Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: sunderland op mei 30, 2025, 10:43:42
otto en nijp spreken wel heel vaak de waarheid. Ben het veelal al met hun eens.

:_schater :_schater Dat je het er mee is bent is niet perse een garantie dat ze de waarheid spreken  :proost

Johan-12

Citaat van: sunderland op mei 30, 2025, 10:43:42
otto en nijp spreken wel heel vaak de waarheid. Ben het veelal al met hun eens.
Verschil is wel dat de ene altijd re?el is, en de andere altijd negatief. Al wordt dat dan kritisch genoemd.

Johan-12

Citaat van: sunderland op mei 30, 2025, 10:46:28
eens . Die assistent duurt wel veel te lang. Denk dat al minstens 3 opties hebben afgezegd. Henk verwachtte dan het voor dit weekend rond zou zijn. Wel een heel groot verschil van Johnny Jansen naar Mischa Visser ?
is ook lastig verhaal. Wel iemand met papieren,  dus waarschijnlijk ambitie om hoofdtrainer te worden. Moet assistent van Henk worden,maar moet niet te veel ambitie hebben ivm aan stoelpoten Henk zagen. Iemand moet minimaal 2 jaar geduld hebben en moet wel in denkrichting van Henk zitten. Nou vindt zo iemand maar eens.

Huizen

De assistent situatie is ook erg lastig. Van alles wat ik hoor moet het een assistent worden die Henk op den duur moet vervangen. Maar ja, is dat 1 - 2 - 3 jaar... wie zal het zeggen. Dat maakt de keuze voor zowel de club als de beoogde opvolger van Burghout lastig.

Voor mij zijn Bosschaart en Van der Weij ideale kandidaten, maar dat gaat hem niet (meer) worden.

Bankzitter

#4879
Maar stel dat zo'n Mischa visser dan 2 jaar tekent als hoofdtrainer bij Emmen... kan er ook zomaar weer uitvliegen in de winter net als die Duitser vorig jaar. Bij Cambuur heb je dan wat meer zekerheid. Maar het zal hem wel niet worden.

Waarom is vd Weij eigenlijk afgevallen?

De Gast

Op de bank hebben we dus nu Henk en Rik. Van Henk weten we een beetje wat hij kan. Van Burghout en Reinsma heb ik nooit een beeld gehad van wat hun specialiteiten zijn. Iemand een idee wat dat moet zijn (geweest)?

Huizen

#4881
Citaat van: De Gast op mei 30, 2025, 12:06:35
Op de bank hebben we dus nu Henk en Rik. Van Henk weten we een beetje wat hij kan. Van Burghout en Reinsma heb ik nooit een beeld gehad van wat hun specialiteiten zijn. Iemand een idee wat dat moet zijn (geweest)?

Voor velen is Reinsma al een no-go vanwege zijn uitstraling, verleden bij Heerenveen en het beste vriendjes zijn met Vlap. Maar dat is puur een vooroordeel en werkt (in)direct tegen hem. Burghout kwam leuk over bij Sportcast laatst, aanrader om terug te luisteren, was in ieder geval een verbindende factor in de selectie op organisatorisch gebied.

mark1989

Citaat van: Bankzitter op mei 30, 2025, 11:41:58
...

Waarom is vd Weij eigenlijk afgevallen?

Van der Weij heeft getekend voor een nieuw contract bij HHC. Hij is ook niet het type om dan toch zo weer een andere keuze te maken. Cambuur zal in ieder geval een afkoopsom moeten betalen verwacht ik. Dus ik denk dat Van der Weij nooit een optie is geweest. Maar je weet het nooit. ik zou het wel een goede assistent vinden.

Meest ideaal scenario is nu in mijn ogen een jonge assistent halen zonder A diploma. Voor 2 jaar. En dan kan van der Weij na 2 jaar instromen bij Cambuur onder Henk de Jong. En dan de opvolger worden voor de toekomst. Dan heeft hij nu nog 3 a 4 jaar om zijn diploma te halen of het wordt een langer samenwerking met Henk. Volgens mij kunnen Henk en Van der Weij prima samen. Henk meer als boegbeeld en Rene de veldtrainingen en tactiek.

Daarom zou ik nu niet zo druk maken om wie assistent wordt. De lat wordt veel te hoog gelegd. De opvolger van Henk kun je nu niet vinden. Dat moet ook natuurlijk gaan. Zodra iemand er klaar voor is zie je het wel. Geen beloftes doen. bovendien doet Henk het geweldig dus is ook maar de vraag of een opvolger wel beter is.

sunderland

Citaat van: Lore op mei 30, 2025, 11:19:53
:_schater :_schater Dat je het er mee is bent is niet perse een garantie dat ze de waarheid spreken  :proost
nou meestal krijgen ze achteraf ook gelijk met wat ze zeiden en dat zijn dan wel de juiste inschattingen

sunderland

#4884
Citaat van: mark1989 op mei 30, 2025, 13:00:59
Van der Weij heeft getekend voor een nieuw contract bij HHC. Hij is ook niet het type om dan toch zo weer een andere keuze te maken. Cambuur zal in ieder geval een afkoopsom moeten betalen verwacht ik. Dus ik denk dat Van der Weij nooit een optie is geweest. Maar je weet het nooit. ik zou het wel een goede assistent vinden.

Meest ideaal scenario is nu in mijn ogen een jonge assistent halen zonder A diploma. Voor 2 jaar. En dan kan van der Weij na 2 jaar instromen bij Cambuur onder Henk de Jong. En dan de opvolger worden voor de toekomst. Dan heeft hij nu nog 3 a 4 jaar om zijn diploma te halen of het wordt een langer samenwerking met Henk. Volgens mij kunnen Henk en Van der Weij prima samen. Henk meer als boegbeeld en Rene de veldtrainingen en tactiek.

Daarom zou ik nu niet zo druk maken om wie assistent wordt. De lat wordt veel te hoog gelegd. De opvolger van Henk kun je nu niet vinden. Dat moet ook natuurlijk gaan. Zodra iemand er klaar voor is zie je het wel. Geen beloftes doen. bovendien doet Henk het geweldig dus is ook maar de vraag of een opvolger wel beter is.
dat eerste wat je schrijft is niet waar. Hij wil dolgraag en heeft heel duidelijk in zijn contract staan dat als Cambuur komt hij zonder vergoeding over kan stappen . Maak mij juist wel druk om een assistent. Afgelopen seizoen is heel vaak gebleken dat het tactisch niet klopte. Alleen al Jong Utrecht en Vitesse hadden het tactisch beter voor elkaar. Als hun toen wel kwaliteit hadden dan hadden wij sowieso verloren. Dan zie je dat ons Ts echt te kort kwam

mark1989

#4885
Citaat van: sunderland op mei 30, 2025, 13:27:57
dat eerste wat je schrijft is niet waar. Hij wil dolgraag en heeft heel duidelijk in zijn contract staan dat als Cambuur komt hij zonder vergoeding over kan stappen . Maak mij juist wel druk om een assistent. Afgelopen seizoen is heel vaak gebleken dat het tactisch niet klopte. Alleen al Jong Utrecht en Vitesse hadden het tactisch beter voor elkaar. Als hun toen wel kwaliteit hadden dan hadden wij sowieso verloren. Dan zie je dat ons Ts echt te kort kwam

Oh dat wist ik niet van Rene vd Weij. Dan lijkt het mij een goede optie. Maar zo goed kan het niet beoordelen. Ik denk Henk en Lars daar vast  naar gekeken hebben.
Ten aanzien van dat onze TS tactisch tekort komt vind ik echt flauwekul. Natuurlijk kan het zo zijn dat een tegenstander delen van wedstrijden sterker is. Alleen meestal gaat het wel om de invulling die spelers in het veld geven. En op zich heb je wel gelijk dat soms een ander tactisch plan beter was geweest. Alleen het is niet altijd beter om je aan te passen. Je wil ook vasthouden aan je eigen spelsysteem en veldbezetting om over het gehele seizoen te presteren. Spelers moeten in het veld ook leren om zich te kunnen aanpassen. En dat was vooral het probleem dit seizoen bij cambuur. Een wedstrijd kunnen lezen in het veld. Dat kun je niet allemaal vanaf de kant aansturen. De rol van assistent wordt zwaar overschat. En cambuur is wel gewoon 3e geworden. Dus als de TS dan zwaar te komt vraag ik me af hoe dat kan.
Over de hele linie gemiddeld was het team matig. Met een aantal zwakke schakels, zoals geen spits te weinig opbouw van achteruit. En als je dan toch 3e wordt is dat gewoon een topprestatie.

Het kan echt wel beter. Maar dit seizoen was gewoon behelpen en een overgangsjaar. Ik had een plek 8 ofzo verwacht. Dit is meer dan goed. Komend seizoen mogen we iets meer verwachten. Dan zal het team beter staan. En wordt het voor TS ook makkelijker om wedstrijden te domineren.

denistel

Citaat van: Poetser op mei 30, 2025, 09:50:41
Je begint een beetje Richard Nijp trekjes te krijgen.. alles is slecht en kut.

Jammer.

ik zal altijd mijn mening geven goed is goed en slecht is slecht.duurt gewoon
lang toch voordat je het weet beginnen de trainingen weer,

Bankzitter

Citaat van: mark1989 op mei 30, 2025, 14:39:35
Het kan echt wel beter. Maar dit seizoen was gewoon behelpen en een overgangsjaar.

Afgelopen seizoen was inderdaad een overgangsjaar.
23/24 was echt een verloren seizoen , doelstellingen niet bereikt en een selectie die helemaal overhoop moest.
Vorig seizoen is een selectie waarmee je verder kan, vrij jonge selectie, aardig wat transferwaarde opgebouwd. Goede as met Jansen, Nieling, Souren, Diemers.

Er zit vast nog wel rek in de spelers die hun eerste seizoen op dit niveau speelden.
Ik zat nog even te kijken naar Youssef El Kachati, maar die was zijn eerste seizoen nog niet geweldig en eigenlijk pas echt los sinds de winterstop.
Dus wie weet hoeveel beter jongens als Nartey en R?lke nog worden.

Zeker geen verloren jaar maar een goede tussenstap omhoog.

Vlampiep

De club geeft al tijden aan waar ze heen willen en wat de doelstellingen zijn. Regeren is vooruitkijken en handel dan ook tijdig en niet zo als meerdere keren is gebeurd en op het laatste moment komen met iets wat blijkt tegen te vallen.

Johan-12

Citaat van: denistel op mei 30, 2025, 18:04:48
ik zal altijd mijn mening geven goed is goed en slecht is slecht.duurt gewoon
lang toch voordat je het weet beginnen de trainingen weer,
Ik vind je altijd heel keurig Denistel, met hoe je slechte en goede dingen zegt.

Wat assistent betreft, blijkbaar gaat dat tegenwoordig ook niet zo snel. FC Groningen zoekt nog een assistent, Emmen een hoofdtrainer en Cambuur ook een assistent. En bij alle 3 wordt dezelfde naam genoemd  :?