Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: diekhuzen op januari 16, 2025, 20:13:19
Misschien is de realiteit dat 433 met buitenspelers verleden tijd is?l Buitenspelers met een goede voorzet zijn schaars en Cambuur staart zich blind op 433.

linksbeners op rechts en rechtbeners op links waardoor die vaker voor eigen
schot gaan en een spits nog amper ballen krijgt. niet mijn voetbal maar zo
speelt bijna elke ploeg zou juist mooi zijn als je de uitzondering bent.

Delfzijl/Cambuur

#4231
Citaat van: mark1989 op januari 16, 2025, 19:11:59
Ik hoop dat vrijdag het hele stadion massaal achter Henk de Jong gaat staan.
Als we een unieke club willen zijn dan gaan we langer door met Henk. We hoeven niet steeds een andere trainer. Dat lost nooit iets op.
En bovendien wie komt er dan. Een middelmatige trainer zoals Dennis van der Rhee. Bij Groningen mislukt en nergens nog iets gepresteerd. Fred Grim ook bij Emmen niks gepresteerd. En jaren geleden wilde Cambuur hem hebben, maar toen vond ie Sparta leuker om daar assistent te zijn.

Henk heeft Cambuur 3x kampioen gemaakt. 2 x echt en 1x in het coronajaar.  Vorig jaar bijna de finale van de KNVB beker gehaald. Dus hoezo twijfelen of Henk nog wel de geschikte man is. Wat een onzin. We staan nu 6e en met een beetje meer geluk (4 penalties gemist) hadden we gewoon 2e of 3e gestaan. Daarbij spelen we al het hele seizoen zonder spits. Welk team in de KKD speelt zonder spits? Zelfs Vitesse dat onderaan staat heeft een betere spits dan Cambuur. Balk doet zijn best, maar is geen spits en daarbij ook nog een hele middelmatige speler. Vraag een 2e divisie club of ze Balk in de spits willen en ze zeggen nee bedankt die vinden we niet goed genoeg.
Dus logisch dat we staan waar we staan.
Ik ben er van overtuigd dat Henk dit jaar of volgend jaar Cambuur hogerop gaat brengen. Misschien dit seizoen nog niet, maar volgend jaar met 1 of 2 spelers erbij kun je gewoon mee draaien bij de bovenste plekken.
En dat wil ik het liefste met Henk de Jong. Gewoon vast houden en verlengen.

Ik hoop dat het hele stadion massaal Henk roept vrijdag, zodat iedereen. met name de directie weet wat wij willen.

Goede 1ste posting Mark, welkom !  Ik hoop ook op een kolkend Henk stadion |:)

Galdiano

Citaat van: denistel op januari 16, 2025, 20:57:34
linksbeners op rechts en rechtbeners op links waardoor die vaker voor eigen
schot gaan en een spits nog amper ballen krijgt. niet mijn voetbal maar zo
speelt bijna elke ploeg zou juist mooi zijn als je de uitzondering bent.

En waarom speelt men zo? Omdat er statistisch gezien weinig uit gescoord wordt.
Terug getrokken ballen wel, of ballen van speler die naar binnen trekken ook.

Niks is makkelijker te verdedigen dan een voorzet vanaf de flank.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Noordcambuur

Citaat van: mark1989 op januari 16, 2025, 19:11:59
Ik hoop dat vrijdag het hele stadion massaal achter Henk de Jong gaat staan.
Als we een unieke club willen zijn dan gaan we langer door met Henk. We hoeven niet steeds een andere trainer. Dat lost nooit iets op.
En bovendien wie komt er dan. Een middelmatige trainer zoals Dennis van der Rhee. Bij Groningen mislukt en nergens nog iets gepresteerd. Fred Grim ook bij Emmen niks gepresteerd. En jaren geleden wilde Cambuur hem hebben, maar toen vond ie Sparta leuker om daar assistent te zijn.

Henk heeft Cambuur 3x kampioen gemaakt. 2 x echt en 1x in het coronajaar.  Vorig jaar bijna de finale van de KNVB beker gehaald. Dus hoezo twijfelen of Henk nog wel de geschikte man is. Wat een onzin. We staan nu 6e en met een beetje meer geluk (4 penalties gemist) hadden we gewoon 2e of 3e gestaan. Daarbij spelen we al het hele seizoen zonder spits. Welk team in de KKD speelt zonder spits? Zelfs Vitesse dat onderaan staat heeft een betere spits dan Cambuur. Balk doet zijn best, maar is geen spits en daarbij ook nog een hele middelmatige speler. Vraag een 2e divisie club of ze Balk in de spits willen en ze zeggen nee bedankt die vinden we niet goed genoeg.
Dus logisch dat we staan waar we staan.
Ik ben er van overtuigd dat Henk dit jaar of volgend jaar Cambuur hogerop gaat brengen. Misschien dit seizoen nog niet, maar volgend jaar met 1 of 2 spelers erbij kun je gewoon mee draaien bij de bovenste plekken.
En dat wil ik het liefste met Henk de Jong. Gewoon vast houden en verlengen.

Ik hoop dat het hele stadion massaal Henk roept vrijdag, zodat iedereen. met name de directie weet wat wij willen.
:thumbsup mark welkom

denistel

Citaat van: Galdiano op januari 16, 2025, 21:31:44
En waarom speelt men zo? Omdat er statistisch gezien weinig uit gescoord wordt.
Terug getrokken ballen wel, of ballen van speler die naar binnen trekken ook.

Niks is makkelijker te verdedigen dan een voorzet vanaf de flank.

must goeie voorzetten geven die Luuk de Jong het tig maakt
met de kop Geels vroeger oek Nanninga Houtman vd Ark na
prachtige voorzetten allemaal maar ja als voor zetten of corners
de 1e paal niet eens halen of ze vliegen met een noodgang overal over
heen dan is dat gewoon kwaliteit,

diekhuzen

#4235
Citaat van: Galdiano op januari 16, 2025, 21:31:44
En waarom speelt men zo? Omdat er statistisch gezien weinig uit gescoord wordt.
Terug getrokken ballen wel, of ballen van speler die naar binnen

Niks is makkelijker te verdedigen dan een voorzet vanaf de flank.

Buitenspelers die de achterlijn halen en een knappe voorzet in huis hebben zorgen juist voor veel gevaar.
Zodra aanvallers voor eigen succes gaan, wat bij ons vaak het geval.is, is de gedachte achter een  433 systeem weg en word je voorspelbaar.
Ik vond Narsingh vroeger een goed voorbeeld van een bruikbare buitenspelers met overzicht en een goede voorzet.

James

Buitenspelers met bruikbare voorzetten met een type M?hren heeft zin want die zoekt positie voor de goal waarna een buitenspeler een bal ook kan afgeven. Balk doet dit niet, blijft altijd in de dekking staan, waardoor de spelers sowieso voor eigen succes gaan. Wat jammer is, is dat er ook geen middenvelder in de 16 komt voor een extra afspeel mogelijkheid zoals destijds Jacobs. Dit zou bv Nartey moeten zijn. Doordat er geen extra speler in de 16 komt wordt het allemaal wel heel erg simpel te verdedigen. Zonder spits en middenvelder die 10 ? 15 goals maakt is het een utopie dat je veel hoger eindigt dan plek 5. En doordat er bij Cambuur altijd druk is en prestaties worden verwacht eindig je waarschijnlijk nog lager.

Een andere trainer gaaf het hier op de lange termijn niet beter doen en zal wanneer hij bovengemiddeld presteert omdat hij naar een grotere club kan. Met het nieuwe stadion zijn er veel meer mogelijkheden en ontstaat er een nieuwe realiteit en met een goede spits en betrouwbare rechter centrale verdediger (al doet van Mullem het steeds beter) eindigt Henk volgend seizoen sowieso bij de eerste drie. De realiteit is dat Cambuur sinds 1964 meer seizoenen eredivisie heeft gespeeld met Henk dan zonder Henk. En zolang geleden is dit allemaal nog niet. Volgens mij hoeven we er dan ook geen moment aan te twijfelen of Henk de juiste man is. Volgens mij is er maar ??n man die bepaald of hij moet blijven en dat is Henk zelf.


Bankzitter

Mooie discussies.

De huidige selectie is niet in balans en dat zie je terug in het spel en de wisselvallige reultaten.
Om 4-3-3 te spelen heb je wel 4 buitenpelers en 2 spitsen nodig... die zijn er niet.
Na vorig seizoen is dit niet zo heel vreemd. Er zijn wel bergen werk verzet en er is doorstroming uit de jeugd... denk dat er wel een hele mooie basis wordt gelegd voor het volgend seizoen. Snap het ongeduld maar we zijn goed op weg.

Er ligt al veel vast en mogelijk komen er in de winter al spelers bij voor volgend seizoen waarmee je voorsorteerd op uitgaande transfers,

Veel contracten lopen door, voor 80% is de selectie dan al prima in orde.
Dus er hoeft niet heel veel te gebeuren om wel een uitgebalanceerde selectie te krijgen met een topper in elke linie.

janou

Citaat van: diekhuzen op januari 17, 2025, 04:49:42
Buitenspelers die de achterlijn halen en een knappe voorzet in huis hebben zorgen juist voor veel gevaar.
Zodra aanvallers voor eigen succes gaan, wat bij ons vaak het geval.is, is de gedachte achter een  433 systeem weg en word je voorspelbaar.
Ik vond Narsingh vroeger een goed voorbeeld van een bruikbare buitenspelers met overzicht en een goede voorzet.

Kan met een kopsterke spits zeker gevaarlijk zijn, maar de cijfers zeggen dat een teruggetrokken voorzet veel gevaarlijker is dan een hoge voorzet. Je blijft uiteindelijk altijd afhankelijk van de kwaliteit van de voorzet en de bezetting voor de goal. Daarin maakt het niet uit of de bal hoog of laag gegeven wordt maar een teruggetrokken bal is echt veel kansrijker dan een hoge voorzet. 433 is daarbij niet enkel een systeem voor buitenspelers die er langs de zijlijn voorbij gaan. Dat is een achterhaalde gedachte. 

In het kampioensjaar werd Issa Kalon vaak 1 op 1 vrijgespeeld en dan ging hij naar binnen en kwam bangura eroverheen denderen om de 2 tegen 1 uit te spelen, met vervolgens een lage teruggetrokken voorzet.

Voorbeeld hiervan was de 4-1 van Jacobs tegen Eagles in september 2021. Kallon komt naar binnen om tussen de linies vrij te komen, draait open en speelt Michael breij aan die naar binnen komt, geeft mee aan Doke en doke geeft de bal teruggetrokken laag voor waarna Jacobs m intikt. Echt een schitterende goal.



KlinkHamer


Andy King

Citaat van: Galdiano op januari 16, 2025, 21:31:44
Niks is makkelijker te verdedigen dan een voorzet vanaf de flank.

Must tegen de verdedigers van PSV segge...  :)

upweer

Citaat van: Andy King op januari 17, 2025, 11:58:42
Must tegen de verdedigers van PSV segge...  :)



Matchday! Of beter gezegd...   Mistday!


Vanavond gelijkspelletje

Johan058...

Citaat van: denistel op januari 16, 2025, 18:45:58
de intervieuwer is oek een cambuur medewerker toch.

ik vind de verhaaltjes altijd veel te mooi het mag wel wat pittiger
net als op het veld maar zo werkt het tegenwoordig niet meer
niet mijn stijl laat ik het zo zeggen.
op mien werk pak ik lui aan als het niet goed gaat en als ik zelf
iets niet goed doe hoor ik het ook gewoon duidelijkheid dat werkt
het best,
Mee eens! Ik kan ook niet over dat aai over de bol mentaliteit.

Grijskijkert

Citaat van: Johan058... op januari 17, 2025, 14:41:07
Mee eens! Ik kan ook niet over dat aai over de bol mentaliteit.
Dus een medewerker van Cambuur moet de boel kritisch ondervragen? Dat is toch de taak van journalisten en niet van een Cambuur medewerker...
IN HENK WE TRUST!!!

James

Een type Ype Smit werkt voor een opruimactie maar toch niet voor de lange termijn. De ?waarheid? zeggen heeft geen zin. Je kan beter erop trainen hoe je iets wil hebben waardoor spelers het gaan voelen/ervaren.