Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oproep magazine 't Hertsje

Gestart door renesmidje, februari 23, 2013, 16:02:29

Vorige topic - Volgende topic

Len Cantello

Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

renesmidje

Enkele uitspraken n.a.v. het gesprek dat ik eerder vandaag met Gerald van den Belt had.


''sc Heerenveen is Friesland, maar wij zijn Leeuwarden. We zijn een volksclub in de stad Leeuwarden.''

''Cambuur is puur. Er zit geen opsmuk aan. What you see is what you get. Dat vind ik wel mooi.''

''Leeuwarden is een dorp, en Cambuur is de kroeg van het dorp. Dat is het bindmiddel.''

''Als we hebben verloren en ik rijd dan op maandag Leeuwarden binnen en het regent, en je ziet al die auto's met hun Cambuur-sjaaltjes op de achterbank, dan snijdt dat door je ziel. Je hebt die mensen weer behoorlijk teleurgesteld vrijdag. Je voelt het verdriet van de supporters.''


Ronnie tng

Citaat van: renesmidje op februari 28, 2013, 15:09:21
''Leeuwarden is een dorp, en Cambuur is de kroeg van het dorp. Dat is het bindmiddel.''

:| :( l8l :rodekaart ;( :X

Clint


renesmidje

Citaat van: Ronnie tng op februari 28, 2013, 15:21:32
Citaat van: renesmidje op februari 28, 2013, 15:09:21
''Leeuwarden is een dorp, en Cambuur is de kroeg van het dorp. Dat is het bindmiddel.''

:| :( l8l :rodekaart ;( :X

Ach juh, daar bedoelde hij helemaal niks mee. Die man is zo positief als wat over de club en alles eromheen. Hij wil aangeven dat Cambuur en Leeuwarden bij elkaar horen, één zijn. Dat hij het in deze context een dorp noemt moeten we niet over gaan janken.

SCC-J

Dat bepalen we zelf wel, Waar wel wel en niet over janken!

Ronnie tng

Citaat van: renesmidje op februari 28, 2013, 15:42:29
Ach juh, daar bedoelde hij helemaal niks mee. Die man is zo positief als wat over de club en alles eromheen. Hij wil aangeven dat Cambuur en Leeuwarden bij elkaar horen, één zijn. Dat hij het in deze context een dorp noemt moeten we niet over gaan janken.

Oh juh, als hij daar niets mee bedoelde dan moet hij het ook niet op deze manier zeggen. Cambuur is puur zegt de beste man in een andere citaat. Ga onze prachtige stad dan niet vergelijken met een dorp, want dan sla je de plank volledig mis! Hoe positief je ook bent, je kan niet met een voorbeeld komen om aan te geven dat Cambuur en (de stad!!!) Leeuwarden bij elkaar horen. Dan ga ik (wat jij blijkbaar) janken (noemt)!

renesmidje

Citaat van: SCC-J op februari 28, 2013, 15:47:42
Dat bepalen we zelf wel, Waar wel wel en niet over janken!

Bepaal niks voor je, geef alleen aan dat deze man enorm betrokken is en erg enthousiast is over Cambuur en het feit dat het een volksclub is met kritische supporters.

Ronnie tng

Citaat van: renesmidje op februari 28, 2013, 15:50:24
Bepaal niks voor je, geef alleen aan dat deze man enorm betrokken is en erg enthousiast is over Cambuur en het feit dat het een volksclub is met kritische supporters.

:y Dat klopt ook, vooral dat laatste vriend  ;)

renesmidje

Citaat van: Ronnie tng op februari 28, 2013, 15:48:57
Citaat van: renesmidje op februari 28, 2013, 15:42:29
Ach juh, daar bedoelde hij helemaal niks mee. Die man is zo positief als wat over de club en alles eromheen. Hij wil aangeven dat Cambuur en Leeuwarden bij elkaar horen, één zijn. Dat hij het in deze context een dorp noemt moeten we niet over gaan janken.

Oh juh, als hij daar niets mee bedoelde dan moet hij het ook niet op deze manier zeggen. Cambuur is puur zegt de beste man in een andere citaat. Ga onze prachtige stad dan niet vergelijken met een dorp, want dan sla je de plank volledig mis! Hoe positief je ook bent, je kan niet met een voorbeeld komen om aan te geven dat Cambuur en (de stad!!!) Leeuwarden bij elkaar horen. Dan ga ik (wat jij blijkbaar) janken (noemt)!

Enige reden dat hij die vergelijking maakt, is om zijn metafoor compleet te maken. Hij had net zo goed kunnen zeggen 'Leeuwarden is een stad en Cambuur is de stadskroeg. Dat is het bindmiddel.' Was je dan wel tevreden geweest? Maar jij vindt dus niet dat Cambuur en Leeuwarden bij elkaar horen?

renesmidje

Citaat van: Ronnie tng op februari 28, 2013, 15:51:35
Citaat van: renesmidje op februari 28, 2013, 15:50:24
Bepaal niks voor je, geef alleen aan dat deze man enorm betrokken is en erg enthousiast is over Cambuur en het feit dat het een volksclub is met kritische supporters.

:y Dat klopt ook, vooral dat laatste vriend  ;)

Hoef je mij niet te vertellen, kritiek zit in alle geledingen van deze club, zeker ook van buitenaf. Beetje wat we hier doen zeg maar, op elkaar zeiken en zo ;)


Ronnie tng

Citaat van: renesmidje op februari 28, 2013, 15:52:14

Enige reden dat hij die vergelijking maakt, is om zijn metafoor compleet te maken. Hij had net zo goed kunnen zeggen 'Leeuwarden is een stad en Cambuur is de stadskroeg. Dat is het bindmiddel.' Was je dan wel tevreden geweest? Maar jij vindt dus niet dat Cambuur en Leeuwarden bij elkaar horen?

Dan was ik inderdaad tevreden geweest. Ik ben zo trots op de stad, dat ik het groot op mijn rug heb staan. Dat v/d Belt dan over een dorp begint dat steekt, juist omdat ik Leeuwarden (als stad, dus niet als dorp) bij onze prachtige club vind horen en vice versa!

renesmidje

Citaat van: Ronnie tng op februari 28, 2013, 15:55:21
Citaat van: renesmidje op februari 28, 2013, 15:52:14

Enige reden dat hij die vergelijking maakt, is om zijn metafoor compleet te maken. Hij had net zo goed kunnen zeggen 'Leeuwarden is een stad en Cambuur is de stadskroeg. Dat is het bindmiddel.' Was je dan wel tevreden geweest? Maar jij vindt dus niet dat Cambuur en Leeuwarden bij elkaar horen?

Dan was ik inderdaad tevreden geweest. Ik ben zo trots op de stad, dat ik het groot op mijn rug heb staan. Dat v/d Belt dan over een dorp begint dat steekt, juist omdat ik Leeuwarden (als stad, dus niet als dorp) bij onze prachtige club vind horen en vice versa!

Nou, goed. Dat kan ik begrijpen, al wil ik je toch echt verzekeren dat hij het alleen maar positief wilde uitdrukken met een metafoor. Wellicht niet een geslaagde, en daarom zal ik het ook niet gebruiken in het uiteindelijke verhaal, omdat het een supportersmagazine is en iedereen zich er wel in moet kunnen vinden ;)

gewoon een fan

Citaat van: renesmidje op februari 28, 2013, 15:09:21
''Leeuwarden is een dorp, en Cambuur is de kroeg van het dorp. Dat is het bindmiddel.''
Ach hij bedoelt het goed maar het komt een beetje verrot zijn strot uit  :proost

Dokkumer

Spuit elf komt ook even.. Ondanks de beste bedoelingen van deze man, typeert de opmerking over "dorp" juist al dan niet onbedoeld de houding van Leeuwarden. Kijk maar eens naar de ontwikkelingen rond het stadion en bijvoorbeeld Familia en natuurlijk de houding van Crone die misschien een prima dorpsburgemeester zou zijn in een plek waar het dorpshuis om middernacht dicht is...