Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Tim Bakens

Gestart door dennisw8, februari 17, 2013, 13:31:26

Vorige topic - Volgende topic

dennisw8

Hopelijk is hij er weer gouw bij, de verdediging kan wel wat rust gebruiken.  :proost

:0= GOUW VERLENGEN !!

SCCdrachten

 :0= En maar gauw verlengen!!

punkman

Wat een onthullend diepte interview op Cambuur.nl met Tim Bakens.
Ben er nog stil van. :devil

Goudvinger

Citaat van: punkman op februari 22, 2013, 14:49:06
Wat een onthullend diepte interview op Cambuur.nl met Tim Bakens.
Ben er nog stil van. :devil

Onder het motte geen woorden, maar daden    :X

Bascambuur

Hij kon niet teveel zeggen, want dan mislukt het plannetje van Arts.

denistel

90 min op de bank was het plannetje zeker,,bakens wist er zelf niks van zei ie na de tijd int hertje............

De Raaf

Weer zo'n voorbeeld, krentenmik doet wat ie wil en assistenten zitten er voor lul bij.
Leuk en aardig Henkie in het nieuwe seizoen meer betrokken bij selectie, maar persoonlijkheid heeft ie dit seizoen niet laten zien onder regime van die galbak.
Dwight welkom, warmte straal je wel uit, nu graag idd vooruit voetballen.
Ben murf na Menzo en Arts, hopelijk komt mijn Cambuurgevoel weer terug

Andre-Lwd

Citaat van: denistel op februari 23, 2013, 01:36:08
90 min op de bank was het plannetje zeker,,bakens wist er zelf niks van zei ie na de tijd int hertje............

Ondertussen Dijkstra lekker staan te stuntelen, ongelooflijk, had hem na de rust zeker verwacht, eigenlijk al in de basis, vreemde beslissing weer van de ts.

Dokkumer

Citaat van: Andre-Lwd op februari 23, 2013, 20:28:14
Citaat van: denistel op februari 23, 2013, 01:36:08
90 min op de bank was het plannetje zeker,,bakens wist er zelf niks van zei ie na de tijd int hertje............

Ondertussen Dijkstra lekker staan te stuntelen, ongelooflijk, had hem na de rust zeker verwacht, eigenlijk al in de basis, vreemde beslissing weer van Arts.

WouterZz

Een egoïst met een sociale inslag

Tim Bakens (30) wordt gewaardeerd bij Cambuur, mede door zijn begeleiding van jonge spelers. Hij geldt als een leiderstype en speelt gewoon ondanks een pijnlijke heup. Het maakt zijn toekomst als prof enigszins onduidelijk.

Flinke uitspraken gaat Tim Bakens niet uit de weg. Niet om stoer te doen, want dat ligt niet in zijn karakter opgesloten. Al heeft Bakens in de twee seizoenen bij Sankt Gallen – de oudste club in Zwitserland – geleerd dat het uitdragen van een eigen mening typisch Nederlands is en niet overal als prettig wordt ervaren.
,,Ik heb over veel dingen een mening, maar verkondig die niet altijd'', zegt de in Groesbeek geboren verdediger. ,,Ik durf de stelling wel aan dat je over lijken moet gaan om de top te halen. In de sport telt niet hoe je als mens bent. Dan gelden andere wetten.'' Over vijf maanden denkt hij zijn studie ondernemerschap, business en innovation af te ronden. Mogelijk pakt hij daarna een studie psychologie op.
Of hij alles uit zijn carrière heeft gehaald? ,,Een vraag die ik waarschijnlijk met 'nee' beantwoord", zegt Bakens. ,,Het moet allemaal 'ik, ik' zijn. Maar als je voor egoïsme kiest, is dat ook een kwaliteit. Door een ander voor de schenen te schoppen en zo voor je eigen carrière te kiezen.''
Zelf zit hij zo niet in elkaar. Bakens is een aimabel persoon, die oog heeft voor jonge(re) spelers. Door zijn ervaring maakt hij zich niet druk over wat er over hem op sociale media verkondigd wordt. Al valt dat makkelijker te incasseren wanneer je 'al' dertig bent. ,,Ik lees het niet, ook uit zelfbescherming.''
De huidige situatie in het betaald voetbal stemt hem niet vrolijk. AGOVV is failliet en Veendam, Emmen en Fortuna Sittard bungelen op de rand van de afgrond. ,,Een trieste ontwikkeling. Als je dit seizoen in de eerste divisie meemaakt en sommige entourages ziet, kan ik het wel begrijpen. Ik hoop dat Cambuur zich aan de malaise van de eerste divisie kan onttrekken. Je zou bijna zeggen dat het tijd wordt om te promoveren.''
Hij zit in de Centrale Spelersraad van de spelersvakbond VVCS. Bakens zet soms vraagtekens bij het opstellen van profcontracten. ,,Dat je als speler op amateurbasis bij een club komt en eerst je eigen potje moet opmaken. Ik vind dat in zoverre immoreel dat bewust afspraken worden gemaakt hoe lang een uitkering duurt en daarna gesproken wordt over een contract. Ik snap het, maar ben er geen voorstander van.''
Wat hij later wil doen is vooralsnog onduidelijk. ,,Ik ben er nog niet uit. Zolang ik in de voetballerij zit is het lastig om er uit te stappen, maar een andere wereld ontdekken kan ook bevrijdend zijn."
De essentie van voetbal is voor hem plezier. ,,Dat plezier krijg ik door met mezelf bezig te zijn en een doel te stellen. Maar misschien is dat wel egoïstisch.''
Soms denkt hij dat het leuk zou kunnen zijn om later trainer te worden. Als hij zijn blikveld wat verruimt, gooit hij die gedachte ook weer overboord.
Bakens heeft een zwak voor de wielersport. ,,Als ik ergens ploegleider kan worden, schakel ik nu nog over. Dat lijkt me heel interessant. Vroeger vond ik voetballen leuker, nu was ik misschien liever wielrenner geworden. Het is wel een sport van afzien. Ik hoorde laatst Johan Museeuw (de Belgische oud-topcoureur, red.) in een documentaire zeggen: 'ge moet afzien verheerlijken, dan is het prachtig'.''
Bakens woont in de binnenstad. Leeuwarden was driekwart jaar geleden voor hem nog onbekend. ,,Ik had er wel eens iets over gehoord via oud-ploeggenoot Dominique van Dijk. Leeuwarden heeft alles wat het moet hebben, al ben ik niet veeleisend.''
Regelmatig speelt zijn linkerheup, waaraan hij twee jaar geleden is geopereerd, op. Hij kan desondanks zijn wedstrijden spelen. ,,Het zal nooit meer beter worden dan het nu is. Er is beschadiging van het kraakbeen. Loopbelasting is niet goed, maar fietsbelasting is wel weer goed.''
,,De vraag is nu hoe het gewricht zich na een seizoen houdt. Daarna moeten we conclusies trekken. Dat wordt een afweging tussen gezond verstand en sportverstand, maar het moet niet zo zijn dat ik over een paar jaar een nieuwe heup nodig heb.''

LC

AL

Mooi stukje van een sympathieke (en goede) voetballer.
Als ik dit stukje zo lees, kan het wel eens zijn laatste seizoen worden als profvoetballer.
Wist niet dat hij zo'n slechte heup had.


Goudvinger

Vanavond in mijn ogen MoTM. Wat een rustpunt achterin.  :thumbsup

cambuurlegend

Citaat van: Goudvinger op maart 15, 2013, 22:36:05
Vanavond in mijn ogen MoTM. Wat een rustpunt achterin.  :thumbsup

Inderdaad een prima pot , rust en prima in de opbouw !!

denistel

echt een rust brenger achter in klasse

gewoon een fan

Ik kan zo genieten van hem achterin  :thumbsup
Ik hoop dat hij nog minimaal een jaar kan en wil blijven.