Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: oscarsielstra op januari 07, 2025, 21:49:41
Functie binnen de club snap ik.
Maar ik vind dat je niet te veel zaken aan een man en gevolg moet ophangen.

Sleutel mensen hebben de neiging om te veel zelfgestemde (ja knikkers) om hun heen te verzamelen.
In een gezonde organisatie is een weerwoord / ander mening belangrijk om tot betere inzichten en oplossingen te komen.
een gezonde organisatie? Er zijn in de voetbalwereld heel veel voorbeelden waarin een trainer juist heel goed rendeert met een assistent met de zelfde denkwijze. Neem alleen al Sipke en Slot. Van Gaal , Cruyff en ga zo maar door

Gabster

Tjong gaan we weer hoor, men heeft weer teveel tijd over en dan begint het gezeur weer.
Luister nu eens naar de interviews? de top mannen zijn druk op het moment met ons stadion.

Er is toendertijd bewust gekozen voor de bouw van een nieuw stadion en men heeft duidelijk van te voren afgesproken dat men pas na de aflossingen geld kan vrij maken om spelers aan te trekken die het Nivo verder omhoog te brengen. Er wordt nu een basis gelegd voor de toekomst.

Ik schreef vorig jaar al dat dit seizoen een overbruggings seizoen zal zijn met als doel nacompetitie.
Henk is de perfecte trainer voor Cambuur en wij moeten het hem ook gunnen om hem nog 3 seizoenen aan Cambuur te verbinden. Iets met na het zuur komt het zoet.

Of zit die Ype weer eens te poken?
In Henk we trust!

PePe

Op verzoek van Kooi zou de staf 5 jaar aanblijven, valt Henk daar buiten?

diekhuzen

Citaat van: Gabster op januari 07, 2025, 23:27:13
Tjong gaan we weer hoor, men heeft weer teveel tijd over en dan begint het gezeur weer.
Luister nu eens naar de interviews? de top mannen zijn druk op het moment met ons stadion.

Er is toendertijd bewust gekozen voor de bouw van een nieuw stadion en men heeft duidelijk van te voren afgesproken dat men pas na de aflossingen geld kan vrij maken om spelers aan te trekken die het Nivo verder omhoog te brengen. Er wordt nu een basis gelegd voor de toekomst.

Ik schreef vorig jaar al dat dit seizoen een overbruggings seizoen zal zijn met als doel nacompetitie.
Henk is de perfecte trainer voor Cambuur en wij moeten het hem ook gunnen om hem nog 3 seizoenen aan Cambuur te verbinden. Iets met na het zuur komt het zoet.

Of zit die Ype weer eens te poken?

Wij hebben gewoon een spelersbudget om mee te doen om promotie en je moet voor het hoogst haalbare gaan en dat is promoveren. Ard heeft btw aangegeven dat de definitieve overgang naar het nieuwe stadion hun aandacht trekt en ik heb qua sportieve ambities nooit iets vernomen over de term overbruggingsjaar en dat past ook niet bij Cambuur ?n helemaal niet in de KKD. Kom op zeg!
Natuurlijk heb je extra lasten met het aflossen van schulden. Daarbij moet Cambuur ook verplicht een percentage van transferinkomsten afstaan voor aflossing leningen en dat zal de komende jaren zo blijven.

Ik denk dat Henk juist een trainer is voor succes op korte termijn, maar Henk verdient het wel om te werken met een uitgebalanceerde selectie   
(met spits) en aan vaste trainingscomplex. Dat is wel de basis om echt te presteren en dat is nu dramatisch, wat hij zelf ook aangeeft.

Ype kan wel een nare vent zijn, maar heeft ons ook wel geholpen en altijd wel goede kijk of financi?n.

Lore

Citaat van: Gabster op januari 07, 2025, 23:27:13
Tjong gaan we weer hoor, men heeft weer teveel tijd over en dan begint het gezeur weer.
Luister nu eens naar de interviews? de top mannen zijn druk op het moment met ons stadion.

Er is toendertijd bewust gekozen voor de bouw van een nieuw stadion en men heeft duidelijk van te voren afgesproken dat men pas na de aflossingen geld kan vrij maken om spelers aan te trekken die het Nivo verder omhoog te brengen. Er wordt nu een basis gelegd voor de toekomst.

Ik schreef vorig jaar al dat dit seizoen een overbruggings seizoen zal zijn met als doel nacompetitie.
Henk is de perfecte trainer voor Cambuur en wij moeten het hem ook gunnen om hem nog 3 seizoenen aan Cambuur te verbinden. Iets met na het zuur komt het zoet.

Of zit die Ype weer eens te poken?

Wij hebben gewoon een spelersbudget om mee te doen om promotie en je moet voor het hoogst haalbare gaan en dat is promoveren. Ard heeft btw aangegeven dat de definitieve overgang naar het nieuwe stadion hun aandacht trekt en ik heb qua sportieve ambities nooit iets vernomen over de term overbruggingsjaar en dat past ook niet bij Cambuur ?n helemaal niet in de KKD. Kom op zeg!
Natuurlijk heb je extra lasten met het aflossen van schulden. Daarbij moet Cambuur ook verplicht een percentage van transferinkomsten afstaan voor aflossing leningen en dat zal de komende jaren zo blijven.

Ik denk dat Henk juist een trainer is voor succes op korte termijn, maar Henk verdient het wel om te werken met een uitgebalanceerde selectie   
(met spits) en aan vaste trainingscomplex. Dat is wel de basis om echt te presteren en dat is nu dramatisch, wat hij zelf ook aangeeft.

Ype kan wel een nare vent zijn, maar heeft ons ook wel geholpen en altijd wel goede kijk of financi?n.

[/quote]


Dit is voor mij allebei waar. De schulden moeten op laag, dat is absolute topprioriteit. Als dat lukt is er echt een gouden toekomst en dit is het spannendste moment met betrekking tot de schulden. Wij hebben nog niet volledig inzicht in de inkomsten en kosten. Er moet nu blijken of de businesscase gaat werken. Volgend seizoen naar een begroting van 12.5 miljoen.

Maar Cambuur heeft inderdaad ook een top spelersbudget voor KKD begrippen. Dan moet je lat ook in de opp liggen. Maar er staat wel tegenover dat wij vanuit een hele slechte selectie kwamen. En doorselecteren kost wel tijd. Dat is behoorlijk goed gelukt trouwens. Maar kampioen of tweede worden zou echt en mega prestaties zijn als je ziet waar wij vandaan komen.

janou

Citaat van: oscarsielstra op januari 07, 2025, 15:52:18
Doelstelling en organisatie
Cambuur is een BVO, dit is een voetbalbedrijf met een duidelijke doelstelling : zo hoog mogelijk voetballen.
Om dit te kunnen bereiken heb je nodig : een meer jaren voetbalvisie, financieel en organisatorisch beleid, een professionele organisatie en een meer jaren businessplan / begroting.
Als voorbeeld neem ik hier AZ, die naar mijn idee dit het beste voor elkaar heeft : van jeugdopleiding tot financieel beheer.

Cambuur heeft de afgelopen jaren enorm veel geld uit de lopende begrotingen gereserveerd, om een groot deel van het stadion te financieren.
Logisch, maar sportief en financieel een enorme aderlating voor je voetbalselectie die je niet zo maar inhaalt.
Hier zie je de afgelopen jaren de gevolgen van : het laten gaan van kwalitatief veel betere spelers (door transfers of transfervrij),
maar ook inkomende transfers van minder kwalitatieve spelers etc. etc.
Iets waar een directie en ook het voetbalkader mee te dealen heeft.

Verantwoordelijkheden
Een technisch manager en ook de trainer zijn verantwoordelijk voor de voetbalvisie die je als Cambuur wil uitdragen/gebruikt.
Dit moet je dan ook als voetbalbedrijf en supporters "zakelijk" bekijken.
Lars en Henk zijn medewerker van Cambuur en moeten dan ook op de prestaties worden beoordeeld.
Afgezien hoe mooi mens Henk ook is. Henk is niet groter dan de club of voetbalvisie.

Voetbalvisie / Systeem
Als Cambuur spelen we al jaren met een kwetsbaar systeem met diepe middenvelders en hoog druk zetten ("Henk de Jong systeem").
De kwetsbaarheid in dit systeem is al jaren te zien .. : sta je te diep weg, en voetbalt de tegenstander er onder uit.... ben je super kwetsbaar.
E?n verdedigende middenvelder is continue te weinig om deze omschakeling op te vangen.

Het is duidelijk dat we de kwaliteit niet meer als voorheen hebben (Kallon, Muhren, hoedemakers, schouten en bijv. stevens etc.).
Veel clubs weten onderhand ook hoe Cambuur voetbalt, deze wachten keurig op de omschakeling in een 442 formatie.
Gebrek aan kwaliteit geeft dan ook een enorme druk op de 'oude" voetbalvisie.

Je zal dus moeten innoveren en verbeteren, "jezelf weer opnieuw uitvinden" met een nieuwe eigen voetbalvisie.
We houden aan iets vast wat er nog weinig is .. de kwaliteit om het "Henk de Jong systeem" te kunnen voetballen.
Zo blijven we doorlopen op een op den duur doodlopende weg.

Stukje van voetbalvisie is complete onzin. Cambuur heeft een bepaalde spelvisie en die spelvisie blijkt dit jaar ook gewoon te werken. Per tegenstander worden er accenten gelegd om zo tot kansen te komen. Dat ''Jezelf opnieuw uitvinden'' gebeurt constant, als er een tactische zet gedaan wordt door de tegenstander gaat onze TS bezig met een reactie daarop en visa versa.

Je bent gewoon afhankelijk van de kwaliteit van de spelers. Dit jaar ben je in bijna alle wedstrijden de betere en cre?er je gewoon genoeg kansen. Daarbij hebben we de minste tegendoelpunten. Dus je kan niet zeggen dat het tactisch niet klopt omdat we de kansen niet afmaken. Enkel tegen Emmen en Dordrecht had ik het idee dat het tactisch niet goed stond, en dan nog is het de vraag of het aan de tactiek lag of aan de uitvoering.




Bankzitter

Normaal is het ook onmogelijk om directe promotie af te dwingen na een seizoen als dat van vorig jaar. De neiwue selectie en ontbreken van een spits heeft punten gekost.

Maar je ziet gewoon dat dat de strijd open ligt, met Volendam op poleposition, maar niets beslist.

De Graafschap durft gewoon uit te spreken dat ze vol voor promotie gaan. Vanuit bestuur van Cambuur blijft het maar vaag over de doelstelling en wat in de top gebeurt werkt altijd door. Waarom horen we nooit van vd Zee?

Jammer dat we niet even die extra push durven geven gezien de ranglijst, de selectie en de trainer die we hebben.

Stiens

#4012
Doelstelling blijft niet vaag, er is al meerdere keren uitgesproken dat nacompetitie (plek bij de eerste 8 ) de doelstelling is voor dit seizoen. Dat lijkt me dan vrij duidelijk toch?

Galdiano

Het begon al met het geikel over de doelstelling. Lambooij noemt top 5. En dat is ook gewoon realistisch.
Henk de Jong start slecht, en verschuilt zich door alle verwachtingen te temperen en playoff plek (top 8 ) te benoemen.

We hebben een prima selectie alleen een selectie zonder spits.
We spelen goed voetbal en hadden met wat meer geluk gewoon top 2 kunnen staan. En dat allemaal zonder spits.

De competitie is dit jaar zwak en daar moeten wij van proviteren door te investeren in een spits.
Als die er komt spelen we 'gewoon' top 2.

Al dat voorzichtige gedoe steeds.
Excelsior uit terecht gewonnen, Volendam hadden wij gewoon moeten winnen.
Alleen tegen Emmen en Dordrecht weggespeeld. Maar die zijn veel te wisselvallig.

Enige waar ik nog huiverig voor ben is De Graafschap, nu ze Dijkhuizen hebben aangesteld.

Ohjah Henk gewoon voor 2 jaar laten bijtekenen. Kan die 2 jaar knallen in de eredivisie, kan hij daarna nog naar Thailand of Bali ofzo.  :proost
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

janou

Citaat van: Stiens op januari 08, 2025, 10:34:10
Doelstelling blijft niet vaag, er is al meerdere keren uitgesproken dat nacompetitie (plek bij de eerste 8) de doelstelling is voor dit seizoen. Dat lijkt me dan vrij duidelijk toch?

Is het ook. Maar sommigen hier willen enkel horen dat de doelstelling directe promotie is. Maar dat is gewoon niet realistisch.

Als De Graafschap zijnde begrijp ik ook niet dat er zo onnodige druk op die selectie wordt gezet. Is een prima ploeg, maar niet veel beter dan Cambuur en Emmen etc. Op deze manier zorg je voor onrealistische verwachtingen bij een achterban i.m.o.

janou

Citaat van: Galdiano op januari 08, 2025, 11:01:42
Het begon al met het geikel over de doelstelling. Lambooij noemt top 5. En dat is ook gewoon realistisch.
Henk de Jong start slecht, en verschuilt zich door alle verwachtingen te temperen en playoff plek (top 8 ) te benoemen.

We hebben een prima selectie alleen een selectie zonder spits.
We spelen goed voetbal en hadden met wat meer geluk gewoon top 2 kunnen staan. En dat allemaal zonder spits.

De competitie is dit jaar zwak en daar moeten wij van proviteren door te investeren in een spits.
Als die er komt spelen we 'gewoon' top 2.

Al dat voorzichtige gedoe steeds.
Excelsior uit terecht gewonnen, Volendam hadden wij gewoon moeten winnen.
Alleen tegen Emmen en Dordrecht weggespeeld. Maar die zijn veel te wisselvallig.

Enige waar ik nog huiverig voor ben is De Graafschap, nu ze Dijkhuizen hebben aangesteld.

Ohjah Henk gewoon voor 2 jaar laten bijtekenen. Kan die 2 jaar knallen in de eredivisie, kan hij daarna nog naar Thailand of Bali ofzo.  :proost

Zo simpel is het gewoon niet. Dat gelul van de competitie is ''Zwak'' hoor je elk jaar en is enkel gebaseerd op hoe groot een achterban van een club is. Geen gokjes dat je nu een rang 2 spits haalt en je daar komende jaren nog aan vast zit, daarnaast duurt het meestal ook best wat weken voordat zo'n spits in het team ge?ntegreerd is. Daarbij moet je ook niet de toegevoegde waarde van Balk vergeten, ookal is een goalgetter van belangrijke waarde. Ik vind het belangrijk dat er voor aankomend seizoen een goede spits staat en dat we kunnen doorbouwen op dit jaar. Het liefst al deze winter natuurlijk, dat zou het meest ideaal zijn, maar als de juiste spits er niet is, dan nog maar even wachten.

Voor wat betreft de selectie ben ik met je eens dat het een prima selectie is en dat we nog hoger hadden kunnen staan.

Galdiano

Citaat van: janou op januari 08, 2025, 11:05:03
Is het ook. Maar sommigen hier willen enkel horen dat de doelstelling directe promotie is. Maar dat is gewoon niet realistisch.


Leg uit? Waarom niet realistisch?
Welke ploegen zijn beter?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

janou

#4017
Citaat van: Galdiano op januari 08, 2025, 11:14:33
Leg uit? Waarom niet realistisch?
Welke ploegen zijn beter?

Ik vind ons voetballend een van de beste ploegen, maar missen net wat daadkracht. Selectie is net te smal om klappen op te vangen als er belangrijke spelers geblesseerd uitvallen en we missen wel een echte spits inderdaad. In het kampioensjaar was de kracht i.m.o. dat het elftal niet minder werd als er voorin of achterin spelers wegvielen (Breij, Paulissen, Korte bijv). Trouwens een kwaliteit van Henk, die zorgt ervoor dat speler 12-18 ook gemotiveerd blijven.

Op dit moment missen wij net iets te veel scorende/bepalende spelers om echt mee te doen denk ik, waaronder een spits inderdaad.

Ik denk dat Excelsior en Volendam dit iets beter voor elkaar hebben waardoor ze wedstrijden die wij met 0-1 verliezen bijvoorbeeld tegen Jong Ajax, wel winnen. Dat hoeft niet te zeggen dat wij in een onderling duel de mindere hoeven te zijn, want wij zijn vrij sterk aan de bal. Maar ook in de pot tegen Volendam zag je dat zij gewoon minder kansen nodig hebben om te scoren.

Overigens zou het best nog kunnen dat we gaan meedoen, maar om bovenstaande reden vind ik het niet realistisch en eerlijk om directe promotie als doelstelling neer te leggen. Legt alleen maar onnodige druk op de spelers.



Andy King

Citaat van: janou op januari 08, 2025, 11:29:38
Ik vind ons voetballend een van de beste ploegen, maar missen net wat daadkracht. Selectie is net te smal om klappen op te vangen als er belangrijke spelers geblesseerd uitvallen en we missen wel een echte spits inderdaad. In het kampioensjaar was de kracht i.m.o. dat het elftal niet minder werd als er voorin of achterin spelers wegvielen (Breij, Paulissen, Korte bijv). Trouwens een kwaliteit van Henk, die zorgt ervoor dat speler 12-18 ook gemotiveerd blijven.

Op dit moment missen wij net iets te veel scorende/bepalende spelers om echt mee te doen denk ik, waaronder een spits inderdaad.

Ik denk dat Excelsior en Volendam dit iets beter voor elkaar hebben waardoor ze wedstrijden die wij met 0-1 verliezen bijvoorbeeld tegen Jong Ajax, wel winnen. Dat hoeft niet te zeggen dat wij in een onderling duel de mindere hoeven te zijn, want wij zijn vrij sterk aan de bal. Maar ook in de pot tegen Volendam zag je dat zij gewoon minder kansen nodig hebben om te scoren.

Overigens zou het best nog kunnen dat we gaan meedoen, maar om bovenstaande reden vind ik het niet realistisch en eerlijk om directe promotie als doelstelling neer te leggen. Legt alleen maar onnodige druk op de spelers.

Klopt. Er moet in ieder geval een spits bij. Op het moment mis je een plan B als het even tegen zit.

Galdiano

Citaat van: janou op januari 08, 2025, 11:29:38
Ik vind ons voetballend een van de beste ploegen, maar missen net wat daadkracht. Selectie is net te smal om klappen op te vangen als er belangrijke spelers geblesseerd uitvallen en we missen wel een echte spits inderdaad. In het kampioensjaar was de kracht i.m.o. dat het elftal niet minder werd als er voorin of achterin spelers wegvielen (Breij, Paulissen, Korte bijv).

Ik heb juist het gevoel dat na een wissel het echt niet gelijk beduidend minder is.

Centraal heb je Smand en Casas, prima wissels en eventueel de getalenteerde Jonker.
Op de backs heb je: Ottessen en Marsman, en Caschili bijna weer fit.
Middenveld heb je spelers als De Jong, Kieftenbeld en R?lke en terugkerende Schaapman.
Aanval heb je dun bezet.

Met een spits erbij heb je met Balk alweer een extra optie op de buiten.
Daarnaast zou Cambuur ook nog graag een buiten willen toevoegen.

Stel dat je een buiten en spits weet aan te trekken heb je echt wel een (zeer) sterke 12 tot 18 hoor.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets