Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: mark1989 op april 17, 2025, 19:39:46
Volgens mij is het meest belangrijk om gewoon meer kwaliteit op het veld te krijgen.

:thumbsup
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

denistel

Citaat van: mark1989 op april 17, 2025, 19:39:46
Ik vind het verhaal over de assistenten nu wel heel erg groot gemaakt. Zwaar overtrokken. Alsof het succes van de hele club afhangt van een goede assistent.
Volgens mij is het meest belangrijk om gewoon meer kwaliteit op het veld te krijgen. Er stond dit jaar een aardig team, maar te weinig scorend vermogen.
Met iets meer kwaliteit voorin en met name in de spits hadden we minstens 9 punten meer gepakt. Dus volgend jaar gewoon wat extra kwaliteit erbij. En niet zo druk maken om die assistent. Zoek iemand die in het plaatje past. Maar het hoeft geen Jurgen Klopp te zijn.

goede assistent juist wel belangrijk dat heeft het verleden bewezen dan krijgt henk
meer tijd voor de dingen waar zijn kwaliteiten liggen,vooral vd heide was het tactisch
brein over hoe te spelen of dingen te veranderen,

Arno A

Dan maar Sandor halen. En over twee jaar Sandor coach en Henk technisch ...

Misschien kan nog een zaak(je) openen in het Kooi Stadion. Win win . Dan kan hij mooi pendelen tussen de Magere Weide en het Kooi Stadion. Alleen ziet zijn familie hem dan minder en das minder .

Deal?


Bankzitter

Sandor is gestopt met de trainerscursus. Hij had allang de papieren kunnen hebben en hoofdtrainer kunnen zijn maar hij wil niet. Dus gesloten boek.

Iemand als vdWeij wil graag en gaat wel voor alle papieren.
En als je hoort hoe hij over de club praat dan snapt hij ook hoe de club in elkaar steekt.
Snapt dat het een rauwe club is. Ik zou voor vdWeij gaan.

Arno A

We hebben nog elf weken tot de start van een memorabel seizoen . Guardiola is ook een Catalaan

Vacatures;

assistent eerste Haake ?
keeperstrainer - Hoek wil ook nog graag zijn ervaring doorgeven.
assistent O 12 - oud / huidige speler
assistent O 14 - idem

Hoofdtrainer over  twee jaar; is Sipke er toch ook helemaal klaar voor? Anders die van Telstar of Go Ahead of Lukkien wil ook wel .

sunderland

#4745
Citaat van: mark1989 op april 17, 2025, 19:39:46
Ik vind het verhaal over de assistenten nu wel heel erg groot gemaakt. Zwaar overtrokken. Alsof het succes van de hele club afhangt van een goede assistent.
Volgens mij is het meest belangrijk om gewoon meer kwaliteit op het veld te krijgen. Er stond dit jaar een aardig team, maar te weinig scorend vermogen.
Met iets meer kwaliteit voorin en met name in de spits hadden we minstens 9 punten meer gepakt. Dus volgend jaar gewoon wat extra kwaliteit erbij. En niet zo druk maken om die assistent. Zoek iemand die in het plaatje past. Maar het hoeft geen Jurgen Klopp te zijn.
volg jij het allemaal wel? Het is een open deur dat er kwaliteit op het veld bij moet. Het staat heel vaak tactisch niet goed en als de tegenstander iets tactisch doet wordt daar veel te laat op geanticipeerd en dat al 3 jaar.. een goede assistent kan daar heel veel in betekenen. Het liefst iemand die zelf ook betaald voetbal heeft gespeeld.
En dat scorend vermogen is zeker waar maar bedoel meer het tactisch aanpakken en omzetten. Er zijn zoveel ploegen die met een tactisch plan komen en dat wij dat veel te laat doorhebben. Graafschap speelde ons eerste 25 min ondersteboven bijv

Andy King

Tsja, Sipke Hulshof zou een goede keuze zijn. Maar dat gaat um niet worden, denk ik. Die zit goed daar in Liverpool.
Sandor gaat hem ook niet worden. Had anders al lang weer een keer aangeschoven. Veel te veel andere dingen aan de kop.
Maar zou Bosschaart niet wat zijn? Heeft nog niet zijn papieren, maar die kan hij mooi halen in de tijd dat Henk er nog zit. Na een paar jaar de boel overnemen. Lijkt mij een aardige oplossing.

mark1989

Citaat van: sunderland op april 18, 2025, 12:45:02
volg jij het allemaal wel? Het is een open deur dat er kwaliteit op het veld bij moet. Het staat heel vaak tactisch niet goed en als de tegenstander iets tactisch doet wordt daar veel te laat op geanticipeerd en dat al 3 jaar.. een goede assistent kan daar heel veel in betekenen. Het liefst iemand die zelf ook betaald voetbal heeft gespeeld.
En dat scorend vermogen is zeker waar maar bedoel meer het tactisch aanpakken en omzetten. Er zijn zoveel ploegen die met een tactisch plan komen en dat wij dat veel te laat doorhebben. Graafschap speelde ons eerste 25 min ondersteboven bijv

Ik denk dat je niet goed snapt waar het in het voetbal om gaat. Je kijkt naar een wedstrijd en ziet dat de Graafschap de eerste 15 min beter is. En dan is jouw conclusie dat het tactisch plan van Cambuur niet klopt. Beetje simpele conclusie en ook onjuist. Er zijn veel meer aspecten in het voetbal die bepalen welke team sterker is of de overhand heeft in een bepaald deel van de wedstrijd. Dat kan met tactiek te maken hebben. maar ook met hoe spelers hun afspraken nakomen. En het belangrijkste is meestal de kwaliteit van spelers. En vaak ook welke keuzes spelers maken in het veld. Je kunt niet alles precies vooraf programmeren.

Dat je stelt dat tegenstanders met een tactisch plan komen en dat Cambuur dat veel te laat doorheeft is gewoon flauwekul. Cambuur heeft een redelijke vaste speelwijze. Vooral thuis. Dat een strategische keuze van de club. En dat maakt dat tegenstanders logischerwijs iets gaan proberen. En dat is vaak om snel op voorsprong te komen met een verassende opstelling of tactiek. Het is logisch dat je dat niet altijd kan voorspellen, maar dat hoeft ook niet. In de regel heeft cambuur meer kwaliteit om mee om te gaan. Het is soms ook een bewuste keuze om niet meteen dingen om te zetten. Ik vind ook dat het team moet leren om te kunnen anticiperen in het veld.

Je algemene conclusie of beeld dat je schetst dat Cambuur tactisch vaak te kort schiet ben ik het niet mee eens. We staan gewoon 5e met nog steeds kans op plek 2. Met een team dat op sommige posities heel heel matig is. Dus er wordt een topprestatie geleverd door de technische staf.



Vlampiep

Citaat van: mark1989 op april 18, 2025, 14:09:26
Ik denk dat je niet goed snapt waar het in het voetbal om gaat. Je kijkt naar een wedstrijd en ziet dat de Graafschap de eerste 15 min beter is. En dan is jouw conclusie dat het tactisch plan van Cambuur niet klopt. Beetje simpele conclusie en ook onjuist. Er zijn veel meer aspecten in het voetbal die bepalen welke team sterker is of de overhand heeft in een bepaald deel van de wedstrijd. Dat kan met tactiek te maken hebben. maar ook met hoe spelers hun afspraken nakomen. En het belangrijkste is meestal de kwaliteit van spelers. En vaak ook welke keuzes spelers maken in het veld. Je kunt niet alles precies vooraf programmeren.

Dat je stelt dat tegenstanders met een tactisch plan komen en dat Cambuur dat veel te laat doorheeft is gewoon flauwekul. Cambuur heeft een redelijke vaste speelwijze. Vooral thuis. Dat een strategische keuze van de club. En dat maakt dat tegenstanders logischerwijs iets gaan proberen. En dat is vaak om snel op voorsprong te komen met een verassende opstelling of tactiek. Het is logisch dat je dat niet altijd kan voorspellen, maar dat hoeft ook niet. In de regel heeft cambuur meer kwaliteit om mee om te gaan. Het is soms ook een bewuste keuze om niet meteen dingen om te zetten. Ik vind ook dat het team moet leren om te kunnen anticiperen in het veld.

Je algemene conclusie of beeld dat je schetst dat Cambuur tactisch vaak te kort schiet ben ik het niet mee eens. We staan gewoon 5e met nog steeds kans op plek 2. Met een team dat op sommige posities heel heel matig is. Dus er wordt een topprestatie geleverd door de technische staf.
Mooi verhaal, maar het feit dat Cambuur thuis niet overtuigend presteert komt doordat wij het spel thuis willen spelen wat Henk  voorstaat, vanachter uit opbouwen enz. Overigens niets mis mee als je het goed beheerst en de tegenstander het toelaat. Als de tegenstander ons dat onmogelijk maakt of zelf door onkunde dit niet goed beheerst, is het plan B dikwijls veel te laat.
Nu wil ik wel in aanmerking nemen dat we te weinig spelers hebben binnen de selectie die over voldoende gogme beschikken en steeds tot vervelens toe het zelfde kunstje te blijven doen.

Bankzitter

Wat ik niet zo goed begrijp...

- waarom moeten wij ons aanpassen en waarom niet de tegenstander? We hebben niet minder kwaliteit op het veld.
- waarom niet thuis simpel 1-op-1 beginnen dan maakt het toch niet zoveel uit hoe de tegenstander staa?. Zeker met een Galvez waarmee je kan schuiven.
- we waren het meest succesvol que resultaten toen we uit de omschakeling speelden. Waarom zijn we vanuit balbezit gaan spelen (oa tegen Volendam)? Was dat puur omdat we wat hoger op de ranglijst kwamen en we "dominant" dachten te zijn op het veld.

denistel

Citaat van: mark1989 op april 18, 2025, 14:09:26
Ik denk dat je niet goed snapt waar het in het voetbal om gaat. Je kijkt naar een wedstrijd en ziet dat de Graafschap de eerste 15 min beter is. En dan is jouw conclusie dat het tactisch plan van Cambuur niet klopt. Beetje simpele conclusie en ook onjuist. Er zijn veel meer aspecten in het voetbal die bepalen welke team sterker is of de overhand heeft in een bepaald deel van de wedstrijd. Dat kan met tactiek te maken hebben. maar ook met hoe spelers hun afspraken nakomen. En het belangrijkste is meestal de kwaliteit van spelers. En vaak ook welke keuzes spelers maken in het veld. Je kunt niet alles precies vooraf programmeren.

Dat je stelt dat tegenstanders met een tactisch plan komen en dat Cambuur dat veel te laat doorheeft is gewoon flauwekul. Cambuur heeft een redelijke vaste speelwijze. Vooral thuis. Dat een strategische keuze van de club. En dat maakt dat tegenstanders logischerwijs iets gaan proberen. En dat is vaak om snel op voorsprong te komen met een verassende opstelling of tactiek. Het is logisch dat je dat niet altijd kan voorspellen, maar dat hoeft ook niet. In de regel heeft cambuur meer kwaliteit om mee om te gaan. Het is soms ook een bewuste keuze om niet meteen dingen om te zetten. Ik vind ook dat het team moet leren om te kunnen anticiperen in het veld.

Je algemene conclusie of beeld dat je schetst dat Cambuur tactisch vaak te kort schiet ben ik het niet mee eens. We staan gewoon 5e met nog steeds kans op plek 2. Met een team dat op sommige posities heel heel matig is. Dus er wordt een topprestatie geleverd door de technische staf.

dus dan net als afgelopen zondag 30 min als een kip zonder kop over het veld lopen
zonder dat er iets aan gedaan wordt,henk zei zelf toch ook dat het niet goed ging
het slechtste half uur van de competitie en dat was puur tactisch hoor.

Arno A

Citaat van: Andy King op april 18, 2025, 13:36:48
Tsja, Sipke Hulshof zou een goede keuze zijn. Maar dat gaat um niet worden, denk ik. Die zit goed daar in Liverpool.
Sandor gaat hem ook niet worden. Had anders al lang weer een keer aangeschoven. Veel te veel andere dingen aan de kop.
Maar zou Bosschaart niet wat zijn? Heeft nog niet zijn papieren, maar die kan hij mooi halen in de tijd dat Henk er nog zit. Na een paar jaar de boel overnemen. Lijkt mij een aardige oplossing.

Ja zo lang hij niet erg  vindt om vanuit de Rijnmond heen en weer te rijden. Hij zal toch geen hoofdcoach worden bij Feyenoord. Dus Lars bel hem maar. En kan goed met Henk .

denistel

Citaat van: Arno A op april 18, 2025, 19:29:59
Ja zo lang hij niet erg  vindt om vanuit de Rijnmond heen en weer te rijden. Hij zal toch geen hoofdcoach worden bij Feyenoord. Dus Lars bel hem maar. En kan goed met Henk .

die zit goed bij f,noord en zie ik niet meer terug keren hier

Specuveter

Onbegrijpelijke wissels weer vandaag :_schater

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Specuveter op april 18, 2025, 22:06:15
Onbegrijpelijke wissels weer vandaag :_schater

Alleen Galvez toch? Als daar niks mee aan de hand was, was dat een vreemde wissel.

Voor de rest niks raars, of in ieder geval lood om oud ijzer..
SC Cambuur Kampioen 2019-2021