Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

mark1989

Citaat van: Vlampiep op mei 30, 2025, 20:35:26
De club geeft al tijden aan waar ze heen willen en wat de doelstellingen zijn. Regeren is vooruitkijken en handel dan ook tijdig en niet zo als meerdere keren is gebeurd en op het laatste moment komen met iets wat blijkt tegen te vallen.

Dat zijn ze toch juist nu aan het doen. Ik snap je punt niet. Er wordt juist vooruit gekeken. Dat vraagt van supporters ook even geduld en even door dingen heen kijken. Niet alles is meteen perfect. Jonge spelers hebben tijd nodig. En je kunt spelers niet verkopen wanneer het jou uitkomt. Vaak worden topdeals op het meest ongelukkige moment gemaakt, op het laatst.
Hou er maar vast rekening mee dat Pauwels ook weleens pas verkocht zou kunnen worden als de competitie al is gestart. En dat is ook weer lastig om dat snel op te vangen. Cambuur heeft financieel weinig armslag nu, dus het zal weer een lastige periode worden. Utrecht en AZ willen Pauwels zo wel overnemen voor 600k. Maar dat Wil Cambuur niet. Er moet meer dan 1 mln komen. Dus dat vraagt tijd. En lukt het niet dan speelt ie mooi nog een jaar bij ons. Ik denk dat ie komend seizoen veel beter gaat zijn. Als je een goede spits hebt en een beter rechtervleugel.

Vlampiep

Citaat van: mark1989 op mei 30, 2025, 21:16:31
Dat zijn ze toch juist nu aan het doen. Ik snap je punt niet. Er wordt juist vooruit gekeken. Dat vraagt van supporters ook even geduld en even door dingen heen kijken. Niet alles is meteen perfect. Jonge spelers hebben tijd nodig. En je kunt spelers niet verkopen wanneer het jou uitkomt. Vaak worden topdeals op het meest ongelukkige moment gemaakt, op het laatst.
Hou er maar vast rekening mee dat Pauwels ook weleens pas verkocht zou kunnen worden als de competitie al is gestart. En dat is ook weer lastig om dat snel op te vangen. Cambuur heeft financieel weinig armslag nu, dus het zal weer een lastige periode worden. Utrecht en AZ willen Pauwels zo wel overnemen voor 600k. Maar dat Wil Cambuur niet. Er moet meer dan 1 mln komen. Dus dat vraagt tijd. En lukt het niet dan speelt ie mooi nog een jaar bij ons. Ik denk dat ie komend seizoen veel beter gaat zijn. Als je een goede spits hebt en een beter rechtervleugel.
Ik doel op de aan  te trekken assistent.

Holwerd voor Cambuur

Als ie er zo rond 1 juli maar staat.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

diekhuzen

Citaat van: mark1989 op mei 30, 2025, 21:16:31
Dat zijn ze toch juist nu aan het doen. Ik snap je punt niet. Er wordt juist vooruit gekeken. Dat vraagt van supporters ook even geduld en even door dingen heen kijken. Niet alles is meteen perfect. Jonge spelers hebben tijd nodig. En je kunt spelers niet verkopen wanneer het jou uitkomt. Vaak worden topdeals op het meest ongelukkige moment gemaakt, op het laatst.
Hou er maar vast rekening mee dat Pauwels ook weleens pas verkocht zou kunnen worden als de competitie al is gestart. En dat is ook weer lastig om dat snel op te vangen. Cambuur heeft financieel weinig armslag nu, dus het zal weer een lastige periode worden. Utrecht en AZ willen Pauwels zo wel overnemen voor 600k. Maar dat Wil Cambuur niet. Er moet meer dan 1 mln komen. Dus dat vraagt tijd. En lukt het niet dan speelt ie mooi nog een jaar bij ons. Ik denk dat ie komend seizoen veel beter gaat zijn. Als je een goede spits hebt en een beter rechtervleugel.

Cambuur heeft vorig seizoen enorme blunder begaan met het aantrekken van 2 niet fitte spitsen. Daardoor is een dan ook groot deel van de transferinkomsten van Milan verdampt. Wellicht heeft dat promotie gekost door het spelen zonder spitsen? In zekere zin is het verkopen van onze enige spits bij aanvang competitie een keuze, maar Cambuur staat inderdaad onderdaan de transferwindow. Dan verwacht je juist dat er geschakeld wordt. Hilterman en Afolabi is niet echt bijzonder scoutingswerk en beide verre van fit. Ik hoop dat Lambooij daar nu beter op anticipeert. Dan kun je een heel mooi jarenplan hebben, maar zonder een spits ben je nergens.

Bankzitter

Er is al een akkoord met een spits.

sunderland

Citaat van: mark1989 op mei 30, 2025, 14:39:35
Oh dat wist ik niet van Rene vd Weij. Dan lijkt het mij een goede optie. Maar zo goed kan het niet beoordelen. Ik denk Henk en Lars daar vast  naar gekeken hebben.
Ten aanzien van dat onze TS tactisch tekort komt vind ik echt flauwekul. Natuurlijk kan het zo zijn dat een tegenstander delen van wedstrijden sterker is. Alleen meestal gaat het wel om de invulling die spelers in het veld geven. En op zich heb je wel gelijk dat soms een ander tactisch plan beter was geweest. Alleen het is niet altijd beter om je aan te passen. Je wil ook vasthouden aan je eigen spelsysteem en veldbezetting om over het gehele seizoen te presteren. Spelers moeten in het veld ook leren om zich te kunnen aanpassen. En dat was vooral het probleem dit seizoen bij cambuur. Een wedstrijd kunnen lezen in het veld. Dat kun je niet allemaal vanaf de kant aansturen. De rol van assistent wordt zwaar overschat. En cambuur is wel gewoon 3e geworden. Dus als de TS dan zwaar te komt vraag ik me af hoe dat kan.
Over de hele linie gemiddeld was het team matig. Met een aantal zwakke schakels, zoals geen spits te weinig opbouw van achteruit. En als je dan toch 3e wordt is dat gewoon een topprestatie.

Het kan echt wel beter. Maar dit seizoen was gewoon behelpen en een overgangsjaar. Ik had een plek 8 ofzo verwacht. Dit is meer dan goed. Komend seizoen mogen we iets meer verwachten. Dan zal het team beter staan. En wordt het voor TS ook makkelijker om wedstrijden te domineren.
een heel verhaal. Het is een gewoon een feit dat wij heel vaak tactisch niet goed stonden in vooral thuiswedstrijden. We hebben dit seizoen 3 goede thuiswedstrijden gespeeld

Bankzitter

#4896
Ik snapte de overgang ook niet zo goed van reactievoetbal (scoren uit de omschakeling, veelal voor de winter) naar dominant willen spelen... nota bene zelfs  bij Volendam uit.

Alsof de plaats op de ranglijst dicteert hoeveel balbezit we moeten hebben.
Als we uit de counter gevaarlijker zijn, dan vind ik het prima om zo te spelen... zeker als je een bewuste keuze voor resultaatvoetbal maakt en niet de spelers hebt om in kleine ruimtes creatief te zijn.

JSE

Citaat van: Bankzitter op mei 31, 2025, 08:24:34
Er is al een akkoord met een spits.

Een Griek  :proost (hertenkamp podcast)

diekhuzen

Citaat van: sunderland op mei 31, 2025, 08:55:34
een heel verhaal. Het is een gewoon een feit dat wij heel vaak tactisch niet goed stonden in vooral thuiswedstrijden. We hebben dit seizoen 3 goede thuiswedstrijden gespeeld

Zo is het!

Inferno-058

Citaat van: sunderland op mei 31, 2025, 08:55:34
een heel verhaal. Het is een gewoon een feit dat wij heel vaak tactisch niet goed stonden in vooral thuiswedstrijden. We hebben dit seizoen 3 goede thuiswedstrijden gespeeld
Den Bosch (PO) was de beste en die speelden we gelijk. Venlo was daarnaast overtuigend qua einduitslag. En voor de rest?

michello

Dordrecht thuis was ook echt goed. Laatst nog even teruggekeken. Alleen veel te weinig gescoord en daarom billenknijpen op het eind.

zeewolde

Citaat van: JSE op mei 31, 2025, 11:35:00
Een Griek  :proost (hertenkamp podcast)
Kanniescoros?

Bankzitter

Volgens de Sportcast ging het om Dimitri Alsimarakis.

Galdiano

Citaat van: Bankzitter op mei 31, 2025, 08:24:34
Er is al een akkoord met een spits.

Een spits uit Polen die net weer fit is? En een verleden heeft bij Vitesse? Of heb ik het mis?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

denistel

#4904
Citaat van: Bankzitter op mei 31, 2025, 09:41:55
Ik snapte de overgang ook niet zo goed van reactievoetbal (scoren uit de omschakeling, veelal voor de winter) naar dominant willen spelen... nota bene zelfs  bij Volendam uit.

Alsof de plaats op de ranglijst dicteert hoeveel balbezit we moeten hebben.
Als we uit de counter gevaarlijker zijn, dan vind ik het prima om zo te spelen... zeker als je een bewuste keuze voor resultaatvoetbal maakt en niet de spelers hebt om in kleine ruimtes creatief te zijn.

dus over het hele seizoen geen duidelijke speelwijze dat is toch juist waar je mee bezig moet zijn
en daar steeds beter in worden.

Heel stuk in de LC vandaag over een te vinden assistent trainer en hoe moeilijk die zoektocht is