Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Specuveter op februari 06, 2025, 13:57:05
De naam Ivan van Dinteren zingt rond aldus de VI
Nu nog coach van Jong Utrecht maar gaat na dit seizoen daar weg.
mag van mij als assistent. In de Ts mag wel iets veranderen

Bankzitter

Een andere trainer krijgt hier geen enkel krediet., mission impossible voor zo'n jonge gast tenzij die alles wint.
Het enige wat werkt is dat Henk zijn opvolger gaat inwerken of in een andere rol blijft verbonden.

sunderland

Citaat van: Bankzitter op februari 06, 2025, 16:45:16
Een andere trainer krijgt hier geen enkel krediet., mission impossible voor zo'n jonge gast tenzij die alles wint.
Het enige wat werkt is dat Henk zijn opvolger gaat inwerken of in een andere rol blijft verbonden.
sipke wel

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Lowieke op februari 06, 2025, 15:30:24
Wij willen geen goeie moderne trainer, wij willen Henk houden.
Als die een paar jaar geleden nog goed genoeg was om twee keer achter elkaar kampioen te worden, zou hij er dan nu helemaal niets meer van kunnen?

Ja maar hallo: dit is wel even Ivar van Dinteren he.
Vorig seizoen knap laatste geworden met Utrecht en dit seizoen evenaart hij dat keurig (Vitesse niet meegerekend).

Waarom zou je Henk houden als je Ivar kunt krijgen |:) |:)

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

EdsjeSCC

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 06, 2025, 17:24:47
Ja maar hallo: dit is wel even Ivar van Dinteren he.
Vorig seizoen knap laatste geworden met Utrecht en dit seizoen evenaart hij dat keurig (Vitesse niet meegerekend).

Waarom zou je Henk houden als je Ivar kunt krijgen |:) |:)

Dit zijn nou die buitenkansjes waar ze het dan over hebben he

Vlampiep

Citaat van: EdsjeSCC op februari 06, 2025, 18:47:31
Dit zijn nou die buitenkansjes waar ze het dan over hebben he
Volgens mij zitten er nog steeds littekens tussen Henk en bestuur. Die zijn onlangs ontstaan toen Henk het gevoel had dat hij op de schopstoel zat.
Henk is volgens een redelijk goed ingewijde een gevoelsmens waarbij dit soort zaken wonden doen ontstaan die moeilijk helen.
Het zou mij niet verbazen dat er misschien bij een mooie club een functie vrij komt die aansluit bij Henk zijn gevoel en competenties.
Persoonlijk vind ik Henk met een goede assistent dit hem aanvult een zegen voor onze club.

Cambuur Groningen

Citaat van: Specuveter op februari 06, 2025, 15:26:48
In de Voetbal International
Van Dinteren wil graag hogerop bij een club in de KKD
Waar staat precies dat hij mogelijk naar Cambuur zou gaan?

Oebieman

Citaat van: Vlampiep op februari 06, 2025, 19:30:25
Volgens mij zitten er nog steeds littekens tussen Henk en bestuur. Die zijn onlangs ontstaan toen Henk het gevoel had dat hij op de schopstoel zat.
Henk is volgens een redelijk goed ingewijde een gevoelsmens waarbij dit soort zaken wonden doen ontstaan die moeilijk helen.
Het zou mij niet verbazen dat er misschien bij een mooie club een functie vrij komt die aansluit bij Henk zijn gevoel en competenties.
Persoonlijk vind ik Henk met een goede assistent dit hem aanvult een zegen voor onze club.

Met Jaap en Pascal naar Rotterdam?

Ik vind dat Henk de laatste periode soms wel vreemde keuzes maakt in wisselbeleid. Maar wat hij qua binding en resultaten nu weer boekt is onge?venaard. Ik zie dan persoonlijk ook nog geen reden om hem te vervangen.

Wel blijft het een onmogelijke keuze voor een bestuur. Je zult een keer moeten doorgaan zonder hem. Er zal nooit iemand boven de club mogen staan, maar bij Henk is dat wel heel dichtbij.

Afgelopen jaar is echter de complete selectie op de schop gegaan. Wat dat betreft zou de chemie tussen selectie en Henk nog lang niet uitgewerkt zijn (medio 3 jaar?).

Dus zie ik niet meteen reden om hem aan de kant te zetten. Dat de communicatie omtrent zijn situatie beter kan, ben ik het mee eens. Echter is het niet voor het eerst dat er binnen Cambuur nog al stil blijft over eventuele verlenging. Kan mij herinneren dat we die situatie al wel eerder hebben gehad.

Ik verwacht dan ook nog dat er rustig medio april een contractverlenging volgt.

diekhuzen

Henk verlengen met een jaartje is prima. Onze thuiswedstijden de afgelopen 2 jaar zijn erg matig (zelfs in de KKD) en dat heeft ongetwijfeld met de samenstelling van de selectie te maken, maar ook de trainer is daar verantwoordelijk voor.
Henk is op dit moment en wellicht volgende seizoen de beste man, maar op een gegeven moment is het een tijd voor vernieuwing / frisse wind.

Galdiano

Citaat van: diekhuzen op februari 07, 2025, 08:41:26
Henk verlengen met een jaartje is prima. Onze thuiswedstijden de afgelopen 2 jaar zijn erg matig (zelfs in de KKD) en dat heeft ongetwijfeld met de samenstelling van de selectie te maken, maar ook de trainer is daar verantwoordelijk voor.
Henk is op dit moment en wellicht volgende seizoen de beste man, maar op een gegeven moment is het een tijd voor vernieuwing / frisse wind.

Ligt het aan de selectie of aan de TS?
De selectie is gewoon echt wel prima.

Alleen sommige tactische keuzes snap ik niet.
Dat ligt niet alleen aan Henk maar ook de mannen naast zich. Je kan alleen niet alles zien.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

De Gast

Zodra we gaan vernieuwen gaat het mis. Dan komen ze weer aanzetten met een zoveelste Ultee of Rob Maas.
Hou Henk nou maar gewoon. Als je vooruit wil als club zou je ook eens kunnen zeggen om wat hoger in de boom de boel op te frissen.

Bankzitter

Als je een eredivisiebudget hebt dan kun je naar een andere categorie trainers kijken.
Maar de vijver waarin je nu vist , geloof ik niet dat je iemand vind die het gaat redden.

janou

Citaat van: Galdiano op februari 07, 2025, 10:57:55
Ligt het aan de selectie of aan de TS?
De selectie is gewoon echt wel prima.

Alleen sommige tactische keuzes snap ik niet.
Dat ligt niet alleen aan Henk maar ook de mannen naast zich. Je kan alleen niet alles zien.

Dat jij/ik tactische keuzes niet begrijpen of dit anders zouden doen, hoeft niet te betekenen dat de keuze direct slecht is of nergens op gebaseerd is.
Waarom zondebokken aanwijzen op basis van enkel aannames als we de context niet weten? 


sunderland

Citaat van: janou op februari 07, 2025, 13:15:04
Dat jij/ik tactische keuzes niet begrijpen of dit anders zouden doen, hoeft niet te betekenen dat de keuze direct slecht is of nergens op gebaseerd is.
Waarom zondebokken aanwijzen op basis van enkel aannames als we de context niet weten?
heel vaak zijn die keuzes slecht dat zie jij/ik en de rest ook. Iedere x moet Henk weer wisselen in de rust omdat de begin opstelling niet goed is of omdat de tegenstander het tactisch beter heeft staan. Dat zijn gewoon feiten. Wat Galdiano benoemt ben ik het heel erg mee eens, een trainer kan niet meer alles zien, je eigen team coachen en tactisch aanwijzingen geven en de tegenstander met zijn tactische zetten. Arne en Sipke zijn daarin grote voorbeelden. Sipke kijkt vooral wat de tegenstander doet. In de jaren dat Henk Sandor of baardman had als assistent werd heel vaak zelf iets omgezet. Eerste helft ruit en 2 e helft vlak middenveld waardoor wij constant de vrije man hadden aan de zijkant. Hoevaak Jacobs of Maulun wel niet vrij kwamen. ( mooiste voorbeeld is Twente thuis met Ron Jans) die zei dat Cambuur h?n wegspeelde en dat ze daar totaal geen grip op kregen.

mark1989

#4379
Citaat van: Galdiano op februari 07, 2025, 10:57:55
Ligt het aan de selectie of aan de TS?
De selectie is gewoon echt wel prima.

Alleen sommige tactische keuzes snap ik niet.
Dat ligt niet alleen aan Henk maar ook de mannen naast zich. Je kan alleen niet alles zien.

Waarom moet het ergens aan liggen. Misschien ligt het wel aan ons die te veel verwachten.
Kijkend naar dit seizoen doet Cambuur het heel erg goed.
- al het hele seizoen zonder spits
- pech in de eerste wedstrijden
- 4 penalties gemist
- toch nog 5e en dicht bij de 2e plek
- spelers die beter worden en meer waard
- aankopen blijken goed te zijn, pauwels, souren, jansen allemaal top, voor de toekomst of kan geld opleveren
- een elftal dat keihard werkt ook al is het nog niet altijd goed.

En bovendien vind ik teams als volendam en excelsior ook gewoon beter. En verder is cambuur gelijk aan teams aan de haag, de graafschap etc.
Het zal erom hangen wie waar eindigt, maar cambuur staat er goed voor.
Ik vind die discussie over wissels die we niet snappen dan ook grote flauwekul. Logisch dat je een wissel niet snapt als niet dagelijks bij de training bent en weinig verstand van voetbal hebt. En een wissel pakt soms goed en soms verkeerd uit. Dat is bij Henk de Jong zo, maar ook bij toptrainers als Arne Slot.

En dit succes is voor een groot deel aan Henk de Jong toe te schrijven die er een team van heeft gemaakt dat moeilijk te verslaan is. met een andere trainer hadden we nu echt niet bovenaan gestaan ofzo. Dus Henk mooi verlengen. En komende jaren door bouwen.