisje dat je niet kent direct seks met je wil hebben, dan moet je juist nog wat extra na gaan denken of dat klopt. Dat heeft hij niet gedaan, of zoals de rechter zegt "Hij heeft zijn eigen lustgevoelens" voor laten gaan.

Man, als dit bij één van mijn dochters gebeurde, dan zou ik echt gek worden. Je doet alles om je kwetsbare kind te beschermen. Juist omdat je weet dat er zoveel jongens zijn die er direct misbruik van maken.

Even voor de duidelijkheid, op het punt van ontucht vind ik dit net als jou helemaal geen grijs gebied. Je moet er inderdaad niet aan denken dat dit met je eigen dochter (of zusje, etc.) gebeurt.

Verder vind ik het voor de straf die iemand moet krijgen wel degelijk van belang of hij/zij willens en wetens iets doet of niet. Er is niet voor niets een verschil tussen moord, doodslag en dood door schuld bijvoorbeeld.

Wat mij betreft geldt dat dus ook in dit geval. Er is een verschil tussen domheid/nalatigheid en daadwerkelijke kwaadaardigheid. Maar misschien verschillen we daarover van mening.
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Citaat van: Collingwood op november 15, 2017, 10:26:09
Even voor de duidelijkheid, op het punt van ontucht vind ik dit net als jou helemaal geen grijs gebied. Je moet er inderdaad niet aan denken dat dit met je eigen dochter (of zusje, etc.) gebeurt.

Verder vind ik het voor de straf die iemand moet krijgen wel degelijk van belang of hij/zij willens en wetens iets doet of niet. Er is niet voor niets een verschil tussen moord, doodslag en dood door schuld bijvoorbeeld.

Wat mij betreft geldt dat dus ook in dit geval. Er is een verschil tussen domheid/nalatigheid en daadwerkelijke kwaadaardigheid. Maar misschien verschillen we daarover van mening.

Nee, daar verschillen wij niet van mening over. Verbaas mij alleen dat sommigen (niet jij hoor) hier zo makkelijk over heen stappen.

poelie-lwd

Citaat van: Lore op november 15, 2017, 10:38:18
Nee, daar verschillen wij niet van mening over. Verbaas mij alleen dat sommigen (niet jij hoor) hier zo makkelijk over heen stappen.

Ik niet. Idem m.b.t. het verval op sportief gebied. We zetten een spreekwoordelijke feestneus op of we komen met een slap statement en bijna alles en iedereen gaat weer over tot de orde van de dag. Alsof er niets is gebeurd. Wat dat aangaat is dit forum niets meer of minder dan een afspiegeling van de maatschappij.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

hobbes

Citaat van: Lore op november 15, 2017, 10:38:18
Nee, daar verschillen wij niet van mening over. Verbaas mij alleen dat sommigen (niet jij hoor) hier zo makkelijk over heen stappen.

Het is niet dat ik er makkelijk overheen stap, geen één meisje/jongen moet worden gedwongen tot seks. Maar wat mij bekend is is dat er seks heeft plaats gevonden met wederzijds goed vinden. Kallon is gestraft, denkt hopelijk beter na maar hoeft van mij niet met pek en veren de stad uit. Het is wat raar dat je een eventuele andere overtreding minder erg zou vinden dan deze.

Ronnie tng

Ik ben het helemaal met Lore eens, prima verwoord.

En die dikke streep? Ben benieuwd of we die kunnen gaan zetten. Als hij voor vak 14 langs komt , zal ik hem laten horen hoe ik over hem (en misschien zijn mede groepsverkrachters) denk.

:0= Oprotten!!!!